Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+4
Sophie
Olly
Nekotaku
MR.Kriesebo
8 plaatsers

    Tips voor een dropping.

    MR.Kriesebo
    MR.Kriesebo
    Forumyōkai


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : logisch redeneren

    Tips voor een dropping. Empty Tips voor een dropping.

    Bericht van MR.Kriesebo vr maa 01, 2013 10:14 pm

    Helleww iedereen.
    Ik zal maar direct met de deur in huis vallen:

    Onze school gaat altijd eens in het jaar op kamp, en dit jaar(heb ik een van de leeraren horen zeggen) gaan we naar Reisen ermm Rijssen.

    Ik en een aantal vrienden hadden bedacht een dropping te organiseren, voor rond de 40 personen.

    Ik heb wel vaak aan een dropping meegedaan, maar nog nooit een georganiseerd.




    Hierom vraag ik jullie:
    Hebben jullie ooit aan een dropping meegedaan en zoja, wat vond je leuk en wat niet?
    Hebben jullie nog ideeen voor een goede dropping?
    Wat is een goede manier om totaal onvoorberijde mensen de stuipen op het lijf te jagen? :D
    Heeft een van jullie ooit eerder een dropping voorbereid, en wat ging goed/fout?


    Ik hoop op goede suggesties!
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Tips voor een dropping. Empty Re: Tips voor een dropping.

    Bericht van Nekotaku vr maa 01, 2013 10:19 pm

    Nooit gedaan, maar ik heb wel gehoord dat het flink wat werk is. Je moet op voorhand goed de omgeving gaan checken.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Tips voor een dropping. Empty Re: Tips voor een dropping.

    Bericht van Olly vr maa 01, 2013 10:29 pm

    Je moet alle deelnemers opdelen in kleine groepen van 3 tot 7 personen? ongeveer, ga uit van 5-10 groepjes, die moeten voor de veiligheid allemaal een begeleider hebben, tenzij je met een vast parcours werkt, dan kun je checkpoints neerzetten.

    De droppings die ik heb meegemaakt waren vrij simpel, je werd als groepje, gewapend met zaklampen en eventueel een kaart ergens heen gestuurd of nog beter "gedropt". En dan maar zien wie het eerste thuis is.

    Ook heb ik spooktochten gehad, deze waren in alle gevallen een geplande route langs een touwtje, die in het pikkedonker gevolgd moest worden. Dit leent zich vaak meer voor schrik-effecten.

    Bedenk van tevoren een parcours of baken een gebied af, zorg voor genoeg begeleiding en zaklampen en maak iedereen van tevoren een beetje bang met griezelverhalen, dan wordt het vast wat!
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Tips voor een dropping. Empty Re: Tips voor een dropping.

    Bericht van Sophie vr maa 01, 2013 10:37 pm

    Zorg dat je de omgeving goed kent!

    Wij waren ooit (zonder begeleider) in een bos waar ineens een boze man achter ons aan kwam omdat we op zijn terrein liepen, dat was pas scary...

    Als je een terrein hebt afgebakend hoeft er op zich geen begeleider mee, maar dat hangt ook af van waar je loopt I guess.

    Meestal was het een soort vossenjacht bij ons.
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Tips voor een dropping. Empty Re: Tips voor een dropping.

    Bericht van Scarlet vr maa 01, 2013 10:42 pm

    MR.Kriesebo schreef:
    Hebben jullie ooit aan een dropping meegedaan en zoja, wat vond je leuk en wat niet?
    Ik dacht van wel, maar ik was erg jong en iemand zat ons achterna met een ketting zaag XD

    MR.Kriesebo schreef:
    Hebben jullie nog ideeen voor een goede dropping?
    .....

    MR.Kriesebo schreef:
    Wat is een goede manier om totaal onvoorberijde mensen de stuipen op het lijf te jagen? :D
    SLENDERMAN!!!!!! Nee serieus...laat iemand als slender achter jullie aangaan.
    Hang je ook van die leuke briefjes in het bos.
    Iedereen is bang voor slender >:D

    MR.Kriesebo schreef:
    Heeft een van jullie ooit eerder een dropping voorbereid, en wat ging goed/fout?
    Nee, maar als ik het zou moeten doen: SLENDERMAN GEWELDIGHEID!
    MR.Kriesebo
    MR.Kriesebo
    Forumyōkai


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : logisch redeneren

    Tips voor een dropping. Empty Re: Tips voor een dropping.

    Bericht van MR.Kriesebo vr maa 01, 2013 11:01 pm

    ermmm Kely, heb je een tweede persoonlijkheid? XD

    Ik wil overigens niet de nadruk leggen op het schrikken, eerder op het in het donker de weg terug vinden naar je verblijfplaats.

    Ik zat er zelf aan te denken om ze een aansteker mee te geven en een zaklamp met batterijen die bijna op zijn. Is dit te gemeen of zou dit nog kunnen?
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Tips voor een dropping. Empty Re: Tips voor een dropping.

    Bericht van Scarlet za maa 02, 2013 1:38 pm

    MR.Kriesebo schreef:ermmm Kely, heb je een tweede persoonlijkheid? XD

    Ik wil overigens niet de nadruk leggen op het schrikken, eerder op het in het donker de weg terug vinden naar je verblijfplaats.

    Ik zat er zelf aan te denken om ze een aansteker mee te geven en een zaklamp met batterijen die bijna op zijn. Is dit te gemeen of zou dit nog kunnen?

    nee mijn pc doet aan dubbel posten XD
    En ja dat is best gemeen >:)
    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    Tips voor een dropping. Empty Re: Tips voor een dropping.

    Bericht van Graan za maa 02, 2013 2:37 pm

    Ik heb ooit een dropping meegemaakt. Het enige wat mij bij is gebleven is dat de bus een aantal rondjes reed op de parkeerplaats om ons te desoriënteren, maar ik betwijfel of dat nodig was (alhoewel ik het destijds wel leuk vond).
    Volgens mij kregen wij ook een begeleider mee, die uiteraard geen hints mocht geven.

    Voor de rest kan ik me niet veel meer herinneren. Ik denk dat ik gewoon achter de rest aanhobbelde, want mijn navigatiegevoel was toen ook al niks.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Tips voor een dropping. Empty Re: Tips voor een dropping.

    Bericht van Remilia~ za maa 02, 2013 4:24 pm

    Nooit een dropping meegemaakt. Maar dit jaar ga ik met school naar Frankrijk en worden we dus ergens in de bergen gedropt.
    Top!
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Tips voor een dropping. Empty Re: Tips voor een dropping.

    Bericht van Shiro zo maa 03, 2013 1:15 pm

    Laat ze in groepen rondlopen en laat iemand achter ze aan gaan als slenderman! Of meerdere mensen omdat teleport.

    De enige dropping die ik ooit heb meegemaakt was zoals Olly al zegt, je rijdt kleine groepen mensen ergens naartoe, en ze krijgen een kaart en vinden de weg maar. Bij ons waren er niet eens begeleiders bij.


    MR.Kriesebo schreef:Ik zat er zelf aan te denken om ze een aansteker mee te geven en een zaklamp met batterijen die bijna op zijn. Is dit te gemeen of zou dit nog kunnen?
    Je kan ze ook een lege herlaadbare zaklamp meegeven. Je weet wel, met een dynamo. Dan moeten ze constant blijven draaien, anders geven die dingen heel weinig licht. ^^
    Maar qua engheid ben ik niet echt een goede bron, dus let maar niet te veel op mij. Hoewel ik jouw idee geniaal vind.
    MR.Kriesebo
    MR.Kriesebo
    Forumyōkai


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : logisch redeneren

    Tips voor een dropping. Empty Re: Tips voor een dropping.

    Bericht van MR.Kriesebo zo maa 03, 2013 4:01 pm

    @Remilia: Awwww! Je maakt me jaloers!


    Ik ga met elk groepje een begelijder mee sturen, die contact houd met onze verblijfplaats/droppinghoofdkwartier. Zo kunnen we ervoor zorgen dat iedereen om dezelfde tijd begint.

    Ook krijgt elk groepje waarschijnlijk een noodenvelop met een kaart en extra zaklampen mee.

    Ik ga waarschijnlijk komende woensdag het terrijn bekijken. De afstanden, veiligheid en begaanbaarheid beoordelen. Ik post later wel wat foto's.

    Ik kreeg zojuist te horen dat ik komende woensdag naar de tandarts moet. Ik ga wel proberen om zo snel mogenlijk in Rijssen te komen.


    Laatst aangepast door MR.Kriesebo op di maa 05, 2013 9:31 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : mijn onduidelijke agenda)

    Gesponsorde inhoud


    Tips voor een dropping. Empty Re: Tips voor een dropping.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 4:55 am