Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
UNOwen
TheEternalMokou
Faolinn
Jaimers
Toumyon
Michiresu
Pyonta-kun
Quwanti
Info
Pshycho Maniac
Urameshiya
15 plaatsers

    De leukste eindbaas-gevechten

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    De leukste eindbaas-gevechten Empty De leukste eindbaas-gevechten

    Bericht van Urameshiya vr jan 20, 2012 3:44 pm

    Naar aanleiding van een gesprek in de chat besloot ik hier een topic over te maken: wat zijn jullie favoriete boss-fights in heel Touhou Project?

    Met die vraag doel ik niet op of je het personage waartegen je vecht leuk vindt, maar of je de volledige gameplay-ervaring leuk vindt. Tijdens welke gevechten je het het meest van het spel geniet, dus.



    Mijn favorieten zijn denk ik: (zonder specifieke volgorde)

    Seiga (+ Yoshika): Het tempo waarmee de spell-cards/aanvallen elkaar afwisselen in combinatie met de muziek maakt dat ik dit gevecht eindeloos kan herhalen zonder me te gaan vervelen. Ik heb stage 4 dan ook veel en veel meer gespeeld dan welke andere stage in TH13 dan ook. ^^;
    Daar komt nog bij dat de vreemde samenwerking tussen Seiga en Yoshika het tot een uniek gevecht maakt in de serie. Dat ZUN daar volledig gebruik van maakt door ze van posities te laten wisselen en Yoshika afwisselend als een obstakel en een goed doelwit te gebruiken, maakt het er voor mij des te leuker op.

    Kanako: Voor een stage 6 boss doet Kanako redelijk rustig aan, wat maakt dat ik haar gevecht meer op m'n gemak kan spelen dan veel van de andere laatste bazen. Sommige van haar spell-cards zijn wel degelijk uitdagend, maar ertussendoor zitten ook aanvallen waarbij je weer even kunt ontspannen. Dat is bij meer bazen het geval, maar in Kanako's geval vind ik dat 'ritme' bijzonder goed geslaagd. De enigzins speelse muziek en de (voor Touhou) redelijk kalme visuals van het gevecht dragen daar aan bij.

    Yukari: Deze kan ik moeilijk uitleggen, maar er zitten gewoon zoveel spell cards in dit gevecht die ik leuk vind dat ik elke keer als ik haar stage speel me weer opnieuw kan verbazen over de hoeveelheid entertainment die een verzameling kogels kan bieden. :D
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    De leukste eindbaas-gevechten Empty Re: De leukste eindbaas-gevechten

    Bericht van Pshycho Maniac vr jan 20, 2012 4:25 pm

    NITORI.
    Ik weet niet waarom.
    Het is gewoon een leuk gevecht.

    Tweede plaats staat Parsee.
    Info
    Info
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 18
    Speciale vermogens : datwiljewelwetenhe

    De leukste eindbaas-gevechten Empty Re: De leukste eindbaas-gevechten

    Bericht van Info vr jan 20, 2012 4:33 pm

    Alice's extra stage gevecht is episch.

    zo ook Remilia's gevecht. een overvloed van nostalgie komt erbij kijken.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    De leukste eindbaas-gevechten Empty Re: De leukste eindbaas-gevechten

    Bericht van Quwanti vr jan 20, 2012 4:55 pm

    Ik vind het gaaf om tegen Utsuho te gaan. Vooral door die grote nuclear bullets vind ik het gevecht episch.
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    De leukste eindbaas-gevechten Empty Re: De leukste eindbaas-gevechten

    Bericht van Pyonta-kun vr jan 20, 2012 5:20 pm

    Damn, het is wel lastig om de leukste te kiezen...

    Het leukste eindboss gevecht vind ik Ran, omdat ze naar mijn mening niet zo moeilijk is en over het algemeen veel "execution spellcards" (zoals ik ze noem) heeft en minder "dodge spellcards" heeft.

    De 3 fairies en Marisa in FW vind ik ook altijd leuk om te doen en Utsuho is altijd episch.

    Mijn favorite spellcard is nog altijd "Suwa War - Native Myth vs Central Myth" van Suwako. Die is leuk!
    Michiresu
    Michiresu
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : KeroPero

    De leukste eindbaas-gevechten Empty Re: De leukste eindbaas-gevechten

    Bericht van Michiresu vr jan 20, 2012 6:32 pm

    xghdfiohjdfih >_< dat weet ik niet
    heb enkel nog maar tegen miko gevochten in th13 op easy T^T
    i'm such a fail D:
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    De leukste eindbaas-gevechten Empty Re: De leukste eindbaas-gevechten

    Bericht van Toumyon vr jan 20, 2012 6:53 pm

    1.Yuki en Mai van Mystic Square.
    De Danmaku en Muziek mixen goed samen.
    en als je dan eenmaal Yuki of Mai hebt verslagen, is het tijd de alternatief neer te krijgen met haar kracht op Maximum level, aldus gezegd door Mai.
    ik vind het grappig hoe Mai een ego heeft en zegt dat ze krachtiger is dan Yuki. XD

    2.ook inderdaad zoals Ura heeft genoemt is de Seiga + Yoshika fight heel nostalgisch als je eerst Touhou 5 hebt gespeeld zoals ik, en daardoor is het ook een van me favorieten. :3

    3.Reisen's spellcard Lunatic Gaze "Illusion Seeker", vind ik geweldig, meestal kickt het herkenbaarst stuk van haar thema in op het moment als ik aan die spellcard bezig ben, zorgt in mijn ogen(get it?), voor een plezant moment. :)


    aldus mijn top 3...ik vul later nog meer aan als het in me op komt.
    Jaimers
    Jaimers
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 32

    De leukste eindbaas-gevechten Empty Re: De leukste eindbaas-gevechten

    Bericht van Jaimers ma jan 23, 2012 10:29 pm

    Yumeko van Mystic Square.

    Manische sfeer op een snel tempo en je moet over het hele scherm bewegen.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    De leukste eindbaas-gevechten Empty Re: De leukste eindbaas-gevechten

    Bericht van Faolinn za sep 01, 2012 1:17 am

    Ik vermaak me nog altijd het meeste met Utsuho om eerlijk te zijn... Verder vind ik Hina's patterns ook leuk. Die Byakuren vind ik geweldig maar dat is meer omdat ik ze gewoon heel mooi vind qua kleur en patroon.
    TheEternalMokou
    TheEternalMokou
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Professioneel lurker

    De leukste eindbaas-gevechten Empty Re: De leukste eindbaas-gevechten

    Bericht van TheEternalMokou za sep 01, 2012 1:26 pm

    Ik vond Koishi altijd erg leuk, heb ik eigenlijk niet echt een rede voor. Misschien gewoon vanwege haar awesome theme xd
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    De leukste eindbaas-gevechten Empty Re: De leukste eindbaas-gevechten

    Bericht van UNOwen za sep 01, 2012 1:32 pm

    Fighters genegeerd much. Suika's final spellcard in IaMP is geweldig. De theme is dat ook. Tijdens dat gevecht verdwijnt er steeds meer van je interface (je spellcards, je hp bar, de vijands hp bar) hoe meer shade je op Suika kan doen. Dat geeft, samen met het feit dat de spellcard ook moeilijker wordt (+ extra niksdoende features zoals grote black holes :P) hoe meer shade te doet, je echt het gevoel dat je tegenover een krachtige vijand staat.
    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

    De leukste eindbaas-gevechten Empty Re: De leukste eindbaas-gevechten

    Bericht van Bakuhatsu do okt 17, 2013 9:11 pm

    Wie heeft er de laatste tijd Miko verslagen? Want ik HOUD van dat gevecht. Ze is naar mijn gevoel de makkelijkste 6th stage boss, maar ook een van de leukste. Ik kom meestal aan in stage 6 met 1 of 0 extra levens als ik op hard speel, en dan wordt het heel spannend. De muziek geeft een heerlijke sfeer en de toren in de achtergrond is prachtig.
    Alleen haar laatste spellcard valt tegen. Hij is niet moeilijk en het ontwijkwerk vind ik wat saai. Ik kan 'm nu capturen op hard.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    De leukste eindbaas-gevechten Empty Re: De leukste eindbaas-gevechten

    Bericht van Princess Sylvysprit do okt 17, 2013 10:05 pm

    Ik heb echt niks met haar, maar Yuyuko.
    Het begint echt wel okay, maar het is vooral de muziek en de cinematics die het doen.
    Het is rusting, maar dan komt die giga waaier uit Yuyuko's rug en worden de ZUNpets opeens SUPER episch, het geeft me nu nig steeds een trillend episch gevoel in mijn hart, en dan denk je dat het klaar is en BAM, nog EEN spellcard hoor! Ik genoot er echt van, en het was de eerste final boss fight in Touhou die ik kon verslaan, dus dat was DUBBEL zo cool!
    draakedan
    draakedan
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : het fourm spammen met Kanako en iets met internet connecties...

    De leukste eindbaas-gevechten Empty Re: De leukste eindbaas-gevechten

    Bericht van draakedan ma okt 21, 2013 7:44 pm

    ik vind kanako een leuke baas om tegen te vechten omdat die laatste spellcard een uitdaging is,
    marisa's master spark ookl een leuke spellcard omdat als ze het afvuurt lijkt het bij mij of de hele scherm mee trilt en ik vind Satori ook leuk om tegen te vechten omdat de spellcards niet bij alle personages het zelfde zijn De leukste eindbaas-gevechten 865054836
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    De leukste eindbaas-gevechten Empty Re: De leukste eindbaas-gevechten

    Bericht van Reym wo okt 23, 2013 9:03 pm

    Ik vind het gevecht tegen Miko in TD erg mooi. De muziek en patronen passen erg mooi bij elkaar, ik vind de kleuren erg mooi. De discobal-spellcard is ook leuk want die draait rondjes. Mononobe no Futo en Soga no Tojiko hebben ook fantastische spellcards. Die van Tojiko is zo mooi, al die gele bliksem. En van Futo vind ik haar spellcard cool dat ze op de boot zit en dat je rondjes rond haar moet draaien. Te lui om alle spellcard-namen op te zoeken.

    Eirin vind ik ook een mooie battle. Haar spellcards vind ik erg futuristisch aandoen. Precies wat je zou denken bij een dokter die van de maan komt. Het is leuk om haar spellcards te spelen, maar sommigen zijn erg moeilijk.

    Reimu in touhou 8 maakt bij spellcards mooi gebruik van 'boundaries': hierdoor komen de kogels gespiegeld naar je terug. Je moet ook op juiste momenten het gat vinden om de boundary over te steken. Ik vind de rest van de battle niet veel, maar deze spellcards vind ik wel tof. En die ene spellcards waarbij de danmaku je achtervolgt, dan bevriest het, en vervolgens gaat het van het scherm af.

    Oh, ik heb mijn favoriet nog niet genoemd.
    Stage 4 van DDC. Het is eigenlijk geen boss battle, maar het is wel episch.
    De muziek is geweldig en gaat goed samen met de special effects en danmaku. In het begin klinkt Magical Storm heel duister, en dan klinkt het 'lichter' als de saxofoon/zunpet komt. Maar daarna komt weer het dreigende, snelle stukje uit de intro dat me koude rillingen geeft.
    Het voelt echt alsof je door een storm vliegt. Ik vind de muziek ook wat psycho-achtigs hebben in de intro. Voor mij voelt het heel 'gespannen' aan en het geeft me koude rillingen. Op de achtergrond zijn mooie lichtflitseffecten. Af en toe komt er een fairy langs met 'regen'. Geweldig.

    Had ik het nog niet gezegd? JE ONTWIJKT BLIKSEM. Dat op zich is best awesome, omdat het geen boss battle is, maar gewoon de stage. Het is 'gewoon een storm' met normale danmaku. Er is geen personage die de bliksem aanstuurt en daardoor voelt het net even anders dan bij Tojiko's spellcard. Je ontwijkt hier de natuurkrachten. Het normale wordt awesome. Het is inderdaad een 'magical storm'.
    (Magical Storm fanboy hier.)

    Gesponsorde inhoud


    De leukste eindbaas-gevechten Empty Re: De leukste eindbaas-gevechten

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 8:04 pm