Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+16
kyr2005
UNOwen
Info
Ranfox
Sophie
Pshycho Maniac
wolfie559
Urameshiya
Rage
Nekotaku
RakeStriver
Suuschuu
Toumyon
Tanshu
Michiresu
saki
20 plaatsers

    There's a Saki in tha Tree

    saki
    saki
    Verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 30

    There's a Saki in tha Tree - Pagina 2 Empty Re: There's a Saki in tha Tree

    Bericht van saki vr jan 13, 2012 4:20 pm

    Goh, bedankt iedereen °w°


    Nekotaku schreef:Hoi Saki! Gezien je interesses zal het zeker niet lang duren voor je in de ban bent van Touhou.
    De Atsusacon was trouwens bijzonder geslaagd. Ik kijk al uit naar de editie van dit jaar.
    Dat is zeer tof om te horen :p


    wolfie559 schreef:welkom welkom welkom welkom...
    lerarenopleiding vanaf 18 jaar al... indrukwekkend
    Pshycho Maniac schreef:Zijn alle leraren zo jong? Ik heb er een van 19 op mijn school.

    Als je een normale schoolloopbaan hebt, kom je idd op je 18de al in een lerarenopleiding terecht, heck de laatverjaarders zitten er soms vanaf hun 17de

    Skip schreef:
    Ik doe ook lerarenopleiding, en ik ben 1(9), dus laat je niet gek maken! C:
    Tof dat je cons organiseert, ik ben een diehard conganger en misschien van plan naar atsusa te gaan!
    Tof tof, welke vakken :p
    Zeker doen!
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    There's a Saki in tha Tree - Pagina 2 Empty Re: There's a Saki in tha Tree

    Bericht van kyr2005 vr jan 13, 2012 4:23 pm

    Welkomerigheid!
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    There's a Saki in tha Tree - Pagina 2 Empty Re: There's a Saki in tha Tree

    Bericht van Pshycho Maniac vr jan 13, 2012 4:30 pm

    AND NOW I KNOW.
    Cryogenic Cereal
    Cryogenic Cereal
    Zilveren Soku Kleinmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Hoge consumptie aan teken- en notitiepapier.

    There's a Saki in tha Tree - Pagina 2 Empty Re: There's a Saki in tha Tree

    Bericht van Cryogenic Cereal vr jan 13, 2012 4:58 pm

    Welkom op het forum.
    Ranivus
    Ranivus
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : In m'n bed blijven liggen als het eten op tafel staat

    There's a Saki in tha Tree - Pagina 2 Empty Re: There's a Saki in tha Tree

    Bericht van Ranivus vr jan 13, 2012 5:27 pm

    Herro~
    Ik ben ook nieuw op TvH, en ik voel me al helemaal thuis hier! :3
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    There's a Saki in tha Tree - Pagina 2 Empty Re: There's a Saki in tha Tree

    Bericht van Remilia~ vr jan 13, 2012 6:39 pm

    'SUP? :D
    Koishi~
    Koishi~
    Forumyōkai


    Leeftijd : 26

    There's a Saki in tha Tree - Pagina 2 Empty Re: There's a Saki in tha Tree

    Bericht van Koishi~ vr jan 13, 2012 6:54 pm

    Hallo daar! :)
    Veel plezier op dit forum!
    saki
    saki
    Verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 30

    There's a Saki in tha Tree - Pagina 2 Empty Re: There's a Saki in tha Tree

    Bericht van saki vr jan 13, 2012 11:44 pm

    Thx allemaal

    Where to start with Touhou?
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    There's a Saki in tha Tree - Pagina 2 Empty Re: There's a Saki in tha Tree

    Bericht van Sophie za jan 14, 2012 12:57 am

    Ik zou zeggen, download een van de games, pcb perfect cherryblossom (7) of mof mountain of faith(10) en speel die!
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    There's a Saki in tha Tree - Pagina 2 Empty Re: There's a Saki in tha Tree

    Bericht van Urameshiya za jan 14, 2012 12:59 am

    saki schreef:Thx allemaal

    Where to start with Touhou?
    Wat betreft de spellen zou ik je aanraden om bij deel 10, Touhou Fuujinroku ~ Mountain of Faith te beginnen. Die is qua gameplay toegankelijk, en vormt qua verhaal/personages in grote mate de basis voor de delen daarna, terwijl de delen daarvoor alleen nog maar wat personages aanleveren op het moment. Er zijn trouwens voor alle delen onofficiele Engelse vertalingspatches.

    Het is waarschijnlijk wel een beetje lastig om met 1 deel middenin de serie meteen een idee te krijgen van de spelwereld en de cast, omdat shoot'm-ups als genre nu eenmaal niet veel tekst toestaan. De bijgesloten tekstbestandjes en de handleiding lezen is dus sowieso een must, maar waarschijnlijk doe je er ook goed aan je kennis wat aan te vullen met ofwel een spoedcursus van ons (gewoon even langskomen in de chatbox =P) of een bezoekje aan sites als deze.

    Buiten de oorspronkelijke spellen is er, zoals je misschien al wel weet, een vrijwel eindeloze verzameling aan doujinshi, doujin-muziek, doujin-merchandise en doujin-games binnen het Touhou-universum. Omdat de maker van de oorspronkelijke spellen dat expliciet toestaat en goedkeurt - en ze dus niet bang hoeven te zijn dat er iemand over copyrights komt klagen - zijn er daaronder ook circles die hun werk in grote oplages kunnen verspreiden en zelf een flinke eigen fanbase hebben verworven.

    Voor veel van de doujinshi en grappige filmpjes moet je het grootste deel van de cast eigenlijk wel een beetje kennen, dus de beste manier om aan de onofficiele content te beginnen lijkt me door (bijvoorbeeld op Youtube) doujin arranges/remixes op te zoeken van de muziek die je eerst in het spel hebt leren kennen.

    Uiteindelijk staat het je natuurlijk helemaal vrij waar je mee wilt beginnen: misschien vind je de oorspronkelijke spellen wel leuker nadat je de personages en muziek hebt leren kennen via lawaaierige flash-animaties. ^^; (Je zou niet de eerste zijn die die route genomen zou hebben. Er zijn zelfs fans die de shoot 'm ups zelf nooit spelen, maar zich alleen maar met de wereld/personages/muziek bezighouden.)

    (Een belangrijke reden dat dat mogelijk is, is dat er op een gigantisch tempo nieuwe content bijkomt. Er zijn een stuk of 5000 doujin circles die zich met Touhou bezighouden, dus het tempo waarmee nieuw materiaal gemaakt wordt is naast andere doujingenres haast onvergelijkbaar hoog.)

    Sorry als je dit misschien allemaal al wist, maar ik weet natuurlijk niet hoe ver je je al in Touhou verdiept hebt. Hoe veel weet je er eigenlijk al van?


    Laatst aangepast door Urameshiya op zo jan 15, 2012 8:03 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Dat was een coole typo!)
    saki
    saki
    Verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 30

    There's a Saki in tha Tree - Pagina 2 Empty Re: There's a Saki in tha Tree

    Bericht van saki zo jan 15, 2012 12:15 am

    Is het mogelijk die spellen legaal te verkrijgen? zo ja, waar?

    En buiten het gene je me nu verteld hebt, weet ik eigenlijk niets over Touhou :)
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    There's a Saki in tha Tree - Pagina 2 Empty Re: There's a Saki in tha Tree

    Bericht van Urameshiya zo jan 15, 2012 12:22 pm

    saki schreef:En buiten het gene je me nu verteld hebt, weet ik eigenlijk niets over Touhou :)
    Oh, dus had ik dan beter kunnen beginnen met gewoon uit te leggen wat Touhou is en wat het allemaal omvat? Zo ja, dan ga ik dat hierna alsnog doen! =3


    saki schreef:Is het mogelijk die spellen legaal te verkrijgen? zo ja, waar?
    Ja hoor. Bij veel grote online games/importwinkels zul je ze niet vinden omdat het doujin releases zijn en ze dus ook in Japan niet in de gemiddelde gameszaak te vinden zijn, maar ze zijn wel degelijk te importeren. Hier bijvoorbeeld. (De site is onhandig en zit vol fouten, maar als winkel ze zijn wel betrouwbaar en hebben redelijke prijzen.)

    Er zijn ook officiele demo-versies, die je hiervandaan kunt downloaden. Die zijn denk ik ook prima om een legale eerste indruk van de serie te krijgen. Om je de moeite van het navigeren door de Japanse menu's te besparen is hier een directe link naar de demo-versie van Touhou Fuujinroku ~ Mountain of Faith.
    Mocht je je trouwens afvragen waarom ik steeds de volledige titel uitschrijf, inclusief de Engelse subtitel (die overigens geen vertaling is van de Japanse titel), dat is omdat veel Westerse fans de enigzins eigenaardige gewoonte ontwikkeld hebben om de games bij de afkorting van hun subtitel te noemen (in dit geval dus MoF), zonder de hoofdtitel te gebruiken. Dus om verwarring te voorkomen doe ik het maar even zo. ^^;

    Ik weet eigenlijk niet of er voor de demo-versies ook vertalingspatches zijn. *kijkt met een vragende blik naar iedereen hier*

    Als je het voor het eerst speelt, is het misschien lastig te volgen wie iedereen is en wat ze komen doen, zeker als je ondertussen ook nog op een hoop kogels moet letten, maar shoot-'m-ups zijn natuurlijk bedoeld om meerdere keren te spelen. Op een gegeven moment valt het allemaal wel op z'n plaats, zeker als je de handleiding + toelichting leest, en anders is er altijd de wiki nog.

    Gesponsorde inhoud


    There's a Saki in tha Tree - Pagina 2 Empty Re: There's a Saki in tha Tree

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 8:39 pm