Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+4
Sophie
Olly
Nekotaku
Urameshiya
8 plaatsers

Voorstel nieuwe index-indeling

Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Voorstel nieuwe index-indeling Empty Voorstel nieuwe index-indeling

Bericht van Urameshiya wo mei 15, 2013 9:11 pm

Zoals de meeste mensen wel eens opgevallen zal zijn, is het op dit forum niet altijd duidelijk waar een topic thuishoort. In de loop der tijd zijn aardig wat topics daarom in categorieën ingedeeld waar ze volgens de beschrijving van die categorie eigenlijk niet thuis zouden horen.

Om het makkelijker te maken topics waar je naar zoekt terug te vinden, en om het makkelijker te maken te beslissen waar een nieuw topic moet komen, wil ik een paar aanpassingen doorvoeren in de indeling van het forum. Van sommige categorieën wil ik alleen de naam veranderen, van een aantal ook de beschrijving, en van nog een paar ook de inhoud.

De precieze nieuwe beschrijvingen heb ik nog niet uitgewerkt, maar dit is wat ik op dit moment als nieuwe indeling in gedachten heb:
    (de -'jes voor de naam geeft het diepteniveau in de indeling aan)

- TvH Clubhuis
    -- TvH Mededelingenbord (Huidige naam: TvH Hoofdkwartier)
    -- Kersenbloesemtuin (Huidige naam: De Kersenbloesemtuin)
    -- Weg van Heroverweging (Huidige naam: De Weg van Heroverweging)
    --- Verjaardagsboom (Huidige naam: De verjaardagsboom, op dit moment een subforum van De Kersenbloesemtuin)
    -- Cons en meets (Huidige naam: Cons & offline bijeenkomsten, op dit moment een subforum van DWvH)

- Gensōkyō
    -- Touhounieuws
    -- Touhougaming
    -- Touhounirvana (In het vervolg bedoeld voor alles over Touhou(fandom) dat niet direct betrekking heeft tot de games of zelfgemaakt is. Ook een artist spotlight topic zou hieronder vallen.)

- Atelier van Saigyō
    -- De Prismriver-factor (voor alles wat zelfgemaakt is, Touhou of non-Touhou)
    -- RP-zone (Met een nieuwe beschrijving, zodat wolven hieronder ook terecht in te delen is k=w=)
    -- NL Touhouwiki Discussieforum (Zonde om het weg te doen. En het is een creatieve bezigheid, dus hier.)

- De Buitenwereld
    -- Algemeen Discussieforum (Een bredere naam voor het huidige buitenwereld-subforum, die beter aangeeft wat het in werkelijkheid is. Voor alles topics die wel ergens over gaan, maar )
    -- Entertainment (Non-Touhou games/manga/boeken/films/muziek/anime/enzovoorts, net als nu dus)
    -- Gensōkyō CS (Voor topics die eigenlijk nergens over gaan of simpele forumspelletjes, net als nu.)

Ik zou graag jullie feedback hierop willen horen. Zou dit een verbetering zijn, of houden jullie het liever zoals het nu is? Of moet de indeling op een andere manier aangepast worden?

Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Voorstel nieuwe index-indeling Empty Re: Voorstel nieuwe index-indeling

Bericht van Nekotaku wo mei 15, 2013 9:18 pm

Lijkt me niet slecht. Het enige dat ik aan te merken heb is dat volgens mij het "Cons en meets" gedeelte wel past onder de "Weg van Heroverweging", zoals het nu is. Het houdt de pagina ook wat compacter.

Voorstel nieuwe index-indeling Parseesignature
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

Bericht van Olly wo mei 15, 2013 10:44 pm

Ik vind het een hele goede en duidelijke indeling. Zolang DWvH en Cons en Meets maar privé blijft voor leden met toestemming.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 105
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

Bericht van Sophie wo mei 15, 2013 11:23 pm

Ik vind het een hele goede update!

Ik vind alleen dat het verjaardagsforum wel een subforum mag blijven omdat het niet heel veel waarde toevoegt aan het forum zelf, maar op alle andere punten zeg ik DOEN!
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya wo mei 15, 2013 11:27 pm

Bedankt voor jullie reacties!

@Olly: Uiteraard blijft dat zo!

@Skip: Dat is het ook. Ik heb het misschien een beetje onduidelijk aangegeven, ben ik bang, maar hoe meer -'jes er voor iets staan, hoe 'dieper' het ligt. Iets met 3 -'jes is dus een subforum van iets met 2 -'jes.

@Neko: Aan de éne kant ben ik het met je eens dat ze verwant zijn, maar aan de andere kant merk ik dat er heel verschillende topics in komen te staan. Het lijkt me daarom geen kwaad kunnen om ze op te splitsen.

Urameshiya
    XavC
    XavC
    Hemelbewoner

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Robotics

Bericht van XavC do mei 16, 2013 12:15 am

Persoonlijk zou ik Gensokyo (Touhou-gerelateerd) een betere titel vinden voor die afdeling. Dan in plaats van touhougaming etc. Gewoon kopjes met Gaming, Nieuws, Nirvana. Staat wat cleaner/praktischer naar mijn idee. Natuurlijk is dit nog een WIP en is alles nog aan eventuele verandering onderhevig.
    Cons en Meets zou een subforum binnen DWvH moeten zijn, denk ik. Op die manier is het logischer in terms of een besloten afdeling voor actieve leden.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

Bericht van Quwanti do mei 16, 2013 12:28 am

XavC schreef:Persoonlijk zou ik Gensokyo (Touhou-gerelateerd) een betere titel vinden voor die afdeling. Dan in plaats van touhougaming etc. Gewoon kopjes met Gaming, Nieuws, Nirvana. Staat wat cleaner/praktischer naar mijn idee. Natuurlijk is dit nog een WIP en is alles nog aan eventuele verandering onderhevig.
    Cons en Meets zou een subforum binnen DWvH moeten zijn, denk ik. Op die manier is het logischer in terms of een besloten afdeling voor actieve leden.
    De voorvoegsel "touhou-" zou het wat duidelijker moeten maken dat het enkel voor touhou is. Persoonlijk zou iets van "Bunbunmaru" of "Kakashi Nenpo" nog leuker zijn voor Touhounieuws, maar dat is misschien een beetje verwarrend. k;P

Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya zo mei 19, 2013 1:14 pm

Ik ben het met XavC eens dat het weglaten van 'Touhou' in die namen mooier zou staan, maar in de praktijk lezen mensen de categoriekopjes denk ik nauwelijks. Voor de duidelijkheid zou ik ze daarom toch liever zo houden...

Anyway, ik ga de nieuwe indeling zo dadelijk eens proberen in te voeren, dan merken we vanzelf of het een vooruitgang is!

Urameshiya
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya zo mei 19, 2013 4:01 pm

De herindeling is klaar. Het gaat misschien even wennen zijn!

Urameshiya
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

Bericht van Toumyon zo mei 19, 2013 4:02 pm

Ja nogal...even kijken hoe het verloopt he?

Voorstel nieuwe index-indeling OnderschriftYoumu_zpsff9d34e5
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya zo mei 19, 2013 4:03 pm

Toumyon schreef:Ja nogal...even kijken hoe het verloopt he?
    Yep. Ik wacht vol spanning op jullie feedback. k=w= Als ik ergens typo's heb gemaakt in de beschrijvingen hoor ik het natuurlijk ook graag.

Urameshiya
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator

Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

Bericht van Pyonta-kun ma mei 20, 2013 12:27 am

Het is dat ik dit lees anders was het me niet opgevallen. Ik weet niet of dat een goed of een slecht teken is...

ケロです

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu zo aug 14, 2022 11:51 am