Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Bakuhatsu
Princess Sylvysprit
Graan
rockpad
RemiliaxScarlet
Nekotaku
Urameshiya
kyr2005
komodostache
13 plaatsers

welke serie toen je nog een kleine jongen/meisje was

komodostache
    komodostache
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 22
    Speciale vermogens : Self proclaimed King of the Reptiles

welke serie toen je nog een kleine jongen/meisje was Empty welke serie toen je nog een kleine jongen/meisje was

Bericht van komodostache vr apr 12, 2013 9:17 pm

hallo mensen ik vroeg me af welke tv serie keek jij toen je nog een klein jongetje/meisje was.

ik stel ook wat vragen er over

1. welke tv serie?

2. wat was je favorieten karakter en Waarom?

3. hoe oud was je toen?

4. kijk jij die serie soms om herinneringen op te halen

Laatst aangepast door komodostache op do okt 17, 2013 6:11 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King

Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

welke serie toen je nog een kleine jongen/meisje was Empty Re: welke serie toen je nog een kleine jongen/meisje was

Bericht van kyr2005 vr apr 12, 2013 9:19 pm

Ik antwoord al direct vraag 5; nee het is geen goed topic want de titel slaagt nergens op; "welke serie toen je nog een kleine jongen/meisje was" (ja ik weet dat het een typefout ding is)

welke serie toen je nog een kleine jongen/meisje was 1337035954
    komodostache
    komodostache

welke serie toen je nog een kleine jongen/meisje was Empty Re: welke serie toen je nog een kleine jongen/meisje was

Bericht van komodostache vr apr 12, 2013 9:32 pm

oke kerel rustig aan. het is een klein foutje en je hoeft er niet boos om te worden...

Hotseflots.
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King

Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

Bericht van kyr2005 vr apr 12, 2013 9:36 pm

komodostache schreef:oke kerel rustig aan. het is een klein foutje en je hoeft er niet boos om te worden...
    Wie heeft ooi gezegd dat ik boos was? =P Anyway, ik denk dat De orignele pokemon reeks toch wel de meeste herinneringen bij mij op haalt. Alleen de intro luisteren is al een pure nostalgie injectie. En welke personages ik leuk vond... wel niet ash, want ash is stom :D Ik vond james altijd geweldig, geloof ik. Dat vind ik nu in ieder geval.

Ik ben is begonnen met alle afleveringen opnieuw te kijken maar ben na een tijd weer gestopt omdat het teveel tijd kostte, maar misschien begin ik er nog wel is terug aan.

welke serie toen je nog een kleine jongen/meisje was 1337035954
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya vr apr 12, 2013 9:45 pm

Even afgezien van wat Kyr al gezegd heeft, vind ik het best een leuk topic-idee. Ik weet niet precies rond welke leeftijd je ongeveer in gedachten hebt, maar toen ik op de basisschool (groep 5 - 8 vooral) zat, keek ik trouw Pokemon. Oh, en Digimon ook altijd. Weet niet meer precies wie m'n favoriete karakters waren eigenlijk.

Heel soms kijk luister ik nog wel eens naar de openingsliedjes uit nostalgie, maar ik hele afleveringen ervan bekijken doe ik zelden meer.

Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    komodostache
    komodostache

Bericht van komodostache vr apr 12, 2013 10:08 pm

ik was vroeger een groots fan van sonic (nog steeds een trouwen fan)

mijn favorieten karakter was knuckles want hij was rood en vet sterk

ik zelf kijk de serie soms om te herinneren ik ben nu begonnen met Sonic X

Hotseflots.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Bericht van Nekotaku zo apr 14, 2013 3:40 am

Welke serie keek ik toen ik een kleine jongen of meisje was, hmm? Jeez, nu moeten we wel een heel eind terug.
    Om te beginnen, het is interessant om te observeren dat het over tv-series in het algemeen gaat, terwijl iedereen, ik inclusief, de reflex heeft van over animatiereeksen te beginnen. Deze lijken beter in staat zich in iemand's geheugen te prenten.

Ik zal eerst effe niet-animatie aanhalen. Ik kan er moeilijk leeftijden op plakken, maar ik herinner me dat ik vroeger vaak The X-Files zag. Spannend, vaak griezelig, gevariëerd... Deze reeks is nog steeds het bekijken waard. Na een tijd begon het wat uitgemolken te raken, maar de eerste paar seizoenen zijn ijzersterk. Ik heb deze als student opnieuw beginnen te bekijken.
    Ook zette m'n vader soms wel eens Star Trek: The Next Generation op (hij is sci-fi fan en heeft er z'n eindwerk over gemaakt). Ik weet nog dat ik die reeks wel eens saai vond... Het was soms politiek gezever. Het is een reeks die ik nu echter wel erg goed vind.

En dan, animatie.
    Wel, The Simpsons was altijd een goede keuze! In die tijd was het nog echt een topreeks. Het was toen totaal uniek om een cartoon dergelijke onderwerpen te zien aankaarten, maar dan ook op een manier die hilarisch was. Voor de rest keek ik niet zo gek veel series als kind. Als de TV niet bezet was, gebruikte ik de tijd eerder om op m'n MegaDrive te spelen dan series te kijken.

Wat betreft vroegste herinneringen denk ik dat we bij Dragonball Z uitkomen. En ik heb het niet over de DBZ met de volwassen Goku en Saiyans... Nee, de originele reeks met de kleine Goku, die meer op avontuur gericht was. Wel, ik en m'n zus keken deze. De catch is dat het op een franstalige zender was, met Franse dubs. Dus we verstonden er geen bal van! Maar even goed was het leuk om te zien. De "zo idioot dat het awesome is" opening song van de Franse versie staat ons beiden nog in het geheugen gegrift.

Flash forward enige tijd, en ik weet niet of dit nog in de criteria van het topic past, maar...
    Ik moet rond de 13 jaar geweest zijn, zoals jij nu bent, komodostache, toen ik Pokémon begon te zien op TV. Voor de rest was er amper anime voorhanden, dus dit was een geschenk uit de hemel. Maar... Digimon vond ik nog beter, eenmaal ze het begonnen uit te zenden! Als Pokémon op was keek ik het wel, maar Digimon volgde ik echt. Ik herinner me dat het 's ochtends werd uitgezonden, en ik het voorprogrammeerde om op te nemen (op een echte, originele VCR!) om het dan na school te bekijken. Wat een serie! Bovendien was de Nederlandse dub niet slecht. Ik herinner me dat Apocalymon angstaanjagend klonk!

Waar die series misschien het zaadje plantten voor m'n anime liefde, was het de reeks Rurouni Kenshin (in het westen ook wel uitgezonden als "Samurai X") die het deed ontluiken. Ik herinner me nog dat ik erachter kwam dat het werd uitgezonden, en overlopend van het enthousiasme dit aan vrienden vertelde ("echte anime op TV!"). Blijkbaar wisten sommige het al en volgden het! Ik stond met m'n mond vol tanden. Waarom was ik er weer later bij?
    Ik pikte in op deze serie toen de allerbeste story arc in volle gang was. Het was een revelatie! Een animatiereeks die geweld en lastige onderwerpen niet schuwde, maar ook een sterke boodschap uitdroeg. Ook blijft de muziek van de openings en endings me erg bij. Het was alsof je een nieuwe wereld ontdekte.

Dat moet ook rond 13/14 jaar zijn geweest. In elk geval weet ik dat ik 14 was toen ik begon om nu en dan met een vriend de bus te nemen naar Antwerpen. Daar was namelijk een winkel waar ze retro games, anime DVD's en manga hadden! Nu vind je manga zat, maar destijds was het moeilijk om aan te komen. De manga die je hier vond in België waren Franse vertalingen. In Frankrijk bestond de interesse in anime en manga al veel langer, en ze hadden reeds veel vertaald. In Amerika was het nog in volle opkomst, dus imports van Engelse vertalingen vond je niet. Laat staan dat er iets in het Nederlands was (Dragonball was één van de eerste manga die een Nederlandse serialisatie kregen, denk ik). Het eerste wat ik dan ook deed in die winkel was manga van Rurouni Kenshin kopen. Wat heerlijk om dat te lezen! En dan uitkijken tot wanneer ik terug kon gaan om de volgende volumes te kopen.
    Tot op de dag van vandaag blijft die reeks een plaats in m'n hart bewaren die nooit kan vervangen worden. M'n favoriete personage was Kenshin zelf, want hij is een fantastische protagonist.

Kijk ik deze soms nog? Reken maar! Ik heb de reeks tot het einde van de Shishio story arc (daarna splitst het af van de manga en is het bagger) nog niet zo heel lang geleden opnieuw bekeken. En hij is nog steeds geweldig, nostalgie of niet.

Nou, ik voel me best een ouwe knar met zo te zeuren over de "oude tijd".
    Om je laatste vraag te beantwoorden: ja, het is een leuk topic. Ik denk niet dat je expliciet om feedback moet vragen, je merkt het wel aan de hoeveelheid antwoorden. Dit is een aardig forum, hoor. Als het al eens gevraagd is, maakt iemand je er vast attent op of worden de threads samengevoegd.
    Maar het is altijd leuk om terug te denken aan de zaken die onze jeugdtijd kleurden.
    En Sonic is leuk. Sonic the Hedgehog was m'n eerste console game, en Sonic X is een fijne serie. Ik was 'm laatst beginnen te kijken, maar er zijn wat andere dingen die prioriteit hebben genomen.

welke serie toen je nog een kleine jongen/meisje was Parseesignature
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet

Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : Thwomps.

Bericht van RemiliaxScarlet zo apr 14, 2013 4:32 pm

Powerpuff Girls en Pokémon! Hehe... ^^;

Mijn favoriete personage in Powerpuff Girls was Blossom dan. Ik weet alleen niet meer waarom. En Pokémon, Pikachu, natuurlijk.

Ik was toen 4 jaar oud. :)

welke serie toen je nog een kleine jongen/meisje was Ibuki9sig_zps38d2ae5b
    rockpad
    rockpad
    Hemelbewoner

Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : als een kikkergodin extra stage baas

Bericht van rockpad za jun 01, 2013 2:02 pm

pokemon!
    oh ashe natuurlijk
    die was in die tijd echt een rolmodel voor mij xD

welke serie toen je nog een kleine jongen/meisje was 1003129_386025961507738_2002993973_n
    I can't live in a fairytale of lies.
    komodostache
    komodostache

Bericht van komodostache do okt 17, 2013 11:57 am

rockpad schreef:pokemon!
    oh ashe natuurlijk
    wie hield er niet van Pokemon XD

Hotseflots.
    Graan
    Graan
    Graan

Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Groeien

Bericht van Graan do okt 17, 2013 12:28 pm

rockpad schreef:pokemon!
    oh ashe natuurlijk
    Ik ben nog steeds boos dat hij zijn Charizard en Pidgeot weg deed.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.
    7 konten.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

Bericht van Princess Sylvysprit do okt 17, 2013 12:29 pm

Medabots
    Want Rukusho was gewoon een badass, en die announcer was echt geniaal, letelijk bij elk gevecht was hij er xD
    Ik was toen iets van 6 ofzo
    Nee ik kijk het niet meer, maar het was leuk voor zijn tijd
    Ja dit is best een leuk topic idee denk ik

Your fortune: キタ━━━━━━(゚∀゚)━━━━━━ !!!!

"You need the player to level up, not the character." -ZUN

Formerly known as Eeveesprit
    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker

Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

Bericht van Bakuhatsu do okt 17, 2013 4:04 pm

Pokemon, Medabots, Yu-Gi-Oh!, Digimon, Totally Spies, Beugelbekkie, Jacob Dubbel en Dragonball Z (!!!) Vooral Dragonball Z, oh wat was dat een feest! Ik was toen 8-12 denk ik? Een favoriet personage had ik niet echt... Misschien Vegeta of Goku. Brock vond ik wel een van de leukste.

Soms kijk ik nog wat Dragonball Z terug, af en toe wat Pokemon voor de grap.

Leuk topic!
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo

Speciale vermogens : Fabuleus poseren

Bericht van Reym vr okt 18, 2013 11:23 am

Qua animatie zijn Pokemon en Totally Spies en Get Ed. Ik keek ook af en toe B-Daman en andere Fox Kids/Jetix shows.
    Get Ed was echt mijn überlievelingsanimatieshow vroeger. Het ging over een delivery team in de toekomst, met futuristische vervoersmiddelen, en die moesten dan pakjes en andere dingen bezorgen. Een gast genaamd Ed zat ook bij het team, en hij had speciale krachten en kon daardoor speciale gadgets gebruiken, en daarom zat de slechterik achter hem aan. (naam vergeten.) Ik kan me herinneren dat ik het shirtje van Deets' outfit had nagemaakt... ehehehe, mijn allereerste faalcosplay. (nou ja het was niet echt cosplay maar gewoon verkleden)

Ik vond Spongebob vroeger echt niet grappig, ik vond het superirritant.

Ik keek ook altijd naar de Droomshow (een of andere live-action kinderspelshow). Dat was echt super awesome.
    En naar Zipzoo Coordinaat X met Sipke Jan Bousema. Ik weet niet of jullie het nog herinneren maar het was ook een soort live-action kinderspelshow, dan werden kinderen eerst achtervolgd in een 'grot' of een bos door een of andere enge creep, en toen moesten ze o.a. een stormbaan en nog meer opdrachten doen. Aan het einde moesten de kiddo's coordinaten op een kaart leggen, en als ze het goed deden dan konden ze 'ontsnappen'.

En Ik Mik Loreland. Het is meer een educatief programma om kindertjes letters aan te leren, maar ik vond het altijd super awesome. En Karbonkel was helemaal niet eng, dat was gewoon een handschoen met een vis eraan... Helaas waren heel veel kindertjes pussies en die vonden het te eng.

Ik vind het echt superjammer dat Jetix Disney XD is geworden. Disney XD is übergaar en ze hebben bijna alleen nog maar van die hersendodende slecht gedubte live action shows. Kinderprogramma's van tegenwoordig vind ik minder leuk dan kinderprogramma's van vroeger. Nu is het bijna alleen nog maar... ja... ik weet het niet. Het is van een lager niveau. Het lijkt net alsof programmamakers denken dat kinderen van nu überdom zijn en niks begrijpen.

Nu kijk ik nauwelijks meer TV (op de echte beeldbuis.) Af en toe kijk ik ook Southpark, maar mijn ouders begrijpen niet dat daar een maatschappijkritische boodschap achter zit en denken alleen maar dat het troep is. Ik vind Wie is de Mol echt supergaaf.

welke serie toen je nog een kleine jongen/meisje was DoQwdaP
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker

Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

Bericht van Princess Sylvysprit vr okt 18, 2013 1:21 pm

Reym schreef:Qua animatie zijn Pokemon en Totally Spies en Get Ed. Ik keek ook af en toe B-Daman en andere Fox Kids/Jetix shows.
    Get Ed was echt mijn überlievelingsanimatieshow vroeger. Het ging over een delivery team in de toekomst, met futuristische vervoersmiddelen, en die moesten dan pakjes en andere dingen bezorgen. Een gast genaamd Ed zat ook bij het team, en hij had speciale krachten en kon daardoor speciale gadgets gebruiken, en daarom zat de slechterik achter hem aan. (naam vergeten.) Ik kan me herinneren dat ik het shirtje van Deets' outfit had nagemaakt... ehehehe, mijn allereerste faalcosplay. (nou ja het was niet echt cosplay maar gewoon verkleden)

Ik vond Spongebob vroeger echt niet grappig, ik vond het superirritant.

Ik keek ook altijd naar de Droomshow (een of andere live-action kinderspelshow). Dat was echt super awesome.
    En naar  Zipzoo Coordinaat X met Sipke Jan Bousema. Ik weet niet of jullie het nog herinneren maar het was ook een soort live-action kinderspelshow, dan werden kinderen eerst achtervolgd in een 'grot' of een bos door een of andere enge creep, en toen moesten ze o.a. een stormbaan en nog meer opdrachten doen. Aan het einde moesten de kiddo's coordinaten op een kaart leggen, en als ze het goed deden dan konden ze 'ontsnappen'.

En Ik Mik Loreland. Het is meer een educatief programma om kindertjes letters aan te leren, maar ik vond het altijd super awesome. En Karbonkel was helemaal niet eng, dat was gewoon een handschoen met een vis eraan... Helaas waren heel veel kindertjes pussies en die vonden het te eng.

Ik vind het echt superjammer dat Jetix Disney XD is geworden. Disney XD is übergaar en ze hebben bijna alleen nog maar van die hersendodende slecht gedubte live action shows. Kinderprogramma's van tegenwoordig vind ik minder leuk dan kinderprogramma's van vroeger. Nu is het bijna alleen nog maar... ja... ik weet het niet. Het is van een lager niveau. Het lijkt net alsof programmamakers denken dat kinderen van nu überdom zijn en niks begrijpen.

Nu kijk ik nauwelijks meer TV (op de echte beeldbuis.) Af en toe kijk ik ook Southpark, maar mijn ouders begrijpen niet dat daar een maatschappijkritische boodschap achter zit en denken alleen maar dat het troep is. Ik vind Wie is de Mol echt supergaaf.
    >Karbonkel
    >Niet eng
    NEE!!! JE HEBT MIJN JEUGDTRAUMA WEER INGESCHAKELD!
    Ik weet het nog als de dag van gisteren... *Dit geluidseffect speelt en het beeld word wazig: https://www.youtube.com/watch?v=xQ-SMsaYZuM *
    Het was groep 3, iedereen ging in de kring rond de TV zitten, het was kanaal 3...
    "KOM JE MEE NAAR LORIAAAAAAAAAAAAAAAA" Zong iedereen mee, het was Ik Mik Loreland...
    Na een tijdje kijken gebeurte het, ik kreeg de schrik van mijn leven...
    KARBONKEL!!!! *dit geluidseffect speelt en het beeld zoomt in op mijn geshcokte gezichtsexpressie: https://www.youtube.com/watch?v=rbusENG6hCE *
    Sinsdien...elke keer als we Ik Mik Loreland gingen kijken piste ik in mijn broek en ging bang in een hoekje lopen schreeuwen terwijl ik mezelf huilend oprollde.
    Ze hadden echt geen idee hoe erg het was...

Your fortune: キタ━━━━━━(゚∀゚)━━━━━━ !!!!

"You need the player to level up, not the character." -ZUN

Formerly known as Eeveesprit

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu ma aug 08, 2022 11:40 am