Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3 plaatsers

    Hoe actief ben je (nu) met Touhou bezig?

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hoe actief ben je (nu) met Touhou bezig? Empty Hoe actief ben je (nu) met Touhou bezig?

    Bericht van Urameshiya di jul 30, 2013 2:56 pm

    We zijn hier hier op een Touhouforum, dus in meer of mindere mate zijn we allemaal wel met Touhou bezig. Maar hoeveel zijn jullie er eigenlijk mee bezig? Sommige mensen spelen het misschien elke dag, anderen maar eens in de maand. En weer anderen spelen de spellen al lang niet meer, maar luisteren alleen nog Touhoumuziek. Of bezoeken alleen maar een Touhouforum. k=w=

    Zelf ben ik de laatste tijd vrij weinig actief met Touhou bezig. Sinds de TH14-demo en TH13.5 in de week na Reitaisai heb ik de spellen eigenlijk nauwelijks aangeraakt. Touhou arranges luister ik normaal gesproken bijna dagelijks, maar de laatste tijd doe ik dat ook niet heel veel. Het komt een beetje bij vlagen, merk ik bij mezelf. Ook als ik met andere games/enzovoorts bezig ben, blijft Touhou op de achtergrond ergens aanwezig, en zodra ik geen andere games meer te doen heb ga ik me weer meer met Touhou bezighouden.

    Hoe zit het met jullie allemaal op dat gebied?
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Hoe actief ben je (nu) met Touhou bezig? Empty Re: Hoe actief ben je (nu) met Touhou bezig?

    Bericht van kyr2005 di jul 30, 2013 3:42 pm

    Ik ben niet heel actief bezig met touhou momenteel. Ik ben wel begonnen wat meer HM te spelen dus dat is iets. Ik luister nog wel touhou muziek en fan art etc. kijk ik nog heel graag naar, natuurlijk k=w=
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Hoe actief ben je (nu) met Touhou bezig? Empty Re: Hoe actief ben je (nu) met Touhou bezig?

    Bericht van Nekotaku di jul 30, 2013 3:53 pm

    Ik ben er tegelijk heel weinig, en toch veel mee bezig.

    Heel weinig in de zin dat ik echt bijna lijk stilgevallen wat betreft Touhou spelen. De TH14 demo heeft me erg geamuseerd, maar nu wacht ik toch liever even op het volledige spel. Ik zou graag 13.5 beter leren spelen, maar de grote variatie in hoe je de personages speelt schrikt me nogal af, en de tijd is er gewoon niet voor om hardcore te oefenen.

    Aan de andere kant ben ik er wel veel mee bezig door alles wat er omheen hangt. Tijdens m'n verlof is Canni er lang geweest, dus kreeg ik vanzelf veel Touhou muziek te horen, filmpjes te zien... Nu ik weer op m'n werk zit zijn Touhou arrangements ook terug vaak m'n achtergrondmuziek. Ik speel ook weer veel StepMania, en ben wat vaker Osu! beginnen te spelen; dat zijn natuurlijk ook steevast Touhou nummers.
    Er zijn ook wat artists die ik regelmatig check op Danbooru om te zien of ze nog wat nieuws hebben uitgebracht.

    En veel van m'n uitgaven aan entertainment zijn natuurlijk nog altijd Touhou :P
    De nieuwe Wild and Horned Hermit met mini figure is naar me onderweg, ik shop regelmatig op Rakuten voor albums, dankzij een search die Canni in gang zette heb ik een betaalbaar (en hopelijk acceptabel qua staat) exemplaar gevonden van Eastern and Little Nature Deity.

    Waar ik me wel wat zorgen in maak, is dat ik het misschien allemaal doe uit gewoonte, eerder dan uit de waarlijk allesverterende interesse die ik twee jaar geleden voelde. Ergens is dat best jammer. Aan de andere kant blijf ik via Touhou wel steeds andere zaken vinden die me bekoren. Het is wat dat betreft echt een gateway.
    Ik heb veel doujin games leren kennen via Touhou. Ik zou geen StepMania spelen als ik Touhou niet kende. Het heeft m'n muzieksmaak zo ongeveer omgekeerd (vroeger bijna uitsluitend klassieke muziek, nu voorkeur voor happy hardcore). Momenteel ben ik geobsedeerd door Electric Wind Instruments (EWI), wat ik toevallig zag in een Touhou filmpje. En ik heb er zoveel meer mensen door leren kennen, en blijf er nieuwe leren kennen.

    Dus m'n focus is eigenlijk niet langer Touhou. De brandende liefde ervoor is wat uitgedoofd, en er zit een beetje sleur op. Het is meer uit trouw dat ik het blijf opvolgen. Maar m'n leven zou desondanks toch maar op een kwart van m'n huidige intensiteit draaien als ik even alle zaken die rechtstreeks en onrechtstreeks uit m'n Touhou obsessie zijn voortgevloeid wegdenk. Er zouden misschien een paar andere dingen in de plaats zijn, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik zonder zo'n punt van overeenkomst met een hele community het sociaal drukke schema van nu zou hebben.

    Conclusie: ik ben weinig meer met Touhou bezig, maar het is wel de lijm die alle andere zaken aan elkaar heeft geplakt.

    Gesponsorde inhoud


    Hoe actief ben je (nu) met Touhou bezig? Empty Re: Hoe actief ben je (nu) met Touhou bezig?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 10:13 am