Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+18
TheEternalMokou
Remilia~
Sophie
Info
jjkramok
Slaz
Nekotaku
homemadecupcake
Chrono
Quwanti
T
Shiro
UNOwen
Urameshiya
komodostache
Scarlet
A-Duck
Decidetto
22 plaatsers

    Kersvers lid

    Decidetto
    Decidetto
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Vertalen, misschien binnenkort zelfs vanuit het Japans

    Kersvers lid Empty Kersvers lid

    Bericht van Decidetto zo aug 11, 2013 11:21 am

    Nou hé daar, ik ben dus nieuw!

    Het genie genaamd Quwanti heeft mij gevonden op thpatch.net en heeft mij prompt doorverwezen naar deze site. Kijkend in de index, lijkt het erop dat hier aardig wat leuke discussieonderwerpen zijn te vinden, dus ik denk wel dat ik hier veel lol zal hebben!
    Maargoed, even over mijzelf dan. Zoals je ziet, noem ik mijzelf graag Decidetto, maar je mag me ook gewoon bij mijn voornaam noemen: Max. Geen probleem! Ik ga naar Maastricht University (en doe daar een opleiding Knowledge Engineering) en ik heb een paar dagen geleden mijn rijexamen gehaald! Ik speel graag niet-mainstream computerspellen, teken ook wel eens iets en ik realiseer me steeds meer dat muziek iets ontzettend belangrijks voor me is. Daaruit komt de meeste appeal van media voor mij, interessant genoeg. Zo ben ik ook Touhou Project in getrokken; door de muziek. Enkele jaren geleden hoorde ik de bekende "John Stump"s Death Waltz en ik vond het ontzettend catchy, maar dacht er verder niet veel over. Later ontdekte ik dat die muziek foutief toegeschreven was aan John Stump en dat het eigenlijk uit een Japanse serie genaamd Touhou afkomstig was. Ik dacht, ieuw, Japans, raar. Daar houd ik me verre van.
    Een paar jaar fast-forwarden en hier ben ik. :] Ik hoorde steeds meer over Touhou (vooral door Youtuber SuperJeenius) en op een dag half mei, probeerde ik gewoon maar eens EoSD. En ik was hooked.
    Ik heb mijn missie gemaakt om de oorsprong van die "Death Waltz" met eigen oren te horen en ik ben een keer zó dichtbij gekomen.... Maar het is nog niet gelukt.

    Heb ik al gezegd dat ik zo'n beetje alle Touhou-muziek echt ontzettend gaaf vind?

    In ieder geval, ik hoop dat ik me hiermee een beetje fatsoenlijk heb voorgesteld! Verwacht trouwens niet téveel forumactiviteit van mij; ik sta geregistreerd op nog een stel andere fora en ik weet niet helemaal hoe ik mijn tijd moet indelen. :P

    Max
    A-Duck
    A-Duck
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : In een eend veranderen

    Kersvers lid Empty Re: Kersvers lid

    Bericht van A-Duck zo aug 11, 2013 12:22 pm

    Welkom
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Kersvers lid Empty Re: Kersvers lid

    Bericht van Scarlet zo aug 11, 2013 12:44 pm

    Welkom~!

    Nou officeel is The Deathwaltz niet eens te spelen, want de blad muziek is onmenselijk.
    En kan alleen door de computer gedaan worden.
    Daar bij is het UN. Owen was Her, de theme van Flandre Scarlet. (Deze is dus zeker wel te spelen.. XD)

    Maastricht? Ben je dan een Limburger?
    Want ik zeker wel :D.

    Hoop dat je je snel thuis voeld op dit geweldige forum :D.
    Decidetto
    Decidetto
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Vertalen, misschien binnenkort zelfs vanuit het Japans

    Kersvers lid Empty Re: Kersvers lid

    Bericht van Decidetto zo aug 11, 2013 12:58 pm

    Jazeker, ik ben een Limburger!
    Ik kan alleen totaal geen enkel Limburgs dialect praten, ook al ben ik hier geboren en getogen. :P

    Trouwens, is dat een Unzan-suikerspin in jouw avatar?
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Kersvers lid Empty Re: Kersvers lid

    Bericht van Scarlet zo aug 11, 2013 1:58 pm

    Decidetto schreef:Jazeker, ik ben een Limburger!
    Ik kan alleen totaal geen enkel Limburgs dialect praten, ook al ben ik hier geboren en getogen. :P

    Trouwens, is dat een Unzan-suikerspin in jouw avatar?
    Ik kan ook geen woord limburgt, en ik ben ook 100% limburger.

    En ja dat is unzan :D
    Dit is een foto van de kermismeer in Geleen, en ja het was een mega suikerspin, dus ik kon het niet laten om er unzan van te maken op photoshop.
    Maar er zit een soort van weddeshap aan dat ik deze avatar lang zou houden XD
    komodostache
    komodostache
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Self proclaimed King of the Reptiles

    Kersvers lid Empty Re: Kersvers lid

    Bericht van komodostache zo aug 11, 2013 2:06 pm

    Gallo Decidetto a.k.a Max, welkome op het forum geniet van je verblijf.
    p.s I'm watching you 0_0
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Kersvers lid Empty Re: Kersvers lid

    Bericht van Urameshiya zo aug 11, 2013 2:40 pm

    Van harte welkom op TvH, Decidetto! Wegens zomervakantie-heid is de activiteit op het forum momenteel vrij laag, maar de chatbox is ('s avonds vooral) nog gestoord als altijd, dus kom ook daar vooral even langs! Oh, en poke vooral wat oude topics wakker, en zo.

    Ik vind het trouwens erg gaaf om te horen dat je ondanks het "ieuw, Japans"-gevoel uiteindelijk alsnog Touhou hebt geprobeerd! (Naar mijn indruk zijn de meeste mensen die met Touhou beginnen namelijk al lange tijd met andere Japanse games of anime of wat dan ook bezig.) En dat je het ook leuk vond is natuurlijk nóg mooier.

    En ja, Touhoumuziek is geweldig! Luister je vooral de originelen, of ook veel doujin-bewerkingen?
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Kersvers lid Empty Re: Kersvers lid

    Bericht van UNOwen zo aug 11, 2013 3:21 pm

    Look at that!
    Look my name
    Ik zal je met plezier alles uitleggen wat er te weten valt over UNOwen Was Her? en de Death Waltz.
    Heb veel plezier en kom eens in de chatbox piepen als je zin hebt om eens met ons te praten!
    Tot dan!
    Decidetto
    Decidetto
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Vertalen, misschien binnenkort zelfs vanuit het Japans

    Kersvers lid Empty Re: Kersvers lid

    Bericht van Decidetto zo aug 11, 2013 3:22 pm

    Kely Scarlet schreef:En ja dat is unzan :D
    Dit is een foto van de kermismeer in Geleen, en ja het was een mega suikerspin, dus ik kon het niet laten om er unzan van te maken op photoshop.
    Maar er zit een soort van weddeshap aan dat ik deze avatar lang zou houden XD
    Hihi, die 'Ichirin' erachter is ook nogal lollig. Succes met het lang houden van de avatar. :3

    En hoooi, komodostache, Urameshiya en UNOwen!

    Ik was al een maand of twee fan van de Persona-serie toen ik begon aan Touhou. Persona was een beetje een brug tussen Westerse en Japanse cultuur voor mij; het hielp wel met het wennen aan Japanse namen en een beetje van de andere algemene cultuuraspecten, zodat ik een beetje zacht gemaakt was toen ik met Touhou begon. :P

    De originele muziek (en die van ZUN's officiële albums) is echt wel gaaf en een echt blijvertje op mijn MP3-speler, maar ik luister inderdaad ook graag naar de doujin-remixes. Vooral de muziek met Mai Kotoge als zangeres! (VaizravaNa, Soar, Skeleton Splash...) Zij heeft echt zo'n goede stem, die een gigantisch en welkom contrast vormt met de alomtegenwoordige piepstemmetjes van andere Japanse vocalisten. Dat is wel een aspect van de cultuur waar ik nog een klein beetje moeite mee heb: waar in het westen het ideaal "sexy" is, moet alles in Japan "aandoenlijk" zijn.

    Trouwens, iets dat me aantrekt aan de doujinmuziek met Japanse zang, is dat, omdat ik er niets van begrijp, de zang een beetje is als een extra instrument (maar dan met heel veel klankkleurmogelijkheden). Maar, ironisch genoeg, nu ik op aanraden van een vriend ook naar anime als Higurashi en Soul Eater kijk, begin ik steeds meer van de teksten te verstaan. Ach ja, ik vind het niet erg!

    P.S. Ik zal eens kijken in de chatbox. ;)
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25

    Kersvers lid Empty Re: Kersvers lid

    Bericht van Shiro zo aug 11, 2013 3:39 pm

    Welkom!
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Kersvers lid Empty Re: Kersvers lid

    Bericht van T zo aug 11, 2013 5:22 pm

    Welkom, Decidetto!
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Kersvers lid Empty Re: Kersvers lid

    Bericht van Quwanti zo aug 11, 2013 5:33 pm

    Hoihoi, wat een leuke avatar. k=w=
    Chrono
    Chrono
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Psychic noodling and transcendental meditation

    Kersvers lid Empty Re: Kersvers lid

    Bericht van Chrono zo aug 11, 2013 7:54 pm

    Welkom op het forum Decidetto, een zeer ludieke avatar trouwens!
    homemadecupcake
    homemadecupcake
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : PUDDING~<3

    Kersvers lid Empty Re: Kersvers lid

    Bericht van homemadecupcake zo aug 11, 2013 8:26 pm

    WEEEEEELKOOOOM!!!!!!!!
    Decidetto
    Decidetto
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Vertalen, misschien binnenkort zelfs vanuit het Japans

    Kersvers lid Empty Re: Kersvers lid

    Bericht van Decidetto zo aug 11, 2013 9:50 pm

    Bedankt voor de verwelkoming allemaal!

    Leuk ook dat jullie mijn avatar opvalt. :3
    Ik had het met Eeveesprit (misschien kennen jullie 'm) laatst eens over TH14 en toen kwam Sekibanki, ofwel 'Zeikbank', ter sprake en, tsja, de rest is geschiedenis! :P

    Gesponsorde inhoud


    Kersvers lid Empty Re: Kersvers lid

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 12:53 am