Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+10
Olly
Hakurei Ninja
Remilia~
Toumyon
UNOwen
Gemu
Ranfox
Sophie
Urameshiya
Faolinn
14 plaatsers

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 12 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Olly za maa 17, 2012 12:43 pm

    Wauw, dan heb ik er wel gigantisch naastgezeten met mijn verdenkingen.
    Ik vind het nogsteeds jammer voor je Jasper, maar ik wil je heel graag nog een keer als spelleider omdat dat litteken je zo schattig staat omdat ik al je verhaaltjes nog een keer wil lezen.
    En Suus, ik ben toch blij dat je dit netjes gezegd hebt, anders was het potje ook niet meer leuk geweest.

    Oh, ik was gewoon een burger.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 12 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Urameshiya za maa 17, 2012 12:43 pm

    Allereerst ben ik blij dat je spelleider wilt blijven, Faolinn. Ik kan me voorstellen dat je erg verontwaardigd was toen je erachter kwam dat er niet volgens jouw regels gespeeld werd.

    Maar tegelijkertijd vind ik dat je ook niet moet overdrijven. Nee, niet elke weerwolver met hersens kan bedenken dat ze niet over hun rollen mogen praten buiten het forum. Ik kan het je nog sterker vertellen: als ik een keer spelleider ben (en dat wil ik graag een keertje proberen!), mag van mij iedereen over hun rollen praten zoveel ze willen, zowel op het topic als daarbuiten. Zolang ze maar geen meta-bewijs (screenshots van PMs van de spelleider bijvoorbeeld) laten zien zou het van mij mogen. Dan kun je wel geheime machtsblokken vormen en samenspannen tegen andere spelers, maar je kunt niet zeker weten of de spelers waarmee je samenspant geen wolven zijn die je bedriegen. Dat kan het spel juist een spannende extra dimensie geven die in IRL-weerwolven niet bestaat.

    Anyway, dat is allemaal wanneer ik spelleider ben, en ik weet dat het onder jouw regels niet zo werkt. Dat hadden Myon en Uno ook moeten weten, maar ze hadden kennelijk niet goed opgelet. Dat is heel vervelend, maar het betekent niet dat ze geen hersens hebben, en het betekent naar mijn mening ook niet dat ze gediskwalificeerd hoeven te worden. Ik weet zeker dat ze dezelfde fout hierna niet nog een keer zullen maken. Ik vind dus dat ze ook in de volgende ronde gewoon mee mogen doen.

    In die volgende ronde wil in elk geval ook weer meedoen! Vrijdag de 23e lijkt me inderdaad een goed startmoment. Zullen we er een schoon topic van maken of verdergaan op deze?

    En bedankt voor al je inspanningen tot nu toe, Faolinn. Dat je hier zo boos over bent geeft wel aan hoeveel moeite je stopt in het leiden van dit spel. :) Ik hoop dat we van de volgende/hernieuwde ronde er een kunnen maken die voor jou als spelleider ook de moeite waard is!

    EDIT: Zoveel nieuwe posts terwijl ik dit schrijf!
    Ik ben het met Skip eens, Faolinn. Ik vind niet dat je Uno en Myon zomaar kunt buitensluiten, en ik vind ook niet dat het nodig is. Zie hierboven.

    Ik ben het trouwens ook met Skip eens dat wolven met wijwater niet leuk zijn. Voor de wolven wel, voor de spelleider ook, maar voor de burgers voelt het flauw. Alsof je een spel speelt waarvan je de regels niet kent. Nu zullen sommigen misschien zeggen dat dat juist spannend is, maar als in principe alles mogelijk is (omdat er zomaar nieuwe rollen kunnen worden toegevoegd) betekent dat ook dat je nooit iets kunt uitsluiten. Dat maakt het veel moeilijker om een goede discussie te voeren overdag, terwijl die discussie nou juist het hoofdpodium van dit spel hoort te zijn.

    Maar okee, dat is meer een kwestie van smaak misschien. Ik had het al gezegd, maar het lijkt mij ook leuk om een keer spelleider te mogen zijn. Had er al iemand gereserveerd voor na Faolinn? (Ik geloof het wel, weet alleen niet meer wie.)
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 12 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Faolinn za maa 17, 2012 1:00 pm

    Tis dat jullie m'n post geninja'd hebben dat ik dit er even bij moet schrijven: Dit schreef ik al voordat jullie allemaal mij even kwamen vertellen wat ik als spelleider wel en niet mag doen
    *sigh* okay ik kan niet lang boos blijven... Ik hef de ban wel op. We hebben spelers nodig...

    Het is alleen dat we spelers nodig hebben dat ik de ban ophef, ik heb het DUIDELIJK verteld wat ik wel en niet wil in dit potje. Bovendien zaten er helemaal niet zoveel bijzondere rollen in Skip, dus vertel me alsjeblieft niet hoe ik een spel moet leiden... Ja ik ben een beetje pissed op jullie omdat ik me TOTAAL niet gesteund voel whatsoever. Er is BEWIJS van vals spel, het staat in je skype als je het zonodig wilt lezen

    Ik had expliciet verteld, beste Myon, dat het ten strengste verboden is om elkaar buiten het forum om je rol te vertellen. Binnen het forum ook liever niet, maar uiteindelijk KAN je niet anders om elkaar vertrouwen te winnen dus binnen het forum riep ik slechts op om terughoudend te zijn daarin.
    Waarom het verboden is om je rol buiten het forum te vertellen aan een ander:
    1. Dat recht is slechts voorbehouden aan speciaal daarvoor aangemaakte rollen zoals de adel, zielsverwanten en het koppeltje (de laatste mogen alleen buiten het forum om met elkaar in vertrouwen praten, ze mogen elkaars rol NIET weten!)
    2. Als je dat doet dan kunnen er twee dingen gebeuren:
    -Je vertrouwt een medeburger en vormt een team samen. Dit is een groot voordeel voor de burgers omdat je elkaar in bescherming kan nemen en iemand van je verdachtenlijstje kan strepen. Als je dan ook nog eens aan meerdere mensen gaat vertellen wat die rollen zijn dan vraag ik je: Snap je dan niet dat je op die manier de GEHELE basis van het weerwolven ondermijnt? Weerwolven baseert zich erop dat je niet elkaars rollen weet! Wat is er nou nog voor lol aan als je dat gaat verkloten?
    -Je vertrouwt een wolf (zoals jij dus deed) en verdoemd de burgers tot een oneerlijk potje weerwolven. Eerst zou UNOwen eraan zijn gegaan. Door JOUW toedoen! Vervolgens zouden de wolven jouw of een ander makkelijke target hebben aangevallen. En dan sta je met 5 burgers tegen 4 wolven...

    Kortom: JE. ONTHULT. JE. ROL. NIET. IN. PM!!! Zoals ik al eerder zei: 'Ik verbiedt enkel het prijsgeven van rollen buiten het forum om, als je zo dapper bent het één persoon te vertellen, dan ben je ook maar zo dapper omdat in het aangezicht van de wolven op het forum te doen!'
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 12 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van UNOwen za maa 17, 2012 1:14 pm

    Hmpf. Ik zou het erg oneerlijk van je gevonden hebben om iemand die maar voor de 2e keer meedoet direct te bannen.

    Ik was de Ziener.

    Btw, elke mens met hersens? Beledig je me nu?
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 12 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Faolinn za maa 17, 2012 1:17 pm

    Misschien een beetje UNOwen, er stond duidelijk in de regels wat ik wel en niet wil zien. Dat je die niet doorleest getuigt niet echt van een goede inzet. De gevolgen van zo'n fout zijn voor jezelf...

    bovendien had je het ook van tevoren aan mij kunnen vragen. Ik heb geloof ik wel 10 keer verteld dat vragen altijd naar mij gericht kunnen worden.


    Laatst aangepast door Faolinn op za maa 17, 2012 1:23 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 12 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Toumyon za maa 17, 2012 1:17 pm

    UNOwen schreef:Hmpf. Ik zou het erg oneerlijk van je gevonden hebben om iemand die maar voor de 2e keer meedoet direct te bannen.

    Ik was de Ziener.

    Btw, elke mens met hersens? Beledig je me nu?

    UNO doe jezelf een lol en laat het liggen, we waren fout oke?
    Bedankt dat we nog een kans krijgen fao, ik heb nu alles begrepen.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 12 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Urameshiya za maa 17, 2012 1:19 pm

    Faolinn schreef:Ja ik ben een beetje pissed op jullie omdat ik me TOTAAL niet gesteund voel whatsoever. Er is BEWIJS van vals spel, het staat in je skype als je het zonodig wilt lezen
    Ik heb nog helemaal niemand horen ontkennen dat er sprake is van vals spel. Volgens mij begrijpen we allemaal heel goed hoe je erover denkt en waarom, en volgens mij zijn we het allemaal eens over het feit dat het een probleem is als de regels overtreden worden. Het is alleen de manier waarop je met dat probleem omgaat waar niet iedereen het mee eens is.

    En ja, dit spel spelen we met z'n allen. Als spelleider heb je de leiding binnen het spel, maar het spel is niet jouw bezit. Je kunt er niet alles mee doen wat je wilt. We hebben wel degelijk recht om een mening te uiten over wat je als spelleider wel of niet zou mogen doen, al hoef je ons niet altijd gelijk te geven. Maar het spel is net zo goed van de spelers als het van de spelleiders is. We zouden desnoods jouw volgende ronde kunnen boycotten als jij Myon en Uno niet mee zou willen laten doen en zelf een nieuwe ronde kunnen beginnen. ^^;
    Natuurlijk zou dat vreselijk ondankbaar zijn tegenover jou, dus dat zou ik niet willen, maar je snapt m'n punt denk ik wel.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 12 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Sophie za maa 17, 2012 1:22 pm

    Faolinn schreef: Bovendien zaten er helemaal niet zoveel bijzondere rollen in Skip, dus vertel me alsjeblieft niet hoe ik een spel moet leiden... Ja ik ben een beetje pissed op jullie omdat ik me TOTAAL niet gesteund voel whatsoever.

    Jasper! Echt, kalmeer nou toch.
    Ik heb toch gezegd dat ik het heel vervelend voor je vind en je beslissing steun?
    Ik wil je niet vertellen hoe je moet leiden, ik geef alleen mijn mening. Ik zeg niet dat je die MOET delen.
    Ik ben het eens met je beslissing om opnieuw te beginnen, laten we ons nou gewoon met zijn allen op dat potje verheugen in plaats van hierover te blijven kibbelen.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 12 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Faolinn za maa 17, 2012 1:28 pm

    Ja ik ben al wat gekalmeerd. Het is meer dat ik echt ONTZETTEND uit heb gekeken naar dit potje, vervolgens wordt er vals spel geconstateerd, post ik mijn redenen om het spel einde te brengen (kom op geef toe, jullie zouden het ook niet leuk hebben gevonden als ik pas achteraf zou zeggen 'Tsja het spel ging niet eerlijk want 4 mensen wisten precies elkaars rollen!') en dan lijkt het alsof iedereen zich tegen mij gaat keren. Ik heb al gezegd dat ik de ban niet doe, al blijf ik er bij dat ze die wel hebben verdiend. Verder heb ik nooit gezegd dat dit mijn spel is, what's more, ik heb zelfs gezegd dat dit JULLIE spel is... Ik heb alleen gezegd dat ik duidelijk mijn regels heb gepost en dat jullie dat hebben kunnen lezen, wat de meesten van jullie ook gewoon gedaan hebben.
    Dat van dat ontkennen Ura, was via skype, dat was dan ook expliciet aan Skip gericht.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 12 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Sophie za maa 17, 2012 1:37 pm

    Faolinn schreef:
    Dat van dat ontkennen Ura, was via skype, dat was dan ook expliciet aan Skip gericht.

    Ik ga er niet eens meer op reageren.

    Ik heb zin in volgende week vrijdag, laat ik het daar op houden.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 12 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Urameshiya za maa 17, 2012 1:39 pm

    Faolinn schreef:Ja ik ben al wat gekalmeerd. Het is meer dat ik echt ONTZETTEND uit heb gekeken naar dit potje, vervolgens wordt er vals spel geconstateerd, post ik mijn redenen om het spel einde te brengen (kom op geef toe, jullie zouden het ook niet leuk hebben gevonden als ik pas achteraf zou zeggen 'Tsja het spel ging niet eerlijk want 4 mensen wisten precies elkaars rollen!') en dan lijkt het alsof iedereen zich tegen mij gaat keren.
    Natuurlijk snap ik dat dit voor jou als spelleider vervelender is dan voor wie dan ook. Maar het kwaad is al geschied, we kunnen er niets meer aan veranderen. Myon en Uno hadden niet de bedoeling om het spel te verpesten, laat staan de bedoeling om jouw dag te verpesten. Dat ze de regels niet goed gelezen hadden was dom, maar vergissingen zijn nu eenmaal menselijk. Het is een ongeluk, dus het heeft weinig zin om te doen alsof het om een misdaad gaat. ^^;

    Skip schreef:laten we ons nou gewoon met zijn allen op dat potje verheugen in plaats van hierover te blijven kibbelen.
    Dat lijkt me de beste oplossing! We zorgen gewoon dat de vorige ronde die briljante ronde wordt die deze ronde had moeten worden. :D
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 12 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Toumyon za maa 17, 2012 1:49 pm

    Hey Bedankt Ura en skip, dat jullie zo voor ons opkomen.
    ik heb ook even met fao prive gesproken.
    dus stop nu maar inderdaad over al het gedoe en laten we gewoon opnieuw beginnen, and pretend nothing happened. :D

    looking forward to the real potje weerwolven geleid en gepresenteerd door Faolinnarts.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 12 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Hakurei Ninja za maa 17, 2012 1:50 pm

    Jammer dat het nu zo moet eindigen, want het was een best interessant begin van het spel. Maar laten we zoals Ura zegt hopen/er samen voor zorgen dat het volgende potje dat briljante potje wordt dat deze had kunnen zijn!

    Ik was trouwens Jager. Ik had ook stukjes dagboek bijgehouden, zowel out-of-character als in-character. Dat laatste voornamelijk voor de lol. Het leek me ook leuker om achteraf te lezen dan het OOC stuk, al hangt dat toch erg af van hoe het spel zou verlopen denk ik.

    Ninja's OOC dagboek:
    Ninja's IC dagboek:
    Toen ik aan het IC stuk begon dacht ik er ook aan het misschien aan het einde van de week te sturen naar Faolinn. Zou hij vast leuk vinden om te lezen, en misschien zou het hem inspiratie geven voor zijn geniale verhaaltjes.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 12 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Faolinn za maa 17, 2012 1:54 pm

    Daar ben ik het helemaal mee eens. Het hele weerwolven komt de op het moment even vreselijk de strot uit dus voorlopig ga ik alleen een topic aanmaken waar jullie je kunnen inschrijven. Morgen of overmorgen ben ik weer terug in volle glorie.

    Aangezien ik nu ook wat afgekoeld ben wil ik wel even wat kwijt:
    Ik klaag wel over hoe jullie op MIJ overkomen, maar als ik zo terugdenk aan wat ik geschreven heb dan vraag ik me ook af hoe ik op JULLIE over moet zijn gekomen... Ik heb zo het gevoel dat dat redelijk moet hebben geleken op een kind van 5 dat per se ZIJN spelletje volgens ZIJN regeltjes wilt spelen met zijn mede klasgenootjes...
    Mocht ik zo op jullie zijn overgekomen dan spijt me dat echt heel erg, ik heb me wat laten gaan en niet goed gelet op nuanceringen en terughoudendheid.
    Nogmaals wil ik benadrukken dat ik als spelleider alleen maar JULLIE spel wens te organiseren en me daarom per definitie onderaan de ranglijst probeer te stellen. Ik heb echter wel de volledige rollenconfiguratie en op basis daarvan heb ik gewoon gezien dat doorspelen echt oneerlijk zou worden.
    Het was de post van Myon die me deed twijfelen aan de ban... Myon neemt dit allemaal echt heel netjes op, bovendien is een tiran wel het laatste wat ik wil zijn dus ja... wat de ban betreft zat ik fout. Ook daarvoor dus mijn oprechte verontschuldigingen. Of het nou met opzet tegen de regels was of niet, het is gewoon een naaistreek om meteen een ban op spelers te zetten... Bovendien hebben we goede spelers als Myon gewoon nodig ^^

    On a side note, het lijkt me ook wel wat om wat meer achterover te kunnen leunen en gewoon mee te spelen. Dus als er iemand is die HEEL graag een potje wilt leiden, raise your hand~. Ik speel dan wel gewoon mee, als dat mag van de spelleider uiteraard xP
    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 12 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Gemu za maa 17, 2012 2:31 pm

    Ik leid wel.

    Gesponsorde inhoud


    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 12 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 8:46 pm