Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+20
TH-chen
Deviljho
Reym
Tritium
-Yuki-
RoyalPanties
Scarlet
RemiliaxScarlet
211nafsimreK
Shiro
flandere
UNOwen
Zumochi
BaksteenComrade
Hakurei Ninja
Michiresu
Sophie
Nekotaku
Pshycho Maniac
Rage
24 plaatsers

Welke manga lees jij of adviseer jij?

Rage
    Rage
    Über-Senpai

Leeftijd : 36
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

Welke manga lees jij of adviseer jij? - Pagina 2 Empty Re: Welke manga lees jij of adviseer jij?

Bericht van Rage ma sep 10, 2012 3:02 pm

Needless (Warning for older readers due to nakedness)
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

Welke manga lees jij of adviseer jij? - Pagina 2 Empty Re: Welke manga lees jij of adviseer jij?

Bericht van Sophie ma sep 10, 2012 6:59 pm

Ik lees weer wat routes van Higurashi : D
    211nafsimreK
    211nafsimreK
    Onsterfelijk

Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Crazy lego builder.

Bericht van 211nafsimreK ma sep 10, 2012 10:09 pm

Heb afgelopen zaterdag mijn eerste 2 manga's gekocht, de eerste 2 volumes van Madoka.
    Ik vind ze iig tof, en ik ga zeker meer manga kopen :D
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator

Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

Bericht van Hakurei Ninja di apr 16, 2013 1:50 pm

Op de terugweg van Yuyucon 2 heb ik in de trein Chobits gelezen en het begon net spannend te worden, dus sindsdien heb ik het niet neer kunnen leggen. <3 Ik was al maandenlang ergens halverwege volume 2, maar nu heb ik al bijna volume 4 (van de 8) uit. :D

Ik had de anime al jaren terug gezien, maar het meeste was ik alweer half vergeten. Voor mensen die het niet kennen, meer info in de spoiler tag:
    Spoiler:
    Wat betreft verschillen tussen de anime en manga, de manga was nog niet afgelopen toen de anime eindigde, dus de anime heeft niet het hele verhaal (en ook af en toe een filler aflevering). De anime focust ook iets meer op cutesy gedoe en ietsje minder op het plot en andere interessante dingen.
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Thwomps.

Bericht van RemiliaxScarlet vr mei 31, 2013 9:43 pm

-Nisekoi
    -Scary Lessons
    -Shiki
    -Ibitsu (die vond ik ook heel goed!)
    -Mushi to Medama
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil

Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

Bericht van Scarlet zo nov 24, 2013 1:55 pm

Update tijd~!

Momenteel bezig aan:
    Sayonara Zetsubou sensie: 23/301 Chapters
    Touhou Bougetsushou ~Silent Sinner in Blue

Momenteel op Onhold/Wachtend op nieuwe chapters:
    Corpse Party: Another Child: 10-17 chap.
    Corpse Party: Blood Covered: 32/47 chap.
    Fuku Neko: 14/17 chap.
    Kiss x Sis: 74/?? chap.
    Kuroshitsuji: 87/?? chap.
    Pandora Hearts: 88/?? chap.

In de planning staan veel manga's van anime's die ik zeer goed vond.
    RoyalPanties
    RoyalPanties
    Verdwaalde ⑨

Leeftijd : 27

Bericht van RoyalPanties zo nov 24, 2013 7:27 pm

Ik ben pas begonnen met 'Oyasumi PunPun'
    erg mooie manga!
    Verder ben ik altijd op zoek naar manga met Yandere/geöbsedeerde personages. De beste die ik tot nu heb gevonden zijn School days en Koharu no hibi~!
    -Yuki-
    -Yuki-
    Vaste forumganger (Easy Mode)

Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Science!

Bericht van -Yuki- ma nov 25, 2013 8:57 am

RoyalPanties schreef:Ik ben pas begonnen met 'Oyasumi PunPun'
    erg mooie manga!
    Verder ben ik altijd op zoek naar manga met Yandere/geöbsedeerde personages. De beste die ik tot nu heb gevonden zijn School days en Koharu no hibi~!
    Aku no Hana is een hele goeie. De anime zit vol met derpy faces, maar de manga is dus heel anders kwa uiterlijk en dat is maar goed ook.

Mirai Nikki heeft zeker ook een hele goede Yandere. Als je verder nog wat in de yandere mangas tegen komt laat het me weten. Ben zelf ook altijd op zoek.
    Tritium
    Tritium
    Vaste forumganger (Hard Mode)

Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : The power to offend everyone while trying to be funny

Bericht van Tritium vr dec 06, 2013 10:43 pm

Een manga die ik hier heb liggen, en ook heel erg aanraad, is Detroit Metal City.

Er is al een 12 episode OVA van(die stopte voor de epic Satanic Emperor arc) en een Live-Action film die ik nogsteeds moet zien. De manga is geheel in z'n engels(en naar mijn mening ook goed) vertaald door Viz Media.

Er zijn 10 volumes en het is afgelopen, wat leid tot makkelijk doorlezen, maar jammergenoeg ook leid tot Awesomeness Withdrawl.

De basis van het verhaal is dusdanig: De hoofdpersoon is een 23 jarig maagdelijk muurbloempje genaamt Soichi Negishi. Hij houd van hippe dingen zoals romantische zweedse popmuziek, en speel graag akoestische muziek. MAAR zijn on-stage alter ego Johannes Krauser II, is een awesome Death&Glam-metal stereotype dat on-stage rochelballen spuwt, een oude masochist mishandelt, grote hoeveelheden misdaden begaat, kleine knuffeljes verkracht, 11 rapes in een seconde haalt en in de anime-intro "SATSUGAI"(wat tevens hun populairste nummer is(Kijk op youtube in de description voor vertaling, Live-Action versie omdat ik geen engelse versie van de anime intro kan vinden, youtube maar als je anime versie wilt zien)) zingt over hoe hij z'n hele familie heeft uitgemoord. De reden waarom dit niet dramatisch is maar komedisch is omdat het zo over de top is dat je het niet serieus kan nemen. Voor het grootste gedeelte van het verhaal is de onderligende bron van drama (en komedie) de interne strijd tussen Negishi het rustige van hip houdende(maar erg on-hip zijnde) jongman, en de extreem uitbundige en ronduit crimineel gestoorde Krauser.

Deze review van Vol. 1 is prachtig, maar spoilt een paar dingetjes. Ik adviseer het om te lezen aangezien het een veel mooier verhaal verteld dan ik kan.
    Spoiler:

Prachtige quote trouwens: "Detroit Metal City is for mature readers with juvenile ideas about what is funny. When I read D.M.C. in Japanese my first reaction was “this is hilarious,” and my second reaction was “how in the world could this ever be brought to English?” I am happy Anne Ishii and Viz were able to answer that question perfectly and disgustingly."
    Rage
    Rage
    Über-Senpai

Leeftijd : 36
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

Bericht van Rage vr dec 20, 2013 5:41 pm

Momenteel Kingdom Game aan het lezen, het is een soort van.... Hmmm Wolven van Hakugyokuro maar iedereen weet wat ieders rol is en deze wijzigt ieder middernacht. Er zijn 3 rollen, Koning, Edelman en Boer. Koning kan iedereen bevelen geven (die de lichaam gaat doen of ze het willen of niet) de Edelman moet naar de Koning luisteren maar kan de Boer bevelen en de Boer kan met andere Boeren een revolutie starten.

Ik heb niet veel gelezen maar het klinkt best leuk.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

Bericht van Reym zo jan 12, 2014 7:19 pm

Tritium schreef:Een manga die ik hier heb liggen, en ook heel erg aanraad, is Detroit Metal City.
    Ik heb de anime en de film gezien, zo grappig! maar de manga moet ik nog lezen.

Ik vind zelf Gantz erg leuk. Een groepje mensen verschijnt opeens in een appartement waar een zwarte bal staat. Opeens komen er wapens uit de zwarte bal en krijgen ze een opdracht om aliens uit te roeien.
    Het heeft goede actiescenes, en het is af en toe ook wel grappig, en griezelig. Je moet een niet al te happy blije shounen manga verwachten, en daarom vind ik het leuk.

Ik vind Liar Game ook leuk, een soort 'wie is de mol' maar dan in manga vorm. Het gaat over een groep mensen, die meedoet aan een spel waarmee je geld kan winnen, maar dan moet je wel een ander benadelen, en die ander kan dan een torenhoge schuld krijgen.

Litchi Hikari Club is ook een goede manga. Hij is niet lang, maar wel interessant. In een stad die volgebouwd is met fabrieken, richt een aantal schooljongens een soort facistische club op. De jongen die de leider is noem ze 'Zera'. Maar ze hebben nog één ding nodig: een meisje van hun leeftijd. Daarom bouwen ze de robot Litchi, die een meisje moet vangen.
    Er zit wel gore in de serie. Ik vind het interessant om te zien dat de hoofdpersonen steeds minder onschuldig worden, en er zitten ook referenties in naar filosofie en beruchte leiders en dictators uit de geschiedenis.
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Thwomps.

Bericht van RemiliaxScarlet wo feb 05, 2014 6:41 pm

Momenteel bezig met Kuroko no Basket, Oumagadoki Doubutsuen, elDLIVE, Pupa, Assassination Classroom en Shoukoku no Altair.

Oumagadoki Doubutsuen is momenteel stopgezet. Best jammer, want het was een leuke manga.
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil

Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

Bericht van Scarlet za maa 08, 2014 3:53 pm

Ik lees door tanuki nu de manga Yotsuba&!
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner

Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

Bericht van Deviljho do apr 10, 2014 9:02 am

Op het moment lees ik Corpse party, Deadman wonderland en Another. Weet iemand nog leuke manga's als deze?
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)

Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

Bericht van TH-chen do apr 10, 2014 9:26 am

Terra Formars voor jouw Devil!

Super chille manga en als de anime uit komt ho ho ik voorspel je hit van het jaar

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za sep 30, 2023 2:44 am