Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+2
TheEternalMokou
RemiliaxScarlet
6 plaatsers

Danganronpa & Super Danganronpa 2

RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : Thwomps.

Danganronpa & Super Danganronpa 2 Empty Danganronpa & Super Danganronpa 2

Bericht van RemiliaxScarlet ma sep 02, 2013 7:15 pm

DANGANRONPA

Danganronpa & Super Danganronpa 2 Komaeda_DI17_zpsce4fb4ac Danganronpa & Super Danganronpa 2 Hinata_DI13_zpsa8bcac39Danganronpa & Super Danganronpa 2 Tanaka_D9_zpsc80064dfDanganronpa & Super Danganronpa 2 Souda_a18_zps56a1f28dDanganronpa & Super Danganronpa 2 Sonia_D14_zps3192a865Danganronpa & Super Danganronpa 2 Mioda_D17_zps369a5137Danganronpa & Super Danganronpa 2 Tsumiki_D2_zpsb5cc4082Danganronpa & Super Danganronpa 2 Saionji_D17_zpsc491634eDanganronpa & Super Danganronpa 2 Togami_S4_zpsa48168d6Danganronpa & Super Danganronpa 2 PekoyamaA_13_zps3128c920Danganronpa & Super Danganronpa 2 Kuzuryuu_D17_zps2ded260fDanganronpa & Super Danganronpa 2 Koizumi_D17_zpscff67da6Danganronpa & Super Danganronpa 2 Nanami_DI15_zps1874c54bDanganronpa & Super Danganronpa 2 Owari_D18_zpsefb096c8Danganronpa & Super Danganronpa 2 Nidai_D7_zps191030c6Danganronpa & Super Danganronpa 2 Hanamura_D17_zpsc22d8836

~

Ok, ik moest hierover een topic maken. 'w'
    Vanwege het feit dat Danganronpa één van mijn favoriete games is (naast Touhou natuurlijk). De meesten van jullie kennen Danganronpa waarschijnlijk van de anime, maar wist je dat Danganronpa een sequel heeft en twee lightnovels? De characters werden gedaan door Komatsuzaki Rui, de muziek door Masafumi Takada en de gemaakt door Spike Chunsoft. Hieronder een beschrijving van de games en lightnovels.

DANGANRONPA: TRIGGER HAPPY HAVOC
    Oftewel, het plot van de anime. Danganronpa: Academy of Despair, of, zoals het bij ons in 2014 op de Europese markt komt; Danganronpa: Trigger Happy Havoc.
    In het eerste deel volg je Makoto Naegi, hij is toevallig, vanwege goed geluk en het winnen van de loterij, aangenomen op een elite school genaamd 'Hope's Peak'. Als Makoto de school binnenloopt word hij onwel en even later wordt hij wakker in een gymzaal met vijftien andere elite studenten die allemaal een speciale titel hebben, zoals de 'SHSL (Super High School Level) Gambler', de 'SHSL Heir', 'SHSL Fashionista' etc.
    Maar al snel blijkt dat zij hier de enige zijn en dat de school word beheerd door een directeur genaamd 'Monobear', die eruit ziet als een teddiebeer. Monobear legt alles uit en waarom zij hier zijn, en er blijkt je een moord moet plegen om te slagen (letterlijk). Als dat gedaan is, dan moeten de rest van de studenten meedoen in een 'trial' waarin zij de moordenaar moeten ontmaskeren. Doen ze dat verkeerd, dan worden ze allemaal gedood en mag de moordenaar slagen. Lossen ze dat goed op, dan wordt de moordenaar gedood. Langzaam maar zeker moet je zien te overleven en erachter komen wie het meesterbrein is achter Monobear door de juiste keuzes te maken.  

SUPER DANGANRONPA 2: FAREWELL DESPAIR
    In Super Danganronpa 2 speel je als Hinata Hajime, een talentloze student die ook naar Hope's Peak gaat. Ook hij wordt wakker in een klas met 16 elite studenten... En een magisch konijn genaamd Usami! Ineens veranderd de scene in een mooi eiland! Ook hier moet je iemand vermoorden wil je slagen, dat is tenminste wat directeur Monobear beweert, ook hij is op het eiland. Nu is het aan jou de taak om erachter te komen wie wie vermoord heeft, en een stap dichterbij zetten om het meesterbrein te vinden... ...en je eigen identiteit.  

DANGANRONPA/ZERO
    Hierin volg je het meisje Ryouko Otonashi, een meisje met amnesia. Ze kan zich niet herinneren wie ze is en bezoekt daarom regelmatig de SHSL Neurologist: Yasuke Matsuda. Langzaam maar zeker komen de puzzelstukjes bij elkaar wie Ryouko nou werkelijk is... en wat de aanleidingen waren voor de moorden in Danganronpa en Super Danganronpa 2....

DANGANRONPA: IF
    Volgt het verhaal van de SHSL Soldier: Mukuro Ikusaba.

Wat vinden jullie van de game? Hebben jullie het zelf gespeeld of alleen de anime gekeken? Lezen jullie de lightnovels? En bovenal, wie is jullie favoriete personage van Danganronpa en Danganronpa 2?

Persoonlijk zelf is zijn mijn favoriete personages in Danganronpa Mukuro Ikusaba en Kyouko Kirigiri. In Danganronpa 2 vind ik Mioda Ibuki het leukste personage. Ik ken beide games en lightnovels, overigens. Ik ken de game namelijk al best een tijdje, sinds 2011. xD

OPENING VAN DANGANRONPA
    Spoiler:
    TheEternalMokou
    TheEternalMokou

Speciale vermogens : Professioneel lurker

Danganronpa & Super Danganronpa 2 Empty Re: Danganronpa & Super Danganronpa 2

Bericht van TheEternalMokou ma sep 02, 2013 7:25 pm

De anime is geweldig, maar ik heb m nu on-hold staan omdat ik eerst toch maar de game wil spelen voordat de anime het hele einde gespoiled heeft. Alleen om een of andere rede wilt de game niet helemaal werken zoals het moet, dus ik hoop dat ik dat opgelost krijg, want ik wil het zo graag spelen!
    Enoshima Junko is geweldig.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

Bericht van Reym zo sep 29, 2013 10:28 am

Danganronpa lijkt mij een super leuke game om te spelen (helaas heb ik geen PSP). Ik heb de playthrough van Danganronpa (1) gevolgd, en de playthrough van Danganronpa 2 ben ik nu aan het volgen.
    Ik heb de anime van Danganronpa gisteravond afgekeken.

Danganronpa & Super Danganronpa 2 DoQwdaP
    -Yuki-
    -Yuki-
    Vaste forumganger (Easy Mode)

Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Science!

Bericht van -Yuki- zo nov 17, 2013 3:40 pm

Ik heb de eerste danganronpa game laatst nog gespeeld op de PSP en het was zeker een van mijn favorieten voor de console. Het duurde even voordat ik er iets mee kon omdat team zetsubou met pijn en moeite alles heeft moeten vertalen. Ik ben ze er erg dankbaar voor.

Ik kan niet wachten totdat de sequel vertaalt word. Kan even duren, maar ik heb wel geduld (wacht ook al jaren op valkyria chronicles 3 en ace attorney 2.

Mijn favo karakter is duidelijk Celestia Ludenberg. Zij is echt zo typisch dat het leuk is en heeft een goeie smaak in kleding. Ik mag Kirigiri totaal niet. Zo'n typische tsundere miss perfect.

Danganronpa & Super Danganronpa 2 Qs62it
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner

Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : h

Bericht van Deviljho do nov 21, 2013 7:20 pm

Ik heb dus net de eerste twee episodes geprobeerd te kijken. Word de anime later nog beter? Ik vond het tot nu toe nog niet geweldig ofzo, want die beer is niet bepaald eng. dat bloed man

Laatst aangepast door Deviljho op vr nov 29, 2013 4:30 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet

Speciale vermogens : Thwomps.

Bericht van RemiliaxScarlet vr nov 22, 2013 3:14 pm

Deviljho schreef:Ik heb dus net de eerste twee episodes proberen te kijken. Word de anime later nog beter? Ik vond het tot nu toe nog niet geweldig ofzo, want die beer is niet bepaald eng. dat bloed man
    Ben ook niet zo weg van de anime. Je moet de games maar een spelen, of de playthroughs volgen. Ik weet niet, de anime ging zo snel voorbij, terwijl ze in de game alle tijd nemen.

Danganronpa & Super Danganronpa 2 Ibuki9sig_zps38d2ae5b
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 105
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

Bericht van Sophie vr nov 22, 2013 9:30 pm

Supertof!

Ik heb eerst de anime gekeken, maar die ging wat snel en toen dus toch maar aan de eerste game begonnen.
    Erg leuke game! Mijn favo characters zijn Genocider Sho, Kirigi en Asahina.

Ik snap eigenlijk niet wat iedereen met Junko heeft, ze kwam amper voor in het spel en de serie!
    Ik weet van de spoilers, maar dan nog snap ik niet wat iedereen zo geweldig aan haar vind.

Playthroughs bekijken vind ik minder, dus ik wacht wel tot ook de tweede game gewoon vertaald wordt.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu di aug 09, 2022 7:17 pm