Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+6
RemiliaxScarlet
Nephilith
Pshycho Maniac
Nekotaku
T
Rage
10 plaatsers

    Let op!! Telefonische oplichting!!

    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Let op!! Telefonische oplichting!! Empty Let op!! Telefonische oplichting!!

    Bericht van Rage do feb 14, 2013 7:05 pm

    Sommige hebben het al gehoord, sommige weten het al.

    Maar sinds een korte tijdje geleden worden mensen opgebeld door een engels nummer of een lang nummer dat uit het buitenland lijkt te zijn. Deze mensen worden vaak aangesproken door een man met een Pakistaans/Indisch accent die een heel engels naam heeft en vraagt hoeveel pc's je hebt of zegt "heeft u 3-4 pcs thuis?" en gaat meteen zeggen dat hij van Microsoft is of stom genoeg van Windows (je software is dus een Pakistaans/Indisch persoon) of zegt dat hij van een bedrijf is dat belt in naam van Microsoft. Deze gaat beweren dat je pc is gehackt, problemen heeft of iets mis.

    Hierbij vraagt hij je om naar websites te gaan zodat hij toegang kan krijgen om je pc te "controleren" of te scannen of welk excuus dan ook, na het verwerken wilt hij dat je gaat betalen, kan 50 euro zijn, tot zelfs 300 of meer. Ergste gaat nog komen en dat is dat na een tijdje nadat hij klaar met je is, je pc naar de maan gaat.

    Hierbij dus, wees gewaarschuwd, heb je een negatieve dag gehad, dan kan je deze gozer zonder consequenties verrot schelden.
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Let op!! Telefonische oplichting!! Empty Re: Let op!! Telefonische oplichting!!

    Bericht van T do feb 14, 2013 7:10 pm

    Klassieker onder de oplichtingspraktijken, ja.

    Ik hoop dat 'ie me belt, dan kan ik m'n frustraties eventjes uiten. ^^;
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Let op!! Telefonische oplichting!! Empty Re: Let op!! Telefonische oplichting!!

    Bericht van Nekotaku do feb 14, 2013 7:13 pm

    Het is sowieso uitkijken met nummers die je niet kent, zeker vanuit het buitenland. Een recente oplichtingspraktijk is om iemand te bellen en dan op te hangen voor er opgenomen wordt. Als je dan terugbelt naar dat nummer, blijkt het om een betalend nummer te gaan met hoge kosten.
    Zelf bel ik niet terug naar nummers die ik niet ken (ze mogen zelf opnieuw proberen) en pak ik anonieme nummers vaak niet eens op.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Let op!! Telefonische oplichting!! Empty Re: Let op!! Telefonische oplichting!!

    Bericht van Pshycho Maniac do feb 14, 2013 9:41 pm

    Bedankt voor de waarschuwing!

    Ik van dit helemaal niks gehoord.
    En ik loop nog wel stage bij een ICT bedrijf.
    Nephilith
    Nephilith
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Maximum autisme

    Let op!! Telefonische oplichting!! Empty Re: Let op!! Telefonische oplichting!!

    Bericht van Nephilith do feb 14, 2013 10:52 pm

    Yeah, klasgenoot van mij had het ook laatst.
    Hij zei gewoon tegen hen: I use apple. xD
    (wat niet waar is)
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Let op!! Telefonische oplichting!! Empty Re: Let op!! Telefonische oplichting!!

    Bericht van RemiliaxScarlet vr feb 15, 2013 11:29 am

    Sowieso niet naar vreemde site's gaan volgens zo'n persoon. Oplichting, inderdaad. Er was trouwens laatst ook zo'n zelfde probleem op Twitter.
    avatar
    BaksteenComrade
    Opperbevelhebber op de Oceaan van Hakugyokuro


    Let op!! Telefonische oplichting!! Empty Re: Let op!! Telefonische oplichting!!

    Bericht van BaksteenComrade vr feb 15, 2013 5:52 pm

    Als ik het goed heb moet als je gebeld wordt door microsoft of welke andere 3rde partij, officieel via hun eigen(legetieme/oficeele site/mail geredirect worden als je een bepaalde link of form aanklikt daar anders is het zowiezo dat het niet pluis zit.

    En dat zijn geen opgegeven Url's via telefoon.
    rockpad
    rockpad
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : als een kikkergodin extra stage baas

    Let op!! Telefonische oplichting!! Empty Re: Let op!! Telefonische oplichting!!

    Bericht van rockpad ma feb 18, 2013 2:10 pm

    die gast belde mij wakker ;w;
    en eigenlijk is het enige wat ik van microsoft heb een xbox
    en een pc met windows 7, dus vertelde ik hem dat ik halo 4 wel goed vond maar de servers nogal kut :/
    alleen hoe komt die gast aan mijn nummer?
    Nephilith
    Nephilith
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Maximum autisme

    Let op!! Telefonische oplichting!! Empty Re: Let op!! Telefonische oplichting!!

    Bericht van Nephilith ma feb 18, 2013 3:39 pm

    rockpad schreef:alleen hoe komt die gast aan mijn nummer?
    Telefoonboek.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Let op!! Telefonische oplichting!! Empty Re: Let op!! Telefonische oplichting!!

    Bericht van Urameshiya ma feb 18, 2013 5:55 pm

    Ze zijn wel fanatiek zeg! Mijn ouders zijn nu in twee weken al twee keer door dit soort mensen gebeld...
    RakeStriver
    RakeStriver
    Slapeloze pannentrommelaar


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

    Let op!! Telefonische oplichting!! Empty Re: Let op!! Telefonische oplichting!!

    Bericht van RakeStriver ma feb 18, 2013 7:55 pm

    https://www.bel-me-niet.nl/

    Je kan je hiervoor opgeven. Hier zijn wij ook ervoor ingeschreven en wij zijn niet benaderd door deze soort praktijken.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Let op!! Telefonische oplichting!! Empty Re: Let op!! Telefonische oplichting!!

    Bericht van Urameshiya ma feb 18, 2013 10:15 pm

    Rake, dat register is niet automatisch. Bedrijven moeten zelf zorgen dat ze niemand bellen die op die lijst staat. Het lijkt me niet heel waarschijnlijk dat buitenlandse oplichters eerst in het Bel-me-niet-register kijken voor ze je nummer draaien...
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Let op!! Telefonische oplichting!! Empty Re: Let op!! Telefonische oplichting!!

    Bericht van Rage ma feb 18, 2013 10:26 pm

    Ura, hij zegt juist dat als je in de bel-me-niet register zit die oplichters er niet bij kunnen.

    Dat of je hebt alleen een mobiele telefoon, want zover ik heb begrepen worden mensen alleen met een vaste lijn gebeld.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Let op!! Telefonische oplichting!! Empty Re: Let op!! Telefonische oplichting!!

    Bericht van Urameshiya ma feb 18, 2013 10:31 pm

    Rage schreef:Ura, hij zegt juist dat als je in de bel-me-niet register zit die oplichters er niet bij kunnen.
    Ja... dat weet ik. En ik zeg dat dat waarschijnlijk niet waar is, want het zal die oplichters vast niks kunnen schelen dat het niet toegestaan is voor bedrijven om consumenten te bellen die in het register staan. Ze zijn namelijk geen bedrijven die zich braaf aan de wet houden, maar oplichters. Het is waarschijnlijk gewoon toeval dat Rake niet gebeld is, is wat ik wil zeggen.

    Gesponsorde inhoud


    Let op!! Telefonische oplichting!! Empty Re: Let op!! Telefonische oplichting!!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 12:37 pm