Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+12
Helepolis
kyr2005
Remilia~
UNOwen
wolfie559
Pshycho Maniac
Tanshu
Info
LightSpeedReisen
Gemu
Sophie
Urameshiya
16 plaatsers

    Hoe komt Remilia aan haar geld?

    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 2 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van wolfie559 ma jan 30, 2012 11:46 pm

    kyr2005 schreef:Drugs.

    kweken
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 2 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van Helepolis di jan 31, 2012 8:36 am

    Stond er niet ergens iets daarover in Curiosity of Lotus Asia? Kan mij even niet herinneren.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 2 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van Urameshiya di jan 31, 2012 12:07 pm

    ^Hm, ik weet het niet meer. Ik heb het boek nu helaas ook niet bij de hand, dus kan het ook niet even snel controleren.

    Ik vind trouwens de erfenis wel een erg makkelijke oplossing. En een saaie. ^^;
    Eigenlijk vraag ik me precies hetzelfde van wel meer mensen/youkai in Gensokyo af, maar omdat het zo'n vage discussie zou worden als ik over allemaal tegelijk begon, heb ik Remilia er maar willekeurig uitgepikt voor dit topic.
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 2 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van Helepolis di jan 31, 2012 12:33 pm

    Helaas, heb net op wiki translations lopen checken maar er staat nergens iets over het mansion.

    Laten we niet vergeten dat SDM in Gensokyo is verschenen. Wij weten sowieso niet hoe zij voorheen ervoor stonden.

    Edit: nergens staat in voorlopige materiaal iets over de SDM. Enige dat de fairymaids geen betaald verlof hebben, maar wel kunnen gaan en staan waar ze willen zijn. Ik neem aan dus dat het personeel niet wordt betaald? Maar dat is nog steeds geen uitleg voor die eindeloze parties :V
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 2 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van Rage di jan 31, 2012 4:43 pm

    YU KA RI

    Nuff said.

    Yukari zit achter alles! Of ze geeft het toe of blijft gewoon ontkennen, ze gaat vaak voorbij de Hakurei Grens. Wie zegt dat ze niet in een zwart pak de bank berooft en het ergens dropt waar youkais het kunnen vinden.

    *shuts down*
    Koishi~
    Koishi~
    Forumyōkai


    Leeftijd : 26

    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 2 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van Koishi~ di jan 31, 2012 9:20 pm

    Rage, beroven nog wel? Dat zie ik Ran eerder doen uit opdracht dan Yukari zelf.

    Ze zou vast gewoon een zak vullen met het geld en weg-gappen. ((Snap je hem? Weg-gappen? Gappen is stelen? Gaps? Ha, grappig Koishi :) ))
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 2 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van Sophie di jan 31, 2012 10:03 pm

    Koishi~ schreef:weg-gappen

    Hahahaha!
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 2 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van Rage wo feb 01, 2012 9:32 am

    Tuurlijk beroven, het is niet alsof ze gaat vragen.

    Maarja misschien domineert Remilia gewoon iedereen in SDM, behalve Flandre en Patchouli.
    OkashiiKisei
    OkashiiKisei
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 31

    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 2 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van OkashiiKisei do feb 02, 2012 9:27 am

    Het is duidelijk dat Remilia een Frieza regime houdt.

    Remilia: "They need to do their job. That is what I pay them for."
    Sakuya: "You don't pay any of us..."
    Remilia: "What I allow them to live for."

    En over al die eindeloze feesten, bedenk dit:
    Remilia drinkt bloed van mensen.
    Vaak gaan die mensen dan dood.
    Die dode mensen laten geld en bezittingen achter.
    Probleem opgelost.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 2 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van wolfie559 do feb 02, 2012 9:42 am

    eum... blijkt dat remilia maar weinig eetlust heeft en haar slachtoffers shijnen het (meestal) te overleven... slachtoffers van flandre daarenegen worden verwerkt in cake
    OkashiiKisei
    OkashiiKisei
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 31

    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 2 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van OkashiiKisei do feb 02, 2012 1:02 pm

    wolfie559 schreef:eum... blijkt dat remilia maar weinig eetlust heeft en haar slachtoffers shijnen het (meestal) te overleven... slachtoffers van flandre daarenegen worden verwerkt in cake

    Sakuya vangt mensen voor de Scarlets, verwerkt ze in thee, cake en andere maaltijden. Ik betwijfel dat ze dat overleven.

    Dus alsnog: probleem opgelost.

    Alternatief is dat Patchouli haar woud en metaal manipulatie gebruikt om papier/munt geld of zelfs goud te maken. Die edelstenen die ze oproept kunnen ook verkocht worden. Enige probleem is dat dit tot inflatie kan leiden...

    EDIT: En dat laat me weer afvragen: hoe zit de economie van Gensokyo in elkaar? Wie doet er wat tegen inflatie en dergelijke problemen? Zijn er banken? Is er import en export? Waar halen andere youkai hun geld vandaan? Alle geintroduceerde youkai tot dusver hebben nette en mooie kleren, ook al wonen sommige in het wild (bijvoorbeeld Rumia). Die duizenden wilde feetjes hebben ook lolita kledij aan. Waar halen ze het geld om die te kopen of te laten maken?

    EDIT 2: Youkai kunnen natuurlijk kleren en dergelijke dingen stelen, maar de kleren van heel veel van de youkai hebben een zeer Westerse stijl (Alle feetjes, Rumia, Mystia, Wriggle). Gensokyo is een Japanse streek dat zich technologisch en cultureel gezien nog in de 18e - 19e eeuw bevindt. Zulk soort kleren zal je niet zien hangen aan de wasrek van een gezin in het mensen dorp.
    Enige verklaring die ik kan bedenken is dat zo'n beetje alle zelf-bewuste youkai kleren tervoorschijn kunnen toveren. Vandaar dat Rumia haar kleren er mooi en netjes uit zien ook al leeft ze in het wild. Vorm veranderende youkai in Japanse mythologie konden ook kleren tervoorschijn toveren als deel van hun vermomming.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 2 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van Urameshiya di feb 07, 2012 11:03 am

    Hmm, ik had eigenlijk de indruk dat het aantal dode mensen redelijk mee valt. Als alle youkai er maar op los moorden, sterft de menselijke bevolking van Gensokyo waarschijnlijk vrij snel uit, en mensen van buiten halen is een heel gedoe.

    Ik vind het ook een heel interessante vraag hoe de economie van Gensokyo werkt. Wat de kleren betreft denk ik ook dat die bij hun uiterlijk horen/getoverd worden. Ze dragen tenslotte vrijwel altijd hetzelfde. :D
    Probleem is alleen dat bijvoorbeeld Marisa's kleren ook niet bepaald 19-eeuws Japans zijn. Zou ze die dan getoverd hebben naar het voorbeeld van de Westers geklede youkai? (Klein beetje off-topic, maar ik betwijfel of er veel animo is voor een ander topic alleen over de kleding. ><)
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 2 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van Rage di feb 07, 2012 11:09 am

    OkashiiKisei schreef:Het is duidelijk dat Remilia een Frieza regime houdt.

    Remilia: "They need to do their job. That is what I pay them for."
    Sakuya: "You don't pay any of us..."
    Remilia: "What I allow them to live for."

    En over al die eindeloze feesten, bedenk dit:
    Remilia drinkt bloed van mensen.
    Vaak gaan die mensen dan dood.
    Die dode mensen laten geld en bezittingen achter.
    Probleem opgelost.

    Lol DBZA ref.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 2 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van wolfie559 di feb 07, 2012 7:27 pm

    Urameshiya schreef:Hmm, ik had eigenlijk de indruk dat het aantal dode mensen redelijk mee valt. Als alle youkai er maar op los moorden, sterft de menselijke bevolking van Gensokyo waarschijnlijk vrij snel uit, en mensen van buiten halen is een heel gedoe.

    Ik vind het ook een heel interessante vraag hoe de economie van Gensokyo werkt. Wat de kleren betreft denk ik ook dat die bij hun uiterlijk horen/getoverd worden. Ze dragen tenslotte vrijwel altijd hetzelfde. :D
    Probleem is alleen dat bijvoorbeeld Marisa's kleren ook niet bepaald 19-eeuws Japans zijn. Zou ze die dan getoverd hebben naar het voorbeeld van de Westers geklede youkai? (Klein beetje off-topic, maar ik betwijfel of er veel animo is voor een ander topic alleen over de kleding. ><)

    ik denk dat marisa die kledij zelf heeft gemaakt toen ze zich liet inspireren door de westerse heksen ((waarschijnlijk vanuit een platenboekje ofzo)))
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 2 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van Pshycho Maniac di feb 07, 2012 8:33 pm

    wolfie559 schreef:
    Urameshiya schreef:Hmm, ik had eigenlijk de indruk dat het aantal dode mensen redelijk mee valt. Als alle youkai er maar op los moorden, sterft de menselijke bevolking van Gensokyo waarschijnlijk vrij snel uit, en mensen van buiten halen is een heel gedoe.

    Ik vind het ook een heel interessante vraag hoe de economie van Gensokyo werkt. Wat de kleren betreft denk ik ook dat die bij hun uiterlijk horen/getoverd worden. Ze dragen tenslotte vrijwel altijd hetzelfde. r:D
    Probleem is alleen dat bijvoorbeeld Marisa's kleren ook niet bepaald 19-eeuws Japans zijn. Zou ze die dan getoverd hebben naar het voorbeeld van de Westers geklede youkai? (Klein beetje off-topic, maar ik betwijfel of er veel animo is voor een ander topic alleen over de kleding. ><)

    ik denk dat marisa die kledij zelf heeft gemaakt toen ze zich liet inspireren door de westerse heksen ((waarschijnlijk vanuit een platenboekje ofzo)))
    Of misschien via Kourin.

    Gesponsorde inhoud


    Hoe komt Remilia aan haar geld? - Pagina 2 Empty Re: Hoe komt Remilia aan haar geld?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 1:41 am