Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3 plaatsers

    Raad welke soorten in Double Dealing Character zullen zitten

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Raad welke soorten in Double Dealing Character zullen zitten Empty Raad welke soorten in Double Dealing Character zullen zitten

    Bericht van Nekotaku vr aug 02, 2013 10:30 pm

    Vampiers, bakeneko, hakutaku, kappa, tengu, oni, jiang shi, tanuki... Touhou heeft geen gebrek aan obakemono, geesten, goden en allerhande andere mythische wezens.

    Ook Double Dealing Character lijkt hier weer de nodige greep uit te doen, deze keer met een nogal westerse tint. We hebben een zeemeermin, een dullahan-achtig personage dat als rokurokubi wordt aangeduid (maar meer weg heeft van een nukekubi) en een weerwolf. De final boss is meestal geen eenvoudige youkai (vaker een god, heilige of ander meer complex type), maar we hebben nog twee andere stage bosses, waarschijnlijk nog een mid-boss en extra boss om te raden.

    Laten we net zoals in dit topic eens gokken wat voor personages er nog tevoorschijn zouden komen. De benoeming "soort" wordt hier ruim gehanteerd. In je lijstje mogen obakemono, allerlei andere soorten youkai en zelfs klassen van personen (zoals heremiet bij Seiga of monnik bij Miko) zitten. Maar probeer wel enigzins specifiek te zijn. "Een god" is niet specifiek genoeg; dan zou je al moeten raden van wat het een god is.

    Om het simpel te houden, ga ik gewoon Ura's regels pikken:
    - je mag zo weinig of zo veel types gokken als je wilt
    - elk type dat op je lijstje staat en dat bevestigd wordt als character voor het spel levert je 4 punten op
    - elk type dat op je lijstje staat maar niet als character in het spel blijkt te zitten, kost je 1 punt
    - als er een personage vóór de release bevestigd wordt, mag je daar het type niet meer van gokken in een nieuwe post
    - je mag je lijstje na het posten op geen enkele manier meer aanpassen
    - wie op het moment dat het spel uitgekomen is en we de soorten van de personages zeker weten de meeste punten heeft, wint
    - wanneer meerdere mensen evenveel punten hebben, wint degene die het eerst zijn/haar lijstje op dit topic postte

    Veel plezier en geluk met raden!


    Laatst aangepast door Nekotaku op vr aug 02, 2013 11:35 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Raad welke soorten in Double Dealing Character zullen zitten Empty Re: Raad welke soorten in Double Dealing Character zullen zitten

    Bericht van Urameshiya vr aug 02, 2013 11:03 pm

    Pffff, dat is wel heel lastig! Maar okee, laat ik een poging wagen en iets heel onwaarschijnlijks gokken op basis van het idee dat ZUN dit keer een westerse richting kiest.

    Een walkure.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Raad welke soorten in Double Dealing Character zullen zitten Empty Re: Raad welke soorten in Double Dealing Character zullen zitten

    Bericht van Nekotaku vr aug 02, 2013 11:35 pm

    Ik ga de punten aanpassen... 4 voor een juiste, -1 voor een foute. Het kan echt heel veel richtingen uit.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Raad welke soorten in Double Dealing Character zullen zitten Empty Re: Raad welke soorten in Double Dealing Character zullen zitten

    Bericht van Nekotaku za aug 03, 2013 1:32 am

    Okay, hier is mijn lijstje.

    Fetch
    Uit de Ierse folklore. Ongeveer zoals een dubbelganger. Omwille van de titel van het spel en het thema lijkt me dit een goede keuze.

    Cockatrice
    Dit baseer ik op het silhouet van het personage op de box art. Het lijkt of ze pluimpjes op haar hoed heeft, en een lange staart als van een haan.

    Drude
    Een soort heks uit de Duitse folklore, waardoor men bezeten kan worden. Net zoals de Fetch zou dit best wel eens goed in het verhaal kunnen passen.

    Harionago
    Een wezen dat de vorm van een vrouw aanneemt met lange, gepunte haren. Deze worden als wapen gebruikt. Lijkt me wel iets waar ZUN wat mee zou kunnen.
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Raad welke soorten in Double Dealing Character zullen zitten Empty Re: Raad welke soorten in Double Dealing Character zullen zitten

    Bericht van RemiliaxScarlet za aug 03, 2013 11:30 am

    Hier is dat van mij:

    Lamia
    Een vrouw met een slangenstaart uit Griekse en Libische mythologie.

    Enenra
    Een geest uit Japanse mythologie die zich meestal verborgen houd in vuren, en wanneer het vrijkomt, de vorm van een mens aanneemt.

    Tenome
    Een man uit Japanse mythologie met ogen in zijn handen.

    Imp
    Een demon uit Germaanse mythologie die graag grappen uithaalt.




    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Raad welke soorten in Double Dealing Character zullen zitten Empty Re: Raad welke soorten in Double Dealing Character zullen zitten

    Bericht van Nekotaku wo aug 14, 2013 1:19 pm

    Helaas lijkt het erop dat niemand juist heeft gegokt. ZUN heeft iedereen mooi op een dwaalspoor weten te brengen met die westers-getinte drie eerste bosses.

    De eindstand is:
    Urameshiya: -1
    Nekotaku: -4
    RemiliaxScarlet: -4

    Ura's conservatieve aanpak bezorgt dus de overwinning.
    Een walkure zou eigen best wel leuk zijn geweest XD 
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Raad welke soorten in Double Dealing Character zullen zitten Empty Re: Raad welke soorten in Double Dealing Character zullen zitten

    Bericht van Urameshiya wo aug 14, 2013 2:14 pm

    Ach ja, dat we er allemaal naast zouden zitten zat er eigenlijk wel in...

    Maar hmm, Shinmyoumaru had waarschijnlijk niet zo snel iemand juist geraden, maar iemand die een tsukumogami gegokt had, had nu toch mooi in 1 klap 3 characters juist gehad. XD
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Raad welke soorten in Double Dealing Character zullen zitten Empty Re: Raad welke soorten in Double Dealing Character zullen zitten

    Bericht van Nekotaku wo aug 14, 2013 2:17 pm

    Wel, bij tsukumogami zou ik wel hebben geëist dat er tenminste een klasse van voorwerp zou zijn gegeven. Maar dan zou je bij "muziekinstrument" wel een mooie gok hebben gedaan, ja!

    Trouwens, vergis ik me, of zaten er in Forbidden Scrollery ook al geen tsukumogami? Dit lijkt ZUN's nieuwe interesse te zijn.

    Gesponsorde inhoud


    Raad welke soorten in Double Dealing Character zullen zitten Empty Re: Raad welke soorten in Double Dealing Character zullen zitten

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 7:46 am