Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+7
Info
Tanshu
Sophie
Pshycho Maniac
Quwanti
kyr2005
Toumyon
11 plaatsers

    Meer groepen discussie

    Info
    Info
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : datwiljewelwetenhe

    Meer groepen discussie  - Pagina 2 Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Info zo dec 18, 2011 7:47 pm

    tis goed als je wilt helpen, maar tis gewoon geen goed idee.
    Michiresu
    Michiresu
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : KeroPero

    Meer groepen discussie  - Pagina 2 Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Michiresu zo dec 18, 2011 9:33 pm


    Forum Expander(Rood): voor mensen die het forum uitbreiden niet met het aantal leden, maar het aantal topics en het succes van topics.
    hmmm ik heb hier gemengde gevoelens bij. Als mensen gewoon topics gaan aanmaken voor de status zit er ook niet zo veel van nut in. Ook zouden ze er waarschijnlijk alles aan doen om dat topic actief te houden en als de status eenmaal bereikt is laten vallen.

    Tutors(geel):Voor het help en ondersteuning voor het Forum om mensen te helpen met het gebruik van het forum.
    Ik zie dit als soort van hulpmods, of mensen die dingen uitleggen aan mensen die zeg maar nieuw zijn op het forum (door ze bijvoorbeeld een kort samengesteld tekstje te sturen per pm met de belangrijkste forumregels en daarbij nog een link naar alle regels) Ik heb tegen dit kleurtje eigenlijk geen bezwaar.
    Chatbox mods(licht blauw):simpel genoeg voor chatbox mods.
    De @ toont inderdaad ook al wie een chatmod is, maar om het dan nog wat kleurrijker te maken in de chatbox vind ik het wel leuk, maar echt iets meer nut zal dit kleurtje niet hebben. Ook vraag ik me af wat er dan gebeurt met mensen die al een kleurtje hebben en ook chatmod zijn.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Meer groepen discussie  - Pagina 2 Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Sophie zo dec 18, 2011 9:40 pm

    Toumyon schreef:
    Infinnacage schreef:En er is ook helemaal geen vraag of noodzaak naar meer kleurtjes en meer usergroups dus waarom zou je zoiets doen?

    Omdat Ura dat wilt. XD
    en ik probeer alleen maar te helpen, sjonge jongen, iedereen is er zo op tegen...iemand anders ideeën?

    We weten dat je het goed bedoelt, we geven slechts onze kritiek.
    En iemand moet Urara ook richting dit draadje duwen.


    Verder kunnen nieuwe leden toch een automatische pm krijgen met uitleg en een link naar de regels?
    De regels zijn vrij duidelijk te vinden en dan is er ook nog de kersenbloesemtuin, waar je je kan voorstellen en eventueel ook in je topic vragen kan stellen.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Meer groepen discussie  - Pagina 2 Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Urameshiya ma dec 19, 2011 1:38 am

    Skip schreef:En iemand moet Urara ook richting dit draadje duwen.
    *komt vanuit de schaduw tevoorschijn* Ik was hier al.:D Maar ik heb Myon mijn mening al grotendeels uitgelegd, dus het had voor mij meer zin om even te wachten tot wat meer mensen gepost hadden voor ik zelf zou posten.

    Dat bespaart me ook weer moeite, want veel van de twijfels die ik heb bij deze ideeen, of de problemen die ik zou zien in de uitvoering ervan, zijn hier al genoemd.
    Quwanti schreef:Ik ben tegen het idee van de eerste groep. Het zuin uiteindelijk nog steeds de leden zelf die zo'n topic top een succes maken.
    Dat vind ik ook. Als er sprake van een dergelijke groep zou zijn, zou het criterium iets anders moeten zijn dan 'maak een topic met x antwoorden', als je het mij vraagt.

    Kyr schreef:Het 2de is misschien nog wel iets dat gedaan kan worden als het forum groot word, maar daar dienen de mods in het algemeen toch ook voor?
    Ik denk inderdaad dat op het moment de mods/ik prima volstaan voor het beantwoorden van vragen. Want zoals Skip al zei, de meeste mensen kunnen zich hier zelf prima redden. Als het forum ooit zo groot wordt dat het nodig is, lijkt het me best een aardig idee, maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren. Je moet namelijk in gedachten houden dat het publiek voor dit forum - Nederlandse en Vlaamse Touhoufans - toch redelijk beperkt in omvang is.

    Michi schreef:Ik zie dit als soort van hulpmods, of mensen die dingen uitleggen aan mensen die zeg maar nieuw zijn op het forum (door ze bijvoorbeeld een kort samengesteld tekstje te sturen per pm met de belangrijkste forumregels en daarbij nog een link naar alle regels) Ik heb tegen dit kleurtje eigenlijk geen bezwaar.
    Skip schreef:Verder kunnen nieuwe leden toch een automatische pm krijgen met uitleg en een link naar de regels?
    Ja. Sterker nog, er wordt op dit moment al een automatische PM verstuurd met een link naar de regels, hoewel er een hoop mensen lijken te zijn die die PM nooit openen.

    Skip schreef:Het is niet helemaal duidelijk wat er nou precies bedoeld wordt, maar de @ is toch ook duidelijk? Sowieso, mods kunnen net zo goed ontzichtbaar blijven, zolang ze hun werk maar goed doen.
    Voor chatmods lijkt het huidige systeem - waarbij ze zichtbaar zijn in de chat, maar er niet anders uitzien op het forum - me inderdaad voldoen. Voor forummods heeft zichtbaar zijn echter wel z'n voordelen. Als je duidelijk kunt zien wie er een mod is, ben je meer geneigd te volgen wanneer die persoon het topic weer op de rails probeert te krijgen, en het maakt duidelijk aan wie je je vragen kunt richten. (Juist omdat die mods ook in zekere zin een 'tutor'-functie kunnen hebben.)

    Michi schreef:De @ toont inderdaad ook al wie een chatmod is, maar om het dan nog wat kleurrijker te maken in de chatbox vind ik het wel leuk, maar echt iets meer nut zal dit kleurtje niet hebben.
    Precies mijn idee.

    Cage schreef:Dit vind ik een heel slecht idee. Usergroups en kleurtjes zoals dit zorgen voor elitisme en dat drijft mensen uit elkaar en geeft bepaalde mensen oneerlijke privileges. En het schrikt nieuwe leden behoorlijk af.
    Daar ben ik ook bang voor. Aan de andere kant is het dus (zie hierboven) ook leuk om wat meer kleur op het forum en in de chat te hebben, en het is denk ik ook niet gek om toegewijde leden met een (puur esthetische) level-up te belonen. (Het is alleen onmogelijk om objectief te beoordelen wie dat dan zou moeten krijgen.)

    Cage schreef:En er is ook helemaal geen vraag of noodzaak naar meer kleurtjes en meer usergroups dus waarom zou je zoiets doen?
    Myon schreef:Omdat Ura dat wilt. XD
    Wat mij betreft is het niet zo zeer nodig (hoewel ik het meedenken erg waardeer) maar ik vind het (zie hierboven) wel leuk om wat meer kleur toe te voegen als andere mensen daar voor in zijn. Er zijn namelijk ook leden die juist wel graag een ander kleurtje zouden willen kunnen krijgen. Daarom is het toevoegen van meer groepen/kleurtjes iets dat ik graag zou overwegen als er veel enthousiasme zijn, maar dit topic geeft me de indruk dat de meeste mensen er eigenlijk niet zo op zitten te wachten.

    Dat brengt me ook op de volgende vraag, nu we het toch over kleurtjes hebben. Zou het beter zijn om kleurtjes in het geheel af te schaffen? Dat wil zeggen: zou het beter zijn als forummods en ik als beheerder ook geen apart kleurtje zouden hebben? Dat maakt het moeilijker om te zien wie de mods zijn, en naar wie je heen moet met klachten/vragen/problemen, zeker voor nieuwe leden, maar het zou wel de gelijkheid bevorderen, en daar zijn zo te zien wel voorstanders voor te vinden. Het heeft naar mijn mening dus ook zo z'n nadelen, maar wat zouden jullie daarvan denken?

    Het andere uiterste zou zijn om een heleboel groepen/kleurtjes toe te voegen, en het ook voor nieuwe leden makkelijk te maken een kleurtje te bemachtigen, zodat het niet af hoeft te schrikken. Dat zou de boel lekker kleurrijk maken, maar misschien ook verwarrend. Zijn er mensen die dat een goed idee vinden?

    Myon, sorry dat ik je topic een klein beetje kaap. Ik vind het een zinnige discussie, dus ik gooi meteen nog maar wat extra olie hout op het vuur.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Meer groepen discussie  - Pagina 2 Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Pshycho Maniac ma dec 19, 2011 9:56 am

    Ik vind dat de MODS zoals nu gewoon kleurtjes moeten hebben.
    Kleuren afschaffen vindt wel wat te ver gaan.


    En heel veel kleuren toevoegen zou toch veel te verwarrend zijn.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Meer groepen discussie  - Pagina 2 Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Toumyon ma dec 19, 2011 5:21 pm

    Geen probleem Ura, aangezien niemand akkoord gaat met mijn suggesties, en niemand aanpassing weet voor de suggesties laat ik het verder maar achterwegen, en verlaat ik deze topic maar.

    ah en de kleuren afschaffen is ook weer zo saai en doodachtig.

    2 extra kleuren groepen kunnen mij geen kwaad en zou ook niet te verwarrend moeten zijn(in mijn ogen).

    maar niemand gaat met me akkoord dus hou ik me mond maar vanaf nu.
    Info
    Info
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : datwiljewelwetenhe

    Meer groepen discussie  - Pagina 2 Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Info ma dec 19, 2011 5:50 pm

    tja, dan kan je net zo goed gewoon leden zelf hun kleur laten kiezen zonder enige basis ervoor.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Meer groepen discussie  - Pagina 2 Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Sophie ma dec 19, 2011 6:09 pm

    Ik zou zeggen: hou het zoals het nu is.

    Er is geen reden voor extra kleurtjes, ookal zijn ze makkelijker te krijgen is het superverwarrend en schrikt het leden af. Wat maakt het nou uit welke kleur je naam is? Het gaat toch om de posts en de inhoud?
    En de chat is prima zoals hij is, dan zou je beter kunnen programmeren om bugs te voorkomen en dergelijke (bij mij in chrome springt hij nog altijd telkens omhoog bijv.).

    Mods op het forum zelf in kleur zetten is wel een goed idee, zodat men weet wie ze moeten aanspreken mocht het ooit nodig zijn. De rest gewoon wit houden, Shikieiki zal trots zijn!
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Meer groepen discussie  - Pagina 2 Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Toumyon ma dec 19, 2011 7:02 pm

    Skip schreef:De rest gewoon wit houden, Shikieiki zal trots zijn!
    maar we zijn iets van blauw. ^^;

    (jajaja ik ga al)
    *verlaat het topic*
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Meer groepen discussie  - Pagina 2 Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Sophie ma dec 19, 2011 7:05 pm

    Toumyon schreef:
    Skip schreef:De rest gewoon wit houden, Shikieiki zal trots zijn!
    maar we zijn iets van blauw. ^^;

    (jajaja ik ga al)
    *verlaat het topic*

    Ik doelde op de usernames op het forum zelf.
    De chat is prima zoals hij is.
    Info
    Info
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : datwiljewelwetenhe

    Meer groepen discussie  - Pagina 2 Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Info ma dec 19, 2011 8:14 pm

    Toumyon schreef:
    Skip schreef:De rest gewoon wit houden, Shikieiki zal trots zijn!
    maar we zijn iets van blauw. ^^;

    (jajaja ik ga al)
    *verlaat het topic*
    waarom zie je alles als een persoonlijke aanval ;w;
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Meer groepen discussie  - Pagina 2 Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Urameshiya di dec 20, 2011 4:11 pm

    ^Precies, niemand neemt jou iets kwalijk, Myon. Sterker nog, ik ben erg blij dat deze discussie een keer gevoerd is nu.

    Hoe dan ook, als ik het goed begrijp is de concensus dat het zo ongeveer moet blijven als het is?
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Meer groepen discussie  - Pagina 2 Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Remilia~ di dec 20, 2011 9:10 pm

    Toen ik net nieuw was op het forum was dat ong. het eerste 'ding' wat me opviel.
    Zoveel groepen, so manyy colourssss~<3
    Ik zit ook op meerdere forums en dan was het alleen rood van VIP, blauw voor Administrators en groen voor Moderators.
    Ik denk idd dat het gwn het beste is dat we het het forum zo houden.
    De voor mij belangrijkste punten zijn al genoemd maar ik herhaal ze maar: Het is verwarrend, je houdt geen overzicht meer en je krijgt personen die random nutteloze topics openen of dingen doen om een bepaalde status te bereiken.
    Yeaaaah~
    Koishi~
    Koishi~
    Forumyōkai


    Leeftijd : 26

    Meer groepen discussie  - Pagina 2 Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Koishi~ wo dec 21, 2011 5:18 pm

    Oh, en ik heb wel een goed idee! :)
    Het is misschien niet helemaal relevant, maar ach.

    Als je de mensen nu eens hun rang laat kiezen? (Ik bedoel, de rang die ze al hebben ontvangen)
    Dat lijkt mij wel leuk.
    :)
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Meer groepen discussie  - Pagina 2 Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Sophie wo dec 21, 2011 5:21 pm

    Koishi~ schreef:Oh, en ik heb wel een goed idee! :)
    Het is misschien niet helemaal relevant, maar ach.

    Als je de mensen nu eens hun rang laat kiezen? (Ik bedoel, de rang die ze al hebben ontvangen)
    Dat lijkt mij wel leuk.
    :)


    Huh?
    Wat bedoel je?

    Gesponsorde inhoud


    Meer groepen discussie  - Pagina 2 Empty Re: Meer groepen discussie

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 4:13 pm