Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 plaatsers

    Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken

    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken Empty Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken

    Bericht van Meira di mei 28, 2013 11:53 pm

    Omdat er erg weinig informatie beschikbaar is over HM kunnen we denk ik het best allemaal neerzetten wat we er tot zover van weten. Ik ben van plan wat informatie over het spel mechanisme, de items en skills en wat info over Miko neer te zetten. Ieder klein detail helpt! Let wel graag op dat je niet dubbel op info neerzet.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken Empty Re: Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken

    Bericht van Urameshiya wo mei 29, 2013 12:03 am

    Ik vind het op zich een prima idee, maar op wat voor informatie doel je dan precies? Ik heb eigenlijk de indruk dat veel informatie al ergens op wiki's rondhangt, of in een andere vorm bekend is.
    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken Empty Re: Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken

    Bericht van Meira wo mei 29, 2013 12:08 am

    Ik vind het op zich een prima idee, maar op wat voor informatie doel je dan precies? Ik heb eigenlijk de indruk dat veel informatie al ergens op wiki's rondhangt, of in een andere vorm bekend is.
    Nou... het gameplay mechanisme is al veel over bekend en kan je idd vinden op de engelse touhou wiki, alhoewel er nog nergens iets staat over items, alleen de eerste 3 uit de demo.
    En de info die ik vooral zoek is over de characters zelf; skills, combos, gimmick enz.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken Empty Re: Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken

    Bericht van Nekotaku wo mei 29, 2013 12:20 am

    Ik vind dat zowel kleine stukjes info hier plaatsen, als open discussie houden over wat wel of niet goed werkt qua tactiek, een uitstekend idee is. Veel mensen leren door online tegen andere te spelen en dan in chat ideeën uit te wisselen, maar ik heb niet de hoeveelheid vrije tijd die nodig is om daar alles uit op te pikken.

    Al een eerste vraag van mij voor wie het weet... Hoe beïnvloedt je balans naar tao, shinto of boeddhisme je character? Is het een redelijk consistente invloed, of is het echt anders per personage? En beïnvloedt dit enkel je melee en projectile aanvallen, of ook je skills en spells? Werkt het met een soort van threshold, of gradueel?
    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken Empty Re: Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken

    Bericht van Meira wo mei 29, 2013 12:37 am

    Al een eerste vraag van mij voor wie het weet... Hoe beïnvloedt je balans naar tao, shinto of boeddhisme je character? Is het een redelijk consistente invloed, of is het echt anders per personage? En beïnvloedt dit enkel je melee en projectile aanvallen, of ook je skills en spells? Werkt het met een soort van threshold, of gradueel?

    (dit komt van http://en.touhouwiki.net/wiki/Hopeless_Masquerade)

    Shinto specializes in shooting range. It features more bullets with better homing, but the bullets can be easily destroyed by other bullets or graze.
    Taoism specializes in shooting speed. Its bullets are faster, have better penetration, and are harder to be grazed, but they have the worst homing.
    Buddhism specializes in close combat. Its bullets are larger but have worse range. A "high speed attack" (arrow key + strong attack) can be comboed.


    Je kan per build maar van één religië die ability aan nemen. Om dit te kunnen bepalen zie je bij de skill discription 4 dingen naast elkaar staan met ergens een 1 en bij de overige twee een 0. De eerste geeft Shinto aan, de tweede geeft Taoism aan en de derde Buddhism. Pas als je 3 of hoger in één religië hebt krijg je die ability. De ability past zich alleen toe op bullets, ik heb nog niet veel uitgeprobeerd met Buddhism dus ik weet niks over die ''high speed attack''

    Als je een build hebt en je nog steeds niet uitkomt zijn er nog altijd de laatste 4 items in de lijst: Shinto charm (+2Shi, -1Tao, -1Bud) , Tao sword (-1 +2 -1), Buddha beads (-1 -1 +2) en Koishi hat (-1 -1 -1).
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken Empty Re: Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken

    Bericht van Quwanti wo mei 29, 2013 2:46 pm

    Er zijn wel eerdere HM wiki's te vinden, maar tot nu toe lijkt mij deze het meest compleet. Er staan in ieder geval al een aantal combo's voor Futo, en ook voor de andere personages.

    In Futo's cmbo's ben ik er niet uit welke skill er met "否徳" wordt bedoeld.
    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken Empty Re: Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken

    Bericht van Meira wo mei 29, 2013 4:55 pm

    Oh er is al een jp wiki van? Dan wordt dit topic misschien toch wat overbodig... alhoewel als men nog met vragen zit kunnen ze dat hier in posten?
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken Empty Re: Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken

    Bericht van Quwanti wo mei 29, 2013 4:56 pm

    Meira schreef:Oh er is al een jp wiki van? Dan wordt dit topic misschien toch wat overbodig... alhoewel als men nog met vragen zit kunnen ze dat hier in posten?
    Meerdere:
    http://th135.glasscore.net/index.php?Index
    http://shinkirou.koumakan.jp/
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken Empty Re: Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken

    Bericht van Urameshiya wo mei 29, 2013 5:07 pm

    Quwanti schreef:Er zijn wel eerdere HM wiki's te vinden, maar tot nu toe lijkt mij deze het meest compleet. Er staan in ieder geval al een aantal combo's voor Futo, en ook voor de andere personages.

    In Futo's cmbo's ben ik er niet uit welke skill er met "否徳" wordt bedoeld.
    Dat is geen skill, maar een item.

    Dit item, om precies te zijn: Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken Dit10

    En @Meira: misschien is het goed om dit gewoon een topic te maken voor het uitwisselen en bespreken van tactieken in plaats van de focus op 'nieuwe' informatie te leggen? Dat lijkt me best nuttig namelijk.
    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken Empty Re: Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken

    Bericht van Meira wo mei 29, 2013 7:49 pm

    Dat vind ik een prima idee, ik wist niet dat er al een japanse wiki was aangemaakt, dus vandaar deze topic. k=w=

    Gesponsorde inhoud


    Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken Empty Re: Touhou 13.5 HM gameplay & tactieken

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 6:57 pm