van Decidetto zo jul 20, 2014 4:15 pm
Die Mahou Shoujo horror klinkt interessant, Rage. Ik zal eens kijken! (Misschien leuk voor op vakantie straks.)
Ik ben ook al een poos bezig met Boku wa Mari no Naka, naar de suggestie van Bakuhatsu. Enthousiasme!
- later in het verhaal:
Heel verantwoordelijk van hem dat hij met alle macht probeert te voorkomen dat hij het naakte lichaam van Mari ziet als hij... haar ís. Het moment waarop hij eigenlijk alle hoop laat varen is wel mooi gedaan. Tijdens het aankleden kijkt hij naar beneden en accepteert in feite zijn nieuwe lichaam. Dat de maker niet schroomde om het naakt daadwerkelijk te tekenen geeft nog extra kracht mee aan de rauwe realiteit van zijn situatie. Ook dat met het ongesteld worden. Niemand wil het zien, maar de maker tekende het. Het is Mari's realitiet die nu de zijne is.
Ik ben zelf ook bezig met een stel manga:
Gokukoku no Brynhildr. Na gestopt te zijn met de anime voordat er al te veel plotelementen uit de doeken waren gedaan om in de laatste paar afleveringen het verhaal af te ronden, ben ik overgestapt op de manga. Ik ben nog niet voorbij het punt tot hoever ik de anime gekeken heb, maar het valt me op dat de anime de manga in behoorlijk detail gevolgd heeft tot nu toe. Het zal zijn geweest dat ze zich later pas realiseerden dat ze in de knoei zaten qua afleveringen.

In ieder geval, sci-fi die een beetje horrorachtig is (met redelijk grof geweld en zo), maargoed, vanwege de buzz rond de anime, zullen de meesten wel een idee van deze serie hebben.
Nozoki Ana. Ecchi. Zware. Zo borderline als borderline kan worden, maar het heeft verrassend genoeg aardig wat spanning en mooie momenten. Klein samenvattinkje:
- Spoiler:
Kido, onze hoofdpersoon, is eindelijk van high school verlost. Hij staat op het punt om aan een kunstopleiding te beginnen en heeft een kamer in de buurt gevonden. Als hij zich 's avonds met zijn beste vriend ladderzat heeft gezopen en wat versuft aan het rondkijken is in zijn kamer, valt zijn oog op een gleuf in de muur. Als hij er doorheen tuurt, vangt hij een glimp op van het onderlichaam van zijn buurmeisje (met wie hij nog geen woord heeft gewisseld), dat zich juist aan het bevredigen is. Zodra tot hem doorgedrongen is wat hij ziet, spurt hij meteen naar de deur van zijn buur, om haar op de hoogte te brengen van het gat. Als ze opendoet, belandt hij door onhandig voetenwerk bovenop haar (give him a break, hij is dronken) en neemt zij prompt een gênante foto van het schouwspel om hem mee te chanteren. Ze weet van het gat en dwingt, wapperend met de foto, Kido tot een raar gluurspel: even dagen van de week gluurt zij, oneven dagen gluurt hij, met op zondag een rustdag. Kido verzet zich er keihard tegen en besteedt haast geen tijd meer in zijn kamer. Als hij later een vriendin krijgt en het "is zover" (op zijn kamer ook nog wel), voelt hij zich een béétje in het nauw gedreven. Hoewel hij het liefst van Ikuno (zijn buurmeisje) af wil, moet Kido nu zijn rare "relatie" met haar geheim houden, voor zijn eigen bestwil.
Nazo no Kanojo X / Mysterious Girlfriend X. "Een verfrissed realistisch beeld van een eerste echte relatie." -aldus een random reviewer. Hier is ook een anime van, maar na afloop daarvan wou ik meer!

De tekenstijl is aandoenlijk ouderwets.
- Spoiler:
Na het speeksel van een net ingetransferd meisje te hebben geproefd (ze slaapt regelmatig voorovergebogen over haar tafelblad en laat hierbij wel eens wat achter), raakt Tsubaki, de hoofdpersoon, er plotsklaps lichamelijk van afhankelijk. Met Urabe -- dat meisje -- bouwt hij een routine op waarbij ze hem na school, op de weg naar huis, elke dag een beetje speeksel geeft. Aangezien ze zodoende min of meer aan elkaar vast zitten, besluiten ze er ook maar wat van te maken en starten een relatie. Het verhaal volgt de ontwikkeling hiervan. Het verloopt echter behoorlijk moeizaam, met Urabe die vreemd veel afstand van Tsubaki houdt en bij iedere keer dat hij haar zonder haar instemming aanraakt, haar schaar die ze altijd op haar dij draagt -- geholsterd in haar onderbroek -- tevoorschijn haalt en als dreigement iets dat vlak naast Tsubaki staat aan stukken knipt. Daarbovenop wordt Tsubaki geconfronteerd met zijn one-sided crush uit middle school die plotseling wél gevoelens voor hem lijkt te hebben (en ze speidt het meer ten toon dan Urabe) en heeft meer en meer moeite met trouw blijven. Behoorlijk wat hardships, twijfel en ongemakkelijkheid, maar zo langzamerhand worden Tsubaki en Urabe closer.
Het haar van Urabe valt bijna altijd over haar ogen, maar de weinige keren dat je haar volledige gezicht ziet is ze te aandoenlijk voor woorden. (Beetje off-topic: in de anime is haar stem echt geniaal. Compleet anders dan alle andere personagestemmen die ik ken van waar dan ook. Aan de lage kant (da's al best cool en anders) en terughoudend qua emotie, maar er is iets.. Lastig te beschrijven, maar simpelweg zó leuk!)
Laatst aangepast door Decidetto op zo jul 20, 2014 4:21 pm; in totaal 4 keer bewerkt