Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+8
Toumyon
Info
Faolinn
Pshycho Maniac
Remilia~
Meira
Urameshiya
Michiresu
12 plaatsers

    Spamposts

    Michiresu
    Michiresu
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : KeroPero

    Spamposts Empty Spamposts

    Bericht van Michiresu za apr 21, 2012 11:24 am

    Hmm, ik wil even toch wel iets kwijt, wat al een eindje aan me aan het knagen is, en misschien ook aan andere leden van het forum. Als ik de nieuwe posts elke dag lees, gebeurt het steeds vaker dat ik posts lees waarbij ik denk van, wat brengt die nu bij aan dit topic? Er staat volgens mij denk ik toch wel iets in de forumregels dat posts toch iets van inhoud moeten hebben?


    Ook gaan we soms wat over in slowchat. Oké, ik heb het ook wel al eens gedaan denk ik maar daar zijn we allemaal een beetje schuldig aan. Trouwens, in Gensokyo CS kunnen we zoveel kakelen als we willen, en in de chatbox trouwens ook!


    Dus even uit de forumregels geplukt, alstublieft, wil je hier nog eens aan denken voor je post?
    Zo blijft het forum aangenaam voor iedereen :)

    “Probeer on-topic te blijven, dat wil zeggen: dwaal niet te ver af van het onderwerp van een topic.”

    “Post wanneer je iets bij te dragen hebt. Een bericht van een of twee woorden voegt meestal weinig toe aan de discussie. Een uitzondering hierop vormen uiteraard forumgames en de welkomstopics, waar inhoud niet zo belangrijk is.”
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Spamposts Empty Re: Spamposts

    Bericht van Urameshiya za apr 21, 2012 1:50 pm

    Ik ben het hierover helemaal met Michi eens. Ik erger me ook wel eens aan nietszeggende posts (van allerlei verschillende mensen eigenlijk), maar omdat er tot nu weinig klachten over waren heb ik er tot nu toe weinig aan geprobeerd te veranderen.

    Ik ben wel nieuwsgierig naar de meningen die andere mensen hierover hebben. Wanneer vinden jullie een post zinnig en wanneer wordt het alleen maar ruimtevulling?
    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    Spamposts Empty Re: Spamposts

    Bericht van Meira za apr 21, 2012 2:53 pm

    Ik vind het eigenlijk helemaal niet erg, alhoewel het maar niet een soort chat word totaal van het topic af. Maar bijvoorbeeld posts zoals op tekeningen vind ik het niet erg. :3
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Spamposts Empty Re: Spamposts

    Bericht van Remilia~ za apr 21, 2012 8:25 pm

    Ik had het hier met Ura en Myon al een keer eerder in de chat erover gehad.
    Ik vind het zelf, persoonlijk, nog steeds geen slecht idee om gewoon een slowchat of een topic aan te maken waar je random kan zijn.
    Zo niet, dan..yeah, moet je er gewoon zelf opletten. <- of de mods moeten mensen erop attenderen ofzo?
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Spamposts Empty Re: Spamposts

    Bericht van Pshycho Maniac za apr 21, 2012 11:57 pm

    Ik heb er zelf geen last van.

    En zoals met Meira vind ik dat de posts op tekeningen best wel gewoon complimenten kunnen zijn.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Spamposts Empty Re: Spamposts

    Bericht van Faolinn zo apr 22, 2012 2:59 am

    Remilia~ schreef:of de mods moeten mensen erop attenderen ofzo?
    Persoonlijk vind ik dat altijd vreselijk betuttelend overkomen.

    Ik vind het eigenlijk wel meevallen, maar ik ben dan ook niet vaak in de 'kwaliteitstopics' te vinden. Bij het weerwolven is de kwaliteit van de posts in ieder geval altijd geweldig. Ik heb er dus geen last van.
    Info
    Info
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : datwiljewelwetenhe

    Spamposts Empty Re: Spamposts

    Bericht van Info zo apr 22, 2012 1:17 pm

    ik denk toch, beter onzinnige posts dan geen posts..
    Michiresu
    Michiresu
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : KeroPero

    Spamposts Empty Re: Spamposts

    Bericht van Michiresu zo apr 22, 2012 2:06 pm

    Infinnacage schreef:ik denk toch, beter onzinnige posts dan geen posts..
    sorry, maar nee, dan lees ik liever niets. Als je dit hebt op een wat drukker forum is dat niet meer te doen, en loopt het uit de hand. We zijn nu ook wel nog geen superdruk forum maar we blijven maar groeien.

    Ik had het ook niet gemunt op posts zoals in weerwolven of Gensokyo CS of op de prismriver topics, maar eerder op topics waar wel een serieus onderwerp is waar het af en toe gebeurt.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Spamposts Empty Re: Spamposts

    Bericht van Toumyon zo apr 22, 2012 2:33 pm

    Infinnacage schreef:ik denk toch, beter onzinnige posts dan geen posts..
    zo denk ik ook.
    Maar als er alleen dit staat:"..." of "hoi." of "SUP?" dan ja vind ik het ook pointless...en zelf heb ik er ook een handje van dat ik niet veel inhoud geef op posts, dus daar zal ik op letten.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Spamposts Empty Re: Spamposts

    Bericht van Faolinn zo apr 22, 2012 3:59 pm

    Ik ben het met Myon eens, ik stel idd daar ongeveer de grens. Ja tenzij SUP? bedoeld is voor teh lulz maar das weer een ander verhaal
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Spamposts Empty Re: Spamposts

    Bericht van Remilia~ zo apr 22, 2012 5:31 pm

    Toumyon schreef: "SUP?"
    Pfff wat is daar pointless aan xD
    Ik vraag alleen hoe het gaat of ie een kopje soep wilt.
    Ik zeg dat sowieso ook alleen maar bij 1 soort topic en dat zijn de welkomstopics.
    Voor de rest zeg ik het niet zomaar in andere topics.
    Ja, als je"sup" zou zeggen tijdens bijv. het weerwolven, dan is het random. Bij een welkomstopic vind ik dat niet.
    Ik reageer hier maar op, omdat zover ik weet een beetje de enige ben die het telkens zegt :']
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Spamposts Empty Re: Spamposts

    Bericht van Sophie zo apr 22, 2012 6:09 pm

    Je zou het per topic moeten bekijken, maar ik vind het niet slecht als de mod waarschuwingen uit delen, een waarschuwing kan toch geen kwaad?

    Persoonlijk erger ik me er aan als mensen dubbelposten, of er maar een post tussen hun posts zit in het minder serieuze forum gedeelte, maar zo ieder zijn ding.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Spamposts Empty Re: Spamposts

    Bericht van Faolinn zo apr 22, 2012 10:11 pm

    Skip schreef: of er maar een post tussen hun posts zit in het minder serieuze forum gedeelte, maar zo ieder zijn ding.
    Some people are bored Sophie :P
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Spamposts Empty Re: Spamposts

    Bericht van Pshycho Maniac ma apr 23, 2012 11:21 pm

    Faolinn schreef:
    Skip schreef: of er maar een post tussen hun posts zit in het minder serieuze forum gedeelte, maar zo ieder zijn ding.
    Some people are bored Sophie :P
    Sommige zijn gewoon te ongeduldig of hebben juist op dat moment wat meer vrije tijd.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Spamposts Empty Re: Spamposts

    Bericht van Hakurei Ninja do apr 26, 2012 1:57 pm

    Misschien helpt het een beetje om een like-systeem in te voeren (of om het naar Nederlandse facebook termen te vertalen, een "vind ik leuk"-systeem). Ik ken grotere fora waar ze dat hebben ingevoerd speciaal om korte "ja, daar ben ik het mee eens" comments die verder niks toevoegen overbodig te kunnen maken, en daarmee de topics iets overzichtelijker.

    Al zijn dat soort posts niet zo vaak het probleem hier, of wel?

    Gesponsorde inhoud


    Spamposts Empty Re: Spamposts

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 5:47 am