Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+2
Hakurei Ninja
Nekotaku
6 plaatsers

Design voor TvH T-shirt

Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Design voor TvH T-shirt Empty Design voor TvH T-shirt

Bericht van Nekotaku do feb 02, 2012 12:25 am

Zoals sommigen al in de chat hebben gehoord, had ik het idee om m'n gebrek aan cosplay op Tsunacon goed te maken door een T-shirt te laten bedrukken met reclame voor ons fijne forum hier, in de hoop nog wat leden te ronselen. Voor het design wil ik op de voorkant een enigzins abstracte afbeelding van Reimu en Marisa. Ik zou het op een zwart shirt laten drukken, dus moet er een sterk contrast worden gemaakt. Om het niet te opzichtig te maken ga ik voor enigzins gedesatureerde kleuren. Er worden eenvoudige kleurvlakken en subtiele gradienten gebruikt, zodat gebrek aan detail in de print niet problematisch wordt.

Anyway, ik kan voor geen meter tekenen, dus heb ik alles buiten de schets maar in Inkscape als vector afbeelding gemaakt. Dat is wat gemakkelijker qua correctie en rotzooien tot het er acceptable uitziet. Ik had graag jullie mening over de Reimu afbeelding:

Design voor TvH T-shirt Reimub.th

Ik realiseer me dat er een scherpe zwarte rand rond Reimu zit. Die gloed is er maar snel opgezet om het contrast met de zwarte achtergrond te versterken. Hoe ik dit uiteindelijk aanpak moet ik nog bezien. Voor de Marisa ga ik van een lichte rand moeten gebruik maken om haar zwarte kleren niet te laten verdwijnen in de achtergrond. Over Reimu en Marisa komt dan de naam van het forum te staan.

Verder zou ik op de achterkant een QR code laten plaatsen, wat het mensen met een smartphone gemakkelijk maakt de URL van het forum op te slaan.

Het zou in elk geval heel nipt worden, dus als ik het niet haal qua tijd gaat de Reimu mogelijk moeten volstaan. Als die aanvaardbaar lijkt, tenminste.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator

Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

Design voor TvH T-shirt Empty Re: Design voor TvH T-shirt

Bericht van Hakurei Ninja do feb 02, 2012 3:12 am

Leuk idee! En voor iemand die zegt dat hij niet kan tekenen ziet je vector art er erg goed uit :D

Als het constructieve feedback is dat je wilt, klik op de spoiler. Ik heb zelfs snel wat schetsjes gemaakt zodat je kan zien wat ik bedoel. :)

: klik mij! :D :
    Hopelijk heb je er wat aan. ^^

Als je de fonts wilt weten die ik in de banner van de site heb gebruikt, het zijn gratis VNI-Thufap fonts. (o.a. hier te vinden). De naam van het forum is in VNI-HLThuphap en de tekst eronder in VNI-Thufapfan. En de nauwelijks zichtbare 白玉楼階段 kanji op de achtergrond zijn in KouzanBrushFont, een font voor Japanse en Latijnse karakters die ook gratis te downloaden is.

Ik had in de banner wel een beetje met de grootte en positionering van sommige letters van de forumnaam gespeeld, dus als je daar meer details van wilt weten, of als je m'n .psd bestandje wilt hebben, vraag maar. :)

ʜᴀᴋᴜʀᴇɪ☯ɴɪɴᴊᴀ
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya do feb 02, 2012 4:04 am

Yes! Dus het gaat er echt van komen. :D

Nekotaku schreef:Anyway, ik kan voor geen meter tekenen, dus heb ik alles buiten de schets maar in Inkscape als vector afbeelding gemaakt. Dat is wat gemakkelijker qua correctie en rotzooien tot het er acceptable uitziet. Ik had graag jullie mening over de Reimu afbeelding:
    Ik zou zeggen dat het er al meer dan acceptable uitziet op dit punt. Ik heb verder niet zoveel verstand ervan als Ninja, dus ik kan weinig aan zijn commentaar toevoegen, maar ik denk dat dit prima zou werken op een t-shirt.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku do feb 02, 2012 11:48 am

Erg bedankt voor de feedback, Ninja! Zeker qua gezicht en nek heb je volledig gelijk. Vooral die nek vond ik van het begin al niet heel geslaagd. En 'r achterwerk steekt inderdaad wat veel uit XD

Aangezien het allemaal vectors zijn is dat gemakkelijk aan te passen, dus ik ga proberen het nog te doen. Ik ging juist aan m'n Marisa beginnen, dus kan ik daar het advies al meteen toepassen.

En ook bedankt voor het font. Ik wilde eigenlijk dat van de banner gebruiken, dus des te beter. Dat bespaart me weeral een hoop tijd om het met m'n vreselijk handschrift zelf proberen te doen.

EDIT:
    Okay, schets voor Marisa is klaar.
    Design voor TvH T-shirt Reimumarisa

Er zijn nog wel wat dingen die niet kloppen, zoals de lengte van de armen, maar dat corrigeer ik wel in de vectors.

Trouwens meteen een backup plan bedacht voor als de t-shirt niet tijdig zou af geraken/arriveren: flyertjes laten printen met de afbeelding, URL en QR code. Dat moet zeker lukken. Misschien dat ik dat trouwens alsnog doe. Alleen weet ik niet of ze het bij Tsunacon erg zouden vinden dat iemand zoiets uitdeelt, maar aangezien anderen al Marsen of Snickers gingen uitdelen met TvH wrappers lijkt me dat wel toegelaten.

Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku di feb 07, 2012 3:54 am

Klaar.

Design voor TvH T-shirt Tshirtsmaller

Ik heb geprobeerd het advies van Ninja enigzins toe te passen, maar dit ging niet 100% aangezien sommige objecten dan niet langer correct aansloten of overlapten. Het zou iets te veel tijd hebben gevergd om dit helemaal correct te krijgen.

Ja, Marisa 'r handen trekken op niets en ja, ik heb geen streepje geplaatst op die laatste "o" in "Hakugyokuro". Maar het is *kijkt op klok* 3u51?!! Jeezus...

Anyway, het t-shirt is besteld dus ik hoop dat ik in m'n vermoeidheid geen echt gruwelijke fouten heb gemaakt. Suggesties voor verbetering zijn nog altijd welkom aangezien ik mogelijk ook nog kaartjes laat printen. Heb toestemming gevraagd om deze te verspreiden aan de Atsusacon organisatoren, maar indien dit niet mogelijk is kan je ze wel bij de infobalie leggen.

Als iemand graag de resources zoals vector afbeeldingen heeft, laat gerust weten.

EDIT: dat had misschien "Touhou Project" moeten zijn in plaats van "Project Touhou". Note to self: niet meer zo'n dingen doen om 3 uur 's nachts.

EDIT 2: hahaha, ook nog Marisa's strik vergeten rond haar staart. God allemachtig...
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya di feb 07, 2012 9:24 am

Haha, de Project Touhou is inderdaad een beetje jammer, maar ik vind dat het gehele design toch erg fraai geworden is! Ik verwacht nu ook een foto van het shirt als je het binnen hebt. =P

Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator

Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

Bericht van Hakurei Ninja wo feb 08, 2012 10:35 am

Wow, dat ziet er inderdaad erg fraai uit. :D

Als ik nitpicky mag zijn over het logo, ik zou de 'T' iets dichter bij de 'rappen' zetten (Ik weet het, komt door het font...) en het streepje boven de 'o' is trouwens een horizontaal ingedrukt streepje (- en _ kunnen allebei) in hetzelfde font. Dan weet je dat voor de volgende keer. :)

Maar ziet er goed uit! Veel succes met reclame maken :D

ʜᴀᴋᴜʀᴇɪ☯ɴɪɴᴊᴀ
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku wo feb 08, 2012 10:45 am

Thanks. Ik heb een mailtje terug gehad van Tsunacon waarin ze zeiden dat als ik effe de informatiemanager of staflid van de games room verwittig, het geen probleem is flyertjes te verspreiden bij de Touhou game stand. Dus kaartjes laten drukken kan ook nog! Als ik dat doe corrigeer ik wel eerst m'n fouten.

Design voor TvH T-shirt Parseesignature
    Koishi~
    Koishi~
    Forumyōkai

Leeftijd : 25

Bericht van Koishi~ wo feb 08, 2012 9:36 pm

Wow, wat mooi! Als ik naar het Tsunacon zou gaan zou ik vast en zeker zo een T-shirt kopen! En het is ook een heel goed idee, om op zo een manier reclame te maken. Goed bezig!

En trouwens, Neko tekent beter dan mij. ^^"

Design voor TvH T-shirt Vrolij14 V-R-O-L-I-J-K  ♥ Design voor TvH T-shirt Vrolij13[/center]
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku do feb 09, 2012 9:13 pm

Ondertussen zijn er ook kaartjes (op A6 formaat, grootte van een postkaart) besteld. Die zien er zo uit:
    Design voor TvH T-shirt Cardprintsample

Marisa 'r ontbrekende strik is toegevoegd, het liggende streepje op de o, de T van Trappen is wat dichter bij de r gezet en er staat "Touhou Project" in plaats van "Project Touhou". Komt natuurlijk niet langer overeen met het t-shirt, maar ja. Hopelijk heb ik de omzetting naar CMYK kleuren en de 3mm bleed aan de rand niet helemaal om zeep geholpen in de versie die ik naar de site heb gestuurd.

homemadecupcake
    homemadecupcake
    Hemelbewoner

Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : PUDDING~<3

Bericht van homemadecupcake zo okt 06, 2013 12:39 pm

ATTENTIE MENSEN!

Gisteren heb ik mezelf even helemaal jaloers zitten maken op jouw T-shirt, dus kwam ik op het idee om er meerdere te laten printen voor ook andere mensen op het forum. Ik heb nu al een stuk of 7 geïnteresseerde en zou daarom graag willen weten waar jij je shirt heb laten printen, hoe duur en of het mogelijk is om ook andere designs te maken (zoals een almachtige Remilia). Dus bij deze blaas ik opnieuw leven in het topic!

Design voor TvH T-shirt Cupcake_zpsafa89e56
    [18:29:32]kermisfan112 : lieke+koken=kernexplosie
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

Bericht van Reym zo okt 06, 2013 12:48 pm

Leuk idee om shirts te printen! Ik ben ook jaloers op die al die vette touhou-shirts..
    Zullen we ook een lijstje maken met mensen die er in geïnteresseerd zijn?

Design voor TvH T-shirt DoQwdaP
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku zo okt 06, 2013 3:47 pm

Ik heb het t-shirt in 2011 laten drukken bij Digitransfer. Totale prijs was €54,45. €31,95 voor het t-shirt en printen, €10 verzendingskosten en dan 19% BTW erbovenop. Let op dat ze in Nederland gevestigd zijn en in het naar België liet verzenden, en ik één van de dikkere katoensoorten had gekozen. Dus het kan iets minder duur.
    Er staat wel een foute op dat shirt. Namelijk "Project Touhou" in plaats van "Touhou Project". Ik was toen nog niet zo heel lang actief in Touhou dus vergeef het me /// 

Voor LSR heb ik er ook eentje laten printen. Ik had toen een gecorrigeerde versie opgestuurd, maar ze hebben alsnog de oude afbeelding gebruikt. Misschien omdat ik gevraagd had de transparantie en cut-out hetzelfde te doen, en dat voor verwarring zorgde. In elk geval wel een minpuntje voor de site.

Mogelijk kan het ergens anders goedkoper, al ben ik wel tevreden over de kwaliteit van Digitransfer. Het shirt gaat al 2 jaar mee en toont nog altijd geen tekenen van slijtage. Door de methode van opdruk vervaagt de tekening ook niet.

Mijn beperkte skills zouden beter opzij stappen voor een afbeelding van iemand die meer verstand heeft van tekenen. Dus een nieuw shirt zou best wel leuk zijn. Als iemand tips wilt inzake hoe groot deze kan zijn, welke verhouding het beste werkt en waar je op moet letten voor transparante stukken, vraag maar raak.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu do aug 18, 2022 1:26 pm