Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+13
Fuyres
Jaimers
Tanshu
Tovam
RakeStriver
Info
Koishi~
AseliaNL
Rage
Pshycho Maniac
Urameshiya
Quwanti
Patchouli
17 plaatsers

    games?

    Patchouli
    Patchouli
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Magie. Lol.

    games? Empty games?

    Bericht van Patchouli di sep 06, 2011 11:46 pm

    Halotjes

    Ik besloot maar nog eens een topic aan te maken. Deze keer zou ik het graag willen hebben over alle non-Touhou games die je speelt.
    Je kan ook erbij zeggen wat voor soort games je leuk vind. (genres])

    Mijn echte eerste ervaring met gamen was toen ik nog een kleine ukkiepukkie was. Mijn vader had een pc en hij had een aantal spellen daarop staan. Het eerste spelletje wat ik ooit gespeeld heb, was "Command & Conquer, Tiberiun sun" dit was een RTS game. Je moest simpelweg een basis bouwen, grondstoffen laten harvesten en een leger bouwen en de vijand in de pan hakken. Dit spel vond ik zo leuk dat ik later andere spellen van de C&C serie heb gespeeld.

    Ik heb eigenlijk als klein kind alleen maar RTS games gespeeld. Ook bijvoorbeeld: "Age of Empires" maar toen ik klein was heb ik ook vele uren gebruikt met vangen van allerlij soorten Pokemon op mijn gameboy. (En eigenlijk nu nog steeds)

    Mijn vader had ook nog diskettes liggen met spelletjes erop. Een daarvan (ook een RTS) heet "Dune" een heel oud spelletje waarbij je controle moet krijgen over een planeet. Degene die dit spel kent krijgt egt bloemen van mij. Later op de bassisschool klaar om naar het vo te gaan had ik een vriend. Ik ging vaak bij hem langs om "Call of Duty 4" te spelen of "Left 4 Dead", dit zijn allebij FPS shooters. Deze games vond ik toen erg leuk. Alhoewel ik er niet erg goed in was.

    In de brugklas van het VO kwam ik te maken met "steam". Steam is een online browser/venster waarmee je een spellenlijst hebt. Spellen kun je ook via steam kopen en sommige spellen zijn gratis. Je kan je registreren op steam en dan kun je vrienden worden met andere gebruikers en kun je zien wat hun aan het spelen zijn.

    Het huidige nu is erg varierend. Ik speel heel graag enge games. (Amnesia, The Dark Descent) of (Nightmare House 2). Ik speel nog steeds Command & Conquer. Ook speel ik de laatste tijd veel Mmorpgs (Guildwars en Spiralknights] en heel veel FPS games. (Teamfortress 2, Half Life 2, Left 4 Dead 2, Portal 1 en 2) Verder loop ik ook graag uren rond in minecraft lekker (Japanse) huizen bouwen en supergrote labyrinths maken. En niet te vergeten, de heerlijke ow zo moeilijke niet te halen op easy mode Danmaku: TOUHOU!!

    Dit is dus een beetje mijn geschiedenis in gaming. Ik stop nu met typen want dat duurt veelstelang op mijn ipod en mijn vingers doen zeer.



    <3 Patchuri~
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    games? Empty Re: games?

    Bericht van Quwanti di sep 06, 2011 11:53 pm

    Mijn laptop is niet echt een apparaat dat veel aankan, dus daarop speel ik alleen minecraft. Ik heb wel Final Fantasy VIII, IX, X, XII en XIII voor op de playstation 2 en drie en vooral Final Fantasy X speel ik nog vaag. Geweldig spel! En zo nu en dan nog wat Fifa, haha.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    games? Empty Re: games?

    Bericht van Urameshiya wo sep 07, 2011 2:33 am

    Dit is een topic waar ik me wel op thuis ga voelen denk ik. Ik zal maar niet proberen hier ook m'n gamersbiografie op te schrijven, want ik kan me toch niet meer zo goed herinneren wat ik allemaal gespeeld heb, maar series waar ik in het verleden in het bijzonder erg veel plezier aan gehad heb zijn Pokemon, de MegaMan Battle Network serie en de Fire Emblem games. Op die (chronologische) volgorde trouwens. Verder houd ik sowieso veel van RPG's en turn-based strategy.

    Daarnaast heb ik ook heel wat uren/dagen/maanden van m'n leven aan MMORPG's besteed, in het bijzonder World of Warcraft. WoW speel ik al een hele tijd niet meer omdat ik dan een stuk meer tijd voor andere dingen overhoudt, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat het een geweldige game is.

    Sinds ik Touhou ontmoet heb, ben ik er ook achtergekomen hoe leuk danmaku shooting is, want tot dat moment had ik maar nauwelijks shoot 'm ups gespeeld. Misschien 3 in m'n hele leven ofzo.

    Op het moment dat ik dit post ben ik trouwens voor het eerst in m'n leven Osu aan het spelen.


    ...oh en Patchy, vergeet je m'n bloemen niet? En de taart.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    games? Empty Re: games?

    Bericht van Pshycho Maniac wo sep 07, 2011 10:08 am

    Mijn eerste spel was Pandonomium voor de Playstation.
    En daarna gewoon verder met Pokemon en meer Pokemon.

    Ben nu bezig met het nieuwe Touhou spel, Dragonage: Origins en Fire Emblem: Path of Radiance.
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    games? Empty Re: games?

    Bericht van Rage wo sep 07, 2011 1:00 pm

    Ik speel heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel games dus zal neit alles beschrijven xD

    Aller eerste spel dat ik gespeeld had was Super Mario voor de NES ondanks dat ik veel tijd verspilde aan Mega Man 2. Speelde vaak Legend of Zelda, Batman 2 en Kirby ondanks dat ik uren bezig was mn bagger ding werkend te krijgen.

    Op SNES speelde ik ook vaak Zelda of Mario Kart, ben voornamelijk een Action Adventure gamer, DMC, Dante's Inferno, God of War etc etc. Ik speel soms wel eens een racespel voornamelijk Burnout. Soms speel ik wel eens een touhou spel maar ik speel voornamelijk de Tasofro fighting games van Touhou of soms een ander fangame as die leuk blijkt te zijn. Mystical Chain bijvoorbeeld was heel leuk ondanks de gelimiteerde levels.
    AseliaNL
    AseliaNL
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 36
    Speciale vermogens : stare right into your soul

    games? Empty Re: games?

    Bericht van AseliaNL wo sep 07, 2011 2:26 pm

    speelde vroeger als kind altijd retro games als blockout, commander keen en captain comic, daarna overgestapt op de snes, die ik nog steeds trots in mn bezit heb.
    heb daar heeeeeeel veel uren aan besteed, games als supermario world, megaman X (1/2/3), zelda (link to the past), mr nuts, bubsy etc etc...
    op de pc speelde ik toen vooral de C&C en settlers spellen.

    ergens daarna kreeg ik de psx, werd k verslaafd aan crash bandicoot, digimon world, spyro en final fantasy 8... rond 't millennium gestopt omdat er teveel aan game consoles uitkwam... pas rond 2009 weer 't gamen opgepikt met visual novels als Ever17 en Phoenix Wright (nog steeds leuk) en uiteindelijk Touhou, 1,5 jaar geleden die me hetzelfde oude gevoel gaf van toen... maar dan moderner

    -edit-

    van de FPS en MMORPG generaties heb ik vrijwel niets meegekregen. WoW, CoD, noem maar op... heb t niet gespeeld.
    Alleen meegemaakt toen ik op bezoek ging naar mensen maar het deed me niet veel.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    games? Empty Re: games?

    Bericht van Urameshiya zo sep 11, 2011 12:56 pm

    AseliaNL schreef:pas rond 2009 weer 't gamen opgepikt met visual novels als Ever17 en Phoenix Wright (nog steeds leuk)
    Oh, visual novels houd ik ook van. Die was ik helemaal vergeten. Welke heb je verder allemaal gespeeld, Aselia?
    Bij mij is het vaak wel zo dat ik altijd na een tijdje visual novel lezen weer zin krijg om weer een actiever soort game te gaan spelen. ^^; Zijn er hier eigenlijk meer mensen die van die dingen spelen? (De vraag of ze wel of niet games zijn terzijde latend.)
    AseliaNL
    AseliaNL
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 36
    Speciale vermogens : stare right into your soul

    games? Empty Re: games?

    Bericht van AseliaNL za sep 17, 2011 6:30 pm

    wat ik verder heb gespeeld? waar doel je op?
    Koishi~
    Koishi~
    Forumyōkai


    Leeftijd : 26

    games? Empty Re: games?

    Bericht van Koishi~ za sep 17, 2011 6:32 pm

    Ik speel Boter Kaas en Eieren. :)




    Oh wacht, laat maar.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    games? Empty Re: games?

    Bericht van Urameshiya za sep 17, 2011 6:41 pm

    AseliaNL schreef:wat ik verder heb gespeeld? waar doel je op?

    Urameshiya schreef:
    Oh, visual novels houd ik ook van. Die was ik helemaal vergeten. Welke heb je verder allemaal gespeeld, Aselia?

    Ik snap de verwarring niet, ben ik bang. ^^; Ik doelde op welke/wat voor visual novels je verder (= naast Ever17 en Phoenix Wright) zoal gespeeld hebt. Puur uit interesse, omdat het een weinig erkend genre is hier in Nederland.

    Koishi~ schreef:Ik speel Boter Kaas en Eieren
    Oh, die game heb ik ook!
    AseliaNL
    AseliaNL
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 36
    Speciale vermogens : stare right into your soul

    games? Empty Re: games?

    Bericht van AseliaNL za sep 17, 2011 11:47 pm

    oooo verder niet echt denk ik :p maar ik speel binnenkort wel Aselia The Eternal. is half RPG, half visual novel :D
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    games? Empty Re: games?

    Bericht van Rage zo sep 18, 2011 1:26 am

    Ik vind MegaMan altijd leuk om te spelen, behalve Battle Network and het hele RPG onzin.

    Zero en ZX vond ik heel leuk, het hield het oude "beat the boss get his power" gevoel ondanks dat je een hele andere vorm kreeg op er precies uitziet als de baas.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    games? Empty Re: games?

    Bericht van Urameshiya ma okt 31, 2011 12:54 pm

    Dit topic is nog te jong om te sterven!

    Ik ben op het moment Final Fantasy Reishiki (Type-0) aan het spelen. Tot dusver is het precies wat de ontwikkelaars beloofd hadden dat het zou worden: de beste RPG die ik ooit op de PSP gezien heb. :) Vooral de presentatie is mooi - lekker epische soundtrack ook - maar de gameplay mag er evengoed zijn. *is zwaar verslaafd*

    Overigens, Rage, ik zal heel eerlijk bekennen dat ik, barbaars als ik ben, de Battle Network-serie juist een hoogtepunt onder de MegaMan games vond. /// Niet dat ik de andere series niet goed vind (Vooral Zero heb ik ook kapot gespeeld), maar het battle-systeem in MMBN zat werkelijk geniaal in elkaar, naar mijn mening.

    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    games? Empty Re: games?

    Bericht van Pshycho Maniac ma okt 31, 2011 2:23 pm

    FINAL FANTASY TACTICS ADVANCE.

    Assassins zijn superawesome.
    Info
    Info
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : datwiljewelwetenhe

    games? Empty Re: games?

    Bericht van Info zo nov 06, 2011 6:56 pm

    Ik ben helemaal gek op C&C~ Ik heb vandaag nog Tiberian Sun gespeeld x3
    We zouden zeker eens tegen of met elkaar moeten spelen.

    ik heb ook nog een tijdje veel YuGiOh Power of Chaos gespeeld. best leuk om met je vrienden te spelen :V
    daarnaast ook nog clannad en katawa shoujo, maar telt dat wel?


    Gesponsorde inhoud


    games? Empty Re: games?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 3:11 pm