Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+5
Bakuhatsu
Reym
redtails
Nekotaku
HocLengChung
9 plaatsers

    Fresh new member

    HocLengChung
    HocLengChung
    Verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Econometrie

    Fresh new member Empty Fresh new member

    Bericht van HocLengChung ma aug 29, 2016 11:43 pm

    Hallo allemaal, hier een gefrustreerde Touhou fan die zijn soort opzoekt! Ik had me vorig jaar geregistreerd op verzoek van een kennis maar heb nooit iets mee gedaan. Ondertussen groeit de frustratie van de enige Touhou fan in de buurt zijn wel heel erg. Ik zocht mijn toevlucht op de animecon 2016 waar mijn ogen werden geopend van de passie en liefde conventie mensen hebben voor anime, games en films. Er waren zelfs Touhou cosplays aanwezig wat mij in een verlichte staat heeft gebracht. Ik was maar 1 dag aanwezig en was ook maar van plan om 1 dag daar te zijn. Ik had die dag een jongeman als Marisa gezien die ik achteraf niet meer kon terugvinden voor een foto. Met diepe spijt kom ik thuis en was ik vastbesloten om maar zelf te gaan cosplayen als Marisa bij de eerstvolgende grote con. Dit werd Abunai con 2016 waar ik een aantal interessante figuren ontmoetten in Touhou cosplay en de Touhou meet bijwoonde. Dus hier ben ik dan eindelijk actief op dit forum.

    Ik kwam Touhou jaren terug tegen door een lied genaamd Death Waltz wat dus eigenlijk een black midi mix van Last Brutal Sister Flandre S (U.N.Owen was her REMIX) by COOL&CREATE was. Ik was emotioneel bewogen door het eenvoudige en catchy deuntje dat ik heb meermaals moest luisteren. Sindsdien heeft Touhou muziek langzamerhand de hoogste positie genomen in het soort muziek wat ik zou kiezen om te luisteren. Een heleboel arranges klinken ook zo awesome dat ik het nog steeds raar vind dat ik er niet genoeg van krijg na zoveel malen te hebben gehoord.

    Naast de muziek keek ik ook gewoon naar gameplay videos van het spel waarvan het is afgeleid. Het ziet eruit als een moeilijk maar uitdagend soort spel met geweldige muziek en characters. Zelf heb ik TH 6 en 7 een beetje gespeeld maar heb nooit een professionele mentaliteit maar meer een stress relief temporele bezigheid (net als een aflevering anime kijken). Ben wel ooit aangekomen bij yuyuko op normal mode maar heb nooit gewonnen.

    Naast al deze gems ontdekte ik natuurlijk de touhou MMD's. Veel zeer populaire MMD's zijn vertaald door iemand genaamd Touhousubs op youtube. Toen ik meeste spul van Touhousubs heb verteerd verteerde ik ook de youtube doujin manga touhou osama reimu en rereimu (vertaald door Jorvil) waar ik gewoon tranen kreeg. Je hebt ook nog niet-japanse creators zoals harpoonneet of master helium die ook gaaf spul maken. Uiteindelijk was youtube niet genoeg en zocht k mijn toevlucht op bilibili.tv een chinese streaming site die anime, MMD, en drama's streamt. Daar zijn veel MMD's van niconico gepost en  gebruikers van die site vertalen die in chinees waardoor je chinese subtitles hebt (Ik ben chinees). De snelheid waarmee dit gebeurt is vele malen hoger dan Touhousubs simpelweg omdat er zoveel chinezen zijn vergeleken met touhousub die waarschijnlijk alleen of met weinig werkt. Er is ook geen proofreading of officiele quality team voor de subs, maar heb je die wel echt nodig lol? (Fantasy kaleidoscope is dezelfde dag vertaald in chinees).

    Kortom ik zoek mijn soort nu op om gewoon de touhou cultuur samen te verteren. Ik zie wel of het me hier bevalt.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Fresh new member Empty Re: Fresh new member

    Bericht van Nekotaku di aug 30, 2016 12:24 am

    Welkom op TvH, HocLengChung! Abunai weet toch elke keer weer nieuwe contacten op te leveren. Er zijn, zoals je kon zien, meer Touhou fans in de Benelux dan je misschien zou vermoeden.
    Ons forum is nogal stil geworden; na enkele jaren is er tenslotte ook weer niet zoveel meer te zeggen over Touhou dat nog niet gezegd is geweest. Maar ideeën voor nieuwe topics zijn altijd welkom, en we vinden het ook helemaal niet erg als iemand oude topics terug oprakelt. Integendeel, dat wordt zelfs aangemoedigd.
    Hoewel er hier beperkte activiteit is, zijn we als community nog wel actief. We zien elkaar op cons, komen binnenkort toe aan de zevende editie van Yuyucon (onze forum bijeenkomst met Touhou thema) en hebben ook al drie keer een weekend kamp georganiseerd. Verder is er ook een Skype chat. Dus ik zou zeggen, zoek ons vooral via die wegen op.
    redtails
    redtails
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Dagelijks het woord "Pruts" gebruiken

    Fresh new member Empty Re: Fresh new member

    Bericht van redtails di aug 30, 2016 12:35 am

    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Fresh new member Empty Re: Fresh new member

    Bericht van Reym di aug 30, 2016 1:23 am

    Welkom op het forum!
    Touhou MMD's zijn super cute.
    Ik was die Renko cosplayer zaterdagmiddag bij de meet.
    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

    Fresh new member Empty Re: Fresh new member

    Bericht van Bakuhatsu di aug 30, 2016 12:46 pm

    Welkom bij TvH! :D Ik kom zelf ook niet vaak meer op het forum, want voor mij is het real life contact belangrijker. Dus kom gezellig naar Yuyucon 7! :D
    Ik ben zelf ook heel erg into de arrangements, vooral electrogenres, dus ik klets daar graag over~
    HocLengChung
    HocLengChung
    Verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Econometrie

    Fresh new member Empty Re: Fresh new member

    Bericht van HocLengChung di aug 30, 2016 8:15 pm

    Reym schreef:Welkom op het forum!
    Touhou MMD's zijn super cute.
    Ik was die Renko cosplayer zaterdagmiddag bij de meet.

    Lol ik herkende Renko niet maar had wel een soort van vermoeden. Kwam omdat de hoed niet aanwezig was of te klein een van de twee.

    Nekotaku schreef: Hoewel er hier beperkte activiteit is, zijn we als community nog wel actief. We zien elkaar op cons, komen binnenkort toe aan de zevende editie van Yuyucon (onze forum bijeenkomst met Touhou thema) en hebben ook al drie keer een weekend kamp georganiseerd. Verder is er ook een Skype chat. Dus ik zou zeggen, zoek ons vooral via die wegen op.

    Wanneer en waar is de volgende yuyucon?

    Bakuhatsu schreef: Ik ben zelf ook heel erg into de arrangements, vooral electrogenres, dus ik klets daar graag over~

    Ik kan uit hoofd deze circles opnoemen wat ik leuk vind om te beluisteren: Kuroneko lounge, Yuuhei Satellite, EastNewSound, Sound Holic, Saitama Saishuu Heiki (SSH), Marasy8, TAMUSIC, demetori, xi-on, dBu, Ezel-Ash, FELT, Shibayan Records, Sound Online, Zun.



    redtails schreef: Als je een kijkje wil nemen in onze skype groep moet je hier effe een berichtje plaatsen

    Zal ik zeker eens bekijken. Dat terzijde, wat in vredesnaam zie ik hier. Je bent dezelfde redtails op youtube waar ik wel eens vaker muziek van luister van de bekende circles. Vette channel lol.


    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Fresh new member Empty Re: Fresh new member

    Bericht van Nekotaku di aug 30, 2016 9:53 pm

    HocLengChung schreef:Wanneer en waar is de volgende yuyucon?
    Er is een Doodle gemaakt om te kijken welke datum het beste zou uitkomen: http://doodle.com/poll/maduf2fvfa3fqv92
    Zaterdag 26 november blijkt daarbij het meest populair.
    We zouden het ofwel in Utrecht doen (waar het de voorbije 5 keer is geweest; eerste keer was in Tilburg) of op een nieuwe locatie in Oss.
    Je kan alle nieuwtjes erover volgen in dit topic, en natuurlijk ook zelf voorkeuren of ideeën posten: https://hakugyokuro.actieforum.com/t1706-het-yuyucon-7-enthousiasme-peiling-topic
    Manfred
    Manfred
    Hemelbewoner


    Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

    Fresh new member Empty Re: Fresh new member

    Bericht van Manfred di aug 30, 2016 10:10 pm

    Leuk dat je er nu echt bijgekomen bent. Ik ben zelf ook door de meest bekende muzieknummers bij Touhou Project "zij-ingestroomd" Ik speel/game voor geen meter, en hou mij vooral bezig met het verzamelen van figuren. Van de Touhou franchise heb ik een meerderheid van de uitgekomen schaal 1/8, 1/7 en 1/6 figuren in mijn bezit, ongeveer 70 items.
    HocLengChung
    HocLengChung
    Verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Econometrie

    Fresh new member Empty Re: Fresh new member

    Bericht van HocLengChung di aug 30, 2016 10:20 pm

    Manfred schreef:Leuk dat je er nu echt bijgekomen bent. Ik ben zelf ook door de meest bekende muzieknummers bij Touhou Project "zij-ingestroomd" Ik speel/game voor geen meter, en hou mij vooral bezig met het verzamelen van figuren. Van de Touhou franchise heb ik een meerderheid van de uitgekomen schaal 1/8, 1/7 en 1/6 figuren in mijn bezit, ongeveer 70 items.

    Ik vind het raar dat niemand dit ooit heeft gevraagd maar als je toch al zoveel post. Heeft iemand je ooit gevraagd om een foto van je gehele collectie te laten maken en deze hier te presenteren? Ik ben zeer geïnteresseerd!

    Als je alleen maar van touhou 70 in bezit hebt dan neem ik aan dat je ook zat van vocaloid hebt. Het zou een mooie tentoonstelling zijn (-: .
    Manfred
    Manfred
    Hemelbewoner


    Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

    Fresh new member Empty Re: Fresh new member

    Bericht van Manfred di aug 30, 2016 10:41 pm

    HocLengChung schreef:Ik vind het raar dat niemand dit ooit heeft gevraagd maar als je toch al zoveel post. Heeft iemand je ooit gevraagd om een foto van je gehele collectie te laten maken en deze hier te presenteren? Ik ben zeer geïnteresseerd!
    Dat komt eigenlijk omdat nooit alles tegelijkertijd uitgestald staat. Ik heb al eens eerder iets minder dan de helft geëxposeert in de MangaKissa in Utrecht, en ik hoop de rest (of bijna de rest) in levende lijve te laten zien op de komende Yuyucon. Is dat niet veel spannender? :-)

    Het deel van de collectie dat ik eerder heb laten zien, is destijds door mij ook gepresenteerd in de vorm van een adventskalender. Dat begint met 1 december en Chen op deze pagina, 4 berichten van onder: https://www.mangakissa.nl/nieuws?page=7
    Navigeer verder omhoog / terug door de lagere paginanumers, tot je op 28 december uigekomen bent. Klik op de linkjes "Lees meer over Touhou Project adventskalender" onderaan de berichten om grotere foto's te zien.

    Helaas zijn hier en daar in de bijbehorende teksten wat letters met leestekens verloren gegaan, door een latere overgang naar een ander site-onderhoudssysteem, maar niet zo veel dat het echt onleesbaar wordt.

    Om soortgelijke reden zijn de foto's van Cirno op deze site verloren geraakt, je kan deze nog wel op Facebook bekijken: https://www.facebook.com/MangaKissa/photos/a.177494948934089.48965.110824265601158/980917021925207/?type=3&theater
    Ik wens je veel kijkpezier.
    HecatiaLapislazuliaSama
    HecatiaLapislazuliaSama
    Urban Legend in Yuyucon


    Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : Niet lukken om een speciale vermogen te bedenken

    Fresh new member Empty Re: Fresh new member

    Bericht van HecatiaLapislazuliaSama wo aug 31, 2016 1:52 am

    Nou, welcome my dear, ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben
    Manfred
    Manfred
    Hemelbewoner


    Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

    Fresh new member Empty Re: Fresh new member

    Bericht van Manfred wo aug 31, 2016 9:35 pm

    HocLengChung schreef:Als je alleen maar van touhou 70 in bezit hebt dan neem ik aan dat je ook zat van vocaloid hebt. Het zou een mooie tentoonstelling zijn (-: .
    Dat valt nog wel mee, "slechts" 28 zijn dat er.
    Tritium
    Tritium
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : The power to offend everyone while trying to be funny

    Fresh new member Empty Re: Fresh new member

    Bericht van Tritium wo aug 31, 2016 11:57 pm

    Welkom hierzo,

    Voor de duidelijkheid, ik was de Utsuho gek met de Remilia-plush.
    Snakke
    Snakke
    Shmupping and Skiing


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Discipel zijn van de grote god Marsupilcoatl

    Fresh new member Empty Re: Fresh new member

    Bericht van Snakke do sep 01, 2016 7:25 pm

    Ik ben een beetje laat misschien, maar alsnog welkom!
    Normaal gezien zou ik zeggen kijk eens in de chat, maar die is sinds de laatste nieuwe member een beetje dood gegaan, maar kom zeker eens kijken in de skype groep of de Discord!

    Gesponsorde inhoud


    Fresh new member Empty Re: Fresh new member

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu vr apr 26, 2024 10:15 am