Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+7
Mailaka
Toumyon
Pshycho Maniac
Sophie
Hakurei Ninja
Urameshiya
Quwanti
11 plaatsers

Nederlandse Touhou Wiki

Quwanti
    Quwanti
    Moderator

Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

Nederlandse Touhou Wiki - Pagina 2 Empty Re: Nederlandse Touhou Wiki

Bericht van Quwanti vr mei 09, 2014 11:46 pm

Ik moet zeggen dat ik ondertussen een beetje de motivatie heb verloren om de wiki te onderhouden. ^^;

Mailaka schreef:Ik denk dat het beter Is om wat aandacht te schenken aan de Touhou games vanaf TH06 en die alleen gemaakt zijn door TSA.
    Sinds dat punt is Touhou veranderd en ik denk dat het voor nieuwelingen in de Touhouverse het belangrijker is te weten over games die ZUN heeft gemaakt (alleen) dan in samenwerking met andere.

Stuk voor stuk de games een goede pagina te geven (Inc. karakters) is wat ik denk de beste manier om dit aan te pakken omdat het nu wat rommeliger is in "Welke pagina's kan ik wel al bekijken?" en "Zijn de pagina's voldoende?"

Ik had ooit ook al plannen bedacht om het aan te pakken, maar nadat ik Ten Desires, Double Spoiler, Touhou Hisoutensoku, en Mountain of Faith, en wat manga en personage artikelen had gedaan, deed ik er nog maar weinig aan. Het was de bedoeling dat ik dicht bij de wikipedia-stijl bleef, waardoor ik dus niet alles klakkeloos kon overnemen en vertalen van de Engelse wiki. Echter bleek dat aardig wat werk. Zeker als je alles dubbel langs moet gaan voor extra informatie.
    SolsticeBas
    SolsticeBas
    Doodgewone heks (m/v)

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Verzamelen van zielen

Bericht van SolsticeBas vr aug 01, 2014 5:40 pm

Ik wil helpen als dat moet? ;-P Super actief ben ik niet maar ik kan wel wat character articles vertalen. Ik kan redelijk goed schrijven en ik gebruik nooit google translate voor zinnen. Ik kan Engels net zo goed als Nederlands (behalve het uitspreken dan) dus als je me nodig hebt just drop me a message, PM of Skype bericht of whatever. Ik ga ook mn eigen wiki maken voor mn indie game misschien als ie bekender wordt dus ik wil wel wat oefenen :P
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya za aug 02, 2014 12:23 am

^Hmm, ik weet eigenlijk niet hoe actief het onderhoud van de wiki nog gebeurd op het moment - daar kan Quwanti je vast meer over vertellen - maar als je wat op wilt knappen of bij wilt werken kan dat natuurlijk altijd. Daar is het tenslotte een wiki voor!
    Manfred
    Manfred
    Hemelbewoner

Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

Bericht van Manfred wo dec 03, 2014 4:21 pm

Bij mijn momenteel lopende Touhou Project adventskalender maak ik kleine beschrijvinkjes bij de figuren. Daarbij zijn er ook enkele waarvoor in de Wiki nog geen personage pagina is. Misschien te gebruiken voor de Wiki.

Er zijn denk ik twee mogelijkheden:

1. Ik "dump" mijn de tekstblokjes op de Wiki, zodat anderen dat verder uit kunnen werken.
    2. Iemand gaat de pagina's maken, en maakt daarbij naar eigen inzicht gebruikt van mijn teksten of delen daarvan.

Welke van deze twee, of nog een mogelijk andere manier, heeft jullie voorkeur?
    redtails
    redtails
    Vaste forumganger (Hard Mode)

Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : Dagelijks het woord "Pruts" gebruiken

Bericht van redtails do dec 04, 2014 1:40 am

Top dat je dit wilt doen!

Ligt er een beetje aan waarop je je karakterbeshrijving baseerd, Manfred :). Als jij jouw tekst sowieso baseerd op de Engelse touhouwiki, dan is het geen probleem dat je deze vertelde teksten vervolgens op de Nederlandse Touhouwiki zet! (dat was keuze 1). Alhoewel ik zelf geen bijdragen heb gedaan aan de Nederlandstalige wiki, denk ik dat het vooral een vertaalproject is, en niet zo zeer een plek waar nieuwe originele data op komt te staan. Het is dus mogelijk om de Engelstalige pagina's 1-op-1 te kopiëren en de tekst te vervangen met de vertaling waar nodig
    Manfred
    Manfred
    Hemelbewoner

Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

Bericht van Manfred do dec 04, 2014 1:07 pm

redtails schreef:Ligt er een beetje aan waarop je je karakterbeshrijving baseerd, Manfred :). Als jij jouw tekst sowieso baseerd op de Engelse touhouwiki, dan is het geen probleem dat je deze vertelde teksten vervolgens op de Nederlandse Touhouwiki zet!
    Ik heb de teksten zelf uit meerdere bronnen samengesteld, het zijn dus geen 1-op-1 vertalingen van de Engelse touhouwiki. Ik geef eigenlijk enkel toestemming om de teksten of delen ervan te gebruiken.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu di jan 14, 2025 10:23 am