Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+3
Quwanti
Hakurei Ninja
Urameshiya
7 plaatsers

    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies

    Enquête

    Met wie speel je TH13 het liefst?

    [ 2 ]
    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Voteba1025%Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Voteba12 [25%] 
    [ 2 ]
    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Voteba1025%Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Voteba12 [25%] 
    [ 3 ]
    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Voteba1038%Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Voteba12 [38%] 
    [ 1 ]
    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Voteba1012%Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Voteba12 [12%] 

    Totaal aantal stemmen: 8
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Empty Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies

    Bericht van Urameshiya do sep 01, 2011 1:41 am

    Het nieuwe Touhouspel mag dan misschien nog niet in de winkels liggen, maar het zou me niks verbazen als ik niet de enige ben die toch alvast een poging gewaagd heeft. Hoe ver zijn jullie al? Hebben we al mensen onder ons die zonder doodgaan door lunatic mode heenfietsen?

    De aanleg van dit forum heeft de afgelopen tijd veel van m'n tijd in beslag genomen, maar daarvoor was ik zelf in elk geval druk aan het werken aan een 1cc/no-continue clear op lunatic mode met Youmu. In de demo-versie had ik nog de indruk dat Youmu duidelijk lastiger te gebruiken was dan de andere drie speelbare karakters, maar ondertussen heb ik me bedacht, en ben ik helemaal verliefd geworden op d'r charge shot (of hoe je het wil noemen). De eerste paar stages zijn voor mijn gevoel een klein beetje lastiger met Youmu, zeker als ze nog niet op volle kracht is, maar in stage 4 en 5 is ze echt goddelijk sterk, zolang je maar niet vergeet waar de vijanden vandaan komen.

    Ik had eigenlijk het gevoel dat de balans tussen de verschillende speelbare karakters dit keer beter was dan anders. Ik weet best dat ZUN elke keer wel z'n best doet om (bij wijze van spreke in elk geval) Reimu's doelzoekende schoten uit te balanseren tegen Marisa's grotere vuurkracht en snelheid, maar volgens mij is het hem dit keer uitzonderlijk goed gelukt. Ook Sanae's grote kogelspreiding wordt ruimschoots gecompenseerd door haar lage vuurkracht. Ik ben dus eigenlijk ook wel benieuwd wie iedereen het liefst gebruikt, vandaar de poll.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Empty Re: Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies

    Bericht van Hakurei Ninja do sep 01, 2011 1:54 am

    Ik speel voornamelijk met Sanae. Eigenlijk niet heel veel reden waarom die meer dan Reimu of Marisa, maar Youmu had ik in het begin moeite mee met wennen en sindsdien vermeden. xD Vooral dat je niet schiet tijdens focussen en regelmatig de shift-knop moet loslaten tijdens bossfights dwingt mij om mijn beginnerstechnieken dramatisch aan te passen, dus kon ik maar niet wennen aan de bossfights met Youmu. Al vind ik het idee van een personage met zowel kogel- als zwaardaanvallen erg leuk. Brengt veel meer variatie in de keuze van player characters.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Empty Re: Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies

    Bericht van Quwanti do sep 01, 2011 1:30 pm

    Ik maak gebruik van Reimu. Die is voor mij nog iets makkelijker te besturen en ik ben er meer gewend aan. Al is Marisa ook wel goed te gebruiken. :P Youmu geburik ik niet. Ik heb erg veel moeite normaal aan te vallen.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Empty Re: Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies

    Bericht van Urameshiya do sep 01, 2011 7:58 pm

    Wow, de balans is nog beter dan ik dacht! Na 4 stemmen gaat de poll precies gelijk op. =O

    Youmu is inderdaad wel een beetje lastig om 'normaal' mee aan te vallen, en ik geef toe dat het voor mij ook een beetje wennen was, maar neem nou bijvoorbeeld het gevecht tegen Seiga (+ Yoshika). Als je daar continu Youmu's schokgolf-zwaard-aanval-ding gebruikt, kun je zowel Seiga als Yoshika tegelijkertijd aanvallen waardoor het gevecht korter duurt en er echt aanzienlijk minder kogels in het veld zijn dan met de andere karakters. Voor mij heeft dat de tijd die het kostte om aan haar te wennen, meer dan goed gemaakt.

    Dat gevecht met Seiga + Yoshika vond ik trouwens geweldig leuk, misschien wel de leukste boss-fight van het hele spel, ondanks dat ze voor een stage 4 baas misschien een beetje aan de makkelijke kant zijn (of misschien lijkt dat maar zo omdat ik veel met Youmu speel).
    Jesse
    Jesse
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Goed meetrommelen op muziek

    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Empty Re: Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies

    Bericht van Jesse do sep 01, 2011 9:14 pm

    Urameshiya schreef:Wow, de balans is nog beter dan ik dacht! Na 4 stemmen gaat de poll precies gelijk op. =O
    Kwam door mij ^^
    Ik vind Marisa gewoon Dé leukste speelbare character in elke game =D
    Met Youmu kan ik ook wel overweg gaan maar heb ik het nog nooit echt geprobeerd om ermee een 1cc te halen.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Empty Re: Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies

    Bericht van Urameshiya za sep 03, 2011 1:13 pm

    Hmm, als ik zo'n poll aan m'n topic vastmaak durft meteen niemand meer over wat anders te praten dan over de inhoud van die poll. -_-;

    Maar wat vinden jullie eigenlijk van het spel als geheel, ten opzichte van de eerdere delen? Ik vind 'm erg goed - een van de leukere delen in de serie als je het mij vraagt.
    badkiara
    badkiara
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 28

    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Empty Re: Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies

    Bericht van badkiara za sep 03, 2011 6:21 pm

    Ik heb nog niet echt iedereen goed gebruikt, en ik ben toch niet zo goed in Touhou.
    Maar ik gebruik Reimu toch wel het liefst, gewoon makkelijk te gebruiken en je hoeft niet altijd goed op te letten waar de boss is om die dan te raken (Nogmaals, ik ben niet zo goed dus als ik focus om te ontwijken, dan raak ik de boss nooit xD).

    Youmu lijkt me trouwens wel leuk om te gebruiken, de charge shot is gewoon geweldig in stages maar lijkt mij een beetje vervelend tijdens boss fights.

    Edit: Het spel zelf vind ik wel een beetje aan de makkelijkere kant, veel makkelijker dan IN. Maar omdat ie zo makkelijk is vind ik het wel een van de beste Touhou tot nu toe :p . (UFO is te moeilijk q_q)
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Empty Re: Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies

    Bericht van Hakurei Ninja za sep 03, 2011 8:01 pm

    badkiara schreef:Edit: Het spel zelf vind ik wel een beetje aan de makkelijkere kant, veel makkelijker dan IN. Maar omdat ie zo makkelijk is vind ik het wel een van de beste Touhou tot nu toe :p . (UFO is te moeilijk q_q)
    En IN mag zijn... ah. TH10 Eiyashou ~ Imperishable Night. *vindt afkortingen van de subtitels maar verwarrend*

    Een beetje lagere moeilijkheidsgraad op Easy kan Touhou soms inderdaad wel gebruiken om het spel wat laagdrempeliger te maken. Zelfs op Easy heb ik nog maar één Touhou spel weten te clearen zonder continues te gebruiken. Al zou dat wel anders zijn als ik gewoon wat meer oefende. ^^; Maar wat laagdrempeligheid betreft scheelt het wel met een hoop Touhou spellen dat je met continue gewoon verder gaat vanaf waar je dood ging, in plaats van dat je weer aan het begin van de stage moet beginnen. Al ben ik zelf meer fan van de stage helemaal overdoen (betere oefening), het eerste is een stuk makkelijker voor mensen die nog maar net beginnen om het einde van het spel te bereiken.
    Ekster
    Ekster
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Tekenen, Design

    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Empty Re: Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies

    Bericht van Ekster za sep 03, 2011 8:07 pm

    Ik heb hem in Normal al uitgespeeld met Reimu, ik vond het vrij makkelijk en vooral omdat er spellcard practice terug is. De extra stage vindt ik best makkelijker dan andere, maar ik heb nog nooit een extra stage uitgespeeld.

    Youmu vind ik best leuk om mee te spelen, het is nogal lastig, maar het gevecht duurt inderdaad korter met haar. Ik hoop dat er binnenkort een english patch komt, ben eigenlijk meer geintreseerd in het verhaal en dialogen.
    badkiara
    badkiara
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 28

    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Empty Re: Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies

    Bericht van badkiara za sep 03, 2011 8:33 pm

    Hakurei Ninja schreef:
    badkiara schreef:Edit: Het spel zelf vind ik wel een beetje aan de makkelijkere kant, veel makkelijker dan IN. Maar omdat ie zo makkelijk is vind ik het wel een van de beste Touhou tot nu toe :p . (UFO is te moeilijk q_q)
    En IN mag zijn... ah. TH10 Eiyashou ~ Imperishable Night. *vindt afkortingen van de subtitels maar verwarrend*

    Een beetje lagere moeilijkheidsgraad op Easy kan Touhou soms inderdaad wel gebruiken om het spel wat laagdrempeliger te maken. Zelfs op Easy heb ik nog maar één Touhou spel weten te clearen zonder continues te gebruiken. Al zou dat wel anders zijn als ik gewoon wat meer oefende. ^^; Maar wat laagdrempeligheid betreft scheelt het wel met een hoop Touhou spellen dat je met continue gewoon verder gaat vanaf waar je dood ging, in plaats van dat je weer aan het begin van de stage moet beginnen. Al ben ik zelf meer fan van de stage helemaal overdoen (betere oefening), het eerste is een stuk makkelijker voor mensen die nog maar net beginnen om het einde van het spel te bereiken.

    FYI, Imperishable Night = TH8.

    De continue maakt niet eens uit, gewoon de spells en stages zelf zijn veel makkelijker vergeleken met de andere. Zelfs mijn eerste keer door Ten Desires was gewoon zo makkelijk, tuurlijk het was Easy Mode maar ik had niet verwacht dat het zo makkelijk was.

    Maar nogmaals, TD is juist leuk omdat het iets makkelijker is. UFO was gewoon hell, en dat op easy mode >_<
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Empty Re: Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies

    Bericht van Hakurei Ninja za sep 03, 2011 8:44 pm

    badkiara schreef:FYI, Imperishable Night = TH8
    Oh, oeps, je hebt gelijk. Stom van mij. ^^;
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Empty Re: Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies

    Bericht van Urameshiya za sep 03, 2011 9:01 pm

    De lage moeilijkheidsgraad verbaasde mij de eerste keer ook een beetje, maar ik was er al min of meer op bedacht, omdat ZUN vantevoren had gezegd dat in ruil voor veel minder extra levens, dit keer de spells enzo wat makkelijker zouden zijn.

    Dat vond ik eigenlijk wel goed, want in TH12/UFO vond ik het aantal extra levens dat je kon halen een beetje uit de hand lopen, zelfs al lag de moeilijkheidsgraad verder veel hoger.

    Ekster schreef:ik vond het vrij makkelijk en vooral omdat er spellcard practice terug is. De extra stage vindt ik best makkelijker dan andere
    Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik had het eigenlijk leuker gevonden als spell practice pas beschikbaar zou zijn voor elke moeilijkheidsgraad nadat je die moeilijkheidsgraad ge-1cc'ed hebt. Zeker met de Extra stage. Ik vond (en vind nog steeds) Mokou de simpelste EX-baas die er is, simpelweg omdat je d'r spells zo eindeloos kunt oefenen. Terwijl d'r spells van zichzelf eigenlijk een stuk moeilijker zijn dan die van bijvoorbeeld Ran, voor mijn gevoel.
    Misschien dat ik uiteindelijk Mamizou nog wel makkelijker ga vinden dan Mokou. Ik heb de EX stage nog niet zo heel vaak gedaan, dus ik ben nog niet zo aan d'r aanvallen gewend als aan die van Mokou, dus ik weet het nu nog niet zeker welke ik makkelijker vind.

    Ekster schreef: Ik hoop dat er binnenkort een english patch komt, ben eigenlijk meer geintreseerd in het verhaal en dialogen.
    Hmm, ik denk dat een vertaling van de tekstbestandjes die erbij zaten daarvoor belangrijker is. Het was voor mij in ieder geval erg moeilijk om met alleen de in-game dialogen (ik heb het geluk om redelijk Japans te kunnen spreken/lezen) te begrijpen wat er nou precies gaande was.
    Ik weet niet of die tekstbestanden ook vertaald bij de engelse patch zitten als ie uitkomt, of dat ze al ergens vertaald te vinden zijn. Anders kan ik (of Ninja) ze ook wel vertalen.

    Hakurei Ninja schreef:Al ben ik zelf meer fan van de stage helemaal overdoen (betere oefening), het eerste is een stuk makkelijker voor mensen die nog maar net beginnen om het einde van het spel te bereiken.
    Haha, weet je zeker dat je niet gewoon fan van het continue systeem per stage omdat je dan eindeloos vaak mocht continue-en? ;D Stages oefenen kan tenslotte ook gewoon in practice mode. =P
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Empty Re: Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies

    Bericht van Hakurei Ninja za sep 03, 2011 9:44 pm

    Urameshiya schreef:
    Hakurei Ninja schreef:Al ben ik zelf meer fan van de stage helemaal overdoen (betere oefening), het eerste is een stuk makkelijker voor mensen die nog maar net beginnen om het einde van het spel te bereiken.
    Haha, weet je zeker dat je niet gewoon fan van het continue systeem per stage omdat je dan eindeloos vaak mocht continue-en? ;D Stages oefenen kan tenslotte ook gewoon in practice mode. =P
    Je kan hem niet in practice mode doen als je de stage niet ten minste 1 keer hebt gecleared, toch? In ieder geval vond ik het in Chireiden (TH11) leuk dat toen ik na weet-ik-veel-hoeveel continues Okuu versloeg, ik ook echt het gevoel had dat ik de ending verdiend had. En na je game over bent meteen vanaf dat punt verder kunnen gaan is gevoelsmatig veel dichter bij cheaten. xP
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Empty Re: Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies

    Bericht van Princess Sylvysprit zo sep 04, 2011 12:40 am

    ik speel meestal als sanae, soms als reimu.
    maar youmo vind ik echt gwn iritant besturen, dat met die shift knop is best overbodig, beter kon zun het gwn doen door bv. twee keer snel op z te drukken
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Empty Re: Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies

    Bericht van Urameshiya zo sep 04, 2011 12:53 am

    eeveesprit schreef:maar youmo vind ik echt gwn iritant besturen, dat met die shift knop is best overbodig, beter kon zun het gwn doen door bv. twee keer snel op z te drukken
    Hmm, dat zou inderdaad best een goed idee zijn geweest. Alleen vraag ik me af of Youmu dan niet te sterk zou worden. Nu d'r charge aanval aan de focus-knop vast zit moet je soms heel moeilijk doen om de baas behoorlijk aan te vallen, maar als dat niet zo zou zijn zou Youmu echt niet meer te stoppen zijn, denk ik.

    Hakurei Ninja schreef:Je kan hem niet in practice mode doen als je de stage niet ten minste 1 keer hebt gecleared, toch?
    Jawel hoor. Vroeger kon dat inderdaad niet, maar in het nieuwe deel wordt practice mode geunlocked zodra je de stage begonnen bent. Vandaar dat het ook geunlocked wordt als je alleen maar 1 spell ervan oefent met dat personage in spell practice.


    Gesponsorde inhoud


    Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies Empty Re: Shinreibyou/Ten Desires gameplay & impressies

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 1:02 am