Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 plaatsers

    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden

    Enquête

    Wat is jouw favoriete character?

    [ 0 ]
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba100%Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba12 [0%] 
    [ 0 ]
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba100%Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba12 [0%] 
    [ 0 ]
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba100%Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba12 [0%] 
    [ 0 ]
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba100%Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba12 [0%] 
    [ 0 ]
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba100%Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba12 [0%] 
    [ 1 ]
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba1050%Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba12 [50%] 
    [ 0 ]
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba100%Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba12 [0%] 
    [ 0 ]
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba100%Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba12 [0%] 
    [ 0 ]
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba100%Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba12 [0%] 
    [ 0 ]
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba100%Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba12 [0%] 
    [ 0 ]
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba100%Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba12 [0%] 
    [ 0 ]
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba100%Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba12 [0%] 
    [ 1 ]
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba1050%Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Voteba12 [50%] 

    Totaal aantal stemmen: 2
    Bas2A
    Bas2A
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Paranoia, alleen die komt altijd uit. Echt eng!

    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Empty Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden

    Bericht van Bas2A vr sep 21, 2012 6:48 pm

    Super Bas: Origins is dus die Flash game waar ik het in mijn introductie topic over had.
    De game is gemaakt door mij en mijn vrienden uit de 1e, 2e en 3e, en ik werk samen met een vriend van mijn vader die game ontwerper is, of volgens mij zit hij daar in de 2ejaars of 3ejaars ofzo van Grafisch Lyceum.
    Het is eigenlijk best wel funny; afgelopen winter December vroeg ik voor de lol de vrienden die ik toen had om toestemming om hen te tekenen als cartoon-achtige characters, allemaal met een kracht of iets heel lolligs enzo, en ik tekende ook mezelf. Toen ging ik er een verhaal omheen schrijven over de school enzo. En ik had mijn hele leven al gedroomd om game designer te worden en had ook weleens met code enzo gekloot en ROM-hacks gemaakt die ik natuurlijk voor mezelf hield vanwege copyright. Maar ik dacht ''hè, deze characters kan echt wel iets leuks worden'' en toen besloot ik het naar die game ontwerper vriend op te sturen.
    Hij vond het echt super leuk bedacht!
    En dus.... begonnen we een plan met die game en hij leerde me ook wat programmeerwerk ookal zat ik maar in de 2ejaars toen om wat mee te doen.
    En zo ontstond Super Bas: Origins.

    We hebben toestemming van een Newgrounds artiest genaamd als ''NemesisTheory'' om muziek van hem te gebruiken. Hij is ook een Nederlander, wat het dubbel zo awesome maakt! Hij maakt veel Techno muziek.


    Table of Contents:

    1. Verhaal
    2. Gameplay
    3. Characters
    4. Screenshots
    5. Hi-Res Art
    6. Uitleiding



    1. Verhaal:

    Live to Learn College. 2011-2012.
    Bas begon als een antisociale hater in de 2ejaars, maar hij ontmoette Sylke, het meisje van 1D, en zijn leven begon drastisch te veranderen. Echter, hij kreeg een vreemde droom, die de toekomst lijkt te voorspellen, en besluit het Sylke te vertellen, waarmee de game begint; Bas, Riky en Sylke gaan op zoek naar de antwoorden op deze chaotische droom. Allerlei leerlingen van Live to Learn College komen ze tegen, zoals Tom uit 1A, Stefan uit 2A en klasgenoot van Bas, een vrolijke gast Michael uit 1A met een Mario-petje, en Kevin, die een goede vriend is van Sylke, maar tegelijkertijd ook de vijand van de stemmen in Bas zijn hoofd. Super Bas: Origins volgt hoe Bas (ik) in het echt als hater begon in de 2ejaars, hoe ik dat meisje Sylke tegenkwam en ik uiteindelijk uitgroeide in een goede vriend voor haar en mijn andere vrienden, en ook al ben ik ongelofelijk paranoïde, ik kan dat toch overwinnen als ik bij Sylke ben. En over vriendschap en respect. In Super Bas: Origins gaan de vrienden op een missie om hun lot uit te vinden, maar Mike, de leerling uit 2A en klasgenoot van Bas, en ook een van de beste vrienden van Bas, is bezeten door het Chaoshart (niet in het echt) en staat in de weg. Terwijl Kimberley, het meisje uit 2C en een Indigo, langzaam wordt overgenomen door haar DarkSide, genaamd als Tess, en alleen door de hulp van Bas en de vrienden Tess kan overwinnen. Kunnen de vrienden Mike verslaan en de school redden van de duisternis van de youkai en het Chaoshart? Kunnen de vrienden hun problemen, in de vormen van de youkai, overwinnen? En zal Bas uiteindelijk toch een topjaar hebben?



    2. Gameplay:

    De game is een Platform Bullet-hell RPG om het makkelijk te onthouden, in deze zin;
    Platform: De kern-gameplay is een simpele platformer als Mario.
    Bullet-hell: De enemies en bazen zijn echter chaotische bullet-hell.
    RPG: Het verhaal is ongeveer zo diep als een Final Fantasy, misschien nog wel dieper, en is gebaseerd op gevoelens. Ook zijn er allerlei RPG elementen zoals dat je allemaal characters hebt die allemaal andere dingen kunnen.
    De levels zijn voornamelijk lineair. Op je weg staan allerlei bullet hell vijanden, de youkai, en de levels zijn niet echt ''platforming'' met allemaal afgronden en gimmicks enzo, meer een soort ''siege platformer'' in dat het bullet hell en kogelregens en danmaku is en je soms echt gewoon onder vuur ligt. Het gaat meer om het timen van aanvallen en het tussen de gaten in de bullet hell heen springen enzo. En het timen van wanneer je ontwijkt enzo. In die zin is het ook een beetje een puzzelspel, in dat je moet denken ''hoe ontwijk ik dit'' maar je moet heel snel nadenken want voor je het weet is de volgende kogelregen er alweer!
    De ''hub-world'' is de school.



    3. Characters:
    (Deze zijn allemaal gebaseerd op echte mensen die ik in het echt ken)

    Bas: 2A. De hoofdpersoon. Hij is erg paranoïde, depressief en eigenlijk letterlijk verloren. Hij heeft geen wapens of krachten, en is eigenlijk volledig afhankelijk van zijn vrienden die veel sterker zijn dan hem, zowel lichamelijk als emotioneel, maar hij heeft de geheimzinnige kracht om door de tijd te reizen en het ''butterfly-effect'' in gang te zetten, of het reizen door ''tijd en dromen'', en hij heeft ook een heel griezelige gave; als hij paranoïde is dat het bijna altijd uitkomt.

    Michael: 1A. Hij draagt een Mario-petje en is totaal het tegenovergestelde van Bas; hij is vrolijk, druk en eigenlijk ''overdreven vrolijk'' maar dat hoort bij zijn character en maakt zijn character zoals hij is. Zijn power is een hyperactieve explosie in allerlei kleuren die het hele scherm vult, maar niet werkt als Bomb, maar het vernietigd wel veel soorten vijanden in een klap. Hij moet het echter weer opladen met een ''Hyper'' balk, oftewel een soort Mana maar dan hyperheid en drukheid en vrolijkheid en energie enzo.

    Riky: 1B. Een tovenaar in opleiding. Hij is eigenlijk het typische ''Magician'' van Touhou, maar dan veel meer ''cliché'' en hij is geen youkai, gewoon een menselijke magician. Hij is echter niet geboren met deze kracht en moet het dus leren. Riky heeft een paarse tovenaars-punthoed, groene ogen, een Utsuho-achtige cape waar je het heelal in ziet en zijn character is een reference naar de game Magica. Riky kan Magic-beams afvuren in de elementen Fire, Ice, Thunder, Light en Darkness, en deze kunnen danmaku kogels wegvagen waar ze tegenaan komen, maar het kost Mana, die zich weer opnieuw oplaadt als je even rustig aan doet. Elke soort vijand, baas en youkai enzo hebben ook zwakten en resistenties tegen bepaalde elementen; een dark Grim Reaper youkai of een vampier ofzo zul je niet makkelijk wegkrijgen met Darkness, terwijl Light ze in een paar klappen al neerslaat, terwijl je een Inferno-Monster ook niet echt wegkrijgt met Fire. ''You know, you can't fight fire with fire'' echt een goede uitspraak. Als je snapt hoe je dat ook op andere dingen kan toepassen in het echt. Riky heeft een erg melig en gaar character en heeft het bijna altijd over onzinnige dingen, maar als het nodig is kan hij bloedserieus zijn.

    Tom: 1A. De wapen-man van de groep. Hij is een best interesting character volgens een neef van me die hier veel van weet van dit soort games, in dat Tom kan vliegen met een propeller-engine op zijn rug, dit lijkt erg op Tails uit Sonic, en terwijl hij door een slagveld van youkai loopt blaast hij ze allemaal weg met zijn plasma cannon. Hij is gebaseerd op schietspellen enzo, de typische Halo, BioShock, noem maar op, omdat hij dat zelf wilde en het maakt hem ook een nogal interesting ''ander'' character in de game vinden veel mensen in real life die erover beginnen tot nu toe. Hij heeft een nogal mischievous karakter, is ook nogal ''schurk-achtig'' en hij HAAT school (ook in het echt), wat hem in de game leidt tot een plan om de school over te nemen met grof geweld. Hierdoor is hij eigenlijk anti-hero; hij is een van de vrienden, maar vecht gewillig tegen Bas omdat hij hem probeert tegen te houden in zijn plan om de school over te nemen, en hij doet soms ook vanalles zonder reden, en is GTA fanatic wat hem ook tot deze acties zou kunnen hebben geleid.

    Stefan: 2A. Een nogal dromerig typ, maar zijn schaduw-powers zijn niet om mee te spotten! Hij is een fan van Pokémon. En hij helpt de vrienden niet vaak en is meestal erg in zichzelf gesloten. Hij helpt echter de vrienden om Mike, die een klasgenoot van hem en Bas is uit 2A, terug te brengen uit de duisternis van het Chaoshart, en omdat Tom erbij is.

    Sylke: 1D. De vrouwelijke lead. Het blonde meisje uit 1D is zeker een goede vriend van Bas, en de reden dat dit alles begon in zijn leven, de verandering. Ze is de laatste boogschutter die is uitgekozen door het lot; boogschutters zijn iets heel bijzonders in Super Bas: Origins wereld, niet zomaar iemand met een pijl en boog, maar echt iets heel bijzonders. Sylke is een optimistisch meisje, maar ze verbergt een duister verleden, alhoewel, ze geeft veel om haar vrienden, vooral Bas en Kevin, en ze kan goed zingen en speelt akoestische gitaar. Ook is ze nogal chaotisch. En ze houdt dus van muziek zoals ik zei. Ze is een van de hoofdkarakters.

    Kevin: 1B. Een goede vriend van Sylke en later ook Bas. Hij heeft blond haar in een gel-kapsel en heeft een basic danmaku/bullet hell sword als wapen. Hij is een vijand van de stemmen in Bas zijn hoofd echter, maar dit wordt beter uitgelegd in de game zelf. Op zijn missie om Sylke te helpen komt hij echter in ''collision course'' met zowel een paar van de vrienden als Bas, en ook de bezeten Mike. Kevin heeft een goed hart en is eigenlijk totaal het tegenovergestelde van Bas in zijn aard.

    Mike: 2A. Mike is een van Bas zijn beste vrienden en een melige, aardige en coole gast, maar hij is overgenomen door het Chaoshart (niet in het echt) en krijgt bovenaardse krachten. Hij gaat op zoek naar een manier om alle elementen te beheersen; vuur, ijs, water, steen, bliksem, wind, tijd, ruimte, chaos, gedachten, psychisch, magie, licht, duisternis, dromen en lot. Zijn persoonlijkheid onder de macht van het Chaoshart is totaal ontaard, monsterlijk en kwaadaardig en hij zoekt een manier om ''de wereld schoon te maken en te bevrijden van de illusie genaamd als liefde''. Mike is eigenlijk de hoofd-villain van de game. Ook is Mike de duistere kant van Bas op een bepaalde manier.

    Kimberley: 2C. Een van Bas zijn beste vriendinnen. Ze is een Indigo, heeft bruin krullend haar en heeft dezelfde problemen als Bas. Ze heeft als element duisternis en lot, en ze kan manipulatie van het lot. Ook heeft ze Flandre-vleugels. Haar DarkSide, genaamd als Tess, is een van de hoofdvijanden van de game en probeert haar te ''hervormen'' in een grote massamoordenaar en de sterkste Indigo die ooit geleefd heeft. Alleen met de hulp van de vrienden en Bas kan ze Tess verslaan.

    Vera: 2D. De Evil Queen of Water and Fire. Ze regeert de droomweg en is een goede vriend van Mike, waardoor ze met hem gaat samenwerken in zijn plan. Ze realiseert zich echter pas later dat Mike bezeten is en loopt over naar de vrienden om Mike te kunnen helpen. Met haar ongelofelijke melige karakter is ze de ''comical relief'' van de game samen met Riky en Yoram. Ze regeert de Droomweg.

    Yoram: 1C. Hij is een Yoghurt-Alien, die van de Planeet Schimmel komt, en hij is de enige Yoghurt tussen alle Schimmels, waardoor hij uiteindelijk ''Anti-Schimmel'' is geworden en in een schip is weggegaan, dat in 1942 op de Aarde neerstortte. Zijn andere kant is dat hij ook Van-Huizen is, een kannibaal (niet in het echt lol), en hij heeft een heel erg onwaarschijnlijke vorm van humor. Echter, hij is zeker wel aardig en helpt de vrienden uiteindelijk om de Schimmels te verslaan die de Basement/Kelder van Live to Learn College hebben geïnfecteerd. Yoram's wapen is zijn fantasie, en hij kan hiermee allemaal chaos creëeren en zwarte en witte bullet hell kogels. Deze zwarte kogels bewegen heel erg langzaam, terwijl de witte heel erg snel bewegen.

    Yvo: 1B. Een volleerd zwaardvechter en een ''lone wolf''. Hij doet alles voor zichzelf en het kan hem niks schelen, en hij is nogal mysterieus en in zichzelf, en soms tegen de vrienden, soms helpt hij ze, dan stuurt hij weer youkai op ze af en noem maar op. Hij heeft ook de krachten van tijdreizen net als Bas. Hij heeft een mysterieus plan gaande.



    4. Screenshots:

    Bas in het park (Mario reference):
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Parkq

    Bas in de Graslanden, Level 1, en een rustig begin:
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Graslanden

    Eerste ontmoeting met Yvo (zijn haar lijkt op Riku uit Kingdom Hearts 1):
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Yvof

    School Stad, Level 2, begin:
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Schoolstad

    Kimberley Boss-gevecht, je speelt hier Sylke, en Kimberley is helaas niet goed te zien, ze zit achter de health-bar:
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Sylkevskimberley

    Vera en Mike Cutscene (zie je Mike's bezeten ogen en dark aura en alles?):
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Veramikescene

    Sylke vs. Mike:
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Sylkevsmike

    Sylke, Kevin en Kimberley vs. Lucifer. Kimberley is hier beter te zien.
    NOTE: Deze Lucifer is geen Satan, hij is meer gewoon een schurk, en heet Lucifer omdat hij Lucifers in zijn haar heeft. In de Engelse versie heet hij echter wel gewoon Lucifer. Hij is gebaseerd op een joke bij een tekenwedstrijd, waar we de leraar gingen tekenen met zijn toestemming, en we hadden hem getekend als schurk.
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Sylkekevinkimberleyvslu



    5. Hi-Res Art:

    NOTE: De meeste sprites hebben alleen het bovenlijf, ze zijn namelijk voor de dialoog sprites.
    Oftewel de ''mugshots'' zoals je dat bij Touhou ook hebt. En dan teken ik een onderlijf en benen
    enzo want die zie je dan toch niet.
    Sommige hebben echter wel een volledig getekend lichaam als ze ook echt gewoon als tekening zijn bedoeld.

    Bas:
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Basanime2

    Michael:
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Michaelanime

    Riky (Hij is in een echt schattige Chibi-stijl nietwaar?):
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Rikychibi

    Tom:
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Tomanimeschurk2

    Stefan:
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Stefananime

    Sylke:
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Sylkeconceptart

    Kevin:
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Kevinfullbijgesneden

    Kimberley (Flandre vleugels niet zichtbaar in mugshot):
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Kimberleymugshot

    Mike:
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Mikeanime22yellowglowey

    Vera (Ze heeft echter wel vleugels, maar dat is niet te zien in deze mugshot):
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Veramugshotzonderbril

    Yvo:
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Yvomugshot

    Yoram:
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Yoram


    Youkai bosses:
    Deze zijn niet gebaseerd op echte mensen.

    Malenai:
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Malenai
    Ze is een shadow youkai. Haar verhaal wordt in de game uitgelegd.

    Sukiba:
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Sukiba
    Ze is een insect youkai in Zeta Reticuli, een buitenaards sterrenstelsel.

    Yuri:
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Yuriincarnationmugshot
    Hij is een Oni, en Incarnatie van Caesar, en gelooft daardoor dat de Oni het nieuwe Romeinse Rijk zijn en dus doet hij wat Caesar 1500 jaar geleden ook wilde; iedereen uitmoorden die niet bij hem hoorde. Oftewel, hij moordt alles en iedereen uit dat niet Oni is, en de Indigo zijn het eerste doelwit, wat hem in ''collision course'' brengt met de vrienden.

    Darklin:
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Darklin
    Hij is een shadow youkai. En een van de main enemies.

    Nanax:
    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Orgxiiinanaxhoodedmugsh
    Een Angel/youkai hybrid en de broer van Darklin. Zijn verhaal wordt in de game uitgelegd.


    Deze karakters zijn bedacht door Kimberley, die op haar deviantART pagina veel meer van deze designs heeft.

    Kimberley's deviantART.
    Bas's deviantART.


    6. Uitleiding:

    Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden!
    Vertel me wat je er van vindt!

    NOTE: We hebben veel meer al dan wat in de screenshots te zien is, 100x meer, maar we hebben besloten nog niet veel te laten zien. Dat is om persoonlijke redenen. De game is nu 60% compleet en er zijn 9 levels gepland, een hele verhaallijn en heel veel bossfights en chaos.

    Vertel me wat jullie er van vinden!


    <b>En vote alsjeblieft in de poll bovenaan met welk karakter je favoriet is! ^^
    En vertel me ook daar iets over in de comments! ^^ Lijkt me super![/b]


    Dag hè?
    --Bas


    Laatst aangepast door Bas2A op vr sep 21, 2012 7:44 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Empty Re: Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden

    Bericht van Nekotaku vr sep 21, 2012 7:11 pm

    WHOOAAAAA!

    Ik heb het nog niet allemaal gelezen, want effe geen tijd. Maar die pixel art ziet er vet uit!
    Dat soort projecten, die beginnen als wat tekeningetjes tussen vrienden en dan uitgroeien tot iets veel groter... Dat zijn de coolste.

    Mogelijk heb je dit in de post gezegd, maar welke programmeertaal gebruik je? Also, ROM hacks... Dat vind ik altijd zo indrukwekkend. Zelf ben ik programmeur en ICT'er van opleiding, maar ik ben heel de dag bezig met high-level Java stuff. Als ik zie hoe mensen dingen reverse-engineeren en ROMs aanpassen vind ik het altijd een pak intrigerender. Daar moet je een systeem behoorlijk goed voor kennen.
    Bas2A
    Bas2A
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Paranoia, alleen die komt altijd uit. Echt eng!

    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Empty Re: Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden

    Bericht van Bas2A vr sep 21, 2012 7:30 pm

    Nekotaku schreef:WHOOAAAAA!

    Ik heb het nog niet allemaal gelezen, want effe geen tijd. Maar die pixel art ziet er vet uit!
    Dat soort projecten, die beginnen als wat tekeningetjes tussen vrienden en dan uitgroeien tot iets veel groter... Dat zijn de coolste.

    Mogelijk heb je dit in de post gezegd, maar welke programmeertaal gebruik je? Also, ROM hacks... Dat vind ik altijd zo indrukwekkend. Zelf ben ik programmeur en ICT'er van opleiding, maar ik ben heel de dag bezig met high-level Java stuff. Als ik zie hoe mensen dingen reverse-engineeren en ROMs aanpassen vind ik het altijd een pak intrigerender. Daar moet je een systeem behoorlijk goed voor kennen.

    Ik ben het vergeten te zeggen, het is een Flash game, maar het is serieuzer dan de meeste van die Newgrounds shit. Dit is echt wel het ''RPG level'' maar ik doe het als Flash game omdat het nog gewoon een vriendenproject is enzo en Flash is niet de moeilijkste taal en het heeft een WYSWYG editor, wat ook handig is omdat ik ook animaties soms maak. En in Flash kun je filmpjes EN games maken. Maar als ik echt de opleiding ga doen ga ik wel een andere programmeertaal gebruiken. Ik heb er altijd van gedroomd om een PS3 game te maken later maar dat gaat 'm nie worden denk ik met licentie prijzen enzo, maar ik wil zeker wel iets met indie games gaan doen!
    rockpad
    rockpad
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : als een kikkergodin extra stage baas

    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Empty Re: Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden

    Bericht van rockpad vr sep 21, 2012 7:40 pm

    ooh ziet er echt cool uit

    en die hoofdpersonage draagt de zelfde naam als ik
    +
    was zo te lezen precies het zelfde in de 2de
    lovely <3
    Bas2A
    Bas2A
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Paranoia, alleen die komt altijd uit. Echt eng!

    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Empty Re: Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden

    Bericht van Bas2A vr sep 21, 2012 7:42 pm

    rockpad schreef:ooh ziet er echt cool uit

    en die hoofdpersonage draagt de zelfde naam als ik
    +
    was zo te lezen precies het zelfde in de 2de
    lovely <3

    dus jij heet ook bas?
    en had net zoiets als ik?
    bedoel je dat?

    thanxx

    bovendien heb je in de poll gevoted?
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Empty Re: Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden

    Bericht van Urameshiya vr sep 21, 2012 8:35 pm

    Oh, wat gaaf! Ik vind het erg leuk hoe je je personages uit mensen uit je eigen omgeving baseert. Wat de poll betreft: ik zou voor Yuri stemmen, maar omdat die er niet tussen stond heb ik voor 'ander character' gestemd. Een reincarnatie van Caesar vind ik wel een leuk idee, en... nee, echt niet, de naam heeft er niets mee te maken hoor. Echt niet.

    Ik hoop dat je ons op de hoogte blijft houden van de vorderingen van de productie van het spel! Zou het leuk vinden om het eens te spelen als het af is.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Empty Re: Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden

    Bericht van Nekotaku vr sep 21, 2012 9:39 pm

    Bas2A schreef:Ik ben het vergeten te zeggen, het is een Flash game, maar het is serieuzer dan de meeste van die Newgrounds shit. Dit is echt wel het ''RPG level'' maar ik doe het als Flash game omdat het nog gewoon een vriendenproject is enzo en Flash is niet de moeilijkste taal en het heeft een WYSWYG editor, wat ook handig is omdat ik ook animaties soms maak. En in Flash kun je filmpjes EN games maken. Maar als ik echt de opleiding ga doen ga ik wel een andere programmeertaal gebruiken. Ik heb er altijd van gedroomd om een PS3 game te maken later maar dat gaat 'm nie worden denk ik met licentie prijzen enzo, maar ik wil zeker wel iets met indie games gaan doen!
    Ah, Flash. Zeker niet slecht gezien. Je kan het op veel devices spelen, delivery als web content...
    Als je iets zoekt om indie games te maken op een groot platform, moet je misschien Microsoft XNA eens bekijken. Het is een set gratis tools, speciaal voor dat doeleinde. Het laat je toe te ontwikkelen voor Windows en XBox 360.
    Bas2A
    Bas2A
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Paranoia, alleen die komt altijd uit. Echt eng!

    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Empty Re: Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden

    Bericht van Bas2A za sep 22, 2012 9:12 am

    Nekotaku schreef:
    Bas2A schreef:Ik ben het vergeten te zeggen, het is een Flash game, maar het is serieuzer dan de meeste van die Newgrounds shit. Dit is echt wel het ''RPG level'' maar ik doe het als Flash game omdat het nog gewoon een vriendenproject is enzo en Flash is niet de moeilijkste taal en het heeft een WYSWYG editor, wat ook handig is omdat ik ook animaties soms maak. En in Flash kun je filmpjes EN games maken. Maar als ik echt de opleiding ga doen ga ik wel een andere programmeertaal gebruiken. Ik heb er altijd van gedroomd om een PS3 game te maken later maar dat gaat 'm nie worden denk ik met licentie prijzen enzo, maar ik wil zeker wel iets met indie games gaan doen!
    Ah, Flash. Zeker niet slecht gezien. Je kan het op veel devices spelen, delivery als web content...
    Als je iets zoekt om indie games te maken op een groot platform, moet je misschien Microsoft XNA eens bekijken. Het is een set gratis tools, speciaal voor dat doeleinde. Het laat je toe te ontwikkelen voor Windows en XBox 360.

    Ahaha thanks! ^^ Ik wist ervan en wil er zeker eens wat doen. Ik ben echter nog 15 en werk alleen samen met die vriend van mijn vader, maar als ik wat ouder ben ga ik zeker wel met indie games dingen doen! ^^
    Ik programmeer trouwens de meeste stuff, met tips van die vriend enzo, en ik doe de art en het verhaal en alles, maar met Kimberley en een paar andere vrienden verzin ik samen alle ideeën.
    Misschien kun je me in een PM of in dit topic uitleggen wat je met XNA kan? Voor later bedoel ik. Ik ben zeker benieuwd. Kan het 3D? Ik bedoel geen 3D met 3D-brillen maar meer gewoon met een omgeving en 3D models en zoals je het bij 3D Mario en Sonic en shooters en RPG's enzo hebt, zo bedoel ik. Voor het geval je het niet begreep. Kan dat in XNA? Maar als je het voor XBOX wil publishen kost toch 1000'en aan geld nietwaar? Bij PS3 volgens mij wel en bij Wii ook. Plus ze hebben bij PS3 volgens mij heel erge quality control.

    Gesponsorde inhoud


    Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden Empty Re: Super Bas: Origins ~ Game door mij en vrienden

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 6:25 am