Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+21
Tanshu
TanukiTyfoon
Shiro
TH-chen
JeroenErp
Nephilith
Olly
Scarlet
Sophie
Info
Ranfox
kyr2005
AseliaNL
Quwanti
Pshycho Maniac
Urameshiya
GMavak
FlandreScarlet
Rage
Hakurei Ninja
Patchouli
25 plaatsers

    Favoriete anime??

    Patchouli
    Patchouli
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Magie. Lol.

    Favoriete anime?? Empty Favoriete anime??

    Bericht van Patchouli ma sep 05, 2011 1:55 pm

    Hiya~

    Ik besloot maar es een topic aan te maken voor je favoriete anime. mijn favoriete anime is simpelweg: Lucky✮Star. dit was eigenlijk de eerste anime die ik gezien heb en mijn aandacht trok in mijn leven. dit is eigenlijk ook de anime die mij "geconvert" heeft to het weeabooisme. Toen ik lucky star helemaal had gekeken. wou ik wel es wat meer zien. zo ben ik dus ook fan van Miku Hatsune en later kwam ook touhou in mijn leven terecht. wat ik jammer vind is dat ik de laatste tijd bijna geen tijd meer heb om animes[of is het anime's?] te kijken. maar als ik gewoon is een keer mijn huiswerk doe optijd dan zal er vast nog wel tijd tussen zitten voor wat anime.


    <3 Patchuri~
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Favoriete anime?? Empty Re: Favoriete anime??

    Bericht van Hakurei Ninja ma sep 05, 2011 2:56 pm

    Ik heb te veel anime gekeken om op te noemen, maar een paar van mijn favorieten zijn:
    • Kekkaishi - Geweldige shounen anime.
    • de recente Fullmetal Alchemist (a.k.a. FMA Brotherhood) - Leuker dan de oudere FMA uit 2003, imho.
    • Angel Beats - Prachtig in elkaar gezette anime van Key, over highschoolers die na hun dood in een soort school hiernamaals komen en tegen het systeem rebelleren.
    • Durarara - Ongelofelijk goed in elkaar gezet. Gewoon awesome. Kijken.
    • NHK ni Youkoso (a.k.a. Welcome to the N.H.K.) - Een anime die enorm veel sociale problemen in de Japanse samenleving aansnijd waar de meeste andere anime het niet over durven te hebben. De hoofdpersoon komt overal midden in. Van hardcore otakucultuur, tot MMORPG-verslaving, tot pedofilie, tot zelfmoordcults, en meer. Erg interessant, en erg grappig gemaakt.
    • Nodame Cantabile - Een anime over studenten bij het conservatorium. Lekker veel pianomuziek, en verrassend leuk. De hoofdpersoon is geweldig.
    • Mushishi - Rustgevend, prachtige artwork, en leuke verhalen. Niet voor iedereen interessant, maar ik vind em prachtig.

    Qua anime films ben ik fan van Summer Wars en Byousoku 5 Centimeter (a.k.a. 5 Centimeters per Second), en natuurlijk alles van Studio Ghibli.

    Patchouli schreef:wat ik jammer vind is dat ik de laatste tijd bijna geen tijd meer heb om animes[of is het anime's?] te kijken.
    Als het aan mij ligt is het meervoud van anime gewoon anime, aangezien er voor bijna alle woorden in het Japans geen meervoudsvorm bestaat. Hetzelfde doe ik met de woorden manga, kimono, etc. Gedeeltelijk heb ik die gewoonte uit mijn lange Pokémon fanjaren (ong. 5 trouwe jaren sinds ik 7 was). Het meervoud van pokémon is dan ook pokémon, het meervoud van pikachu is pikachu, enzovoort. Ik was altijd strikt in het volgen van die regel, dus dat voelt heel natuurlijk voor mij. Maar als je er toch een S achter wilt plakken, is volgens Nederlandse grammatica "anime's" de correcte vorm.

    Mijn strategie (voor zover je het een strategie kan noemen) om het anime kijken bij te houden is trouwens een of twee afleveringen kijken voor het slapen gaan. Het is echt de laatste tijd echt een gewoonte voor mij om dagelijks anime te kijken, en ik heb dan ook een ellenlange lijst gekeken anime op mijn naam staan.
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Favoriete anime?? Empty Re: Favoriete anime??

    Bericht van Rage ma sep 05, 2011 3:21 pm

    Ik kijk geen Anime meer met Gintama als uitzondering, de rest lees ik de manga versies.
    FlandreScarlet
    FlandreScarlet
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Speciale vermogens : Immense destructive power

    Favoriete anime?? Empty Re: Favoriete anime??

    Bericht van FlandreScarlet ma sep 05, 2011 4:30 pm

    Ik kijk To aru majutsu no index (Accelerator <3333)
    en Higurashi no naku koro ni ken ik, Rozen Maiden, Lucky star, Tokyo mew mew, Bokusatsu tenshi Dokuro-chan, Panty and Stocking with Garterbelt, FullMetall Alchemist, Soul Eater. Vanalles en nogwat! Ik heb ook manga's liggen van Chobits en Soul Eater en FMA en die soort dingen.
    =w=
    kortom, ik hou van manga.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Favoriete anime?? Empty Re: Favoriete anime??

    Bericht van Hakurei Ninja ma sep 05, 2011 4:41 pm

    FlandreScarlet schreef:Rozen Maiden
    Oh, daar heb ik ook goede herinneringen aan. En sinds kort heb ik de hele manga liggen voor slechts ¥840 (ong. €7~8). En ook de hele Chobits manga voor dezelfde prijs. (・∀・)
    GMavak
    GMavak
    Doodgewone heks (m/v)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : The Power to rule the world.. nee JK idk XD

    Favoriete anime?? Empty Re: Favoriete anime??

    Bericht van GMavak ma sep 05, 2011 5:16 pm

    momenteel ben ik niet echt een anime aan het volgen al kijk lucky star toch wel een paar keer opnieuw lucky star just epic.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Favoriete anime?? Empty Re: Favoriete anime??

    Bericht van Urameshiya ma sep 05, 2011 5:32 pm

    Ik kijk de laatste tijd ook niet zo heel erg veel anime, kom er simpelweg niet zo veel meer aan toe. Niet dat ik het zo vreselijk druk met serieuze dingen heb, maarja, gamen neemt nou eenmaal ook veel tijd in beslag. xD

    De enige anime die ik op het moment wel vol spanning volg is Steins;Gate. Voor wie er nog nooit van gehoord heeft: gaat over een Tokio-se student die nooit helemaal volwassen geworden is en zichzelf een 'mad scientist' noemt en bizarre experimenten en gadgets ontwikkelt in z'n 'lab', een appartement in een achterafgelegen steegje in Akihabara, tot hij echt in een science-fiction achtig plot verzeild raakt.

    Wat mijn favoriete anime ooit is zou ik echt niet weten. Ik heb er door de jaren heen heel wat gezien, maar 5 jaar geleden vond ik simpelweg andere dingen leuk dan nu, dus het is moeilijk vergelijken...

    Patchouli schreef:mijn favoriete anime is simpelweg: Lucky✮Star. dit was eigenlijk de eerste anime die ik gezien heb en mijn aandacht trok in mijn leven. dit is eigenlijk ook de anime die mij "geconvert" heeft to het weeabooisme
    Grappig, Lucky Star heeft bij mij ook een erg grote rol gespeeld daarin. Daarvoor keek ik ook wel anime, maar sindsdien is m'n smaak wel erg veranderd. Meer in de otaku-achtige richting. XD Al was het maar omdat ik dankzij Lucky Star op ging letten waar Kyoto Animation nog meer mee bezig was (geweest) en zo bij anime als Kanon en Clannad uitkwam, en vervolgens de games ben gaan spelen waar ze op gebaseerd zijn...

    Hakurei Ninja schreef:Als het aan mij ligt is het meervoud van anime gewoon anime, (...) is volgens Nederlandse grammatica "anime's" de correcte vorm.
    ...maar ik vind animen eigenlijk leuker.


    Laatst aangepast door Urameshiya op ma sep 05, 2011 11:23 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    GMavak
    GMavak
    Doodgewone heks (m/v)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : The Power to rule the world.. nee JK idk XD

    Favoriete anime?? Empty Re: Favoriete anime??

    Bericht van GMavak ma sep 05, 2011 5:48 pm

    ow ja en hoe kan ik death note vergeten /shot heb nu momenteel nog maar deel 1 en deel 6 als manga wel de hele anime gezien.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Favoriete anime?? Empty Re: Favoriete anime??

    Bericht van Hakurei Ninja ma sep 05, 2011 6:20 pm

    Urameshiya schreef:De enige anime die ik op het moment wel vol spanning volg is Steins;Gate. Voor wie er nog nooit van gehoord heeft: gaat over een Tokio-se student die nooit helemaal volwassen geworden is en zichzelf een 'mad scientist' noemt en bizarre experimenten en gadgets ontwikkelt in z'n 'lab', een appartement in een achterafgelegen steegje in Akihabara, tot hij echt in een science-fiction achtig plot verzeild raakt.
    Ja, die vind ik ook zeker weten de leukste anime die nu uitgezonden wordt. Voor degenen die houden van sci-fi-achtige verhalen met een goed plot, interessante personages en een vleugje humor, dit is een must-watch! Maar ook anderen raad ik aan de eerste paar afleveringen gewoon even uit te proberen.

    Urameshiya schreef:
    Hakurei Ninja schreef:Als het aan mij ligt is het meervoud van anime gewoon anime, (...) is volgens Nederlandse grammatica "anime's" de correcte vorm.
    ...maar ik vind animen eigenlijk leuker.
    lol, en mangaen. Of heet dat mangan?
    FlandreScarlet
    FlandreScarlet
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Speciale vermogens : Immense destructive power

    Favoriete anime?? Empty Re: Favoriete anime??

    Bericht van FlandreScarlet ma sep 05, 2011 8:37 pm

    Nee, het blijft gewoon manga.
    Maar een hoop mensen zeggen manga's.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Favoriete anime?? Empty Re: Favoriete anime??

    Bericht van Pshycho Maniac ma sep 05, 2011 9:47 pm

    Favoriete anime op dit moment is Shinryaku: Ika Musume.
    Patchouli
    Patchouli
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Magie. Lol.

    Favoriete anime?? Empty Re: Favoriete anime??

    Bericht van Patchouli ma sep 05, 2011 10:37 pm

    Pshycho Maniac schreef:Favoriete anime op dit moment is Shinryaku: Ika Musume.

    Ohh ik kan niet wachten op seizoen 2! ^.^
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Favoriete anime?? Empty Re: Favoriete anime??

    Bericht van Quwanti di sep 06, 2011 12:10 am

    Ik heb niet zoveel series uitgekeken, het lijstje van iemand zijn favorieten is zelfs langer dan mijn totaal aantal gekeken.

    Toch zijn er twee die er bij mij er erg uitblinken:
    - Azumanga Diaoh, geweldig om te kijken met de humor die erin zit
    - Umineko no naku koro ni, erg mysterieus, net als Higurashi no naoku koro ni. Ik vind het wel gaaf hoe je een soort van "op het verkeerde spoor" word gezet.
    FlandreScarlet
    FlandreScarlet
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Speciale vermogens : Immense destructive power

    Favoriete anime?? Empty Re: Favoriete anime??

    Bericht van FlandreScarlet di sep 06, 2011 4:50 pm

    Mijn vrienden zeggen dat ik lach als Rena Ryuuguu omdat ik altijd psychopatisch lach als ik boos of verdrietig word. ._.'
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Favoriete anime?? Empty Re: Favoriete anime??

    Bericht van Urameshiya di sep 06, 2011 5:05 pm

    Quwanti schreef:Umineko no naku koro ni, erg mysterieus, net als Higurashi no naoku koro ni. Ik vind het wel gaaf hoe je een soort van "op het verkeerde spoor" word gezet.
    Ooh, die staan ook hoog op mijn (niet-bestaande) favorietenlijstje! Normaal ben ik niet zo iemand die tijdens het kijken de hele tijd probeert te bedenken hoe het plot in mekaar zou kunnen zitten en wie of wat waarachter zit, maar bij die series merkte ik dat ik toch behoorlijk werd meegesleept in het mysterie.

    @Flandre: Ach, zolang je er maar niet met keukenmessen bij gaat zwaaien. =P

    Gesponsorde inhoud


    Favoriete anime?? Empty Re: Favoriete anime??

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 1:48 pm