Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

    Scrolls (ruilkaartspel van de makers van Minecraft)

    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Scrolls (ruilkaartspel van de makers van Minecraft) Empty Scrolls (ruilkaartspel van de makers van Minecraft)

    Bericht van Hakurei Ninja wo jun 05, 2013 12:40 am

    Ruilkaartfans opgelet! Mojang (de makers van Elder Scrolls Minecraft) heeft zojuist een nieuw online ruilkaartspel op de markt gebracht, met een coole bordspel twist!

    https://scrolls.com/



    Scrolls is ontstaan van ideeën die gamedesigners Markus Persson (Notch) en Jakob Porser hadden over de jaren met het fantaseren over hoe ruilkaartspellen leuker konden. Uiteindelijk kwamen de ideeën samen tot een concept voor een spel dat ze zelf erg graag zouden spelen, maar waarvan er niets vergelijkbaars bestond op de markt. Met het gigantische succes van Minecraft zagen de vrienden een kans om hun spel te verwezenlijken, en sindsdien werkt Jakob als hoofddesigner aan Scrolls.

    Omdat het spel nog maar in bèta is komt het dus wel met wat moeilijkheden. Bijvoorbeeld, het spel is in het begin nog een beetje een sprong in het diepe omdat enkele regeltjes nog niet heel duidelijk uitgelegd zijn, en dus met wat vallen en opstaan geleerd moeten worden. Maar als je eenmaal de kneepjes doorhebt is het een geweldig spel. Het speelbord brengt een heel nieuwe strategische dimensie in het ruilkaartgenre, en het opofferen van kaarten in je hand elke beurt voor resources of extra kaarten is een erg elegant en leuk systeem. Het is echt mijn soort spel, ik heb sinds het gister uitkwam al vele uren aan Scrolls kwijtgespeeld. Meer dan eigenlijk verantwoord is. XD

    Ik moet vermelden dat je ook echt geld kan uitgeven in de in-game shop, maar de kaarten die je daarmee kan kopen zijn expres heel beperkt (zes per week) zodat je je nooit gedwongen voelt extra te betalen. Overigens is alles dat je tot nu toe met echt geld te kopen ook te krijgen met goudstukken die je in het spel verdient. (Een beetje als LoL)

    Meer info op de site.

    Vergelijkbaar met hoe ze het met Minecraft deden is Scrolls tijdens de bètafase voor een verlaagde prijs van €15 te koop. Je kan het kopen met creditcard, PayPal, en zelfs met iDeal!


    Daag me eens uit voor een potje!

      Het is nu zo mei 19, 2024 12:57 pm