Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+4
Quwanti
Meira
Urameshiya
UNOwen
8 plaatsers

    Underrated & Overrated

    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Underrated & Overrated Empty Underrated & Overrated

    Bericht van UNOwen zo feb 26, 2012 12:59 pm

    Wie vinden jullie die over- of underrated zijn? Wie verdient er volgens jou meer liefde en welke karakters komen jou de strot uit?

    Persoonlijk vind ik Rumia erg underrated. De eerste boss waar ik ooit tegen heb gevochten en dan nog met zo'n super catchy stage- en bosstheme. Elke keer als ik nu een van die themes hoor voel ik me erg nostalgisch, terugdenkend aan de eerste keer dat ik touhou speelde en ik een O_O face had omdat het zo moeilijk was. Ook het personage zelf vind ik leuk, er is niet veel (bijna niks) over haar bekend dus heeft de fanon vrij spel (wat ik erg leuk vind). Bijvoorbeeld dat ze in EX-mode gaat als haar haarstrikje (I know it's not a ribbon...) wordt verwijderd.

    Verder kan ik nu niet op een personage komen waarvan ik denk dat die overrated is. Nope.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Underrated & Overrated Empty Re: Underrated & Overrated

    Bericht van Urameshiya zo feb 26, 2012 1:32 pm

    Goed, eerst even een rant over 'underrated en overrated' van mij.
    Spoiler:
    [/rant]

    On-topic: Ik vind dat de Aki-zusjes best wat meer aandacht zouden mogen krijgen. Het komt natuurlijk deels omdat we vrij weinig informatie over ze hebben, maar ze krijgen maar heel zelden een hoofdrol in fanon-verhalen. Ik reken erop dat we meer over ze te weten gaan komen als volgende maand Gumon Kuju uitkomt, dus misschien komt hun tijd daarna alsnog. =3

    Er is eigenlijk niemand die me de strot uitkomt op het moment.


    Laatst aangepast door Urameshiya op zo feb 26, 2012 2:33 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    Underrated & Overrated Empty Re: Underrated & Overrated

    Bericht van Meira zo feb 26, 2012 2:24 pm

    Hmm...
    overrated: Cirno, Flandre, Sakuya
    Cirno... ik vind dat ze teveel in de fandom voor komt. Flandre, de meeste doen dan al of ze alles van Touhou afweten en omdat ze de sterkste is. Sakuya, de pad jokes worden oud en vervelend, Flowering Night krijgt het meeste aandacht terwijl haar andere themes een beetje worden vergeten.

    underrated: veel, zoals de meeste de Aki-sisters worden al te snel vergeten, hun themes zijn geweldig en behoorlijk wat anderen worden snel over het hoofd gezien.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Underrated & Overrated Empty Re: Underrated & Overrated

    Bericht van Quwanti zo feb 26, 2012 3:35 pm

    Eigenlijk zijn er niet echt "underrated" characters. Ze hebben altijd wel fans. Though, voor mijn gevoel kan in ieder geval Medicine Melancholy wel wat meer aandacht gebruiker.
    Daarnaast vind ik vooral alle characters van EoSD nogal overrataed.
    NekoMithos
    NekoMithos
    Veelzijdige Phantasmagorist


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Kogels berekenen.

    Underrated & Overrated Empty Re: Underrated & Overrated

    Bericht van NekoMithos za apr 28, 2012 1:52 am

    Wat denk je van Rikako dan, Quwanti?
    Info
    Info
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : datwiljewelwetenhe

    Underrated & Overrated Empty Re: Underrated & Overrated

    Bericht van Info di mei 01, 2012 2:01 pm

    iets dat echt overrated is:
    MariAli.
    50% van alle plaatjes waar alice in voorkomt bevat ook een marisa! ;w;
    MariFlan is overduidelijk underrated hier.
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Underrated & Overrated Empty Re: Underrated & Overrated

    Bericht van RemiliaxScarlet za jun 16, 2012 1:43 pm

    Underrated:

    -Ik vind de PC-98 personages nogal underrated. personages zoals: Kikuri, Kana Anaberal, Louise, Sara, Rikako en Shingyoku.

    Overrated:

    -Ik vind persoonlijk Cirno en Flandre nogal overrated. Flandre is enorm populair en komt in veel fanworks voor. Hetzelfde voor Cirno.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Underrated & Overrated Empty Re: Underrated & Overrated

    Bericht van Toumyon za jun 16, 2012 2:37 pm

    Oh, dit topic nog niet gezien, bedankt voor de necro post Scarlet.
    Natuurlijk is het allemaal duidelijk. Mima is underrated.

    Underrated:
    Ik vind Yamame zeer underrated, je hebt niet veel fanarts van haar, en als er al fanarts zijn, zijn 60% ervan samen met Kisume.
    Ik zou wel eens een fanart willen zien waar Wriggle trapped is in haar web ofzo.

    En laat ik het vooral maar niet hebben over Sariel, zij is meer overlooked dan Konngara, en Konngara zelf is ook zeer underrated.
    Spoiler:

    Overrated:
    Reimu
    Marisa
    Flandre
    Cirno
    Sakuya
    Suwako<-(Omdat altijd meer mensen voor Suwako kiezen, dan Kanoko.)
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Underrated & Overrated Empty Re: Underrated & Overrated

    Bericht van Urameshiya za jun 16, 2012 2:44 pm

    Naar mijn mening zijn de PC-98 personages niet bepaald underrated. Ze krijgen misschien naar verhouding weinig aandacht, maar veel van hen zijn dan ook relatief oninteressant. Okee, dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening, maar zeg nou zelf: we hebben van veel PC-98 personages maar nauwelijks informatie, en ze hebben ook geen spell cards die iets over hun herkomst duidelijk maken. Zelfs over een willekeurige yousei uit stage 1 (kies er zelf maar eentje uit) van TH6 weten we al meer dan over Shingyoku.

    Ook bij de personages van wie we wel iets weten over wie ze zijn en waar ze vandaan komen zijn de achtergronden vaak heel vaag. Ze spreken (naar mijn mening) gewoon niet zo tot de verbeelding als de meer recentere personages. Er is dan ook gewoonweg heel weinig dat je met ze kan doen qua doujinshi/fanfics/enzovoorts.

    Daar komt nog bij dat ze niet echt meer 'bestaan' in het huidige Gensokyo. Hoe ik het in elk geval zie, is dat de gebeurtenissen uit TH1 - 5 in de wereld vanaf TH6 nooit gebeurd zijn, behalve die dingen / die personages die ZUN in de Windows-generatie terug heeft laten komen.

    (Oh, en let op: met 'in verhouding' weinig aandacht bedoelde ik in verhouding tot andere Touhou-personages. Er zijn waarschijnlijk weinig andere videogame-personages over wie met ZO weinig canon-materiaal zo veel fan-materiaal is gemaakt als over de Touhou PC-98 cast.)

    Gesponsorde inhoud


    Underrated & Overrated Empty Re: Underrated & Overrated

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 2:45 am