Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 plaatsers

    Geestig FM

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Geestig FM Empty Geestig FM

    Bericht van Urameshiya za okt 22, 2011 2:13 pm

    Jaja, een serieus onderwerp! (Denk ik?)

    Min of meer toevallig las ik vanochtend dit artikel uit Trouw: http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/2981941/2011/10/21/Wat-dolende-zielen-ons-te-vertellen-hebben.dhtml

    Ik vind het altijd interessant om artikelen te lezen die gaan over mensen met alternatieve kijk op het leven, maar hierbij kon ik in de tweede helft van het artikel m'n lachen niet meer inhouden. Even een paar citaten voor wie geen zin heeft om het hele artikel te lezen. Het is een interview met iemand die z'n radio de hele tijd van frequentie verdraait om in de ruis te luisteren naar de stemmen van geesten. (Hij's niet de enige die daarin gelooft trouwens.)

    Tristan", verzucht Henk Stooter, "dat was tragisch." De Alphenaar had afgestemd op de verkeerde frequenties, meent Stooter. "En de bandjes die hij opnam, draaide hij ook achterstevoren af. Dat moet je niet doen. Dan vang je de slechtste zielen op. Dan heb je echt te maken met de geestelijke onderwereld." Hij schudt zijn hoofd. "Sommigen weten niet waar ze aan beginnen."
    (...)
    Dat komt doordat hij in de geestelijke wereld een 'gids' heeft, zegt Stooter. Zijn gids heet Herman. Herman helpt en beschermt hem. "Ik praat doorlopend met Herman. Hij vertelt me waar de dolende zielen zijn."

    Toen bedacht ik me dat het eigenlijk niet goed was van mezelf om zo iemand uit te lachen. Mensen met 'normale' geloven anders dan je eigen geloof (/geloveloosheid), zoals christenen, moslims of boeddhisten, lachen we tenslotte ook niet uit.

    Wat vinden jullie? Is het slecht om te lachen om mensen die geloven dat ze de doden kunnen horen met hun radio, of is dit daadwerkelijk iets anders dan gevestigde religies en mankeert deze mensen iets? Of zijn er toevallig hier ook mensen met spirituele gidsen of spirituele radio's op dit forum? (Als die er zijn hoop ik dat ik ze niet beledigd heb. =P)
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Geestig FM Empty Re: Geestig FM

    Bericht van Quwanti za okt 22, 2011 2:37 pm

    Uitlachen mag best. Wat voor sommige een gewoonte is, kan voor anderen nogal grappig overkomen. Het moet dan uiteraard niet beledigend worden. ^^; Zo'n persoon moet het ook gewoon doen als het hem bezighoud, het maakt zijn leven wel gelukkig. Ik denk dat je zulke mensen niet teveel lastig vallen en zeggen dat het allemaal niet kan; het is zijn leven dus hij beslist zelf wat die wilt doen.

    Om ook nog maar even over het "leven na de dood": Ik geloof er zelf totaal niet in en voor mijn gevoel bestaat er niet zoiets als een "ziel binnenin". Het lijkt mij gewoon onmogelijk, alles gaat vanuit je eigen brein.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Geestig FM Empty Re: Geestig FM

    Bericht van wolfie559 zo okt 23, 2011 10:45 am

    weeel ik vind wat die mensen doen fout... wat dood is is dood je moet niet in het verleden blijven rondhangen...

    ik wil DOLGRAAG in een leven na de dood geloven maar ik KAN het gewoon niet... (ja ik ben doodsbang om dood te gaan no pun intended)
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Geestig FM Empty Re: Geestig FM

    Bericht van Pshycho Maniac zo okt 23, 2011 11:11 am

    Lach ze gewoon uit.
    Als ze er nooit achterkomen dat je ze uitlacht, dan maakt het niks uit.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Geestig FM Empty Re: Geestig FM

    Bericht van wolfie559 zo okt 23, 2011 9:18 pm

    Pshycho Maniac schreef:Lach ze gewoon uit.
    Als ze er nooit achterkomen dat je ze uitlacht, dan maakt het niks uit.

    dat rijmt
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Geestig FM Empty Re: Geestig FM

    Bericht van Pshycho Maniac zo okt 23, 2011 9:24 pm

    wolfie559 schreef:
    Pshycho Maniac schreef:Lach ze gewoon uit.
    Als ze er nooit achterkomen dat je ze uitlacht, dan maakt het niks uit.

    dat rijmt
    Telt niet als de woorden die rijmen hetzelfde zijn.

    Gesponsorde inhoud


    Geestig FM Empty Re: Geestig FM

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 8:14 am