Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3 plaatsers

    Welke geanimeerde Touhou producties zijn er?

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Welke geanimeerde Touhou producties zijn er? Empty Welke geanimeerde Touhou producties zijn er?

    Bericht van Nekotaku do jul 11, 2013 8:51 pm

    Zoals ongeveer iedereen hier wel weet is er geen officiële Touhou anime wegens ZUN's standpunt over een dergelijk project. Er zijn echter wel onofficiële werken, waaronder heuse anime afleveringen met een indrukwekkende productiewaarde en zelfs professionele stemacteurs. Daarnaast zijn er natuurlijk ook talloze kortere filmpjes.

    Het is me echter al lang onduidelijk wat er nu eigenlijk in dit domein te vinden is. Welke reeksen zijn er, en hoeveel afleveringen zijn er geproduceerd? Wie zijn de producers? Wat is beschikbaar geweest op events zoals Comiket en Reitaisai en wat niet?

    Om wat klaarheid te krijgen, zowel voor mezelf als anderen die hier niet zo in thuis zijn, zou ik graag een overzichtje beginnen aanleggen. Uiteraard is het onbegonnen werk om elk geanimeerd Touhou filmpje op te sommen, dus ga ik het ongeveer als volgt aanpakken.
    - Opgelijst per doujin circle of studio.
    - Grotere werken zoals anime of reeksen opgelijst.
    - Kleinere werken zoals PV's vermeld, maar geen volledige lijst.

    Dus Musou Kakyou van Maikaze zou uitgebreide informatie krijgen, net zoals de reeks M-1 Grand Prix sketches van Yellow Zebra (nu R-Note), terwijl Tetla Pot zou worden vermeld als producer van PV's voor IOSYS albums maar waarschijnlijk wel niet met een complete lijst van werken.

    De lijst plaats ik in deze eerst post, die wordt geupdate naarmate de informatie completer wordt. Wie weet hoe de vork aan de steel zit inzake wie wat heeft geproduceerd, laat het weten in een post (al dan niet met alle informatie die je hebt) en dan voeg ik het hier toe.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Welke geanimeerde Touhou producties zijn er? Empty Re: Welke geanimeerde Touhou producties zijn er?

    Bericht van Quwanti vr jul 12, 2013 12:30 am

    Hoe zit het met animaties gemaakt met MMD? Want op dat gebied zijn er echt honderden die ook daadwerkelijk een verhaallijn heeft (met populaire zoals Flandre's Camera Adventure, of eentje met Yuuka).
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Welke geanimeerde Touhou producties zijn er? Empty Re: Welke geanimeerde Touhou producties zijn er?

    Bericht van Urameshiya vr jul 12, 2013 1:05 am

    Ik denk dat Qu daar een heel goed punt heeft. Zou je een definitie kunnen geven van "geanimeerde Touhou producties" die we in dit topic kunnen gebruiken?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Welke geanimeerde Touhou producties zijn er? Empty Re: Welke geanimeerde Touhou producties zijn er?

    Bericht van Nekotaku vr jul 12, 2013 2:52 am

    Hmm, MMD's lijkt me al wat moeilijker gezien hun aantal. Als er makers bij zitten die er veel op hun naam hebben staan en de filmpjes hebben genoeg bekendheid, dan lijkt het me de moeite die hier toe te voegen.
    Een exacte definitie van wat er hier past is juist daarom moeilijk te geven. Het zijn meer richtlijnen dan wat anders. Het is gewoon dat ik in de war ben over wat er nu eigenlijk door wie is gemaakt qua animatieprojecten, dus wil ik weten wat er zoal bestaat.

    Gesponsorde inhoud


    Welke geanimeerde Touhou producties zijn er? Empty Re: Welke geanimeerde Touhou producties zijn er?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 11:07 pm