Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+20
TH-chen
Deviljho
Reym
Tritium
-Yuki-
RoyalPanties
Scarlet
RemiliaxScarlet
211nafsimreK
Shiro
flandere
UNOwen
Zumochi
BaksteenComrade
Hakurei Ninja
Michiresu
Sophie
Nekotaku
Pshycho Maniac
Rage
24 plaatsers

    Welke manga lees jij of adviseer jij?

    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Welke manga lees jij of adviseer jij? Empty Welke manga lees jij of adviseer jij?

    Bericht van Rage di jan 31, 2012 4:38 pm

    Verveel me te pletter op werk dus maak ik dit.

    Geef dus gewoon aan welke manga je aan het lezen bent als je wilt een kleine beschrijving waar het over gaat maar geen spoilers graag! Ook gewoon adviseren welke mensen een manga moeten lezen, niet dreigen enzo natuurlijk maar gewoon informeren zonder spoilers natuurlijk.

    Bijvoorbeeld:

    Ibitsu - Is een horror manga over een meisje die in een vuilnnisbelt zit en jongen vraagt of ze een zusje hebben. Geeft de persoon antwoord dan zal ze deze stalken op de meest ongewone manieren.

    Sengoku Youko - De broer en zus Jinka en Youko reisen door Japan om het kwaad te bestreiden samen met een bange samurai Shinsuke. Samen vechten ze tegen demonen en priesters die kwade bedoelingen hebben.

    Gintama - Als je comedy leuk vindt en vooral gag types en 4th wall breaking. Dan is Gintama iets voor jou. Gintama gaat over de hoofdpersoon met diabetes Sakata Gintoki die een Jack-of-all-Trades is om zo zn huur te betalen, echter ontwikkelt hij samen met zn vrienden in de vreemdste situaties per ongeluk of zelfs met opzet.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Welke manga lees jij of adviseer jij? Empty Re: Welke manga lees jij of adviseer jij?

    Bericht van Pshycho Maniac di jan 31, 2012 6:37 pm

    Omdat ik veel te lui ben rip ik de summary van wikipedia en mangatraders.


    Angel Densetsu - Angel Densetsu is a story about Seiichirou Kitano, a kind and naive boy with the heart of an angel, but the sinister looks of a devil. This paired with his horrible luck and awkward social skills causes many misunderstandings, leading people to assume that he is a villain or heroin addict, and results in a career as the head thug, or "school guardian" at his new school.

    Girls Saurus - The story revolves around 16-year-old Shingo Chiryu who had been beaten and hospitalized for a month by a morbidly obese girl whose naked confession he had rejected. As a result of the encounter, Shingo has developed a fear of all women, called gynophobia. While Shingo tries to hide his fear, the school nurse notices it and advices him to join the boxing club. However, Shingo soon finds out that all of its members are girls, the club's adviser is the school nurse, and one of the clubs members, the now slim Haruka Nishiharu, is the very girl who had put him in the hospital.

    Half Prince - Feng Lan is a 19 year-old girl who is challenged by her twin brother to play a virtual reality game called Second Life. Being the first player to log onto the game, she is allowed do distinguish her real life looks from her avatar; thus she creates a handsome male elf named Prince. In game, she forms a team called the Odd Squads which consists of: Lolidragon, a female hidden gamemaster; Ugly Wolf, a beast race Priest character; Doll, a necromancer; Guilastes, a bard with an attraction to Prince; and Yu Lian, a female mage. As the story progresses, the Odd Squads compete in a enter emerging victorious and are awarded a large city which they name as Infinity City which Prince is voted to lead. Before the city is open to the public, Prince leaves in search of comrades to serve under her and wanders onto another continent. There, she befriends her real life friends, Lu Jing and Yun Fei and becomes involved in a hidden quest which awards her with two NPCs with self-awareness, Kenshin and Sunshine.

    As the plot progresses, Prince learns that a self-aware NPC named Lord of Life, is commanding an army of NPCs to delete the humans which will prevent them from returning to the game. In response, Prince gathers players throughout the game in order to combat the threat.


    Hana Kimi - Mizuki Ashiya, a Japanese girl living in the United States, watches a program on TV featuring a high jumper named Izumi Sano. She was amazed by his performance and begins following his athletic career. Years later, she does research on him and discovers that he is currently attending Osaka High School. The school is unfortunately an all-boys school and Mizuki convinces her parents to send her to Japan by herself.

    Oblivious to the fact that their daughter is going to attend a boys school, her parents let her go. To enter the school, she cuts off her long hair, disguises herself as a male, and tries her best to give hope to Sano after hearing that he no longer does the high jump anymore. As she settles in, an accident reveals her identity to Hokuto Umeda, the school doctor, and Izumi Sano. Izumi hides his knowledge of Mizuki's gender and tries to help her keep her secret, though it sure is not easy as many situations land Mizuki in compromising positions that will reveal her true gender.


    Otaku no Musume-san - Kanau Yukimura is nine years old, she's meeting her father for the first time. However, he turns out to be an otaku! The two of them start living together in the same apartment, next to a lot of interesting neighbors. Unsurprisingly, things don't always go smoothly for these two...

    Ichinensei ni Nacchattara - Takatou Iori, a high school junior, while on his way to school to confess his love to classmate Kusanagi Mikuru by means of a love letter, gets run over by a truck saving a cute elementary schoolgirl, and is then brought back to life as an cute elementary schoolgirl.

    Midori no Hibi - Seiji Sawamura is the toughest student in his high school. His grades aren't very good because he fights more than he studies, but he tends to protect the weaker students from bullies. A few classmates idolize him; one (Midori Kasugano from a different school) shyly loves him from afar; but most are just afraid of him, which has made it impossible for him to find a girlfriend. In desperation, he says to himself that he will grow old with only his right hand as lifelong companion — until one morning when he wakes to find a miniature Midori attached to where his right hand used to be.

    MxO - The story starts off with a flashback, Kuzumi Taiga is asked at his school entrance interview what he would do if he could use magic. "Take over the world" is his reply, followed by an outburst of laughter from a very cute girl. Not much remains in his memory after those events, but he does remember the girl and she is somehow involved in him failing to enter the school of his choice.

    Wandering around outside of aforementioned school the next day, he gets mistaken for a student ditching class by one of the teachers; and get's pulled into the school through a magic barrier he did not notice and causes an uproar.

    He is in fact a student with no magical ability at all, and it just so happens this is a magic school. Hiding his lack of magical talent, can he achieve the impossible? Stay in school, get the girl, and become the greatest magician in his school?

    Pretty Face - Randou Masashi, leader of his highschool's karate club and the champion of a national karate competition, is involved in a near fatal accident. When he wakes up he finds out that one year has passed, his family gone, and his life totally changed. During the accident his face was burned beyond recognition, and a doctor remodeled Randou's face to the face of a girl in a picture found on Randou. Ironically this is the girl that Randou has a secret crush on, Kurumi Rina. When he meets Kurumi Rina once again with his new look, a shocking twist of events occurs. How will his life go on now?

    When he came back to school his true love (Rina) says he looks like her sister (Yuna) that disappeared years ago! What's going to happen now? Will his secret as a boy be revealed?


    Yandere Kanojo - Tanaka Manabu is a geeky student, on the way to school he meets a girl carrying a bloody bat. That girl is Ryuuzaki Reina, leader of the school's female delinquents. It's love at first sight. A gag manga (with a combination of 4koma and normal page) about having a yankee dere-dere girlfriend.

    Note: in the title of this series, "yandere" isn't refering to this term, but to the "yankee"+"dere-dere" combination.



    Man.
    Zoveel Engrish.... In de discripties.
    Stomme Mangatraders.


    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Welke manga lees jij of adviseer jij? Empty Re: Welke manga lees jij of adviseer jij?

    Bericht van Nekotaku di jan 31, 2012 10:37 pm

    Zelf ben ik op het ogenblik bezig met Welcome to the N.H.K. Zit aan het einde van het tweede volume en hoewel het me bevalt was de anime toch nog beter uitgedacht.

    Andere reeksen die volgens mij klassiekers zijn en door elke manga fan tenminste moeten worden uitgecheckt:
    • Death Note
    • Rurouni Kenshin
    • Ranma 1/2
    • Yotsuba&


    Okay, heel bekende namen, maar dat is dan ook met een reden.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Welke manga lees jij of adviseer jij? Empty Re: Welke manga lees jij of adviseer jij?

    Bericht van Sophie wo feb 01, 2012 7:29 pm

    Ik volg eigenlijk alleen nog Liar Game,

    een psychologisch spel waar bedrog centraal staat,
    maar helaas is de auteur ziek en zijn de updates niet altijd snel.
    Wel zeker weten een aanrader!
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Welke manga lees jij of adviseer jij? Empty Re: Welke manga lees jij of adviseer jij?

    Bericht van Rage do feb 02, 2012 8:16 am

    Doubt - Eigenlijk gewoon de weerwolf spel die we hier spelen =3
    Michiresu
    Michiresu
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : KeroPero

    Welke manga lees jij of adviseer jij? Empty Re: Welke manga lees jij of adviseer jij?

    Bericht van Michiresu do feb 02, 2012 12:13 pm

    Rage schreef:Doubt - Eigenlijk gewoon de weerwolf spel die we hier spelen =3
    Ja die vind ik ook wel een aanrader!
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Welke manga lees jij of adviseer jij? Empty Re: Welke manga lees jij of adviseer jij?

    Bericht van Hakurei Ninja do feb 02, 2012 8:32 pm

    Vorige zomer in Japan heb ik op pelgrimstocht langs tweedehands boekwinkels van Tokio geweest, en meer dan 200 boekjes gekocht voor ¥105 (iets minder dan een euro) per stuk, waarvan het grootste deel manga. :D Dus jah, ik heb heel veel in de kast staan. Ik moet alleen wat meer lezen...


    De manga die ik nu aan het lezen ben is 666 Satan. :3 Die had ik járen terug op internet gelezen, en toen ik in Japan was had ik de hele 19-delige serie gekocht. Hij is door Seishi Kishimoto, jongere tweeligbroer van Musashi Kishimoto (jeweetwel, de bedenker van Naruto). In Amerika is de manga trouwens bekend als O-Parts Hunter.

    En de hoofdpersoon Jio is een zogeheten O.P.T. (O.P.T. = O-Parts Technician, zeg: opt. Zeldzaam mens de magische O-Parts kan gebruiken) die de sterkste demon van allemaal, Satan, in zich heeft wonen. Om een lang verhaal kort te maken heeft Satan er voor gezorgd dat Jio een slechte jeugd heeft gehad, met vriendschappen die snel eindigden en veel verraad door de mensen die hij vertrouwde. Satan heeft hem onderbewust ook overtuigd dat hij alleen in het leven staat en alleen op geld kan vertrouwen. Jio's droom is trouwens wereldoverheersing.
     Maar sinds hij Ruby, een jonge archeologe die O-Parts verzamelt, ontmoet en wordt ingehuurd als haar bodyguard leert hij meer zichzelf te zijn, en komt hij langzaam maar zeker meer te weten over de vergeten geschiedenis van de planeet, en de ware intenties van de Stea Republiek en de criminele Zenom organisatie. (Het bodyguard gedoe is trouwens eigenlijk zijn excuus om met haar mee te gaan zonder imago te verliezen van iemand die alleen om geld geeft ・3・)

    Iets meer over de setting:
    Spoiler:

    Een andere manga uit mijn Japanse collectie waar ik wat van gelezen heb is Kekkaishi. Daarbij zijn de hoofdpersoon en het meisje van de buren van een lang geslacht van gebruikers van magische barrières (JP: kekkai).
    De gemeenschappelijke voorouder van de twee concurrerende families had ooit het kasteel van Karasumori verzegeld omdat het vanwege het kwade hart van de heer van het kasteel een enorme broedplaats was geworden voor ayakashi (= youkai). Het zegel is echter niet perfect, dus 's nachts komen er nog steeds ayakashi waar het kasteel ooit stond om van die enorme bron demonische kracht te kunnen proeven en sterker te worden. Als je ze genoeg tijd geeft kan zelfs de kleinste en onschuldigste ayakashi veranderen in een bloeddorstig monster. (trouwens staat er nu een middelbare school gebouwd waar er ooit dat kasteel stond, als excuus voor de school setting. Al gebeurt er overdags veel minder op school dan 's nachts)
    Om te voorkomen dat de ayakashi uit de hand lopen is het al eeuwen lang de taak van de twee families om 's nachts het land van Karasumori te beschermen en alle ayakashi er uit te drijven. En die taak rust dus op de hoofdpersoon en zijn oudere buurmeisje.

    Het is een heel leuk verhaal met veel Japanse folklore thema's en geweldige actie scènes. De barrière technieken die de hoofdpersonen gebruiken zijn ook heel goed doordacht, makkelijk te begrijpen, en kent veel slimme en veelzijdige toepassingen in gevecht. De ouderwetse opa van de hoofdpersoon, de droom van de hoofdpersoon om de beste cake ooit te bakken, en de rivaliteit tussen de twee families zorgen ook voor de nodige humor.
    De anime is ook aan te raden, en volgt volgens mij de manga voor het overgrote deel heel goed. (ik ben nog niet zo ver in de manga)

    Pshycho Maniac schreef:Midori no Hibi
    Jah, die is leuk :D Maar na een stuk of 4 volumes begon hij wel een beetje te veel van het zelfde te zijn, naar mijn gevoel, dus je moet niet alle 8 volumes in een korte periode lezen

    Nekotaku schreef:Zelf ben ik op het ogenblik bezig met Welcome to the N.H.K. Zit aan het einde van het tweede volume en hoewel het me bevalt was de anime toch nog beter uitgedacht.
    Ah, NHK ni Youkoso heb ik ook 2 volumes van liggen. En de originele novel, wat maar 1 boekje is. Allemaal nog niet gelezen, alleen doorgebladerd, maar wel de anime gezien.
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Welke manga lees jij of adviseer jij? Empty Re: Welke manga lees jij of adviseer jij?

    Bericht van Rage vr feb 03, 2012 9:18 am

    Heb ZombiePowder ergens in mn oude huis liggen.

    Is een van Tite Kubo's oude manga's voordat ie met Bleach begin. vond het wel een geinige actie volle manga.

    Verhaal gaat over de Rings of the Dead, die Zombiepowder bevatten, deze kunnen of de dood laten herijzen of een levende persoon onsterfelijk maken. Gamma Akutabi is een S-class Crimineel die opzoek is naar de ringen. Ondanks z'n geweldadige en ruige uiterlijk is hij niet zo slecht.
    avatar
    BaksteenComrade
    Opperbevelhebber op de Oceaan van Hakugyokuro


    Welke manga lees jij of adviseer jij? Empty Re: Welke manga lees jij of adviseer jij?

    Bericht van BaksteenComrade di maa 20, 2012 4:17 pm

    UUuuuu~ hellsing is een aanrader.
    Zumochi
    Zumochi
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 30

    Welke manga lees jij of adviseer jij? Empty Re: Welke manga lees jij of adviseer jij?

    Bericht van Zumochi di maa 20, 2012 7:17 pm

    Monster :D
    Is ook een anime van uit (zo'n 96 afleveringen geloof ik).
    Maar de anime volgt de manga erg nauw dus het maakt niet uit welke je pakt.

    Ik vond 'm erg leuk in ieder geval ^-^
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Welke manga lees jij of adviseer jij? Empty Re: Welke manga lees jij of adviseer jij?

    Bericht van UNOwen di maa 20, 2012 11:05 pm

    Doujin Touhou Manga van Millet Soup. Het is misschien Doujin, maar het blijft manga dus dat kan ik wel hier posten =3
    De reeks Miko Miko Suika, ook Doujin, kan ik ook wel aanraden, ik lachte me te pletter xD
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Welke manga lees jij of adviseer jij? Empty Re: Welke manga lees jij of adviseer jij?

    Bericht van Rage di aug 28, 2012 8:24 am

    Op het moment Medaka Box aan het lezen.

    Ish eel anders dan ik verwacht had.
    flandere
    flandere
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Welke manga lees jij of adviseer jij? Empty Re: Welke manga lees jij of adviseer jij?

    Bericht van flandere di aug 28, 2012 11:32 am

    Mahou Sensei Negima
    Higurashi no Naku Koro ni
    Liar Game
    Doubt
    Uzumaki (verwar dit niet met Naruto, compleet anders!)


    Daar heb ik een paar nachten aan kwijt geraakt(omdat ik door moest lezen).
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Welke manga lees jij of adviseer jij? Empty Re: Welke manga lees jij of adviseer jij?

    Bericht van Pshycho Maniac di aug 28, 2012 7:21 pm

    ICHINENSEI NI NACCHATTARA

    Takatou Iori, a high school ninensei, while on his way to school to confess his love to classmate Kusanagi Mikuru by means of a love letter, gets ran over by a truck to save a cute elementary schoolgirl.


    Zo leuk.

    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25

    Welke manga lees jij of adviseer jij? Empty Re: Welke manga lees jij of adviseer jij?

    Bericht van Shiro ma sep 10, 2012 12:10 pm

    Pshycho Maniac schreef:ICHINENSEI NI NACCHATTARA

    Takatou Iori, a high school ninensei, while on his way to school to confess his love to classmate Kusanagi Mikuru by means of a love letter, gets ran over by a truck to save a cute elementary schoolgirl.


    Zo leuk.


    Ik begrijp dit echt niet.

    Gesponsorde inhoud


    Welke manga lees jij of adviseer jij? Empty Re: Welke manga lees jij of adviseer jij?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 2:25 pm