Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Toumyon
Tanshu
Jaimers
Rage
badkiara
Patchouli
GMavak
Quwanti
Urameshiya
13 plaatsers

    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic!

    Enquête

    Waarmee speel jij Touhou?

    [ 20 ]
    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Voteba1087%Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Voteba12 [87%] 
    [ 3 ]
    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Voteba1013%Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Voteba12 [13%] 
    [ 0 ]
    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Voteba100%Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Voteba12 [0%] 
    [ 0 ]
    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Voteba100%Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Voteba12 [0%] 
    [ 0 ]
    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Voteba100%Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Voteba12 [0%] 

    Totaal aantal stemmen: 23
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Empty Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic!

    Bericht van Urameshiya ma sep 05, 2011 11:56 pm

    Sommigen zweren bij het toetsenbord, anderen kunnen zelfs Cirno niet meer aan zonder hun geliefde controller. Ik hoor zelf bij die eerste groep - ik heb het wel eens met een gamepad geprobeerd, maar ik kon er echt niks van. Dat heeft er denk ik vooral mee te maken dat ik sowieso veel game op m'n PC, dus ik ben het toetsenbord gewend. Maar ik ben erg benieuwd wat jullie het fijnst vinden spelen.

    Ik heb het hier in de eerste plaats over de shoot 'm ups natuurlijk, maar voor de fighting games gebruik ik (voor zover ik ze speel tenminste) zelf ook alleen het toetsenbord. Neem aan dat ik daarmee in de minderheid ben, of niet soms?

    Mocht iemand zich trouwens afvragen waarom Kinect tussen de mogelijkheden staat: als ZUN het doet is dat wat mij betreft reden genoeg om het als officiële besturings-methode te erkennen.


    Laatst aangepast door Urameshiya op wo nov 30, 2011 7:13 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Empty Re: Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic!

    Bericht van Quwanti di sep 06, 2011 12:00 am

    Haha, de kinect lijkt mij nog het lastigst. Wel awesome uiteraard. :P Ik zou in ieder geval het nog wel eens willen proberen met een gamepad, maar zolang het goed gaat met een toetsenbord heb ik niets te klagen. En zelf heb ik er ook geen problemen mee. Ik ben in ieder geval nog nooit dood gegaan doordat het toetsenbord me in de steek liet.
    GMavak
    GMavak
    Doodgewone heks (m/v)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : The Power to rule the world.. nee JK idk XD

    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Empty Re: Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic!

    Bericht van GMavak di sep 06, 2011 12:01 am

    Hmm ik gebruik meestal gewoon mijn toestenbord maar soms is het gewoon leuk om mijn psp als gamepad te gebruiken XD.
    Maar toestenbord blijft gewoon het fijnst
    Patchouli
    Patchouli
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Magie. Lol.

    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Empty Re: Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic!

    Bericht van Patchouli di sep 06, 2011 12:14 am

    Ik heb ooit eens een touhou game geprobeerd te spele met een game pad, Maar het lukte nie zo egt. Dus ik denk dat ik maar bij het toetsenbord hou
    badkiara
    badkiara
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 28

    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Empty Re: Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic!

    Bericht van badkiara di sep 06, 2011 9:26 am

    Ik heb geen eens een gamepad ofzo xD dus ik moet wel met een toetsenbord. Niet dat het een problem is om een toetsenbord te gebruiken.
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Empty Re: Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic!

    Bericht van Rage di sep 06, 2011 10:39 am

    Ik speel altijd met mn keyboard, kon altijd met Tasofro's spellen iedereen aan op Lunatic. Echter zag ik alle hoeken toen ik bij Abunai met een gamepad ging spelen en niet eens Aya kon verslaan.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Empty Re: Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic!

    Bericht van Urameshiya di sep 06, 2011 3:45 pm

    Hmm, ik vind het om eerlijk te zijn een beetje jammer dat iedereen tot nu toe aan dezelfde kant staat. Ik heb de indruk dat er zeker onder fanatieke shoot 'm up spelers ook een grote gamepad-factie bestaat, dus misschien is de hoop nog niet verloren...

    Ik zou trouwens niet willen zeggen dat het toetsenbord geen nadelen heeft. In sommige Touhou-games merk ik dat mijn toetsenbord niet meer dan 4 knoppen tegelijk kan verwerken, wat in de praktijk betekent dat als ik een schuine beweging + focus + schieten ingedrukt heb, ik geen bom kan gebruiken zonder een van die andere knoppen los te laten. Het is maar een paar keer gebeurd dat ik daardoor doodgegaan ben, maar daardoor ging ik me destijds toch afvragen of het toetsenbord wel de beste methode was.
    Jaimers
    Jaimers
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 32

    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Empty Re: Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic!

    Bericht van Jaimers vr nov 11, 2011 12:25 am

    De Kinect is de beste besturingsmethode.

    Ikzelf speel eigenlijk met een gamepad holy shit. :V

    Ik weet niet, ik ben gewoon slecht met een toetsenbord, bak er echt helemaal niets van als ik deze gebruik. :V
    Altijd slecht hiermee geweest wel eigenlijk.

    Veel mensen zeggen dat de "beste" en "perfecte" manier om deze spellen te spelen is door middel van een Arcade Stick omdat deze ook in de arcades gebruikt worden en hier de wereldrecords mee worden gehaald.
    Ik kan er zelf niets over zeggen omdat ik het niet geprobeerd hebt, maar het is toch allemaal maar een gevoelskwestie.
    Geen is echt beter dan de andere, er zijn goede records met alle drie de vormen gehaald.

    In ander nieuws, Cave is Dodonpachi aan het porten naar de Xbox360 in de vorm van een bonus in een ander spel en het wordt bestuurd met de Kinect. Serieus.
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Empty Re: Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic!

    Bericht van Tanshu vr nov 11, 2011 3:53 pm

    Toetsenbord. Dat filmpje van ZUN kwam ik gisteren trouwens ook toevallig tegen. :o
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Empty Re: Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic!

    Bericht van Toumyon vr nov 11, 2011 5:21 pm

    Same as Jaimers...ik gebruik de Gamepad,het werkt gewoon beter voor me,want ik kan niet meer dan 3 toetsen inhouden graze + schieten en omhoog rechts of links gaan gaat dus niet,me keyboard sucks! r>o<
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Empty Re: Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic!

    Bericht van Sophie ma nov 14, 2011 8:25 pm

    Ik heb het wel eens met een controller gespeeld op cons enzo, maar vond het niks.
    Nog wel geprobeerd mn ps3 controller aan te sluiten maar ik was te (9) om hem werkend te krijgen. Dus dan maar toetsenbord!

    (Hoewel deze laptop geen 3 toetsen tegelijk kan.. :( )
    Hina Kagiyama
    Hina Kagiyama
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 35
    Speciale vermogens : Mensen wijzen op spelfouten.

    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Empty Re: Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic!

    Bericht van Hina Kagiyama di nov 15, 2011 8:01 pm

    Ik speel de fighters echt heel graag met mijn controllers, voor gewoon spelen maakt het me niet veel uit. Fairy wars vind ik wel prettiger met controller.
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Empty Re: Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic!

    Bericht van Pyonta-kun ma nov 21, 2011 10:40 am

    Voor touhou gebruik ik voornamelijk een toetsenbord. Naast touhou speel ik ook graag fighting games dus ben ik wel in het bezit van een arcade stick. Soku speel ik dan ook niet met mijn toetsenbord maar met mijn stick. Ik heb wel eens geprobeerd om de shooters te spelen met een stick, maar met touhou vind ik dat minder prettig. Andere shumps zoals dodonpachi of mushihime-sama speel ik dan WEL weer graag met een stick.

    Wat betreft een gamepad, die heb ik wel eens geprobeerd om een conventie. Ik moet zeggen dat het beter ging dan verwacht. Ik had namelijk weken geoefend om PCB extra stage te clearen zonder te falen zodat ik deze als kleine show kon laten zien op de conventie zelf. Ik wist van te voren dat ik met een pad moest spelen, maar had er zelf geen een om te oefenen. Uiteindelijk had ik de time-out bijna gehaald. Niet slecht al zeg ik het zelf.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Empty Re: Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic!

    Bericht van Nekotaku di nov 29, 2011 9:30 pm

    Mijn impressies van de control methodes...

    Toetsenbord: Heb ik maar één keer gebruikt, om de controls van de gamepad in te stellen. Maar veel mensen zweren hier bij en zeggen dat het de meest precieze method is. Zal ik toch eens moeten proberen...

    Arcade stick: Neeneenee. Ik bak echt niets van Touhou met dit ding. En fighters lukken er ook al niet mee. Aan de andere kant gaat Dodonpachi prima en Super Puzzle Fighter zelfs beter dan eender welke andere methode.

    Digitale controller: Dit was mijn favoriete methode totdat ik begon te spelen met...

    Analoge controller: Yep! Na 1 keer spelen met dit ding wil ik niets anders meer. Binnen de kortste keren m'n high score gebroken in een paar spellen. Dit voelt echt heel natuurlijk aan.

    Aangezien ik al lang eens wil zeuren over input methodes en andere mensen hun meningen horen, ga ik ook effe proberen te analyseren wat de verschillende factoren zijn...

    Snelheid: Ik denk dat een toetsenbord met gevoelige toetsen, zoals dat van een laptop, hier het beste werkt. Met een controller moet je er vooral op letten dat de D-pad goed is. Voor een stick is de "travel" (hoe ver je de stick moet duwen voor ie input geeft) het belangrijkst. Death-bombing is zeer gevoelig aan de snelheid waarmee je input kan geven.

    Precisie: Het enorme voordeel aan een analoge stick is dat je de "dead zone" kunt instellen. Dat bepaald hoe ver je de analoge stick moet duwen voor dit als input wordt gezien. Een te lage waarde is gevaarlijk, maar in de Touhou spellen waar dit met een nummer van 0 tot 600 wordt aangegeven ga ik voor 200. Je kan met kleine bewegingen van de duim het personage besturen. Vergis je echter niet: een analoge stick geeft geen volledige 360° controle. Touhou is geprogrammeerd om 8 richtingen te herkennen.

    Meerdere inputs: Veel toetsenborden limiteren het aantal toetsen dat gelijktijdig herkend kan worden. Dit kan het wel wat lastiger maken. Wat een toetsenbord en digitale controller echter gemeen hebben is dat je tussen de 4 "basis" richtingen kan switchen zonder tussenliggende beweging. Bijvoorbeeld links naar boven zonder schuin te gaan. Al is het maar een fractie van een seconde, dit gebeurd wel bij analoge controllers en sticks.

    Volgens mij lukt Dodonpachi wel met stick omdat je daar vaker snel moet bewegen over grote stukken van het scherm. In Touhou is er een veel groter deel van de tijd finesse nodig, en daar is een stick nogal bruut voor. De instelling van de dead zone en resulterende gevoeligheid van een analoge controller is voor mij echter van doorslaggevend belang.
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Empty Re: Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic!

    Bericht van Rage wo nov 30, 2011 8:10 am

    Met Kinect spelen, schudden met die heupen!

    Gesponsorde inhoud


    Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic! Empty Re: Het "Toetsenbord VS Gamepad"-topic!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 2:11 pm