Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+6
Quwanti
Nekotaku
kyr2005
Tanshu
NekoMithos
Urameshiya
10 plaatsers

    Game en anime OSTs

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Game en anime OSTs Empty Game en anime OSTs

    Bericht van Urameshiya wo apr 04, 2012 3:37 pm

    Hier hadden we het net over in de chatbox, en eigenlijk bleek het een heel interessant onderwerp te zijn om over te praten. Welke games (buiten Touhou) en anime vinden jullie echt goeie soundtracks hebben? Of zijn er misschien (behalve ZUN) componisten waar je fan van bent?

    (PS: Ik zou het leuk vinden als dit topic geen lange lijst met Youtube-links wordt, maar een gesprek met lettertjes en zinnen.)


    Laatst aangepast door Urameshiya op wo apr 04, 2012 4:06 pm; in totaal 2 keer bewerkt
    NekoMithos
    NekoMithos
    Veelzijdige Phantasmagorist


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Kogels berekenen.

    Game en anime OSTs Empty Re: Game en anime OSTs

    Bericht van NekoMithos wo apr 04, 2012 3:47 pm

    Even kijken...
    Laten we beginnen over Alexander Brandon.

    Alexander Brandon is een redelijk bekende componist op het gebied van soundtracks voor games.

    Hij heeft onder andere het muziek voor Deus Ex en Unreal Tournament gemaakt, en is de laatste tijd ook bezig als voice acteur in bijvoorbeeld Skyrim.

    Wat vinden jullie van zijn soundtracks?
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Game en anime OSTs Empty Re: Game en anime OSTs

    Bericht van Tanshu wo apr 04, 2012 4:03 pm

    Ten eerste: Nobuo Uematsu. 'Nuff said.
    Ten tweede: ik vind de OST van Mononoke door Toei Animation ook prachtig.

    ...En ZUN zijn werken natuurlijk. :D
    Er zijn trouwens nog wel meer series en games met mooie muziek, maar ik laat het nu even hier bij.
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Game en anime OSTs Empty Re: Game en anime OSTs

    Bericht van kyr2005 wo apr 04, 2012 4:21 pm

    De OST van fragile dreams: farewell ruins of the moon vind ik echt prachtig ・3・ momenteel kan ik niet echt op een andere soundtrack komen maar goed :D
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Game en anime OSTs Empty Re: Game en anime OSTs

    Bericht van Nekotaku wo apr 04, 2012 5:43 pm

    Eerlijk gezegd heb ik zelden genoeg aandacht besteed aan de namen achter soundtracks om een idee te hebben van wie m'n favoriete componisten zijn. Het is echter wel zo dat sommige stijlen een grote herkenbaarheid hebben, waardoor je soms fan blijkt van een bepaalde componist zonder dit expliciet te weten.

    Enkele soundtracks die me zijn bijgebleven...

    Final Fantasy VII. Dit is een echte klassieker, en zeer terecht volgens mij. Deze soundtrack lijkt zowat het gehele spectrum aan emoties te overspannen.

    Final Fantasy VIII. Een minder populair spel dan VII, en hetzelfde geldt voor de soundtrack. Toch mag deze niet vergeten worden; hij is nog altijd van erg hoge kwaliteit.

    Golden Sun. Van deze wordt ik nog altijd goedgezind. De muziek klonk verbazingwekkend complex voor uit een GameBoy Advance te komen. Sakuraba Motoi's werk in het algemeen bevalt me erg.

    The Last Blade (of geromaniseerde Japanse titel: Bakumatsu Roman: Gekka no Kenshi). De soundtrack van vechtspellen is over het algemeen niet iets dat je zo zou opzetten, maar deze is echt uitzonderlijk. Bovendien is er een geweldige orchestrale arrange van, die erg de moeite is. Jammer dat zo weinig mensen deze titel kennen.

    M'n absolute favoriet is echter de soundtrack van Breath of Fire IV. Dit spel werd redelijk laat in het leven van de PSOne gereleased en als resultaat nogal over het hoofd gezien. Een recente re-release op het PlayStation Network in Japan en Noord-Amerika - houdt vingers gekruisd voor Europa - gaat dit hopelijk verbeteren. Ik hoef maar één stukje van deze soundtrack te horen om ogenblikkelijk de sfeer van het spel opnieuw te voelen. Over het algemeen is de soundtrack subtiel en vaak rustgevend, maar de dramatischere delen zijn er niet minder om.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Game en anime OSTs Empty Re: Game en anime OSTs

    Bericht van Quwanti wo apr 04, 2012 6:02 pm

    Ik vind de soundtrack van Final Fantasy X leuk! Ik ben dol op veel van de composities die er in voorkomen. In iets mindere aantallen vind ik de OST van de eerste Kingdom Heats ook fijn om naar te luisteren. :)

    Qua componist vind ik dan ook weer Nobuo Uematsu geweldig om naar te kunnen luisteren.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Game en anime OSTs Empty Re: Game en anime OSTs

    Bericht van Toumyon wo apr 04, 2012 8:18 pm

    Grant Kirkhope all the way.
    Die man was de maker van alle Banjo Kazooie muziek die je hoort in die game...natuurlijk ook in Banjo Tooie, all i can say is, the man is a genious.
    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    Game en anime OSTs Empty Re: Game en anime OSTs

    Bericht van Meira wo apr 25, 2012 10:47 pm

    Nekotaku schreef:
    M'n absolute favoriet is echter de soundtrack van Breath of Fire IV. Dit spel werd redelijk laat in het leven van de PSOne gereleased en als resultaat nogal over het hoofd gezien. Een recente re-release op het PlayStation Network in Japan en Noord-Amerika - houdt vingers gekruisd voor Europa - gaat dit hopelijk verbeteren. Ik hoef maar één stukje van deze soundtrack te horen om ogenblikkelijk de sfeer van het spel opnieuw te voelen. Over het algemeen is de soundtrack subtiel en vaak rustgevend, maar de dramatischere delen zijn er niet minder om.

    Jaaa! Breath of Fire IV is geweldig!

    Yoko Shimomura:
    Heeft onder andere OST van Kingdom Hearts gecomponeerd, Legend of Mana, de Mario RPG series, Street Fighter II en nog een hele andere lijst van games waarvan zij de OST's componeert. Zoek maar eens wat dingen op van Legend of Mana, een spel voor de PS1 die ik nog soms tevoorschijn pak om te spelen of naar de muziek te luisteren. Er is ergens zelfs een soundtrack van Legend of Mana gebruikt in Halo, City of Flickering Destruction. Als je het scenario kent waar die in Legend of Mana voor komt brengt dat tranen in je ogen.

    Yoko was samen met de componist voor de Donkey Kong Country reeks (David Wise) mijn favoriet. De componist voor de OST van Unreal Tournament 1999 was ook geniaal, al vanaf kind af aan.

    (Ja mijn ouders vonden het goed dat ik als 8 jarige smurf Unreal Tournament speelde) :D
    NekoMithos
    NekoMithos
    Veelzijdige Phantasmagorist


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Kogels berekenen.

    Game en anime OSTs Empty Re: Game en anime OSTs

    Bericht van NekoMithos do apr 26, 2012 4:18 pm

    Aah, David Wise. Ja, die is inderdaad ook geniaal ja :3
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Game en anime OSTs Empty Re: Game en anime OSTs

    Bericht van Pshycho Maniac do apr 26, 2012 7:19 pm

    Bijna alle liedjes van de Zelda series.
    En Tales of Symphonia heeft ook best goede muziek.
    En pokemon natuurlijk. (De Games want ik heb de anime al jaren niet meer gezien.)
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Game en anime OSTs Empty Re: Game en anime OSTs

    Bericht van Hakurei Ninja do apr 26, 2012 7:59 pm

    Mijn favoriete games qua soundtrack zijn grotendeels al genoemd. Final Fantasy (Vooral die gecomponeerd door Nobuo Uematsu. d.w.z. FF1~9 en bepaalde nummers van FF10), Legend of Zelda (en natuurlijk Mario, ook door Koji Kondo), Kingdom Hearts, Golden Sun, Pokemon, etc.
    Van de minder bekende titels is misschien Nier wel mijn favoriet. Is een van de weinige OSTs waarvan er nummers in mijn standaard muziekafspeellijst zitten. Maar ook Xenoblade heeft prachtige en sfeervolle achtergrondmuziek. En ik kan het niet laten om de Japanse indie titel Cave Story (Jp: Dōkutsu Monogatari) te noemen. Die heeft erg vermakelijke soundtrack, en dat terwijl de componist een amateur is die nooit muzieklessen heeft gehad.

    Wat betreft anime... er zijn niet zo veel waarvan de OST echt bij me blijft hangen, maar ik denk dat die van Tsubasa Chronicle wel het dichtst bij mijn hart zijn. (Yuki Kajiura ♥️, A Song of Storm and Fire ♥️♥️ :D) Ook Rozen Maiden, Fullmetal Alchemist (zowel de 2005 serie als de 2009 "Brotherhood" serie), Fairy Tail en Naruto (vooral originele serie voor Shippuuden) hebben erg goede soundtracks. Oh, en Air Gear had ook een opvallende OST die heel goed paste bij het thema en de sfeer van de anime.

    Gesponsorde inhoud


    Game en anime OSTs Empty Re: Game en anime OSTs

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 6:47 am