Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+8
A-Duck
Reym
Gemu
Nekotaku
Decidetto
Quwanti
LightSpeedReisen
Urameshiya
12 plaatsers

    Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS]

    LightSpeedReisen
    LightSpeedReisen
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : De meeste onopvallende main-character ooit zijn.

    Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS] - Pagina 2 Empty Re: Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS]

    Bericht van LightSpeedReisen do aug 15, 2013 2:45 pm

    Reym schreef:
    Een vriend van me zei dat je het Extra Stage al kan spelen als je Easy Mode 1cc't. Ik hoop dat dit waar is :)
    Het zou best kunnen dat dat waar is, maar ondanks dat blijf ik het gewoon proberen op Normal, IN heb ik ge-1cc'd op easy, maar daar blijft het bij.
    A-Duck
    A-Duck
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : In een eend veranderen

    Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS] - Pagina 2 Empty Re: Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS]

    Bericht van A-Duck do aug 15, 2013 3:34 pm

    Reym schreef:Een vriend van me zei dat je het Extra Stage al kan spelen als je Easy Mode 1cc't. Ik hoop dat dit waar is :)
    Dit klopt inderdaad

    als je easy modo 1cct krijg je al extra stage
    Decidetto
    Decidetto
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Vertalen, misschien binnenkort zelfs vanuit het Japans

    Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS] - Pagina 2 Empty Re: Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS]

    Bericht van Decidetto do aug 15, 2013 4:10 pm

    LightSpeedReisen schreef:
    Reym schreef:
    Een vriend van me zei dat je het Extra Stage al kan spelen als je Easy Mode 1cc't. Ik hoop dat dit waar is :)
    Het zou best kunnen dat dat waar is, maar ondanks dat blijf ik het gewoon proberen op Normal, IN heb ik ge-1cc'd op easy, maar daar blijft het bij.
    Het geeft toch niet zo'n lekker gevoel als wanneer je het op Normal of hoger probeert hè? (Citeer "Stops at the affected area and immediately dissolves" over het gebruik van Easy Modo) :3
    IEatUrCat
    IEatUrCat
    Verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 27

    Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS] - Pagina 2 Empty Re: Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS]

    Bericht van IEatUrCat ma aug 19, 2013 7:14 pm

    Nu ik terug ben van vakantie heb ik eindelijk DDC kunnen spelen en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben.

    De danmaku is erg mooi en op sommige punten nogal verrassend, wat voor een leuke eerste playthrough zorgt.
    De muziek is, zoals altijd eigenlijk, geweldig. Veel meer valt er niet over te zeggen.
    Verder is de manier waarop je levens en bommen krijgt een stuk beter dan bij 13, want daar kreeg je gewoon te weinig. Dit is een mooie vorm van risk/reward.

    1 punt waar ik me wel zorgen over maak is de gimmick bij Seija. In het begin is het wel een leuke verassing, maar ik ben bang dat het na een tijdje meer een gedoe gaat worden om je telkens anders te oriënteren. Misschien went het na een tijdje wel, maar dat kan ik nu nog niet echt zeggen bij een eerste indruk.
    Er is blijkbaar ook een bug. Als je het spel pauzeert terwijl het beeld is gedraaid en dan Alt + Tab gebruikt om van scherm te wisselen, zal het beeld niet meer gedraaid zijn als je verdergaat. Ik weet niet of dit al gefixed is met een patch.

    Al met al heb ik een goeie eerste indruk van DDC. Een betere dan bij Ten Desires, ook omdat er geen speciale 'power-up' zoals bij TD in zit. Een tijdje onschendbaar zijn is leuk, maar er gaat niet boven ouderwets kogels ontwijken en punten scoren.
    Ranfox
    Ranfox
    Plaatselijke yama


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : Power of Fluffyness =3=

    Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS] - Pagina 2 Empty Re: Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS]

    Bericht van Ranfox di aug 27, 2013 1:43 pm

    Tijdens Abunai heb ik eindelijk de tijd genomen om het eens goed te kunnen spelen en ik heb echt zwaar zitten genieten. Ik denk als er een video van m'n first playthrough gemaakt werd dan was die video viral gegaan.

    Muziek heb ik nog niet helemaal op gelet maar de danmaku is echt geniaal en dan praat ik vooral over stage 5. Ik had de verhalen gehoord over een trollstage en daar past deze ook prima bij! Bij het spelen kreeg ik het idee dat ZUN bepaalde ITG marathons van WinDEU gezien had. XD
    Stage 4 had ik eerst verdomd veel moeite mee op Normal mode maar na een volledige run op Easy modo kreeg ik het gelukkig wel een stuk beter voor elkaar en kwam ik eindelijk weer eens een stuk verder.

    Extra stage heb ik nog niet gezien. Maar als ik zo lees dat je met Easy Modo 1cc de extra ook kan unlocken. Moet ik dat maar eens gaan proberen. Ben daar wel benieuwd naar!
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS] - Pagina 2 Empty Re: Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS]

    Bericht van Nekotaku di aug 27, 2013 2:02 pm

    Ik had de extra meteen na installatie daar unlocked via easy modo. Maar lang heb ik het in die stage niet volgehouden :3 
    En stage 4 is eigenlijk de klassieke Touhou stage 4... Streamen, streamen, streamen. Er zitten wel een paar pittige stukjes in. Moet 'm zelf nog eens op loop beginnen spelen om te leren alles aan te pakken.

    Ondertussen ben ik veel milder geworden over de gimmicks in stage 5. Eigenlijk is het best grappig, en het is leuk dat ZUN zich niet te veel aantrekt van al te serieuze mensen of elitisme in shooters en gewoon zoiets maf er in durft steken.
    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

    Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS] - Pagina 2 Empty Re: Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS]

    Bericht van Bakuhatsu di aug 27, 2013 4:37 pm

    Ja, precies. Da's wat Touhou zo bijzonder maakt in mij ogen: Geen enkele game is hetzelfde en ZUN probeert steeds nieuwe dingen uit. Ik moet zeggen dat stage 5 echt een nachtmerrie is, maar ik merk nu al dat het me makkelijker af gaat.
    Ik wacht ook fijn met de extra stage tot ik de game op normal mode heb uitgespeeld. >:3
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS] - Pagina 2 Empty Re: Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS]

    Bericht van Reym di aug 27, 2013 4:55 pm

    Whoop whoop ik heb Touhou 14 vrijdag eindelijk kunnen 1 cc'en op easy zonder vermoord te worden door Seija. (het duurde even voordat ik die ondersteboven en spindinges onder de knie had.) Bij die reverse-controls spellcards is het voor mij handig om alleen horizontaal te bewegen. Ik heb nu easy 1cc met Reimu A en Sakuya A. Ik was even uit de routine omdat ik het al een hele week niet gespeeld  maar nu ging het in 1x goed :D

    --> Nu ga ik natuurlijk normal mode proberen.


    Laatst aangepast door Reym op di aug 27, 2013 10:20 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS] - Pagina 2 Empty Re: Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS]

    Bericht van Urameshiya vr aug 30, 2013 5:41 pm

    Ik heb tijdens Abunai ook nog even gespeeld, en stage 4 gaat beter en beter! Seija daarentegen blijft een bloedbad. Voor Raiko... ...nog steeds geen motivatie.




    EDIT:
    Als ik nog iets aan m'n eerste indrukken toe mag voegen: ik ben waarschijnlijk de allerlaatste die het ontdekt, maar SakuyaA is wel érg sterk, zeg! Maar daaraan heb ik m'n eerste hard mode 1cc van het spel te danken (paar minuten geleden), dus ergens ben ik er ook wel blij mee. Met Reimu of Marisa lukt het me namelijk nog lang niet... ^^;
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS] - Pagina 2 Empty Re: Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS]

    Bericht van RemiliaxScarlet vr aug 30, 2013 9:27 pm

    Bij Seija dacht ik: ZUN, WAT DOE JE? ZUUUUUUUUN?
    Maar wat betreft haar theme, die vind ik echt geweldig! Overigens dat ik Touhou 14 nog niet zelf gespeeld heb, mijn laptop heeft iets tegen games, dus die komen er niet vaak goed op, dus moest ik het doen met playthroughs.

    Hebben jullie overigens opgemerkt dat Sukuna's spell cards zijn afgeleid van Shingeki no Kyojin? Één spellcard van haar heet Attack on Kobito en een andere Wall of Issun.

    Gesponsorde inhoud


    Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS] - Pagina 2 Empty Re: Touhou 14 - eerste indrukken [SPOILERS]

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 11:29 am