Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+6
Tanshu
Nekotaku
Pshycho Maniac
kyr2005
Gemu
Urameshiya
10 plaatsers

Touhou 6 in 3D

Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Touhou 6 in 3D Empty Touhou 6 in 3D

Bericht van Urameshiya wo jan 11, 2012 1:15 pm

Sommigen hebben het wellicht al eens gespeeld, maar voor wie het nog nooit geprobeerd heeft/er nog nooit van gehoord heeft: Touhou Koumakyou 3D is een gratis game die precies is wat de naam doet vermoeden: een vrijwel exacte replica van TH6, maar dan in 3 dimensies.

Touhou 6 in 3D Koumak10

De controls zijn vrij simpel: met de pijltoetsen beweeg je omhoog, omlaag, links en rechts, en met A en Z kun je dichter naar de baas toe en verder van de baas af bewegen. Schieten gaat automatisch, en met shift kun je focusen. Oja, en X is een bom enzo. En met C laat je het gesprek doorlopen. Er was nog iets maar dat ben ik nu even vergeten. ^^;

Ondanks dat is het spel zelf soms knap lastig: in 3D is het een stuk moeilijker om de banen en posities van kogels in te schatten dan in 2D. Daar staat tegenover dat je een extra dimensie hebt om te ontwijken, en dat biedt een hoop extra ontsnappingsmogelijkheden. Als je de situatie niet zo goed kunt overzien kan het ook helpen om gewoon dezelfde tweedimensionale tactieken te gebruiken die je normaal in TH6 gebruikt, omdat werkelijk alles zo exact mogelijk is overgenomen uit het origineel.

...alles? Nee, niet alles. Er zitten een aantal bijzondere extraatjes in de 3D-versie die de 2D-versie niet had. :D

Het is even wennen, die 3D-heid, maar het is een hele ervaring. Iedereen die het nog niet geprobeerd heeft (en de oorspronkelijke TH6 wel gespeeld heeft) zou ik het willen aanraden!

De volledige versie van het spel is afgelopen oktober uitgebracht, en daar zijn sindsdien nog een paar updates achteraan gekomen. De nieuwste versie, 1.00f, is van eergisteren.

Downloadlink

(Voordat je kunt downloaden moet je zorgen dat twee vakjes ingevuld zijn: in de bovenste moet '3D' staan, en in die daaronder moeten de letters/cijfers uit het plaatje daarnaast komen te staan. Druk vervolgens op de grijze knop met '[B_98508.zipをダウンロードします。]' en daarna op '<ダウンロードする | click here to start download. >'.)
    Gemu
    Gemu
    Moderator

Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Boter

Touhou 6 in 3D Empty Re: Touhou 6 in 3D

Bericht van Gemu wo jan 11, 2012 2:45 pm

Ik zag em op youtube ja! Vooral het gevecht met Sakuya vond ik erg tof. Lijkt me wel extra moeilijk, though.
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King

Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

Bericht van kyr2005 wo jan 11, 2012 2:57 pm

Deze heb ik al is gespeeld, en het lijkt me eigenlijk veel makkelijker met een een pad.. als je een goede layout hebt ^^'

Touhou 6 in 3D 1337035954
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)

Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

Bericht van Pshycho Maniac wo jan 11, 2012 5:22 pm

Kan je ook naar voren en naar achter bewegen?

⑨⑨⑨ Touhou 6 in 3D Output_9Qqroy_zpsf06f47a0 ⑨⑨⑨
    Gemu
    Gemu
    Moderator

Speciale vermogens : Boter

Bericht van Gemu wo jan 11, 2012 6:30 pm

Pshycho Maniac schreef:Kan je ook naar voren en naar achter bewegen?
    Urameshiya schreef:en met A en Z kun je dichter naar de baas toe en verder van de baas af bewegen.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Bericht van Nekotaku wo jan 11, 2012 8:09 pm

Beeld je nu eens in dat je dit combineert met een 3D display. Dan zit je echt IN Touhou!
    Lukt het inschatten van de hitbox een beetje in 3D? Of is je hele character kwetsbaar?

Touhou 6 in 3D Parseesignature
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac

Bericht van Pshycho Maniac wo jan 11, 2012 9:09 pm

Gemu schreef:
    Pshycho Maniac schreef:Kan je ook naar voren en naar achter bewegen?
    Urameshiya schreef:en met A en Z kun je dichter naar de baas toe en verder van de baas af bewegen.
    OKE, DUS IK BEN BLIND.

...laat me met rust.

Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : kwarktaart

Bericht van Tanshu wo jan 11, 2012 9:18 pm

Lijkt me moeilijk! :o

Touhou 6 in 3D Tumblr_lnvz7sLSyU1qh6zmyo1_250
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King

Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

Bericht van kyr2005 wo jan 11, 2012 9:51 pm

Tanshu schreef:Lijkt me moeilijk! :o
    Is het ook ^^'

Touhou 6 in 3D 1337035954
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya do jan 12, 2012 5:23 am

Nekotaku schreef:Beeld je nu eens in dat je dit combineert met een 3D display. Dan zit je echt IN Touhou!
    Lukt het inschatten van de hitbox een beetje in 3D? Of is je hele character kwetsbaar?
    Het spel heeft een ingebouwde optie om de beelden geschikt voor van die rood-blauw brillen te maken. Dat heb ik wel eens geprobeerd, en het werkt, maar de illusie is helaas niet zo overtuigend.

Het inschatten van je hitbox is... moeilijk. Je wordt er wel bij geholpen door twee vierkantjes, maar het blijftlastig. Het helpt ook niet mee dat veel soorten kogels er van alle kanten hetzelfde uitzien, en het moeilijk in te schatten is hoe groot de afstand tussen zo'n kogel en je character is.

Maar gelukkig heeft ook dit spel gewoon een easy mode. Daarin valt het allemaal wel mee, als je er eenmaal een beetje aan gewend ben.

EDIT: Oeps. Typo. Niet het scherm, maar het spel heeft de ingebouwde 3D-optie. ^^;

Laatst aangepast door Urameshiya op vr jan 13, 2012 5:44 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Michiresu
    Michiresu
    Vaste forumganger (Hard Mode)

Speciale vermogens : KeroPero

Bericht van Michiresu vr jan 13, 2012 12:55 am

Michi heeft het wel eens gezien bij kyr, maar ik heb het zelf niet staan eigenlijk.
    maar het ziet er ook niet makkelijk uit, en aangezien ik ook al niet uitblink in de gewone touhou blijf ik er nog maar even af XD
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 105
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

Bericht van Sophie zo jan 15, 2012 8:12 pm

Ik heb het met Pyon geprobeerd, vond het vrij lastig.

Het is een tof effect, maar moeilijk om in te schatten hoe je ze precies in 3D moet dodgen. Verder lijkt het soms een stuk makkelijker, als ik af en toe willekeurig op en neer vlieg dan duurt het nog best lang voor ik geraakt wordt.

Wel leuk bedacht though!
    GMavak
    GMavak
    Doodgewone heks (m/v)

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : The Power to rule the world.. nee JK idk XD

Bericht van GMavak di feb 14, 2012 9:29 pm

Dit zal ik ergens deze week nog gaan uitproberen.
    Lijkt me best cool alleen wel moeilijk.

GMavak owner of TheCrazy
    Werk aan een nieuwe MMORPG misschien zal ik er wat touhou sprites in stoppen.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya wo mei 02, 2012 12:00 am

Nieuws over deze game: ZUN vindt het niet goed. ^^; Het enige wat hij min of meer toelaatbaar vindt is een remake van stage 1 t/m 3, omdat daarvan het origineel toch gratis (in de demo versie) verkrijgbaar is. De volledige versie van 3D-Koumakyou is dus nu niet meer te krijgen, als je 'm nog niet hebt. :o
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac

Bericht van Pshycho Maniac wo mei 02, 2012 7:12 pm

Nou, dat is jammer.

Waarom vindt ie het zo erg?

Gesponsorde inhoud