Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+8
Pyonta-kun
Toumyon
UNOwen
Tanshu
Sophie
Quwanti
Hakurei Ninja
Urameshiya
12 plaatsers

    Het logo

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Het logo Empty Het logo

    Bericht van Urameshiya do maa 22, 2012 6:30 pm

    Ik steel dit agendapunt even van Quwanti!

    Het is misschien niet het belangrijkste onderdeel van een wiki, maar wel een onderdeel waar we nu al iets aan kunnen doen: het logo. Zoals jullie waarschijnlijk weten gebruikt de Engelstalige wiki een logo met Alice. De Zweden hebben een logo met Shou, de Chinezen hebben Meiling, de Fransen Cirno, en zo zijn er nog een paar personages die een bepaalde taalversie van de wiki vertegenwoordigen.

    Het zou leuk zijn als de Nederlandse versie ook een eigen logo zou hebben, en ik ben het met Quwanti eens dat het leuk zou zijn als dat een logo is met een personage (of meerdere) die nog niet door een van de andere taalversies gebruikt wordt. Hoe denken jullie daarover? En is er misschien zelfs iemand die het leuk zou vinden om zo'n logo te tekenen/ontwerpen?
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Het logo Empty Re: Het logo

    Bericht van Hakurei Ninja do maa 22, 2012 7:46 pm

    Urameshiya schreef:Zoals jullie waarschijnlijk weten gebruikt de Engelstalige wiki een logo met Alice. De Zweden hebben een logo met Shou, de Chinezen hebben Meiling, de Fransen Cirno, en zo zijn er nog een paar personages die een bepaalde taalversie van de wiki vertegenwoordigen.
    Hmm...

    * Hakurei Ninja ziet de cover van TH6 staan op een Engelse wikipagina die hij nog open had staan

    Oh! Wat dacht je van Flandre! Nederland is misschien wat moeilijk een personage bij te zoeken, maar de Vlaanderen horen uiteraard ook bij ons taalgebied! :D

    Urameshiya schreef:En is er misschien zelfs iemand die het leuk zou vinden om zo'n logo te tekenen/ontwerpen?
    * Hakurei Ninja steekt zijn hand enthousiast zo hoog mogelijk in de lucht

    Maar als iemand anders het graag wilt doen vind ik dat ook best ^^
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Het logo Empty Re: Het logo

    Bericht van Urameshiya do maa 22, 2012 7:47 pm

    Hakurei Ninja schreef:Oh! Wat dacht je van Flandre! Nederland is misschien wat moeilijk een personage bij te zoeken, maar de Vlaanderen horen uiteraard ook bij ons taalgebied! :D
    Dat is eng. Dat is precies wat Quwanti ook al zei...

    Het is misschien inderdaad wel een voor de hand liggende keuze. Maar misschien zijn er nog wel meer leuke ideeen!
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Het logo Empty Re: Het logo

    Bericht van Quwanti do maa 22, 2012 7:50 pm

    Of misschien toch Kogasa, door haar Rood-wit-blauw kleurenpalet.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Het logo Empty Re: Het logo

    Bericht van Sophie do maa 22, 2012 8:49 pm

    Kogasa is inderdaad zo slecht nog niet, aangezien ze ook een paraplu heeft (Nederland, regen). Het punt is alleen dat die paraplu volgens mij gebaseerd is op een soort youkai (???) en ze is meer blauw-wit dan rood, dus ik zie haar niet als nederlands.

    Flandre is een betere keuze, maar ik denk dat ik ook namens Pyonta spreek als ik Suwako mag suggereren! Ze is een blonde kikker die perfect bij ons kikkerlandje zou passen!

    En de Fransen zijn stom dat ze Cirno gejat hebben, dat heeft niks met Frankrijk te maken! De bakas~! Hihi.
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Het logo Empty Re: Het logo

    Bericht van Tanshu do maa 22, 2012 9:02 pm

    Skip schreef: Het punt is alleen dat die paraplu volgens mij gebaseerd is op een soort youkai (???) en ze is meer blauw-wit dan rood, dus ik zie haar niet als nederlands.
    Karakasa-obake, papieren paraplu's die weggegooid of vergeten zijn en wraakgierig worden. Dat werkt trouwens ook met andere objecten.

    On-topic: kunnen we niet een personage vinden die zowel Nederland als België kan vertegenwoordigen? Ipv één van beiden.
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Het logo Empty Re: Het logo

    Bericht van UNOwen do maa 22, 2012 9:40 pm

    Eye uh denk dat ik ook voor Flandre ben, voor obvious redenen, en ik had nog niet eens gedacht aan die link met Vlaanderen xD

    En het maakt niet uit (voor mij dan) of het nu Nederland EN Vlaanderen vertegenwoordigd. Als we per se Nederland willen vertegenwoordigen zou Alice (ook al is ze al gebruikt) de beste keus zijn door haar rode witte en blauwe kleding en stuff.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Het logo Empty Re: Het logo

    Bericht van Toumyon do maa 22, 2012 9:43 pm

    UNOwen schreef: Als we per se Nederland willen vertegenwoordigen zou Alice (ook al is ze al gebruikt) de beste keus zijn door haar rode witte en blauwe kleding en stuff.

    vergeet de "holland doll" niet.
    Maar Flan is wel nogal overloved however.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Het logo Empty Re: Het logo

    Bericht van Hakurei Ninja do maa 22, 2012 9:50 pm

    Skip schreef:En de Fransen zijn stom dat ze Cirno gejat hebben, dat heeft niks met Frankrijk te maken! De bakas~! Hihi.
    De Fransen gebruiken alleen niet dezelfde logo opmaak als de Engelsen, Chinesen, Zweden, Duiters (Aya, waarsch. vanwege kleurschema en/of de zwarte adelaar op het nationaal wapenschild) en de Russen (Nitori, weet niet precies waarom). Dus eigenlijk horen ze niet in het rijtje. Net zoals dat de Portugezen en Spanjaarden een afwijkend logo hebben die volgens mij niet hun land vertegenwoordigd (met resp. Patchouli en Patchouli&Koamkuma)

    UNOwen schreef: Als we per se Nederland willen vertegenwoordigen zou Alice (ook al is ze al gebruikt) de beste keus zijn door haar rode witte en blauwe kleding en stuff.
    Als we per se Nederland met een kleurenschema willen vertegenwoordigen, is het dan niet makkelijker en herkenbaarder om een oranje personage te kiezen?

    Tanshu schreef:On-topic: kunnen we niet een personage vinden die zowel Nederland als België kan vertegenwoordigen? Ipv één van beiden.
    Lijkt me moeilijk. Tenzij we een personage per land uitkiezen.

    Flandre en Orange bijvoorbeeld. ・3・ [/nietserieuzesuggestie]
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Het logo Empty Re: Het logo

    Bericht van Toumyon do maa 22, 2012 10:03 pm

    Waarom niet een logo met de 3 feeën, Sunny milk, Star Saphire en Lunachild?
    als ik me goed kon herinneren gebruiken de 3, rode, blauwe en witte(of iets close to white.) danmaku.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Het logo Empty Re: Het logo

    Bericht van Hakurei Ninja do maa 22, 2012 10:05 pm

    Oh! Misschien Suika voor Nederland, vanwege oranje haar, rode strik, wit shirt en paarse bijna blauwe rok.
    En alcohol => bier => wereld beroemd bier => Heineken. [/vergezocht]

    En dan dus samen in een plaatje met Flandre. Ik kan misschien een plaatje tekenen met Suika en Flandre, waarbij ze elk een vlaggetje vasthouden van het land waar ze voor staan.
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Het logo Empty Re: Het logo

    Bericht van Pyonta-kun vr maa 23, 2012 1:00 am

    Ura was toch de initiatiefnemer van dit forum? Als initiatiefnemer vind ik dat we Kogasa moeten nemen. Ura is de grondlegger van het forum, deze Nederlandse touhou community en dus vind ik dat we dat over mogen zetten naar de wiki.

    Als ik het mis heb, vergeet Orange niet! (of Suwako :3)
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Het logo Empty Re: Het logo

    Bericht van Urameshiya vr maa 23, 2012 5:15 am

    Pyonta-kun schreef:Ura was toch de initiatiefnemer van dit forum? Als initiatiefnemer vind ik dat we Kogasa moeten nemen. Ura is de grondlegger van het forum, deze Nederlandse touhou community en dus vind ik dat we dat over mogen zetten naar de wiki.
    Het klopt wel dat ik het forum opgezet heb, maar dat staat verder los van de wiki, denk ik. Sowieso zijn de centrale personen bij het tot stand komen van de wiki tot nu toe vooral Quwanti en Helepolis. :) Dat neemt niet weg dat ik denk dat Kogasa leuk zou kleuren bij een Nederlandse vlag, maar ik ben gewoon bevooroordeeld. XD

    Als ik zo objectief mogelijk probeer te kijken naar wat er op dit topic tot nu toe voorgesteld is, vind ik wat Myon zei eigenlijk wel erg goed gevonden.
    Toumyon schreef:Waarom niet een logo met de 3 feeën, Sunny milk, Star Saphire en Lunachild?
    als ik me goed kon herinneren gebruiken de 3, rode, blauwe en witte(of iets close to white.) danmaku.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Het logo Empty Re: Het logo

    Bericht van Quwanti vr maa 23, 2012 7:32 am

    Als er dus een korte lijst met mogelijkheden zou zijn:
    * Flandre
    * Sunny, Star, Luna
    * Orange
    * Tatara
    * Suika

    Ik vind de Drie Yousei wel leuk al ben ik toch meer voor een Flandre/Suika combinatie!
    <Bedenk wel dat het plaatje transparant moet zijn ・3・>
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Het logo Empty Re: Het logo

    Bericht van Remilia~ vr maa 23, 2012 9:26 am

    Ik moet zeggen dat ik Sunny, Star en Luna wel het beste vind...

    Gesponsorde inhoud


    Het logo Empty Re: Het logo

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 10:41 pm