Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+8
RakeStriver
Tanshu
Info
Quwanti
Toumyon
kyr2005
Sophie
Nekotaku
12 plaatsers

    Hallo iedereen!

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Hallo iedereen! Empty Hallo iedereen!

    Bericht van Nekotaku di nov 29, 2011 7:41 pm

    Heeeeey!

    Gegroet, Touhou fans! Het doet veel plezier om te zien dat er een Nederlandstalig Touhou forum is opgericht. Ik heb maar eens besloten om me erbij te voegen.

    Effe wat informatie... Ik ben 26 jaar, dude en Belg. Opgegroeid met games in "de goede oude tijd" en sinds m'n 14 anime/manga fan. Sinds juli dit jaar ben ik begonnen met Touhou te spelen, voornamelijk Embodiment of Scarlet Devil aangezien ik de spellen graag in volgorde zou masteren. Vroeger was m'n mening over bullet hell shooters dat ze wel leuk zijn maar toch vooral bedoeld om zoveel mogelijk muntjes op te slokken in de arcade. Dodonpachi heeft me deze mening doen herzien, en Touhou heeft ze volledig omgekeerd. Samen met fighters moet dit wel één van de moeilijkste genres zijn om correct te balanceren. En ZUN is er niets minder dan een meester in.

    Ik kende Touhou echter al lang voordat ik EoSD begon te spelen, dankzij de vele flash filmpjes, muziek van ZUN (niet enkel Touhou maar ook z'n andere composities) en wat korte sessies Immaterial and Missing Power; fighters waren namelijk m'n grote passie voor Touhou mijn leven opeiste.

    Voor de rest ben ik sinds dit jaar naar conventies beginnen te gaan, wat ik al veel eerder had moeten doen. Ben naar de Abunai con 2011 geweest, dus vermoedelijk heb ik sommige van jullie al wel gepasseerd IRL. Het deed me plezier daar toch een mooi aantal Touhou cosplayers te zien!

    Ik ga de introductie niet langer uitrekken... Er moet nog wat over blijven voor de eigenlijke posts. De Touhou Skype chat die blijkbaar veel mensen naar hier heeft gelokt klinkt wel goed. Misschien ga ik ook eens meedoen!
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Hallo iedereen! Empty Re: Hallo iedereen!

    Bericht van Sophie di nov 29, 2011 8:21 pm

    Eosd! Jaaaaaa!
    Oh, misschien heb je me gezien op Abunai dan, ik was een van de twee Cirno's!

    Ik snap alleen niet, als je op volgorde begint, waarom eosd? Je hebt PC98 games hoor!
    Download de emulator NEXT ervoor want die is beter dan die uit de standaard torrent.
    Maar goed, de meeste fans spelen alleen Windows, ook leuk~

    Welkom Neko!~ ・3・
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Hallo iedereen! Empty Re: Hallo iedereen!

    Bericht van Nekotaku di nov 29, 2011 8:31 pm

    Ah, de PC98 spellen... Ik heb ze nog niet geprobeerd, moet ik eerlijk toegeven. Zal ik ooit wel eens doen, maar ik focus me voorlopig op de Windows titels. Mocht ik de PC98 reeks echt goed vinden wordt dat pijnlijk, want het is waarschijnlijk bijna niet te doen om die te pakken te krijgen. Als ik iets niet kan krijgen wil ik het altijd des te meer XD

    Ik herinner me inderdaad Cirno's op Abunai. Eén stond in de rij voor de groep waar ik bij was toen we aan het wachten waren voor het Fujimura Ryu concert. En ik heb foto shoots gezien van de Touhou cosplayers waarop er twee Cirno's waren. Weet wel niet welke jij bent, maar ze waren allebei erg goed gedaan.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Hallo iedereen! Empty Re: Hallo iedereen!

    Bericht van Sophie di nov 29, 2011 8:36 pm

    Nekotaku schreef:Ah, de PC98 spellen... Ik heb ze nog niet geprobeerd, moet ik eerlijk toegeven. Zal ik ooit wel eens doen, maar ik focus me voorlopig op de Windows titels. Mocht ik de PC98 reeks echt goed vinden wordt dat pijnlijk, want het is waarschijnlijk bijna niet te doen om die te pakken te krijgen. Als ik iets niet kan krijgen wil ik het altijd des te meer XD

    Huh? Bedoel je dat je Touhous koopt? Respect! Ik ben zo'n lame persoon die ze alleen download, ik kan geen Japans dus wil translation. ^^;

    Nekotaku schreef:Ik herinner me inderdaad Cirno's op Abunai. Eén stond in de rij voor de groep waar ik bij was toen we aan het wachten waren voor het Fujimura Ryu concert. En ik heb foto shoots gezien van de Touhou cosplayers waarop er twee Cirno's waren. Weet wel niet welke jij bent, maar ze waren allebei erg goed gedaan.

    Haha, ik ben niet naar Ryu Fujimura gegaan dus ik was die andere.
    Ik weet niet echt een verschil te noemen aangezien we allebei Cirno waren...
    Op mijn deviantart page staat een foto though! -> skippy-san.deviantart.com/ ・3・

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Hallo iedereen! Empty Re: Hallo iedereen!

    Bericht van Nekotaku di nov 29, 2011 8:48 pm

    Yup, ik heb de spellen graag in handen. Niet dat ik ze ooit uit de plastic zou durven halen, hoor. Maar dan voel ik me minder schuldig als ik een download met Engelse patch speel ///

    En het concert was best wel goed! Blij dat ik geweest ben. Kijk al uit naar de volgende Abunai.
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Hallo iedereen! Empty Re: Hallo iedereen!

    Bericht van kyr2005 di nov 29, 2011 8:58 pm

    Welkom mede belg! Nu zijn we met 5 geloof ik! SAMEN ZULLEN WE DIT FORUM OVERNEMEN!
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Hallo iedereen! Empty Re: Hallo iedereen!

    Bericht van Nekotaku di nov 29, 2011 9:00 pm

    Yaaay! Er bestaan andere Touhou fans in België!
    Na een korte toer door de user list vermoed ik wel dat ik zowat de oudste persoon hier moet zijn :c
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Hallo iedereen! Empty Re: Hallo iedereen!

    Bericht van Toumyon di nov 29, 2011 9:11 pm

    Ik woon ook in België maar ik ben geen Belg dus sucks for you i guess.
    anyway:
    Welkom op TvH hopelijk zal je het een beetje naar je zin hebben hier.(moet wel lukken)

    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Hallo iedereen! Empty Re: Hallo iedereen!

    Bericht van kyr2005 di nov 29, 2011 9:25 pm

    Nekotaku schreef:Yaaay! Er bestaan andere Touhou fans in België!
    Na een korte toer door de user list vermoed ik wel dat ik zowat de oudste persoon hier moet zijn :c

    Ja er zitten er nog 3 +myon die in belgië woont. En wat maakt leeftijd uit!? WE ZIJN VERBONDEN DOOR TOUHOU!
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Hallo iedereen! Empty Re: Hallo iedereen!

    Bericht van Sophie di nov 29, 2011 9:41 pm

    Nekotaku schreef:Yup, ik heb de spellen graag in handen. Niet dat ik ze ooit uit de plastic zou durven halen, hoor. Maar dan voel ik me minder schuldig als ik een download met Engelse patch speel ///

    En het concert was best wel goed! Blij dat ik geweest ben. Kijk al uit naar de volgende Abunai.

    Ohh! Dat is wel cool, ookal liggen ze er alleen maar! :3
    Haha, PC98 zijn alleen maar floppys, geen eens CDs.

    Laat je niet afschrikken door de leeftijdsverschillen, Touhou is wat er toe doet!
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Hallo iedereen! Empty Re: Hallo iedereen!

    Bericht van Nekotaku di nov 29, 2011 9:50 pm

    Als ik mag kiezen tussen praten met jonge geïnspireerde mensen die van Touhou houden en ouder volk die raar kijken als ze je wallpaper zien, geef mij dan maar die eerste groep.
    Da's ook waarom ik goed overweg kan met de collega die tegenover mij zit. Hij is een aantal jaar ouder dan mij, maar nog altijd even goed een game en sci-fi fanaat.

    Dat de PC98 spellen floppy's zijn zou me trouwens niet tegen houden... Als je me gek genoeg krijgt van zo'n spel doe ik er alles aan een echte PC98 te krijgen!
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Hallo iedereen! Empty Re: Hallo iedereen!

    Bericht van Quwanti di nov 29, 2011 9:53 pm

    Hey, welkom hier op het forum! :D
    Info
    Info
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : datwiljewelwetenhe

    Hallo iedereen! Empty Re: Hallo iedereen!

    Bericht van Info di nov 29, 2011 10:11 pm

    Welkom♥
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Hallo iedereen! Empty Re: Hallo iedereen!

    Bericht van Tanshu di nov 29, 2011 10:25 pm

    Van harte welkom!
    RakeStriver
    RakeStriver
    Slapeloze pannentrommelaar


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

    Hallo iedereen! Empty Re: Hallo iedereen!

    Bericht van RakeStriver di nov 29, 2011 11:26 pm

    Welkom op het forum!

    Gesponsorde inhoud


    Hallo iedereen! Empty Re: Hallo iedereen!

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu zo apr 28, 2024 9:51 am