Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+3
UNOwen
Urameshiya
Meira
7 plaatsers

    Touhou 13.5?

    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    Touhou 13.5? Empty Touhou 13.5?

    Bericht van Meira ma sep 10, 2012 10:46 am

    Ik dacht: ''goh hoe en wat zou de nieuwe touhou zijn?''
    Ik hoop op een nieuwe fighter... maar een andere Phantasmgoria game zou ook wel cool zijn!

    En dus maak ik dit topic aan om hierover te kunnen speculeren met anderen.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou 13.5? Empty Re: Touhou 13.5?

    Bericht van Urameshiya ma sep 10, 2012 12:34 pm

    13.5? Maar als het een phantasmagoria game is... wordt het vast gewoon 14. k=w=

    Een nieuwe phantasmagoria game zou me best gaaf lijken, met wat nieuwe arranges van muziek uit de afgelopen games, graphics in de recente stijl, en natuurlijk speelbare Kogasa. Ja, dat zie ik wel zitten!

    Aan de andere kant lijkt het me onverstandig als ZUN volgend jaar geen 'gewone' Touhou game uitbrengt. Als we tot 2014 moeten wachten daarop, wordt het gat wel erg groot, en dat is vast niet goed voor de doujinactiviteit... Misschien zou een nieuwe phantasmagoria beter getimed zijn als 15e game in plaats van 14. ...niet dat ik denk dat ZUN zich over dat soort dingen druk maakt. XD

    Of er een nieuwe fighter komt maakt mij eerlijk gezegd niet zo veel uit. Het zou wel grappig zijn, maar ik speel ze toch niet zo veel. Maar aangezien we met 12.5 tussen 12 en 13 nog een fighter hadden, lijkt 13.5 me wel vroeg voor alweer een nieuwe... (gerekend in shmups, niet gerekend in de jaren die er tussen zaten XD)


    Laatst aangepast door Urameshiya op ma sep 10, 2012 3:34 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    Touhou 13.5? Empty Re: Touhou 13.5?

    Bericht van Meira ma sep 10, 2012 3:24 pm

    En als ZUN geen ideeën meer heeft kan hij nog altijd een remake van de PC-98 series doen. Tenminste als dat gedoe met auteursrechten niet waar is.
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Touhou 13.5? Empty Re: Touhou 13.5?

    Bericht van UNOwen ma sep 10, 2012 4:01 pm

    Fighteuuuuuuuuuuurs!!!

    Meer chars. Meer spellcards. Meer flashy. Meer kracht. Meer badassery. Meer chars! Meer touhou canon geschikt voor mensen die zwaar sucken in de shooters!! MEER ALLES, ZOWAAR IK DE MAD SCIENTIST BEN HIER!!!!

    Wat er ook uitkomt, het is sowieso awesome (alhoewel ik tbh veel minder uitkijk naar een muziek album dan een game.)

    Wanneer er een nieuwe komt blijft mij een raadsel though, maar juist daardoor is het des te leuker als we het officiele nieuws ontvangen! KUNNEN WE LEKKER ALLEMAAL HYSTERISCH WORDEN!! BWAAAAAAAAAAAA
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou 13.5? Empty Re: Touhou 13.5?

    Bericht van Nekotaku ma sep 10, 2012 5:58 pm

    Meira schreef:En als ZUN geen ideeën meer heeft kan hij nog altijd een remake van de PC-98 series doen. Tenminste als dat gedoe met auteursrechten niet waar is.
    Ik geloof niet dat er echt problemen waren met auteursrechten. Tenzij ik me vergis, heeft ZUN te kennen gegeven niet geïnteresseerd te zijn in een remake produceren. Hij brengt liever nieuwe spellen uit dan bestaande te herkauwen.

    Zelf zou ik het liefst een gewone shooter zien. Geen fighter of versus shooter. Ik hoop ook dat het onderwerp eens te meer verandert. In 6, 7 en 8 zagen we verhalen gebaseerd op bovennatuurlijke elementen (vampiers, geesten) en legendes. In 10 tot en met 13 speelden religie en goden een rol. Het lijkt me stilaan tijd dat er weer zo'n nieuw thema wordt aangesneden.

    Hadden we hier trouwens niet al een topic over?
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Touhou 13.5? Empty Re: Touhou 13.5?

    Bericht van Quwanti ma sep 10, 2012 6:47 pm

    Als het niet al was uitgevoerd als een fanmade game zou het concept van Genso Rondo perfect in het rijtje passen, in ieder geval voor mij. In ieder geval denk ik persoonlijk niet dat er een nieuw spel aankomt in de subklasse. Ik hoop ook eigenlijk op een gewone danmaku game.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou 13.5? Empty Re: Touhou 13.5?

    Bericht van Urameshiya ma sep 10, 2012 7:34 pm

    Nekotaku schreef:Hadden we hier trouwens niet al een topic over?
    Ja, eigenlijk wel, maar het vorige topic ging over Touhou 14, dit gaat over Touhou 13.5... Niet per se de volgende shooter dus, maar mogelijk een fighter of iets anders. Als ik ze merge wordt het dus een beetje verwarrend, leek me.

    Nekotaku schreef:Ik hoop ook dat het onderwerp eens te meer verandert. In 6, 7 en 8 zagen we verhalen gebaseerd op bovennatuurlijke elementen (vampiers, geesten) en legendes. In 10 tot en met 13 speelden religie en goden een rol. Het lijkt me stilaan tijd dat er weer zo'n nieuw thema wordt aangesneden.
    Dat vind ik een interessante gedachte. Maar los van of het wel of niet wenselijk is, denk ik dat er niet gauw weer zo'n ommezwaai zal komen als tussen deel 8 en 10. Ik had eigenlijk meer de indruk (<- subjectief) dat de eerste Windows-trilogie gewoon wat minder goed doordacht en samenhangend is, omdat ZUN die voor een groot deel bedacht had voordat hij wist hoe gigantisch veel mensen zijn spellen zouden spelen en zijn verhalen tot op de bodem uit zouden pluizen. Naar mijn indruk is ZUN daarna, toen hij besloot nog meer te gaan maken, eens diep na gaan denken over plots en casts met meer diepgang en samenhang, en is alles wat we vanaf deel 10 gezien hebben daar het resultaat van. Ik denk daarom dat hij daar niet zo snel meer van af zal wijken. Zelfs als het volgende deel niet met oosterse religie of filosofie te maken heeft, denk ik dat het (net als TH11) op de een of andere manier voort zal bouwen op het vorige spel. [/2cents]
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou 13.5? Empty Re: Touhou 13.5?

    Bericht van Nekotaku ma sep 10, 2012 10:28 pm

    Ah, als het over de "subreeks" gaat, in dat geval...

    We hebben met Shoot the Bullet en Double Spoiler al twee spellen met het foto element. Qua fighters hebben we IaMP en SWR/Soku, die elk hun eigen aanhangers hebben en, volgens mij, zeker nog niet de aandacht aan het verliezen zijn.

    Wat ik zelf eigenlijk liever zou zien van zo'n nieuw subspel is iets als Fairy Wars. Een shooter met een heel aparte mechanic die iets te ver van de standaard gameplay staat voor een main game, maar wel geschikt voor een korter spel. Wat voor verhaal het zou moeten zijn is moeilijker in te beelden. Voor Fairy Wars kon er voortgebouwd worden op de manga. Misschien iets dat de verhalen van de muziekalbums er bij betrekt? Ik heb de indruk dat ZUN deze wel uit de spellen weghoudt...
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Touhou 13.5? Empty Re: Touhou 13.5?

    Bericht van Quwanti ma sep 10, 2012 10:37 pm

    Hoewel het voor de rest niet zoveel te makjen heeft met een uiteindelijke spel bedenk ik me wel opeens dat Kasen een optie was voor de extra stage van Ten Desires, maar het toch niet werd. Ik denk dan dat ze uiteindelijk ofwel in een subspel en anders in een volgend spel waarschijnlijk wel tevoorschijn komt.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou 13.5? Empty Re: Touhou 13.5?

    Bericht van Nekotaku ma sep 10, 2012 10:40 pm

    Oh, goed gespot, Q! Ik was Ibarakasen eigenlijk al helemaal vergeten... Dat zou een ideaal aanknopingspunt zijn.
    Atrevir
    Atrevir
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Pasta koken

    Touhou 13.5? Empty Re: Touhou 13.5?

    Bericht van Atrevir di sep 11, 2012 10:54 pm

    Het zou me eigelijk niet verbazen als het iets wordt featuring Kasen. Fairy wars was ook een voorbouwing op een manga zoals eerder in deze topic al werdt vermeld. Op die manier hoeft het niet perse in te haken met de thema van 10-11-12-13. Maar hebben we toch een nieuw spel. Zal waarschijnlijk dan ook wel wat speciale gameplay features hebben denk ik. Zou mij in ieder geval erg leuk lijken! Wie weet wat ZUN op die manier wel niet kan uitproberen. Ibara heeft in ieder geval een sterk genoeg verhaal om door te schieten tot een game. Tenzij ZUN natuurlijk andere plannen voor haar heeft. Achter zijn roes kan van alles schuil nemen :D
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou 13.5? Empty Re: Touhou 13.5?

    Bericht van Nekotaku vr okt 05, 2012 1:31 pm

    Wel, het lijkt erop dat we deze speculatie ondertussen wel kunnen beëindigen. Het is dus een fighter geworden.
    Ben benieuwd naar de gameplay mechanics. Ergens hoop ik op een eenvoudiger te benaderen concept dan Soku, met een sterkere gelijkenis met traditionele fighters. Maar aan de andere kant is dat niet bepaald wat de IaMP en Soku fans zoeken.
    -NightLunya-
    -NightLunya-
    Doodgewone heks (m/v)


    Leeftijd : 30

    Touhou 13.5? Empty Re: Touhou 13.5?

    Bericht van -NightLunya- vr okt 05, 2012 3:11 pm

    Hello!

    http://www.touhou-online.net/annonce-touhou-135

    Feel free to use this news I've made and translate it!
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Touhou 13.5? Empty Re: Touhou 13.5?

    Bericht van UNOwen vr okt 05, 2012 5:12 pm

    /Wordt hysterisch

    Yes! Dit wordt zo ontzettend gaaf! Grafisch lijkt het er ook beter uit te zien! Ik ben zo benieuwd naar de personages die erin zullen zitten en alles >:D

    Gesponsorde inhoud


    Touhou 13.5? Empty Re: Touhou 13.5?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 11:00 pm