Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 plaatsers

    Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen.

    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen. Empty Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen.

    Bericht van Helepolis do sep 01, 2011 11:00 am

    Ik ben hierheen verwezen om een kijkje te nemen door Momiji, een beheerder van de en.touhouwiki. Hij meldde mij op IRC dat er een NL forum voor Touhou was opgericht en een mogelijke planning werd gemaakt voor het opzetten van een Nederlandse wiki voor touhou.

    Allereerst zal ik me netjes voorstellen: Helepolis. Ik zal de algemene interesse in Touhou besparen, mijn komst hier is meer 'zakelijk' dan een member. Zal ik zo uitleggen.

    Ik ben een moderator op een ander forum (weet niet of ik de naam van jullie mag noemen, wil geen ongewenste reclame maken hier), divisie: Danmakufu (scripten van je eigen touhou-achtige game). Daarnaast ben ik de opzetter en onderhouder van van Touhou Defense of the Shrines (DotA variant voor Touhou) op de en.touhouwiki.

    Momiji ken ik redelijk goed en is voor mij een vertrouwenspersoon. Als hij wat meldt bij mij, dan neem ik dat redelijk serieus. Vooral met name om ondersteunen van nieuwe/bestaande forums/wikis/bronnen.

    Nu komt het 'zakelijke' gedeelte. Hoewel mij niets is gevraagd (en waarschijnlijk ook ongevraagd overkomt). Ben ik wel geïnteresseerd in het - misschien - helpen met wiki/forum. Ik vraag/eis niets, want het is nog de vraag of überhaupt jullie forum het gaat schoppen. Op google kom ik namelijk geen enkele niche-forum tegen (of core Touhou) forum voor de Nederlandse fans. Dus jullie maken dergelijk een kans. Neem het me niet kwalijk als ik een beetje bot of negatief overkom. Dat komt omdat ik meer rationeel denk en vaak ook zo handel (ook op het andere forum)

    Misschien geheel ongevraagd ook. Om eerlijk te zijn ben ik een beetje sceptisch over de opzet van het forum (met name de beschrijvingen en forum gedeeltes), maar dat is niet mijn recht om daarmee te bemoeien. Maar het is wel mijn eerlijke mening over 'eerste indruk'. En dat is misschien toch wel handig om daar eens over na te denken.

    Ben benieuwd wat er van jullie forum gaat worden.

    Groet,

    Helepolis

    ps: Nou vooruit dan maar, nog een algemene Touhou interesse omschrijving:

    Ik heb geen favoriete game en geen favoriete character. Ik volg enkel Remilia Scarlet. Alle Touhou girls zijn neutraal voor mij, sommige hebben gewoon bepaalde vorm van 'respect'. Dit komt mede door de PMiSS/BAiJR informatie. Ik ben ook dan meer een canon-volger dan fanon-volger. (Hoewel sommige fanon prima is, maar meestal is het naar mijn mening smakeloos).

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen. Empty Re: Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen.

    Bericht van Urameshiya do sep 01, 2011 1:23 pm

    Welkom, Helepolis.

    Ik zal ook mijn antwoord grotendeels tot het zakelijke beperkt houden. Allereerst zou ik je oprecht willen bedanken dat je ondanks je sceptische houding de moeite hebt genomen om hier een account aan te maken. Je hebt uiteraard het volste recht om sceptisch te zijn over dit forum. Hoe ver we het gaan schoppen weet ik natuurlijk ook nog niet, maar ik ben er stellig van overtuigd dat het een poging waard is.

    Dat gezegd hebbende, je aanbod om te helpen met dit forum/de toekomstige wiki is dan misschien ongevraagd, maar daarmee niet minder welkom, zeker gezien je ervaring op MotK (je mag de naam gerust noemen, hoewel ik denk dat er ook zonder naam wel begrepen wordt over welk forum je het hebt) en de Engelse wiki. Als je wilt zouden we het daar via PM/email, of op de chat verder over kunnen hebben. We kunnen sowieso best wat kritisch advies over de opzet van het forum gebruiken.

    De forumbeschrijvingen heb ik bijvoorbeeld in een beetje melige bui opgesteld, en aan meerdere mensen laten zien die er geen problemen mee hadden, en ze dus zo gelaten. Maar ik kan me best voorstellen dat anderen er meer moeite mee hebben - en je hebt helemaal gelijk dat het een belangrijke eerste indruk is. Als we het met een kleine esthetische verandering als de forumbeschrijvingen meer mensen naar hun zin kunnen maken, dan is er natuurlijk niets op tegen om ze te veranderen.

    Om samen te vatten wat ik heb willen zeggen: je bemoeienis is niet ongewenst maar wordt juist erg gewaardeerd. Ook als je nog verdere concrete kritiekpunten hebt, dan hoor ik het ook heel graag, maar zoals ik al zei is het misschien het verstandigst dit gesprek per PM/email/chat/iets anders voort te zetten.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen. Empty Re: Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen.

    Bericht van Quwanti do sep 01, 2011 1:27 pm

    Haha, dus het vragen aan Momiji kan dus toch nog een beetje uitpakken, haha! Gelukkig dat er mensen komen en ik hoop ook dat je ook een beetje actief bent. Ik ben er in ieder geval blij mee!

    Welkom!
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen. Empty Re: Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen.

    Bericht van Helepolis do sep 01, 2011 1:35 pm

    o/ Urameshiya en Quwanti.

    @Quwa,
    Netwerken he :V het kan inderdaad soms nuttig uitpakken.

    @Ura,
    Bedankt voor de welkom en antwoord. Dacht achteraf misschien beetje 'te' veel te hebben gezegd, maar dan is het er ook meteen uit :V

    Ik denk, zodra er meer en meer mensen beginnen op te dagen op dit forum, dat we wel wat kunnen spreken over hoe en wat. Ik ben trouwens genoeg te vinden op IRC van motk (weet niet of jullie beiden motk bezoekers zijn). Anders zien we wel.

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen. Empty Re: Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen.

    Bericht van Urameshiya do sep 01, 2011 1:54 pm

    Ik denk, zodra er meer en meer mensen beginnen op te dagen op dit forum, dat we wel wat kunnen spreken over hoe en wat
    Prima, dan spreken we elkaar later wel weer. Wanneer het moment is dat er meer mensen en meer mensen op gaan dagen weet ik niet, maar we zijn druk bezig met PR-activiteiten, dus als het een beetje meezit zou dat best wel eens binnenkort kunnen zijn.

    Ik ben zelf sowieso al geen heel frequente bezoeker van MotK, maar op de IRC kom ik in ieder geval nooit. Al is daar natuurlijk vrij makkelijk verandering in te brengen. Maar gezien je nu hier een account hebt zal het waarschijnlijk geen probleem zijn je te vinden wanneer de tijd daar is. =P

    Als ik half uit nieuwsgierigheid en half uit behoefte aan kritisch advies nog een vraagje zou mogen stellen: hoe zou jij de sub-fora noemen/beschrijven?
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen. Empty Re: Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen.

    Bericht van Helepolis do sep 01, 2011 2:48 pm

    Mmmmm, lastige vraag.

    Geheel subjectief: Zou het zo dicht mogelijk bij het 'origineel' proberen te houden, het moet natuurlijk niet te saai worden. Gezien je zelf aangaf dat je het in een melige bui had geschreven, verklaart ook de mix van JP-NL and letterlijke vertalingen. Dat geeft de lezer een vreemd beeld. Stel voor dat iemand helemaal niet bekend is met al die termen, maar op algemene wijze.

    'Flavour titles' zijn prima. Gensokyo CS vind ik zeer pakkend en uniek (en toepasselijk als het ware 'offtopic discussion' de beschrijving is echter het JP/NL gebeuren. Maar 'schiet de kogel' in tegendeel is weer vreemd vanwege de letterlijke vertaling voor de games zelf, maar de beschrijving is weer zeer goed voor deze subfora.

    Ik denk dat je je hoofd nu nog niet te veel moet over breken. Belangrijke zaken eerst, tweaken kan altijd nog. ( '.')b

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen. Empty Re: Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen.

    Bericht van Urameshiya do sep 01, 2011 7:38 pm

    Belangrijke zaken eerst, tweaken kan altijd nog. ( '.')b
    Da's natuurlijk helemaal waar, maar wat je zei over de eerste indruk die het maakt, klopt natuurlijk wel. Bedankt voor je advies in elk geval.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen. Empty Re: Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen.

    Bericht van Hakurei Ninja do sep 01, 2011 11:31 pm

    Welkom, Helepolis!

    Het meeste is al gezegd, maar in ieder geval stel ik je interesse, aanbod en adviezen erg op prijs. Het is fijn om te weten dat we iemand als jou erbij hebben als contactpersoon.
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen. Empty Re: Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen.

    Bericht van Helepolis zo sep 04, 2011 9:17 pm

    Haha, ik lees net op youtube mijn PM en zie Quwanti's request om een kijke te komen nemen. Heb zo'n maand ofzo mijn youtube account niet gecheckt

    (Ben Doublevla op youtube trouwens)
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen. Empty Re: Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen.

    Bericht van Urameshiya zo sep 04, 2011 9:41 pm

    Muhahaha, je ziet het: ons PR-netwerk is zo onfeilbaar dat sommige mensen zelfs twee keer verwezen worden. [/I wish]

    Gesponsorde inhoud


    Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen. Empty Re: Verwezen, dus dacht even kijkje te nemen.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 10:42 pm