Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+6
Scarlet
Sophie
XavC
Quwanti
Urameshiya
Nekotaku
10 plaatsers

    Touhou uitdaging: win onze lente terug!

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou uitdaging: win onze lente terug! Empty Touhou uitdaging: win onze lente terug!

    Bericht van Nekotaku do maa 28, 2013 7:40 pm

    Jullie hebben het wel gemerkt... Er ontbreekt wat. Het is ondertussen bijna april, maar nergens zijn er bloesems te bespeuren. De zon verbergt zich achter de wolken. Op dit moment is hier zelfs sneeuw aan het vallen! En het ergste van al, de meisjes dragen nog geen korte rokjes.

    De lente is zoek! Dus, er moet dringend worden ingegrepen. Als Touhou fans weten we natuurlijk waar we moeten zoeken: meikai, het hiernamaals!

    Ik daag jullie uit onze lente terug te winnen. Hoe? Door stage 6 van Perfect Cherry Blossom uit te spelen in practice mode. En dit met inachtneming van volgende regels:
    • Je moet de stage uitspelen.
    • Je mag levens verliezen. Practice mode begint met het hoogste aantal levens, dus je hebt flink wat ademruimte.
    • Je mag bomben.
    • Je mag borders cancellen, zowel actief (bomb) als passief (geraakt worden).
    • Je mag met eender welk personage spelen.
    • Je mag eender welke moeilijkheidsgraad uitkiezen.
    • Je mag de vsync patch gebruiken (dit dien je dan wel aan te geven).

    Maar...
    • De laatste spellcard, Ressurrection Butterfly (反魂蝶, die survival card), moet je halen zonder levens te verliezen en zonder bomben! Doe je dit wel, dan haal je de challenge niet!
    • Je mag tijdens die laatste spellcard wel borders cancellen. Of dit actief (bomb knop) of passief (geraakt worden) is maakt geen verschil. Let wel: verlies je geen enkele border, dan ben je in het voordeel. Zie het volgende stukje


    Hoe wordt de winnaar van de challenge bepaald?
    Wel, om te beginnen, iedereen die 'm haalt, ongeacht moeilijkheidsgraad, heeft meegeholpen met onze lente terug te krijgen, dus je verdient zeker een applausje!
    Binnen elke moeilijkheidsgraad (easy, normal, hard en lunatic) is er een winnaar voor die moeilijkheidsgraad. Iemand die de laatste spellcard haalt zonder een border te verliezen (maakt niet uit of het een actieve cancel of hit was) is altijd hoger in ranking dan iemand die wel een border verloor op die card, ongeacht score. Daarna telt de score pas om de winnaar te bepalen.
    Degene die de challenge haalt op de hoogste moeilijkheidsgraad van degenen die hem haalden, rekening houdend met border cancels en daarna met de hoogste score binnen die moeilijkheidsgraad, is de 大勝者, de hoofdwinnaar! Ja, ik weet dat dat waarschijnlijk erg incorrect Japans is.
    Natuurlijk is het zo dat iemand die het op normal haalt zonder een druppeltje zweet, geen moeite zal hebben met easy. Dus om er voor te zorgen dat de competitie wat eerlijk blijft binnen de skill brackets, gelden volgende regels:
    • Van zodra je een geslaagde run inlevert voor een bepaalde moeilijkheidsgraad, mag je er geen meer inleveren voor eender welke graad daaronder.
    • De winnaar van een bepaalde moeilijkheidsgraad mag maar tot 1 graad hoger meedoen. Dus, de winnaar van easy mag met normal meedoen maar niet met hard of lunatic, de winnaar van normal mag meedoen met hard maar niet met lunatic.


    Wanneer eindigt de challenge?
    De challenge zal eindigen per moeilijkheidsgraad. Met andere woorden, easy kan op zeker ogenblik gesloten zijn terwijl er op normal nog kan gespeeld worden.
    Geen enkele moeilijkheidsgraad wordt gesloten vóór de overgang van middernacht donderdag 4 april op vrijdag 5 april. Jullie hebben dus minstens een week om te proberen, ongeacht moeilijkheid.
    Voor de moeilijkheidsgraden gelden dan vervolgens apart deze regels:
    • Easy wordt gesloten van zodra er gedurende 48 uur geen geslaagde easy run met een betere performantie (borders, dan score) is ingediend. Deze korte periode is van toepassing omdat easy gemakkelijker toelaat de run uit te spelen en het verhogen van de score dus te veel kan worden uitgesponnen. Natuurlijk niet vóór 5 april.
    • Normal wordt gesloten van zodra er gedurende 72 uur geen geslaagde normal run met beter performantie is ingediend, en er moeten minstens 72 uren zijn gepasseerd sinds de sluiting van easy.
    • Hard wordt gesloten van zodra er gedurende 72 uur geen geslaagde hard run met betere performantie is ingediend, en er moeten minstens 72 uren zijn gepasseerd sinds de sluiting van normal.
    • Lunatic wordt gesloten van zodra er gedurende 72 uur geen geslaagde lunatic run met betere performantie is ingediend, en er moeten minstens 72 uren zijn gepasseerd sinds de sluiting van hard.

    Op deze manier wordt er voor gezorgd dat iemand die zich eerst heeft toegelegd op één moeilijkheidsgraad, daarna nog de volgende kan meedoen met verbeterde skills.

    Dan zijn er nog een paar extra zaken die moeten gemeld worden:
    • Als je na een border-loss op laatste card een run kan doen zonder border losses, mag je die als betere indienen. Hetzelfde voor een hogere score binnen dezelfde border categorie. Het opschuiven van de deadline gaat dan net hetzelfde.
    • Je moet een replay uploaden van je run. Dit kan bijvoorbeeld op http://replays.gensokyo.org/ of http://score.royalflare.net. Gebruik een naam voor je uploads waarvan we kunnen verifiëren dat jij het bent.
    • Enkel replays van runs gemaakt vanaf vandaag kunnen ingediend worden.
    • Je dient versie 1.00b van PCB te gebruiken. Translation patch maakt niet uit.
    • Je replay mag niet meer dan 3,5% slowdown hebben.
    • De vsync patch mag gebruikt worden, maar enkel om input delay te verminderen. Je mag geen FPS tweaks uitvoeren.
    • Gebruik een naam voor je upload.


    Zo, ik geloof dat dat alles is. Een tabel met uitslagen en deadlines wordt hier later nog toegevoegd. Mogelijk doe ik zelf gezellig mee (tenzij er bezwaar is), als ik er de tijd voor heb.

    Oh ja... En als er voor easy en/of normal winnaars vast staan vóór woensdag 10 april die naar Yuyucon komen, mogen ze naar keuze hun herwonnen lente vieren met ontvangst van een flesje ramune of sake.




    Resultaten

    De kolom "Perfect Butterfly" geeft aan of de speler geen enkele border heeft verloren op de laatste spell card.

    Easy

    De easy challenge is afgelopen. Winnaar is NekoMithos.

    RankSpelerPerfect ButterflyScoreTijdCharacter
    1NekoMithosTouhou uitdaging: win onze lente terug! 35016203621億9249万349004/04 23:59Sakuya B

    Normal

    De normal challenge is afgelopen. Winnaar is Quwanti.

    RankSpelerPerfect ButterflyScoreTijdCharacter
    1QuwantiTouhou uitdaging: win onze lente terug! 35016203621億7114万327003/29 17:08Reimu B

    Hard

    RankSpelerPerfect ButterflyScoreTijdCharacter
    1UrameshiyaTouhou uitdaging: win onze lente terug! 35016203622億2778万812003/29 16:18Sakuya A

    Lunatic

    RankSpelerPerfect ButterflyScoreTijdCharacter


    Laatst aangepast door Nekotaku op wo apr 10, 2013 6:02 pm; in totaal 8 keer bewerkt
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou uitdaging: win onze lente terug! Empty Re: Touhou uitdaging: win onze lente terug!

    Bericht van Urameshiya do maa 28, 2013 7:53 pm

    Ik ga m'n best doen om wat kersenbloesempjes terug te winnen!

    En een klein vraagje: je mag op de laatste kaart niet bomben of levens verliezen, maar hoe zit het dan als je leven gered wordt door een border? Maakt dat de run ook ongeldig, of mag dat wel?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou uitdaging: win onze lente terug! Empty Re: Touhou uitdaging: win onze lente terug!

    Bericht van Nekotaku do maa 28, 2013 8:05 pm

    Oh jee, de borders! Helemaal vergeten!
    Hier kunnen we misschien over discussiëren... Zelf vind ik dat borders cancellen op de laatste card niet mag. Maar wat denk je over geraakt worden tijdens een border? Toelaten of niet?
    Een andere optie is dat je mag geraakt worden tijdens een border, maar als iemand er in slaagt dit te vermijden, dat automatisch hoger ranked, ongeacht score.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou uitdaging: win onze lente terug! Empty Re: Touhou uitdaging: win onze lente terug!

    Bericht van Urameshiya do maa 28, 2013 9:12 pm

    ^Dat laatste wordt een beetje ingewikkeld, denk ik. Ik denk dat het het beste is om het gewoon helemaal wel toe te laten of helemaal niet. En als je het wel toelaat ook meteen cancellen van borders toelaten, want anders zou het aantrekkelijk kunnen zijn om vlak voordat je border eindigt expres in een kogel te vliegen zodat je het bom-effect alsnog kunt gebruiken, mocht je dat willen. Dat is denk ik ook weer niet de bedoeling. Het maakt mij niet zoveel uit of het wel of niet mag, maar ik wil het natuurlijk wel graag weten!
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou uitdaging: win onze lente terug! Empty Re: Touhou uitdaging: win onze lente terug!

    Bericht van Nekotaku do maa 28, 2013 9:37 pm

    Hmm, runs zonder border cancels op de laatste card boven die met cancels stellen is misschien iets ingewikkelder, maar mogelijk zet het ook mensen aan om langer te proberen. Als je tot het einde geraakt en dan bij die spellcard faalt zou het wel frustrerend kunnen worden. Maar als je de borders nog als backup hebt, blijft de spanning er in en heb je een paar extra kansjes. Maar ik zou dan ook wel spelers met de vaardigheid om alles te dodgen willen belonen.
    Iemand die er in slaagt de challenge te halen met cancels, zal daarna mogelijk willen proberen zonder. Het brengt een extra verschil buiten score, wat misschien een duidelijker doel vormt. Zelf lijkt me dit best een goeie aanpak en ik ben voor deze mechaniek.

    Als we dat niet zouden doen zie ik liever helemaal geen cancels toegelaten. Ik weet niet of hun impact op de score in die laatste card genoeg verschil kan maken om werkelijk runs zonder cancels voldoende te belonen. Ik weet trouwens eigenlijk niet zeker hoeveel skill er komt kijken bij het verkrijgen van borders op die laatste card. Kan je daar nog iets grabbelen door boven de POC te gaan? Er is een befaamde speler die rechtsboven in de hoek gaat staan en daar alles dodged.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou uitdaging: win onze lente terug! Empty Re: Touhou uitdaging: win onze lente terug!

    Bericht van Urameshiya do maa 28, 2013 9:43 pm

    ^Normaal gesproken zal het bij een of twee borders blijven op die laatste kaart, als je geen bommen gebruikt, denk ik. Denk niet dat bovenin gaan hangen daar heel veel aan toe kan voegen. En het vergt niet zo gek veel skill om de kersenbloesempjes op te vangen die naar beneden komen dwarrelen, lijkt me.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Touhou uitdaging: win onze lente terug! Empty Re: Touhou uitdaging: win onze lente terug!

    Bericht van Quwanti do maa 28, 2013 9:50 pm

    Als je wordt geraakt in de border dan telt de spell card all niet meer, toch? Dus dat betekend ook dat je hem niet meer echt kan capturen.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou uitdaging: win onze lente terug! Empty Re: Touhou uitdaging: win onze lente terug!

    Bericht van Nekotaku do maa 28, 2013 10:02 pm

    Capturen is geen harde vereiste in dat geval. Gewoon overleven zonder misses en bombs. In andere spellen zou dat voldoende zijn voor een capture van een survival card, maar hier kunnen we dus nog over de border beslissen.

    Zelf ben ik geneigd cancellen (actief of door geraakt te worden) toe te laten maar wel no-cancel runs op de laatste card hoger te ranken. Volgens mij levert dit de leukste challenge op. Ik wacht nog effe om te zien of er protest op is, want ik wil natuurlijk niet dat mensen het een onaangename challenge gaan vinden.
    XavC
    XavC
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Robotics

    Touhou uitdaging: win onze lente terug! Empty Re: Touhou uitdaging: win onze lente terug!

    Bericht van XavC do maa 28, 2013 10:37 pm

    Vet ! Ik probeerde Stage 6 te halen op Easy.. Had net zo goed niet eens kunnen beginnen :'). Freaking Prismrivers.
    Ik blijf proberen, though.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou uitdaging: win onze lente terug! Empty Re: Touhou uitdaging: win onze lente terug!

    Bericht van Nekotaku do maa 28, 2013 11:51 pm

    Je mag gebruik maken van save files van anderen om de stage practice te unlocken op eender welk niveau. Wel best even je eigen save file (score.dat) ergens opzij zetten als je de data wil bewaren. Het is geen vereiste dat je zelf eerst stage 6 moet unlocken.
    In feite, als je wil meedoen op een bepaald niveau maar je bent daar nog niet tot stage 6 geraakt, is het misschien zelfs beter om daar niet eerst tijd en energie in te steken. Zelfs al zou stage 6 veel te moeilijk voor je lijken, herhaaldelijk oefenen leidt enorm snel tot vooruitgang in je performantie.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou uitdaging: win onze lente terug! Empty Re: Touhou uitdaging: win onze lente terug!

    Bericht van Nekotaku vr maa 29, 2013 12:06 am

    Opgelet wie reeds begonnen was: regels voor borders zijn nu vastgelegd. Je mag border cancellen op de laatste spell (maakt niet uit of je bomb knop gebruikt of geraakt wordt), maar wie deze zonder border loss kan ranked hoger!
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Touhou uitdaging: win onze lente terug! Empty Re: Touhou uitdaging: win onze lente terug!

    Bericht van Sophie vr maa 29, 2013 12:55 am

    Ik heb het geprobeerd maar toen jeukte mijn neus en schoot Yuyuko teveel bullets naar me.... Maar zo te zien gaat Pyon wel een serieuze poging wagen!
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou uitdaging: win onze lente terug! Empty Re: Touhou uitdaging: win onze lente terug!

    Bericht van Nekotaku vr maa 29, 2013 12:58 am

    Skip schreef:...Maar zo te zien gaat Pyon wel een serieuze poging wagen!
    * gooit handdoek in de ring *
    We're all done for!
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Touhou uitdaging: win onze lente terug! Empty Re: Touhou uitdaging: win onze lente terug!

    Bericht van Scarlet vr maa 29, 2013 11:18 am

    Nekotaku schreef:
    Skip schreef:...Maar zo te zien gaat Pyon wel een serieuze poging wagen!
    * gooit handdoek in de ring *
    We're all done for!

    Dan zeggen we dus Yacchatta...
    Kan het zoiezo niet.
    Dus win de winter maar voor mij terug!
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou uitdaging: win onze lente terug! Empty Re: Touhou uitdaging: win onze lente terug!

    Bericht van Nekotaku vr maa 29, 2013 2:04 pm

    Kely Scarlet schreef:Kan het zoiezo niet.
    Dus win de winter maar voor mij terug!
    Waarom zou je het niet kunnen?
    De snelste manier om te falen is door je op voorhand in te beelden dat je iets niet kan. Dat is bij voorbaat opgeven.

    Mensen die goed zijn in bullet hell shooters hebben daar niet noodzakelijk een talent voor, of beschikken niet over vermogens die anderen niet hebben. Het is het resultaat van heel veel oefenen.

    Probeer eens op easy! Dit is een challenge die iedereen kan verwachten te halen. Als het je op het einde te spannend wordt, kan je je richten op borders cancellen.

    Gesponsorde inhoud


    Touhou uitdaging: win onze lente terug! Empty Re: Touhou uitdaging: win onze lente terug!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 1:44 am