Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 plaatsers

    De Seija Rape Paradox

    Tritium
    Tritium
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : The power to offend everyone while trying to be funny

    De Seija Rape Paradox Empty De Seija Rape Paradox

    Bericht van Tritium za nov 25, 2017 6:36 pm

    Nadat ik genoeg tijd heb gespendeerd om dit uit te vogelen, gooi ik het hier maar in de mix. Gedeeltelijk omdat ik hoop dat iemand hier met daadwerkelijke educatie in formele logica/psychologie/biologie dit daadwerkelijk correct kan formuleren.

    Zoals we weten over Seija "She thinks the opposite of what other people think, likes what others hate, and hates herself when she makes others happy. She's inclined to be purposely disobedient and avoids being charitable. In general, no one liked her, and she liked that fact."[1] Maar het hele DDC gebeuren laat zien dat ze nog wel kan plannen en dus niet het puur het tegenovergestelde doet als het "normale" doen om haar eigen doelen te bereiken[2].
    Stelling 1: Dit wijst erna dat Seija's brein waarschijnlijk werk met omgekeerd "blij/niet blij" systeem waar dingen die gewoonlijk blije gevoelens veroorzaken het tegenovergestelde doen en vergelijkbaar voor niet-blije gevoelens.

    Stelling 2: Hoewel, als we aannemen dat vrijwillige sex(vanaf nu CS genoemd) leuk, plezierig, aangenaam, etc is voor de personen die deelnemen hieraan dan impliceert dat dat Seija CS zou haten, wat haar geen enkele reden geeft om aan CS te doen.
    Stelling 3: En als we aannemen dat verkrachting(vanaf nu RS genoemd) het tegenovergestelde is van CS voor het slachtoffer maar vergelijkbaar is met CS voor de dader.

    Dit alles impliceert dat Seija geen enkele reden heeft voor sex omdat ze volgens Stelling 1 en 2 geen plezier zou krijgen uit CS. En alleen plezier krijgt uit de dader van RS zijn als de haat/verdriet/etc die ze in het slachtoffer veroorzaakt genoeg is om de positieve gevoelens te compenseren die ze zou moeten krijgen zoals beschreven in Stelling 3, hetzelfde geld voor het RS slachtoffer zijn omdat de dader zou blij zijn terwijl zij blij zou zijn vanwege de inversie.

    Dan komen we bij de paradox, Als Seija houd van dingen die anderen haten, en de slachtoffer rol van RS gehaat is zoals beschreven in Stelling 3, dan zou Seija moeten houden van verkracht worden. Maar als ze door het effect beschreven in Stelling 1 zou houden van verkracht worden dan impliceert dat de enige manier waarop ze van sex kan houden is door te verkrachten of verkracht te worden.
    Als we aannemen dat Youkai net zoals een goed gedeelte van mensen proberen zoveel mogelijk blijheid te krijgen, dan impliceert dat dat voor Seija de optimale sex RS is waarbij de dader begint maar het niet wil doen.

    Dan komen we op het probleem dat als Seija maximale blijheid wilt verkrijgen ze de sex-route niet kan kiezen omdat actief CS of RS volgen haar niet gelukkig kan maken.

    Het uiteindelijke probleem is dus hoe kan Seija daadwerkelijk blij zijn met erotische/romantische dingen? Want ik ken nu al een paar jaar de oplossing niet vinden.

    [1]: https://en.touhouwiki.net/wiki/Seija_Kijin#Personality
    [2]: Gebeurtenissen tijdens Touhou 14 Double Dealing Character waar ze geen kloothommel is tegen Shinmyoumaru om haar te manipuleren om het hele DDC incident in beweging te zetten.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    De Seija Rape Paradox Empty Re: De Seija Rape Paradox

    Bericht van wolfie559 zo nov 26, 2017 12:13 pm

    Ik denk dat sommige vragen niet beantwoord kunnen worden...
    Tritium
    Tritium
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : The power to offend everyone while trying to be funny

    De Seija Rape Paradox Empty Re: De Seija Rape Paradox

    Bericht van Tritium zo nov 26, 2017 11:40 pm

    wolfie559 schreef:Ik denk dat sommige vragen niet beantwoord kunnen worden...

    Maar het is een antwoord dat we moeten hebben om ooit een romantisch/erotisch verhaal te hebben met Seija zonder karakter te breken.
    Snakke
    Snakke
    Shmupping and Skiing


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Discipel zijn van de grote god Marsupilcoatl

    De Seija Rape Paradox Empty Re: De Seija Rape Paradox

    Bericht van Snakke za dec 02, 2017 10:48 pm

    Mijn brein doet pijn.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    De Seija Rape Paradox Empty Re: De Seija Rape Paradox

    Bericht van Pshycho Maniac zo dec 03, 2017 2:29 pm

    Hier wil ik niet over nadenken.

    Gesponsorde inhoud


    De Seija Rape Paradox Empty Re: De Seija Rape Paradox

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 1:52 pm