Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+10
RemiliaxScarlet
Yuki Kuro
Shiro
rockpad
Pimutje
Urameshiya
Faolinn
Remilia~
Pyonta-kun
Sophie
14 plaatsers

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Pyonta-kun za feb 23, 2013 1:34 pm

    Ik was nog vergeten te zeggen wat het maximum aantal wolven is dat de alphawolf kan maken. Dit is 4. Dat betekend dat de alpha wolf 4 mensen kan overnemen om wolf te worden
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Faolinn za feb 23, 2013 5:36 pm

    Okay... Dus als er een paar nachten lang geen slachtoffers vallen dan zou het dus het werk van een alphawolf kunnen zijn? Dat is een rol die makkelijk te confirmen is dan. Also veel succes iedereen!
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Nekotaku zo feb 24, 2013 3:28 am

    Secondje... Is het zoals Faolinn zegt? Zijn lunch en het veranderen van iemand tot wolf door de Alpha mutueel exclusief?
    En is 4 niet een nogal hoog getal gezien het aantal spelers? Nou ja, ik neem aan dat jullie weten hoe het zit met die uitbreidingen.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Faolinn zo feb 24, 2013 11:44 am

    nekotaku schreef:Zijn lunch en het veranderen van iemand tot wolf door de Alpha mutueel exclusief?
    lijkt me wel? Als ze EN wolven kunnen maken EN mensen om zeep kunnen helpen is het wel ERG snel met ons gedaan
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Sophie zo feb 24, 2013 5:08 pm

    Faolinn schreef:
    nekotaku schreef:Zijn lunch en het veranderen van iemand tot wolf door de Alpha mutueel exclusief?
    lijkt me wel? Als ze EN wolven kunnen maken EN mensen om zeep kunnen helpen is het wel ERG snel met ons gedaan

    Wat Jasper zegt, ze zijn exclusief.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Olly ma feb 25, 2013 10:26 am

    En dan nog iets, also succes iedereen, kan de alphawolf ervoor kiezen om eerst een paar nachten te lunchen, en daarna te converten?
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Sophie ma feb 25, 2013 10:45 pm

    De zon kwam tevoorschijn, en de humans in Gensokyo werden langzaam wakker.
    Veel mensen stonden al buiten, te vegen. Ze zagen er moe uit en het dorp was een puinhoop.
    Overal lag troep en sommige huizen waren beschadigd.

    'Zo te zien is team baka weer bezig geweest...' mopperde Alice, die overigens zelf niet meehielp met vegen.
    Ze verweet het Reimu, die nergens te bekennen was.

    'Yoooooooo! ALIIIICEEEEEEEEEE!!' Het was Marisa. Snel zette Alice haar haarband recht.
    'M-Marisa!'
    'Yo! Heb je Reimu gezien?'
    'N-nee....' Alice trok nonchalant haar schouders op, alsof het haar niet uitmaakte dat Marisa alleen naar Reimu vroeg.
    Die shrinemaidens..
    'Oh, okay!'
    Voor Alice de kans kreeg om nog wat te zeggen was Marisa al weg.
    Ze staarde boos naar de grond, haar wangen rood opgekleurd en benaderde een willekeurige human.
    'Jij daar! Human! Waar. is. Reimu?!!'
    'H-human?! Ik?!' Het meisje stormde weg terwijl Alice zich realiseerde wat er zojuist gebeurd was.
    'Nee! Parsee... Wacht! Natuurlijk herken ik je! ...' Te laat.
    Alice verloor haar geduld.
    'NEER DIE BEZEMS! Jullie doen niets meer totdat jullie Reimu voor mij gevonden hebben!'

    De humans kenden Alice, en besloten te helpen, goedgezind als ze waren.
    Ze zochten de hele dag, zelfs met behulp van een paar youkai, maar niemand kon haar vinden.
    Tot de zon bijna was verdwenen achter de inmiddels roze gekleurde wolken, en Marisa aan kwam vliegen.
    Haar gezicht was bleek en haar uitdrukking expressieloos. Alice wist meteen dat er iets mis was, Marisa zei geen woord.

    'R-reimu.... is dood'

    Een pijnlijke stilte ontstond. Niemand durfde wat te zeggen, zelfs Alice wist niets te zeggen.

    'Reimu is slachtoffer geworden van team baka...' Marisa had tranen in haar ogen.

    Niemand durfde om details te vragen, en de meeste humans wilden de gruwelijke details ook liever niet weten.
    Vanaf die dag, besloot Alice in stilte om zelf op team baka te gaan jagen.

    Ura is dood. Je mag je rol bekend maken!

    [Het verhaal bevat geen aanwijzingen naar rollen die wel of niet in het spel zitten, alles wat gebeurd is toeval.]

    Vanaf nu begint de dag! Excuses dat het zo lang duurde, voortaan ga ik proberen dit op zondag al te doen.

    Ik wil graag vóór vrijdag middernacht jullie stemmen voor de galg, in het rood!
    Deze week zal er sowieso nog geen special event zijn, omdat het de eerste week is.

    Olly schreef:En dan nog iets, also succes iedereen, kan de alphawolf ervoor kiezen om eerst een paar nachten te lunchen, en daarna te converten?

    Nee, de alphawolf convert altijd totdat zijn limiet bereikt is. Pas daarna kunnen hij en zijn wolven lunchen.


    En dan nog iets: Pyon en ik gaan van vrijdag tot en met maandagochtend naar Duitsland volgend weekend, dus de nacht wordt volgende week met een dag verlengd. Sorry hiervoor!
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Urameshiya di feb 26, 2013 12:05 am

    Skip schreef:Ura is dood. Je mag je rol bekend maken!

    [Het verhaal bevat geen aanwijzingen naar rollen die wel of niet in het spel zitten, alles wat gebeurd is toeval.
    Het verhaal bevat zo te zien wel aanwijzingen naar rollen die niet meer in het spel zitten. XD Ik mag m'n rol bekend maken, maar ik denk dat het al wel duidelijk was! Ik was Reimu, de youkaijager.

    Maar zodat ik toch nog wat zelf aan te kondigen heb, bij dezen:
    Ik heb op het moment van mijn dood zo'n handige doelzoekende spell card afgevuurd richting die rooie villa daarzo. Het zal tenslotte niet de eerste keer zijn dat de problemen in Gensokyo de schuld van Remilia zijn!
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Remilia~ di feb 26, 2013 12:10 am

    :o !!
    De vorige ronde toen je me doodschoot had je me, Ura. Toen was ik een wolf maar dit keer zit je toch echt fout!
    Ik was namelijk Satori
    Yuki Kuro
    Yuki Kuro
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Niet bestaande pijngrens :3

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Yuki Kuro di feb 26, 2013 12:46 am

    Welp, dat is naar. Reimu en Satori nu al dood...
    Ik dacht dat dit potje goed zou gaan, maar nee hoor xD
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Nekotaku di feb 26, 2013 7:35 am

    Oh shit, twee belangrijke rollen weg in één nacht! Twee sterke spelers dan ook nog! Dit is balen.

    Maar misschien kan er alvast één ding geconcludeerd worden... Dat er geen alfawolf is. Voor zover ik kan zien is de enige rol naast de wolven die in staat is om 's nachts iemand te doden die van Marisa. En ik zou me erover verbazen dat deze reeds de eerste nacht meteen het doodselixir gebruikt, laat staan op een potentiëel waardevolle teamgenoot als Ura.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Faolinn di feb 26, 2013 10:21 am

    Ik moet Nekotaku in beide stellingen gelijk geven. Zoals ik al zei (maar dan in omgekeerd perspectief), een dode betekent geen alphawolf. Niet dat we daar veel aan hebben, die kennis. Wat we wèl hebben is een iets grotere zekerheid in het aantal wolven. We begonnen met 12 mensen. Pyonta meldde dat 4 wolven het maximum is. Vier wolven op twaalf spelers wordt meestal als een balanced setup gezien.

    Dit leidt bij mij tot een pessimistische conclusie: We zijn nog maar met tien man over. Onder ons bevinden zich nog vier wolven. Als we nu een fout maken, zijn we de sjaak. We hebben geen ziener EN geen jager meer om ons te helpen, dus we gaan een zware taak hebben om deze fenomenale preemtive strike van de wolven recht te zetten.

    Toch heb ik ergens een goed gevoel over komende week. Ik denk dat het wel moet lukken om iemand de mond voorbij te laten praten. Dus laat ik het vroeg deze week maar even melden:
    Ik wil graag dat iedereen zich genoeg laat zien in het topic, iedereen die dat niet doet zie ik als een persoon die deze post heeft gelezen maar heeft besloten zich afzijdig te houden uit angst zijn of haar mond voorbij te praten. Ergo: Laat je zien of je hangt (mits de andere actievelingen het daarmee eens zijn).

    (Ja ik ga meteen in aggressiemodus, maar we hebben dan ook wat werk te verzetten)
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Nekotaku di feb 26, 2013 10:56 am

    Ik dacht dat voor 11 en 12 spelers er normaal gezien met 3 weerwolven gewerkt werd. Voor 10 (en mogelijk ook 11) zelfs maar met 2. 4 wolven op 12 spelers lijkt me enigzins excessief. Natuurlijk kan er ook een ketter bij zijn. Die kan je er dan even goed bijtellen.
    In elk geval hebben we al vanaf het begin een zware opdoffer gekregen en ga ik er mee akkoord dat aggressief spel nu aangewezen lijkt.
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van RemiliaxScarlet di feb 26, 2013 11:07 am

    Woah, 2 spelers dood in 1 nacht. Ik dacht ook dat het goed zou gaan.
    MR.Kriesebo
    MR.Kriesebo
    Forumyōkai


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : logisch redeneren

    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van MR.Kriesebo di feb 26, 2013 11:20 am

    Ik snap dat je wilt dat mensen veel opdagen, maar is het niet verstandiger om je mond te houden als je toch niks te zeggen hebt?
    De laatste keer gaf ik een logische redenering en was direct als tweede dood!

    De enige gunstige rollen die over zijn zijn helaas Marisa (die kwam voor in het verhaal, dus ik neem aan dat die er in zit)(In de meeste potjes die ik gelezen heb zat de heks er in) en voor de rest is het onduidelijk.
    Ik vraag hem/haar dan ook de potions zo lang mogelijk te bewaren en het levens/doodselixer alleen te gebruiken op jezelf/iemand waarvan je de rol zeker weet. Aangezien hij/zij de burgervriendelijkste rol is waarvan we met (bijna) zekerheid kunnen zeggen dat hij/zij erin zit. Ga dus NIET random andere personen helpen, je bent zelf waarschijnlijk waardevoller. Al neem ik aan dat de heks dat zelf ook al lang heeft bedacht, maar misschien is hij/zij net als ik een weerwolven noob en heeft hij/zij geen idee wat hij/zij moet doen (pimutje bvb)(no offence).

    Anyway, dit was vooral een post om te laten weten dat ik actief ben en alles van jullie doorlees. Maar aangezien niemand enig idee heeft wat er s'nachts gebeurd is, heb ik niks toe te voegen. Behalve natuurlijk de idioten, die weten alles(wait wut?), maar die gaan natuurlijk niks zeggen. @Faolinn, aangezien nu dus geen enkele rol met zekerheid iets kan zeggen over de wolven, waarom vraag je dan om info? de eerste die je info geeft kan die info niet hebben en is dus een wolf! En ik neem aan dat zelfs de Baka's dat wel begrijpen. Het enige dat we kunnen doen is strategieen bespreken voor mogenlijke rollen of random praten in de hoop dat iemand iets verkeerds zegt. Ik ga voor bijde opties, maar zoals je hebt kunnen lezen denk ik dat we meer hebben aan tactiekbesprekingen dan aan hopen dat iemand iets zecht wat hij/zij niet kon weten.

    Hoe dan ook, gaaf als je de dicipline op kon brengen om deze hele post te lezen, over een mogenlijke strategie voor een persoon die mogenlijk in het spel zit.

    Heeft iemand anders nog suggesties? (wraakengel, beschermengel,priester etc.)

    Aggressief spel klinkt blijkbaar als de beste optie, maar ik heb geen idee wat het inhoud. Kan iemand mij dat uitleggen?

    Gesponsorde inhoud


    Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip ) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Gensokyo (Ronde 16 -- Spelleiders: Pyon en Skip )

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 12:08 pm