Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+8
Toumyon
Info
Faolinn
Pshycho Maniac
Remilia~
Meira
Urameshiya
Michiresu
12 plaatsers

    Spamposts

    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Spamposts - Pagina 2 Empty Re: Spamposts

    Bericht van Faolinn do apr 26, 2012 2:08 pm

    ik vind dat eigenlijk wel een reuzeleuk idee, maar hoe doe je dat op dit forum? Mag het trouwens 'Arrr' zijn? Dat is staat leuker. *heeft FB in Pirate English staan*
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Spamposts - Pagina 2 Empty Re: Spamposts

    Bericht van Sophie do apr 26, 2012 2:20 pm

    Zou wel een goed idee zijn ja, om posts bijvoorbeeld thumbs up of thumbs down te geven.
    (Hoe kunnen we dat Touhou related maken? Thumb down = sad yukkuri?)

    Ik betwijfel alleen of Ura dit kan integreren in het forum, aangezien hij ook niet de rechten had om bijvoorbeeld de rang (postcount) te verbergen.
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Spamposts - Pagina 2 Empty Re: Spamposts

    Bericht van T do apr 26, 2012 5:01 pm

    Je kunt geen plugins uploaden, aangezien je geen FTP toegang hebt op deze host. ;__;
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Spamposts - Pagina 2 Empty Re: Spamposts

    Bericht van Nekotaku do apr 26, 2012 6:27 pm

    Skip schreef:Persoonlijk erger ik me er aan als mensen dubbelposten, of er maar een post tussen hun posts zit in het minder serieuze forum gedeelte, maar zo ieder zijn ding.
    Dit doe ik wel eens in de "recente aanwinsten" thread, maar dat is jullie schuld omdat er te weinig Touhou spul wordt gekocht XD

    Maar effe serieuzer... Zelf vind ik het hier best meevallen qua spamposts. Ik zie nergens slechte bedoelingen achter of ruzie tussen leden, dus volgens mij is er weinig om ons echt zorgen over te maken. Als een thread wat off-topic lijkt te gaan, vind ik het véél aangenamer dat zoiets wordt opgelost doordat iemand een goeie, on-topic post maakt en het zo weer recht trekt, dan dat er meteen met een vinger wordt gezwaaid. Voor zoveel jonge mensen hier te hebben is dit forum zowat het meest volwassene dat ik ken.

    De suggestie van like/dislike voor posts vind ik eigenlijk maar niks. Op een ander forum hadden ze zo een systeem, inclusief de mogelijkheid om rechstreeks feedback te geven aan de poster. Dit werkte een tijdje goed, maar na enige maanden begon je ratio precies enkel nog een functie van je aantal posts te zijn, eerder dan hun kwaliteit. Bovendien waren er mensen die de kleinste kans aangrepen om iemand een dislike te geven als ze die persoon niet konden uitstaan of er zelf in het verleden een dislike van hadden gekregen. Het lijkt precies eerder vijandigheid in de hand te werken dan een community gevoel.

    Ik zou zeggen, laat de posts zelf spreken. Alles wat je er omheen aan toevoegt leidt uiteindelijk af van de kern van dit forum. Hoewel zo'n "gamification" soms heel goed kan werken (StackOverflow, bijvoorbeeld) lijkt een feedback systeem voor posts me eerder gevaarlijk. Te veel "meta" is niet goed.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Spamposts - Pagina 2 Empty Re: Spamposts

    Bericht van Hakurei Ninja do apr 26, 2012 7:01 pm

    Skip schreef:Zou wel een goed idee zijn ja, om posts bijvoorbeeld thumbs up of thumbs down te geven.
    Thumbs down zou ik persoonlijk niet doen. Als we zo'n soort systeem gebruiken zou het zou naar mijn mening meer een makkelijke manier moeten zijn om aan te geven dat je het ergens mee eens bent of dat je het leuk vindt wat iemand zegt. Een negatieve tegenhanger is een beetje vragen naar problemen op een forum, vind ik. En op bijvoorbeeld Youtube gebruik ik die ook voornamelijk als mensen dingen doen of zeggen die sowieso tegen de regels van dit forum zouden zijn. Hier hebben we daarvoor mods en een mooie Spamposts - Pagina 2 Meldkn11-knop. (Uiteraard is hij zo mooi omdat ik hem heb gemaakt.)

    Een 'like'-knop moet iets casuals zijn, à la Facebook, en alleen gebruikt worden voor positieve feedback.

    Skip schreef:Ik betwijfel alleen of Ura dit kan integreren in het forum, aangezien hij ook niet de rechten had om bijvoorbeeld de rang (postcount) te verbergen.
    Volgens mij had Ura gezegd dat hij die functie wel tot zijn beschikking heeft, maar koos om het niet te gebruiken.

    Nekotaku schreef:
    Skip schreef:Persoonlijk erger ik me er aan als mensen dubbelposten, of er maar een post tussen hun posts zit in het minder serieuze forum gedeelte, maar zo ieder zijn ding.
    Dit doe ik wel eens in de "recente aanwinsten" thread, maar dat is jullie schuld omdat er te weinig Touhou spul wordt gekocht XD
    Dubbelposten vind ik inderdaad geoorloofd als het een tijdje sinds de vorige post is, en je iets nieuws hebt toe te voegen dat substantieel genoeg is voor een nieuwe post. Maar totaal niet als je bijvoorbeeld een kwartier later nog iets korts er achteraan post.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Spamposts - Pagina 2 Empty Re: Spamposts

    Bericht van Faolinn do apr 26, 2012 7:56 pm

    Ik vind dat Nekotaku een aantal hele goede punten scoort, maar dan heeft hij het eigenlijk alleen maar over de 'dis-Arrr' button. Ik denk dat een 'Arrr' button wel een positieve bijdrage levert, omdat het geen negatieve input geeft, enkel positief. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat mensen gaan buttonrapen en alles gaan Arrr-en, maar dat is niet hinderlijk tenzij je er extreem op gaat letten.

    Een ander goed punt van Nekotaku was dit:"
    Nekotaku schreef:Als een thread wat off-topic lijkt te gaan, vind ik het véél aangenamer dat zoiets wordt opgelost doordat iemand een goeie, on-topic post maakt en het zo weer recht trekt, dan dat er meteen met een vinger wordt gezwaaid.
    Daar ben ik het volledig mee eens. Maar als de mod zelf geen inhoudelijke inbreng kan/wil geven en er niemand is die het topic weer d.m.v. een goede post recht wil trekken is een kleine corrigerende tik, hoe vervelend ook, toch nodig ben ik bang.
    Info
    Info
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : datwiljewelwetenhe

    Spamposts - Pagina 2 Empty Re: Spamposts

    Bericht van Info vr apr 27, 2012 4:50 pm

    Als je echter zo'n like-systeem invoert krijg je wel dat er mensen komen die ernaar gaan vissen.. wellicht met goede gevolgen, maar wil je dat wel?
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Spamposts - Pagina 2 Empty Re: Spamposts

    Bericht van Sophie vr apr 27, 2012 4:54 pm

    Jullie hebben wel gelijk dat thumbs down misschien negatieve gevolgen heeft, maar ik zie ook niet hoe alleen likes iets zouden toevoegen tbh..
    Ik denk niet dat mensen om die reden goede posts gaan schrijven, eerder leuke of entertainende posts.


    Ik vind spam op zich niet erg, maar we hebben 7956 posts op de Touhou topics, en 10622 posts bij alleen al Gensoykou CS en de RP zone, terwijl die twee bijna nooit over Touhou gaan.

    Dit is wel een klein beetje zorgwekkend, aangezien we toch een Touhouforum zijn en het forum er niet alleen is om forumgames op te spelen..


    Zelf ben ik er nog steeds voor om de postcount uit te zetten in Gensokyo CS en de RP zone, maar helaas kan dat niet.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Spamposts - Pagina 2 Empty Re: Spamposts

    Bericht van Faolinn vr apr 27, 2012 10:13 pm

    Ik weet niet of het verbergen van de informatie de informatie verhelpt ^^; ik geef het eerlijk toe, ik heb niet zoveel te melden op het gebied van touhou en wel op het gebied van forumspellen. Het moment dat ik wel wat te melden heb op touhougebied vind ik het feit dat ik dat met dezelfde mensen kan delen.

    Gesponsorde inhoud


    Spamposts - Pagina 2 Empty Re: Spamposts

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 12:09 pm