Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+7
Mailaka
Toumyon
Pshycho Maniac
Sophie
Hakurei Ninja
Urameshiya
Quwanti
11 plaatsers

Nederlandse Touhou Wiki

Quwanti
    Quwanti
    Moderator

Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

Nederlandse Touhou Wiki Empty Nederlandse Touhou Wiki

Bericht van Quwanti do maa 22, 2012 6:08 pm

Hij komt er (misschien) aan hoor! Een Nederlandstalige Touhou Wiki! Gisteren is er een testversie online gezet waar ik als "incubator" dingen kan doen en laten wat ik wil. Dit goede nieuws wil ik natuurlijk niet stilletjes voorbij laten gaan.

Helaas kan ik de link nog niet geven want de host wil niet dat er teveel data en alles naar die site toegaat, sinds die al aardig sloom is. Dat betekend niet dat er nergens over gesproken kan worden, want daarvoor is immers dit subforum: om dingen te bespreken die uiteindelijk daar kan worden aangemaakt!

Op dit moment weten alleen Urameshiya en Hakurei Ninja de link en hopelijk zullen die ook de broodnodige bewerkingen doen aan de wiki zodat het voor de host er goed uitziet en alles uiteindelijk word getransporteerd naar "http://nl.touhouwiki.net/wiki".

Hopelijk zullen jullie in de toekomst allen meehelpen met het opbouwen van deze wiki, want in ieder geval mijn visie is om hiermee Touhou een boost in populariteit te geven bij de Nederlandssprekenden. Het moet dus informatief worden (en uiteraard ook leuk! ・3・).
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Nederlandse Touhou Wiki Empty Re: Nederlandse Touhou Wiki

Bericht van Urameshiya do maa 22, 2012 6:23 pm

Hoera!

Quwanti schreef:Hopelijk zullen jullie in de toekomst allen meehelpen met het opbouwen van deze wiki, want in ieder geval mijn visie is om hiermee Touhou een boost in populariteit te geven bij de Nederlandssprekenden. Het moet dus informatief worden (en uiteraard ook leuk
    Zo denk ik er ook over! Het gaat er niet zo zeer om om meer informatie aan te kunnen bieden dan de Engelstalige wiki, dat is onmogelijk. Wat belangrijker is, is om door in het Nederlands uitleg te bieden over Touhou, meer Nederlandstaligen aan te spreken en ze bovendien te laten zien dat er een actieve community is van Nederlandse Touhoufans. :)

Ook Nederlandse Touhoufans die al veel langer met Touhou bezig zijn, maar het gevoel hebben dat ze in hun omgeving de enige zijn, zullen zich als ze zien dat de wiki een Nederlandstalige versie heeft gekregen, hopelijk afvragen wie daar dan wel achter zitten. En zich er hopelijk mee gaan bemoeien.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator

Bericht van Quwanti do maa 22, 2012 6:25 pm

Urameshiya schreef:Hoera!

Zo denk ik er ook over! Het gaat er niet zo zeer om om meer informatie aan te kunnen bieden dan de Engelstalige wiki, dat is onmogelijk. Wat belangrijker is, is om door in het Nederlands uitleg te bieden over Touhou, meer Nederlandstaligen aan te spreken en ze bovendien te laten zien dat er een actieve community is van Nederlandse Touhoufans. :)
    En om die reden wil ik het op bepaalde punten ook wat anders gaan doen dan de Engelse wiki. Al zal ik dat in het andere topic wel gaan voorstellen. Wat we zeker moeten voorkomen is een directe vertaling gaan worden van de Engelse. ^^;
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator

Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

Bericht van Hakurei Ninja do maa 22, 2012 7:39 pm

Quwanti schreef:Op dit moment weten alleen Urameshiya en Hakurei Ninja de link
    Ohja...? :? Ik weet van niks. *ziet post in geheim personeelssubforum* Oh! Daar is die link! :D

Quwanti schreef:Wat we zeker moeten voorkomen is een directe vertaling gaan worden van de Engelse. ^^;
    Oh, daar gaan Ura en ik zeker voor zorgen met onze Japanese Skillz! Yukkuri R Ik weet niet meer precies wat, maar er waren sowieso wel wat dingen die ik anders wilde doen in de Nederlandse wiki.

Ohja, bijvoorbeeld dat ik vind dat het in een encyclopedie niet hoort om te doen alsof de ondertitel van een spel de manier is om het spel te noemen in het Engels/Nederlands. Bijv. Touhou 6 heet officieel 'Touhou Koumakyou' of 'Touhou Koumakyou ~ Embodiment of Scarlet Devil'. Het afkorten naar 'Embodiment of Scarlet Devil' is eigenlijk hetzelfde als het originele boek 'Frankenstein' bij zijn ondertitel 'The Modern Prometheus' te noemen. (niet helemaal, maar je snapt misschien wat ik bedoel) Het is mij best als de fans het doen in informele situaties, maar IMHO hoort het niet in een wiki. Net zoals dat de volgorde van namen voornaam-achternaam hoort in een wiki ipv het Japanse achternaam-voornaam, hoezeer ik er ook van houd de Japanse volgorde aan te houden. r>o<
    [/rant]
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator

Bericht van Quwanti do maa 22, 2012 7:42 pm

Hakurei Ninja schreef:

Ohja, bijvoorbeeld dat ik vind dat het in een encyclopedie niet hoort om te doen alsof de ondertitel van een spel de manier is om het spel te noemen in het Engels/Nederlands. Bijv. Touhou 6 heet officieel 'Touhou Koumakyou' of 'Touhou Koumakyou ~ Embodiment of Scarlet Devil'. Het afkorten naar 'Embodiment of Scarlet Devil' is eigenlijk hetzelfde als het originele boek 'Frankenstein' bij zijn ondertitel 'The Modern Prometheus' te noemen. (niet helemaal, maar je snapt misschien wat ik bedoel) Het is mij best als de fans het doen in informele situaties, maar IMHO hoort het niet in een wiki. Net zoals dat de volgorde van namen voornaam-achternaam hoort in een wiki ipv het Japanse achternaam-voornaam, hoezeer ik er ook van houd de Japanse volgorde aan te houden. r>o<
    [/rant]
    Haha, dat is een van mijn ideeën voor de wiki. De volledige titel gebruiken. De naamvolgorde kan wat lastiger worden maar dat zal voor later nog wel beslist worden. ^^;
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator

Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

Bericht van Hakurei Ninja do maa 22, 2012 7:53 pm

Zoals ik al zei, hoezeer ik ook houd van de Japanse naamvolgorde (Het is gewoon Hakurei Reimu, niet Reimu Hakurei! r>:() ben ik bang van mening te zijn dat we de Westerse naamvolgorde aan moeten houden in een wiki, omdat dat nou eenmaal officieel zo hoort. Net zoals dat ik er jammer genoeg in het Nederlands aan vast zit Tokio te schrijven ipv Tokyo of Tōkyō/Toukyou als ik correct wil zijn.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 107
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

Bericht van Sophie do maa 22, 2012 8:50 pm

Tof dat de wiki er komt!

Ik zal helaas niet veel kunnen vertalen uit het Japans, alleen Engelse informatie heb ik tot mijn beschiking, maar daar tegenover kan ik natuurlijk wel dingen schrijven!
    Ik wacht benieuwd af!
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya vr maa 23, 2012 5:23 am

Quwanti schreef:Wat we zeker moeten voorkomen is een directe vertaling gaan worden van de Engelse.
    Hakurei Ninja schreef:Oh, daar gaan Ura en ik zeker voor zorgen met onze Japanese Skillz! Ik weet niet meer precies wat, maar er waren sowieso wel wat dingen die ik anders wilde doen in de Nederlandse wiki.
    Wacht, toen ik las wat Quwanti schreef, dacht ik eigenlijk dat hij bedoelde dat de opzet anders moet zijn, en niet dat we vanuit het Japans zouden moeten vertalen om vertaalfouten te voorkomen. Of bedoelde je dat wel, Quwanti?

Ik denk dat het overzetten van informatie van de Engelstalige wiki op zich niet zo'n probleem is, want de meeste informatie daar is gewoon correct en nauwkeurig. Het gaat meer om de manier waarop. De Nederlandse wiki zal veel kleinschaliger moeten zijn.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator

Bericht van Quwanti vr maa 23, 2012 7:27 am

Urameshiya schreef:Wacht, toen ik las wat Quwanti schreef, dacht ik eigenlijk dat hij bedoelde dat de opzet anders moet zijn, en niet dat we vanuit het Japans zouden moeten vertalen om vertaalfouten te voorkomen. Of bedoelde je dat wel, Quwanti?

Ik denk dat het overzetten van informatie van de Engelstalige wiki op zich niet zo'n probleem is, want de meeste informatie daar is gewoon correct en nauwkeurig. Het gaat meer om de manier waarop. De Nederlandse wiki zal veel kleinschaliger moeten zijn.
    Nah, ik bedoel meer in de trant van dat artikelen direct worden gekopieërd van de Engelse wiki en word vertaald naar het Nederlands. Dit moet voorkomen worden. Het moet op zijn minst door jezelf geschreven zijn, al kan je natuurlijk de Engelse wiki als bron gebruiken, want de opzet van bepaalde pagina's kan weer anders zijn.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)

Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

Bericht van Pshycho Maniac vr maa 23, 2012 5:12 pm

Hakurei Ninja schreef:Zoals ik al zei, hoezeer ik ook houd van de Japanse naamvolgorde (Het is gewoon Hakurei Reimu, niet Reimu Hakurei! r>:() ben ik bang van mening te zijn dat we de Westerse naamvolgorde aan moeten houden in een wiki, omdat dat nou eenmaal officieel zo hoort. Net zoals dat ik er jammer genoeg in het Nederlands aan vast zit Tokio te schrijven ipv Tokyo of Tōkyō/Toukyou als ik correct wil zijn.
    Ik vind eigenlijk ook dat het Hakurei Reimu hoort te zijn.
    Maar eh.

En Q --> incubator

Toumyon
    Toumyon

Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

Bericht van Toumyon vr maa 23, 2012 5:30 pm

Eigenlijk zie ik vandaag pas het mooie nut deze wiki kan bieden, ik zal zeker helpen.

btw Quwanti, ik wil me graag ter beschikking stellen voor de wiki, om doujin/fan games, ter informatie te laten beschikken...omdat ik nog een best goed aantal er van heb gespeeld en ik er best zeker van ben om alles met hand te typen qua info.
    Tenzij doujin/fan games niet toegelaten zijn ter informatie voor de wiki als jij dat niet wilt.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator

Bericht van Quwanti vr maa 23, 2012 5:36 pm

Toumyon schreef:Eigenlijk zie ik vandaag pas het mooie nut deze wiki kan bieden, ik zal zeker helpen.

btw Quwanti, ik wil me graag ter beschikking stellen voor de wiki, om doujin/fan games, ter informatie te laten beschikken...omdat ik nog een best goed aantal er van heb gespeeld en ik er best zeker van ben om alles met hand te typen qua info.
    Tenzij doujin/fan games niet toegelaten zijn ter informatie voor de wiki als jij dat niet wilt.
    Ooh, doujin materiaal is zeker niet verboden! Het moet alleen een beetje beperkt blijven en alleen toegevoed worden wanneer het iets heeft bijgedragen aan de populariteit van Touhou (vind ik). Bijvoorbeeld een artikel creeëren over Cirno's Math Class en de album waar die in voorkomt is geen probleem, en hetzelfde geld voor een selectief aantal spellen. Al denk ik wat er aangemaakt moet worden wel goed besproken moet worden op de wiki zelf. ・3・ Leuk dat je ook mee wilt helpen!
    Toumyon
    Toumyon

Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

Bericht van Toumyon vr maa 23, 2012 5:42 pm

Quwanti schreef:
    Ooh, doujin materiaal is zeker niet verboden! Het moet alleen een beetje beperkt blijven en alleen toegevoed worden wanneer het iets heeft bijgedragen aan de populariteit van Touhou (vind ik). Bijvoorbeeld een artikel creeëren over Cirno's Math Class en de album waar die in voorkomt is geen probleem, en hetzelfde geld voor een selectief aantal spellen. Al denk ik wat er aangemaakt moet worden wel goed besproken moet worden op de wiki zelf. ・3・ Leuk dat je ook mee wilt helpen!

Geen probleem, ik zal zien wat ik kan doen. :D
    Mailaka
    Verdwaalde ⑨

Bericht van Mailaka vr mei 09, 2014 6:48 pm

Ik denk dat het beter Is om wat aandacht te schenken aan de Touhou games vanaf TH06 en die alleen gemaakt zijn door TSA.
    Sinds dat punt is Touhou veranderd en ik denk dat het voor nieuwelingen in de Touhouverse het belangrijker is te weten over games die ZUN heeft gemaakt (alleen) dan in samenwerking met andere.

Stuk voor stuk de games een goede pagina te geven (Inc. karakters) is wat ik denk de beste manier om dit aan te pakken omdat het nu wat rommeliger is in "Welke pagina's kan ik wel al bekijken?" en "Zijn de pagina's voldoende?"
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker

Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

Bericht van Princess Sylvysprit vr mei 09, 2014 9:57 pm

IT'S BEEN TWO YEARS
    ACTIVITEIT!

---
    Moderator-edit:
    Let er op Eevee dat je bericht wel toegevoegde waarde heeft. Het is niet netjes op deze manier te reageren nadat iemand dit topic gebumpt heeft.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu di jan 14, 2025 11:04 am