Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+3
Urameshiya
Pshycho Maniac
ThyVonR
7 plaatsers

    Profielwerkstuk Touhou Web RPG

    ThyVonR
    ThyVonR
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Bugs

    Profielwerkstuk Touhou Web RPG Empty Profielwerkstuk Touhou Web RPG

    Bericht van ThyVonR ma sep 02, 2013 7:07 pm

    Hallo mensjes,

    na een lange tijd denken heb ik eindelijk bedacht wat ik voor mijn Profielwerkstuk wil gaan doen: Een Touhou Web RPG maken! En dit forum leek me de perfecte plek om suggesties te vragen.

    Wat is het plan?
    Ik ga een Touhou Web RPG maken voor mijn Profielwerkstuk. Het zal vooral met PHP gemaakt worden en niet met Flash, dus verwacht nauwelijks tot geen bewegende beelden (helaas), want dat is net wat te moeilijk.

    Wat heb ik nodig?
    Suggesties! Wat zouden jullie in het spel willen zien? Specifieker, wat moet er wel en niet in? Op dit moment ben ik vooral op zoek naar belangrijke functies in het spel, zoals:

    • Hoe moeten de karakters opgebouwd zijn? Moet je een nieuw original character maken, of word je een al bestaande Touhou?
    • Wat moet er allemaal in? Vooral dungeons, quests, costumization, armor? Dat soort dingen.


    Ik heb geen flauw idee hoe dit allemaal uit gaat pakken, maar ik hoor graag wat voor suggesties en ideeën er hier zijn. Sommige dingen zullen waarschijnlijk onmogelijk zijn om erin te kunnen doen (Skyrim-quality graphics worden nogal lastig in PHP), maar we zien wel wat er gaat gebeuren. Op dit moment ben ik vooral benieuwd wat voor input ik zal krijgen. Alvast heel erg bedankt voor de suggesties!
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Profielwerkstuk Touhou Web RPG Empty Re: Profielwerkstuk Touhou Web RPG

    Bericht van Pshycho Maniac di sep 03, 2013 10:44 pm

    Hangt er toch een beetje vanaf of je extra punten krijgt voor complexiteit, toch? (Als in Programmeren.)


    Laatst aangepast door Pshycho Maniac op di sep 03, 2013 10:54 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Profielwerkstuk Touhou Web RPG Empty Re: Profielwerkstuk Touhou Web RPG

    Bericht van Urameshiya di sep 03, 2013 10:48 pm

    Hmm, wat voor iets heb je in gedachten, dan? Ik kan me voorstellen dat wat je in je eentje kunt doen vrij beperkt is... Dungeons, quests, armor en customization zouden allemaal mooi zijn, maar waarschijnlijk zul je moeten afstrepen op basis van wat haalbaar is en wat niet, lijkt me.

    Wat characters betreft, zou ik in elk geval zeggen: bestaande Touhou-characters! De herkenbaarheid van Touhou zit voor een aanzienlijk deel in de characters, denk ik. Als je er eigen characters voor ingooit, wordt het (voor mijn gevoel in elk geval) wat minder Touhou.
    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    Profielwerkstuk Touhou Web RPG Empty Re: Profielwerkstuk Touhou Web RPG

    Bericht van Graan di sep 03, 2013 11:19 pm

    Ik zou het bovenal toegankelijk houden, aangezien de leraar die dit gaat spelen naar alle waarschijnlijkheid geen idee heeft wat een Touhou is en wat hij daar mee kan. Elke referentie naar de originele spellen zal hij/zij dan ook niet snappen. Korte introducties van personages kunnen de wereld een stuk begrijpelijker maken.

    Probeer ook niet in de verleiding te raken om het grootschalig en complex te maken. Richt op een relatief kort, simpel spelletje wat je vervolgens kunt verfijnen als je tijd over hebt. Een voordeel hiervan is dat je vrij snel een resultaat zult hebben, zodat je aan het eind niet in tijdnood komt. Een ander punt is dat de leraar met zijn/haar luie krent waarschijnlijk niet verder dan de eerste 30 minuten zal spelen. Een sterk begin laat dan een betere indruk achter dan de awesome boss battle waar je na 17 uur spelen pas bij aankomt.

    Cool idee verder. Een stuk interessanter dan mijn half-assed profielwerkstuk over kauwgom met welgeteld 4 proefpersonen. Volgens mij kreeg ik er nog een 7 voor ook. Lol.

    Anyway, schroom niet om je tussenresultaten te laten zien hier. Dat levert je kostbare feedback op :>
    ThyVonR
    ThyVonR
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Bugs

    Profielwerkstuk Touhou Web RPG Empty Re: Profielwerkstuk Touhou Web RPG

    Bericht van ThyVonR wo sep 04, 2013 11:21 am

    Het spel zal waarschijnlijk op zoiets gaan lijken. Dat is in ieder geval de site die aangeraden wordt door mijn lesmethode.

    Verder heb ik nog even nagedacht en verdere suggesties bekeken, en op dit moment zit ik met een redelijke basis:


    • Quest met korte inleiding van Touhou en het spel (soort van tutorial).

    • Keuze uit drie karakters: Reimu als Warrior, Marisa  als Mage, Sakuya als Rogue (of iets in de trend).

    • Keuze uit drie stukken armor (helm, main armor en shield) en drie soorten wapens (zwaard voor Reimu, staf voor Marisa en throwing knives voor Sakuya).

    • Eén centrale stad waar je in begint (welke nog even kijken), met daaromheen een klein stuk land om te verkennen (kan later altijd nog uitgebreid worden).

    • Niet te veel monsters in het begin en één boss aan het eind van de tutorial-quest.



    Verder nog maar eventjes kijken wat er allemaal in komt. Hoe klinkt het tot nu toe?
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Profielwerkstuk Touhou Web RPG Empty Re: Profielwerkstuk Touhou Web RPG

    Bericht van Toumyon wo sep 04, 2013 5:32 pm

    Dit klinkt best leuk.
    Maar van wat ik hier uit kan halen word het net een beetje als bitefight?
    Decidetto
    Decidetto
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Vertalen, misschien binnenkort zelfs vanuit het Japans

    Profielwerkstuk Touhou Web RPG Empty Re: Profielwerkstuk Touhou Web RPG

    Bericht van Decidetto wo sep 04, 2013 5:35 pm

    Klinkt prima! Zo is het nog kleinschalig genoeg om het goed te overzien. Later kun je dan inderdaad nog uitbreiden!
    Reimu met een zwaard zie ik echter niet zo gauw voor me. Wat dacht je van een staf voor Reimu (dat is een beetje gohei-achtig) en dan een lans voor Marisa (desnoods een bezem waar ze dan mee steekt)?

    Trouwens, ik denk niet dat een inleiding over wat heel Touhou is, nodig zal zijn. Dat zou best lang kunnen worden voor mensen die Touhou niet kennen en het spel eigenlijk gewoon willen spelen (al is het toch relatief kort).
    Ik denk zelfs dat de introductie niet eens expliciet een introductie moet zijn. Je zou het kunnen aanpakken op een beetje een "slice of life"-manier. Je kunt bijvoorbeeld Reimu aan het begin van het spel alle tekenen van luiheid laten demonstreren (een beetje hangend bij die shinto-poort, theedrinkend met een bezem nonchalant voor haar voeten neergesmeten) waarna Marisa aankomt en haar vertelt over íéts dat aan de gang is bij het SDM (Patchy heeft een nieuwe lading boeken ofzo die Marisa wil gaan bekijken, maar Sakuya is als wacht neergezet bij de bibloitheek. Dat vertelt Marisa echter niet aan Reimu). Reimu heeft allereerst geen zin, want het is al warm genoeg, daar moet echt geen gezweet bijkomen, maar Marisa zet door en benadrukt nog eventjes dat ze die hakkero van haar toch wel weer eens grondig wil benutten. Vervolgens gaan de twee naar het SDM toe, wat dan het tutorial-gebied is, met aan het einde Sakuya, die allereerst dient als de tutorial-eindbaas, waarna ze met Reimu en Marisa meegaat.

    Zo typeer je Reimu dus vooral als lui, Marisa als een sluwe dief, maar zonder slechte bedoelingen, en Sakuya... weet ik niet. Als een trouwe bediende? Dus zo heeft iedereen eigenlijk maar één eigenschap, maar je kunt je denk ik het beste beperken tot een karikatuur van de eigenlijke personages, om het eenvoudig te houden voor de gemiddelde speler. Maar dat alles dus in de vorm van verhaal in plaats van droge textboxjes die het verhaal onderbreken (of uitstellen, als het allemaal aan het begin zou zijn) om je over de personages vertellen.

    In ieder geval, hopelijk gaat dat niet tegen je plannen in, als je die al had! :)
    ThyVonR
    ThyVonR
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Bugs

    Profielwerkstuk Touhou Web RPG Empty Re: Profielwerkstuk Touhou Web RPG

    Bericht van ThyVonR vr sep 06, 2013 9:59 am

    Het zal inderdaad een beetje BiteFight-achtig worden. Vooral tekst, een aantal plaatjes, maar geen Flash-dingen of bewegende beelden.

    De hoodpersonages zullen zeer waarschijnlijk Reimu, Marisa en Sakuya worden. Als het spel uiteindelijk af is en ik heb nog zat tijd over, kan ik eventueel nog extra mensen en klasses toevoegen.

    Op dit moment is het dilemma meer of ik het "Touhou-canon" moet houden, of dat ik voor een fantasy-wereld met Touhou-karakters erin moet gaan. De fantasy-wereld zou wel gebaseerd kunnen zijn op Gensokyo, maar niet exact hetzelfde zijn (voorbeeld: Hakugyokuro zou een fort vol met geesten kunnen zijn, en Yukari zou de koningin van het land kunnen zijn ipv "gewoon" de sterkste youkai (bluh bluh power discussie)).

    Wat lijkt jullie handig? Fantasy-wereld of Touhou-canon?
    Decidetto
    Decidetto
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Vertalen, misschien binnenkort zelfs vanuit het Japans

    Profielwerkstuk Touhou Web RPG Empty Re: Profielwerkstuk Touhou Web RPG

    Bericht van Decidetto vr sep 06, 2013 12:32 pm

    De fantasywereld zou het interessanter kunnen maken. Vooral als de speler toch niet veel van Touhou afweet. Zo kun je locaties en personagerollen inderdaad aanpassen aan wat je nodig hebt!

    En Yukari als koningin? Do want. :P Dat geeft ook een paar interessante opties voor een aangepaste outfit, als die überhaupt zichtbaar in beeld zou komen.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Profielwerkstuk Touhou Web RPG Empty Re: Profielwerkstuk Touhou Web RPG

    Bericht van Reym vr sep 06, 2013 10:08 pm

    Als je spel wordt gespeeld door mensen die niks van Touhou afweten, zou het misschien beter zijn als je het 'fantasywereld met touhou elementen-idee' kiest. Anders gaat er veel tijd in het spel voorbij met uitleg over alle speciale dingen van Gensoukyou.

    Hakugyokuro als spookkasteel met geesten zou wel leuk zijn :3 en Yuyuko zou dan de boze prinses van de geesten kunnen zijn.
    ThyVonR
    ThyVonR
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Bugs

    Profielwerkstuk Touhou Web RPG Empty Re: Profielwerkstuk Touhou Web RPG

    Bericht van ThyVonR vr sep 20, 2013 9:31 pm

    Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier heb gepost, en dat komt mede doordat ik bezig was met wat concept art.
    Bij deze een Sakuya:
    Mochten er opmerkingen of verbeterpunten over de outfit zijn, dan hoor ik ze graag.
    Reimu staat op papier al uitgewerkt, maar moet nog gedigitaliseerd worden, en Marisa... geeft wat problemen. Ik heb geen idee wat ik met haar outfit moet. Enige ideeën hoe ik een Westerse mage/witch/tovernaar van haar kan maken zonder haar meteen op haar originele Touhou of Touhouvania-design te laten lijken?

    Verder heb ik nog wat na zitten denken over de algemene mechanics voor het spel: exp-scaling, monster encounters, items, quests, maps, etc.

    • Je hebt drie stats: HP, MP en TP. HP en MP spreken voor zich, TP bepaalt hoeveel acties je per dag kan doen. Elke dag wordt je TP weer maximaal bijgevuld. TP zal waarschijnlijk meegroeien met je level en door een aantal items beïnvloed of bijgevuld kunnen worden.
    • De algemene map is in 25 vakjes verdeeld, 5x5. Misschien eerst 3x3 en dan later uitgebreid naar 5x5. In het midden zit de centrale stad, waar je de inn, het kasteel en weet ik veel wat nog meer kan vinden.
    • Op de map liggen ook speciale gebieden (Hakugyokuro, Bamboo Forest of the Lost, etc.). Hier zijn aparte quests en monsters aan verbonden.
    • Om de centrale stad heen ligt de overworld. Op elke map heb je een 3 mogelijkheden: een andere kant op gaan (noord, oost, zuid, west), een monster opzoeken of op zoek gaan naar schatten. Rondlopen kost geen TP, monsters en schatten zoeken wel.
    • Bij een monster zoeken heb je een vrij grote kans dat je een monster vindt (ongeveer 80-90%). Als je het monster verslaat, krijg je EXP en items. Spreekt redelijk voor zich.
    • Als je een schat zoekt, heb je een kleinere kans om wat te vinden (40-50%). Wat je vindt zal ook niet heel veel zijn, maar het is een gemakkelijke manier om in het begin zonder enige moeite aan items/goud te komen.
    • De tutorial-quest zal zich waarschijnlijk rond/in de grote stad bevinden. Daar zijn ook de meeste dingen die geïntroduceerd moeten worden.
    • Reimu (warrior) zal zich vooral focusen op HP en directe damage. Marisa (mage) zal zich vooral focusen op MP en spreuken. Sakuya (dief) moet nog een specifiek iets krijgen. Misschien gewoon een tussenvorm?
    • Ik heb eigenlijk nog maar één "quest" bedacht: op de Hakugyokruo-map krijg je de optie om de trappen te onderzoeken. Daar vind je een lepel. Vervolgens moet je in alle delen van het land lepels vinden. Naam quest: Reach for the Spoon.


    Dit is zo ongeveer wat ik tot nu toe heb. Mochten er nog ideeën of opmerkingen zijn, post ze gerust, ik kan er wellicht wat mee.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Profielwerkstuk Touhou Web RPG Empty Re: Profielwerkstuk Touhou Web RPG

    Bericht van Reym za sep 21, 2013 3:17 pm

    Die Reach-for-the-spoon quest klinkt geniaal :DDD

    Het design voor Sakuya ziet er goed uit!
    ThyVonR
    ThyVonR
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Bugs

    Profielwerkstuk Touhou Web RPG Empty Re: Profielwerkstuk Touhou Web RPG

    Bericht van ThyVonR ma jan 27, 2014 12:26 pm

    Het is alweer een tijdje geleden dat ik er aan begonnen ben, maar 3 weken geleden was ik er eindelijk klaar mee.

    Het spel heeft ietwat anders uitgepakt dan ik had verwacht, maar dat had mede te maken met de templates en bestanden waar ik mee moest beginnen.

    Voor degene die geïntresseerd zijn, is hier de link: http://2813.rgoinformatica.nl/th.

    Ik had trouwens een 8 voor het profielwerkstuk!

    Gesponsorde inhoud


    Profielwerkstuk Touhou Web RPG Empty Re: Profielwerkstuk Touhou Web RPG

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 7:14 am