Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+5
Pyonta-kun
-NightLunya-
Urameshiya
Quwanti
T
9 plaatsers

    IRC v.s. Oude Forumchatbox.

    Enquête

    Welke gebruik je liever?

    [ 9 ]
    IRC v.s. Oude Forumchatbox. Voteba1039%IRC v.s. Oude Forumchatbox. Voteba12 [39%] 
    [ 14 ]
    IRC v.s. Oude Forumchatbox. Voteba1061%IRC v.s. Oude Forumchatbox. Voteba12 [61%] 

    Totaal aantal stemmen: 23
    Enquête gesloten
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    IRC v.s. Oude Forumchatbox. Empty IRC v.s. Oude Forumchatbox.

    Bericht van T do sep 06, 2012 8:21 pm

    Nu de IRC weldegelijk online is (en ook al veelgebruikt) hoor ik graag jullie mening over dit onderwerp!

    Wat gebruik je liever? IRC of de oude chat?

    De poll blijft 14 dagen open, mocht je van gedachten veranderen; dan kun je je stem binnen die tijd nog aanpassen!
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    IRC v.s. Oude Forumchatbox. Empty Re: IRC v.s. Oude Forumchatbox.

    Bericht van Quwanti do sep 06, 2012 8:35 pm

    Ik ben er zelf nog niet echt over uit. Beide hebben zo hun eigen voor- en nadelen (voor mij).
    IRC voordelen:
    • Tabs voor verschillende onderwerpen
    • Zelf te modificeren (via programma)
    • Kan via meerdere programma's bestuurd worden, en je hoeft niet persé op het forum ingelukt te zijn (bv voor op je mobiel)
    • Piepje wanneer je genoemd word (notificatie)
    • Geen autokick

    Nadelen
    • Lastig met registratie, het staat los van het forum
    • Daardoor kan je ook alle namen gebruiken en is het lastig om te kijken wie wie is.
    • Vooral voor nieuwe personen lijkt het me erg lastig om er in te komen
    • Emoticons werken niet volledig (en met een programma helemaal niet)
    • Geen BBCode mogelijk
    • Ga weg van de (portal) pagina en je logt meteen uit
    • Kost meer gebruik voor de computer


    In principe is alles bij de nadelen van de IRC het tegenovergestelde voor de chat. Hetzelfde geld voor de voordelen van de IRC bij de nadelen van de chat.
    Chat voordelen:
    • Staat gelinkt met forum, en daarom hebben personen ook eigen kleuren (handig voor identificatie)
    • Gebruikt geen flash

    Nadelen:
    • Kom ik nog op terug
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    IRC v.s. Oude Forumchatbox. Empty Re: IRC v.s. Oude Forumchatbox.

    Bericht van Urameshiya do sep 06, 2012 8:39 pm

    Wat mij vooral interesseert is wat voor invloed de IRC op de mid-lange termijn heeft op de chat-activiteit, vergeleken met de oude chatbox. Ik vind het op dit moment dus nog lastig om te zeggen welke ik beter vind. (Heb dus ook nog niet gestemd.)
    -NightLunya-
    -NightLunya-
    Doodgewone heks (m/v)


    Leeftijd : 30

    IRC v.s. Oude Forumchatbox. Empty Re: IRC v.s. Oude Forumchatbox.

    Bericht van -NightLunya- do sep 06, 2012 8:41 pm

    I personally voted for the older chatbox, IRC is good but independant and requires client or Flash (not great for embedded systems), and the older chatbox is integrated and have more on-board control functionnality (it will be harder to kick/ban someone from the IRC than the integrated chatbox)
    The best should be an integrated chatbox with IRC functions (like on my own website) but it will not work here unless you're going to a full CMS website (note that it could be better than a simple board what you don't even have rights to make backups because everything you put here is owned by them and not you!)
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    IRC v.s. Oude Forumchatbox. Empty Re: IRC v.s. Oude Forumchatbox.

    Bericht van T vr sep 07, 2012 11:09 am

    Quwanti schreef:Ik ben er zelf nog niet echt over uit. Beide hebben zo hun eigen voor- en nadelen (voor mij).
    IRC voordelen:
    • Tabs voor verschillende onderwerpen
    • Zelf te modificeren (via programma)
    • Kan via meerdere programma's bestuurd worden, en je hoeft niet persé op het forum ingelukt te zijn (bv voor op je mobiel)
    • Piepje wanneer je genoemd word (notificatie)
    • Geen autokick

    Hier ben ik het mee eens, de highlight-beep is overigens uit te zetten als je je er aan ergert.
    Quwanti schreef:
    Nadelen
    • Lastig met registratie, het staat los van het forum
    • Daardoor kan je ook alle namen gebruiken en is het lastig om te kijken wie wie is.
    • Vooral voor nieuwe personen lijkt het me erg lastig om er in te komen
    • Emoticons werken niet volledig (en met een programma helemaal niet)
    • Geen BBCode mogelijk
    • Ga weg van de (portal) pagina en je logt meteen uit
    • Kost meer gebruik voor de computer

    [1] Het eerste punt ben ik het mee eens, dit vind ik zelf het enige echte nadeel aan IRC: de losstaande registratie.
    [2] Alle namen kun je in principe niet gebruiken, als de persoon van wie de naam is deze vergrendeld heeft. (Dit gebeurt vanaf de server-reboot van vandaag (middernacht) automatisch.) Dit lijkt me dus niet zo'n groot probleem.
    [3] Dat punt snap ik niet. Met de web-IRC is het 1x klikken op "Connect", en met de oude forumchat 1x klikken op "Inloggen" - lijkt me even gemakkelijk.
    [4] Dit vind ik juist een voordeel, maar dat is een kwestie van mening. Tekstopmaak is wel gewoon beschikbaar (b/i/u), maar afbeeldingen embedden niet. (Tenzij je daar een plugin voor gebruikt in je client.)
    [5] Voor gebruikers van de web-IRC is dit een nadeel, mee eens.
    [6] Dat is niet waar. (Klik)




    -NightLunya- schreef:I personally voted for the older chatbox, IRC is good but independant and requires client or Flash (not great for embedded systems), and the older chatbox is integrated and have more on-board control functionnality (it will be harder to kick/ban someone from the IRC than the integrated chatbox)
    The best should be an integrated chatbox with IRC functions (like on my own website) but it will not work here unless you're going to a full CMS website (note that it could be better than a simple board what you don't even have rights to make backups because everything you put here is owned by them and not you!)

    It does require a client, or a browser - which is pretty much the same with the old chatbox. In fact, IRC is way more suitable for embedded systems; I can connect to my own IRC server on practically every networked device I own. I have even gotten my microcontroller to connect to my IRC server (a Netduino Plus). The web-irc is embedded into the forum just like the old chat, I don't really notice much of a difference in usage, to be honest. The old chatbox does not have more on-board control/functionality; the IRC provides much more on-board control, for example, my server configuration takes up a few hundred lines of configuration. IRC also provides ~admin, @op, @hop, +voice, etc. It is much easier to ban someone from IRC too. You can ban them from channels (!kb) for a set amount of time, for example. Or you can gzline them and ban them from the whole server. The old chatbox does not provide such functionality.
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    IRC v.s. Oude Forumchatbox. Empty Re: IRC v.s. Oude Forumchatbox.

    Bericht van T zo sep 09, 2012 9:15 pm

    Ik zou graag wat meer argumenten horen voor je keuze! Daarom een bump.
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    IRC v.s. Oude Forumchatbox. Empty Re: IRC v.s. Oude Forumchatbox.

    Bericht van Pyonta-kun zo sep 09, 2012 9:37 pm

    Ik ben voor IRC

    Persoonlijk vind ik het veel fijner om een aparte client te hebben voor IRC. Je kunt veel zelf configureren zoals kleur enzo en heeft super veel extra functies. Het enige wat ik kan bedenken is mensen die er niet bekend mee zijn er moeite mee hebben. Zoals al eerder werd voorgesteld door iemand anders wil ik ook wel een handleiding maken. Ik vind dat als we IRC gebruiken we er allemaal beter op worden.

    Maar toch, begrijp ik de nostalgie en de gebruiksgemak. Wie zijn wij om de chatbox die er een jaar is en door de core wordt gebruikt te vervangen door nieuwe dingen? Het gaat dan niet meer over wat beter is.

    De keuze is aan jullie.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    IRC v.s. Oude Forumchatbox. Empty Re: IRC v.s. Oude Forumchatbox.

    Bericht van Urameshiya zo sep 09, 2012 11:17 pm

    Ik heb zelf nog geen keuze gemaakt, maar ik kan wel uitleggen over een probleem dat ik met de IRC zie. De IRC overlapt voor een deel in functie met de Skype chatgroep, zodat 'ie zichzelf een beetje overbodig lijkt te maken.

    De oude chatbox blonk uit in toegankelijkheid en integratie met de rest van het forum, wat het een geschikte plaats maakte om ook met leden die minder vaak langs komen (en niet in de Skype zitten) een praatje te maken, of met nieuwe leden kennis te maken. Technisch gezien is de IRC binnen lopen natuurlijk ook niet moeilijk, maar ik heb toch het gevoel dat de drempel bij de oude chat lager was.

    Daarnaast waren door de auto-kick in de oude chat ook alleen mensen online die er ook echt waren, wat bijdroeg aan een heel andere sfeer dan bijvoorbeeld op Skype.

    Hoe dan ook, ik stel voor dat als op het moment dat de poll van dit topic sluit (20 september) de voorkeur nog steeds naar de oude chat blijkt uit te gaan, we terug verhuizen naar de oude chatbox en de IRC weer van de portal verdwijnt...

    (Hoewel ik dat ook wel weer jammer vind, gezien de technische superioriteit van IRC en het werk dat T erin gestoken heeft.)
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    IRC v.s. Oude Forumchatbox. Empty Re: IRC v.s. Oude Forumchatbox.

    Bericht van Pshycho Maniac ma sep 10, 2012 12:35 pm

    Urameshiya schreef:Ik heb zelf nog geen keuze gemaakt, maar ik kan wel uitleggen over een probleem dat ik met de IRC zie. De IRC overlapt voor een deel in functie met de Skype chatgroep, zodat 'ie zichzelf een beetje overbodig lijkt te maken.

    De oude chatbox blonk uit in toegankelijkheid en integratie met de rest van het forum, wat het een geschikte plaats maakte om ook met leden die minder vaak langs komen (en niet in de Skype zitten) een praatje te maken, of met nieuwe leden kennis te maken. Technisch gezien is de IRC binnen lopen natuurlijk ook niet moeilijk, maar ik heb toch het gevoel dat de drempel bij de oude chat lager was.

    Daarnaast waren door de auto-kick in de oude chat ook alleen mensen online die er ook echt waren, wat bijdroeg aan een heel andere sfeer dan bijvoorbeeld op Skype.

    Hoe dan ook, ik stel voor dat als op het moment dat de poll van dit topic sluit (20 september) de voorkeur nog steeds naar de oude chat blijkt uit te gaan, we terug verhuizen naar de oude chatbox en de IRC weer van de portal verdwijnt...

    (Hoewel ik dat ook wel weer jammer vind, gezien de technische superioriteit van IRC en het werk dat T erin gestoken heeft.)
    Kunnen we ze niet gewoon allebei gebruiken?
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    IRC v.s. Oude Forumchatbox. Empty Re: IRC v.s. Oude Forumchatbox.

    Bericht van Urameshiya ma sep 10, 2012 12:40 pm

    Dat werkt denk ik niet, Pshycho. We kunnen ze wel allebei laten bestaan, maar net als nu zal dan de activiteit toch hoofdzakelijk in 1 van beide zijn. En zelfs als dat niet zo is en we daardoor in twee groepen zouden splitsen zou het nog erger zijn, want dan heb je minder activiteit per chatbox = verveling = minder mensen die komen chatten.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    IRC v.s. Oude Forumchatbox. Empty Re: IRC v.s. Oude Forumchatbox.

    Bericht van Pshycho Maniac ma sep 10, 2012 12:51 pm

    Urameshiya schreef:Dat werkt denk ik niet, Pshycho. We kunnen ze wel allebei laten bestaan, maar net als nu zal dan de activiteit toch hoofdzakelijk in 1 van beide zijn. En zelfs als dat niet zo is en we daardoor in twee groepen zouden splitsen zou het nog erger zijn, want dan heb je minder activiteit per chatbox = verveling = minder mensen die komen chatten.
    Oh ja.
    Daar had ik even niet aan gedacht.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    IRC v.s. Oude Forumchatbox. Empty Re: IRC v.s. Oude Forumchatbox.

    Bericht van Urameshiya za sep 15, 2012 11:01 pm

    Het lijkt er niet op dat de IRC een positief effect op de chat-activiteit heeft, behalve dan misschien op de Skype-chat. De stemmen hier zijn ook in het nadeel van de IRC. Zullen we de laatste 5 dagen dat de poll open is nog even afwachten, of de knoop doorhakken en terug naar de oude chatbox gaan?
    -NightLunya-
    -NightLunya-
    Doodgewone heks (m/v)


    Leeftijd : 30

    IRC v.s. Oude Forumchatbox. Empty Re: IRC v.s. Oude Forumchatbox.

    Bericht van -NightLunya- ma sep 17, 2012 5:57 pm

    The best suggestion I have is... leave free PhPBB forums and go make a true website by CMS with a complete forum and a complete web page, with customs components =)
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    IRC v.s. Oude Forumchatbox. Empty Re: IRC v.s. Oude Forumchatbox.

    Bericht van T ma sep 17, 2012 6:53 pm

    -NightLunya- schreef:The best suggestion I have is... leave free PhPBB forums and go make a true website by CMS with a complete forum and a complete web page, with customs components =)

    phpBB is great software, although I agree that the free forum limits some functions. Either way, it seems like the IRC will be going down soon!
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    IRC v.s. Oude Forumchatbox. Empty Re: IRC v.s. Oude Forumchatbox.

    Bericht van Urameshiya ma sep 17, 2012 9:13 pm

    Mjah, nouja, of ie down gaat mag jij beslissen, maar hij lijkt het niet te kunnen winnen van de oude chat. Daarom herhaal ik nog een keer mijn vraag uit mijn vorige post, in de hoop er nu wel antwoord op te krijgen.

    ik schreef:Zullen we de laatste 5 dagen dat de poll open is nog even afwachten, of de knoop doorhakken en terug naar de oude chatbox gaan?

    Gesponsorde inhoud


    IRC v.s. Oude Forumchatbox. Empty Re: IRC v.s. Oude Forumchatbox.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 5:54 am