Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+3
Tanshu
Pshycho Maniac
Nekotaku
7 plaatsers

    Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie?

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie? Empty Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie?

    Bericht van Nekotaku wo nov 30, 2011 8:39 pm

    We weten natuurlijk allemaal dat er in Japan conventies zijn gericht op Touhou, waarvan de bekendste Reitaisai. Deze draaien echter voornamelijk rond het presenteren van doujin content.
    Er zitten wel wat conventie-gangers tussen de forumleden hier, dus jullie hebben over het algemeen een vrij goed idee van wat een con hier in het westen zoal inhoudt.

    Met dat in gedachten, als je het je even permiteert weg te dromen en inbeeldt dat er een Touhou-gebaseerde conventie in onze regionen was, wat zou je daar verwachten aan te treffen? Denk je dat zoiets hier ooit zou kunnen werken? Wat als het een Touhou/Vocaloid conventie was om de doelgroep te vergroten?

    Zelf denk ik dat veel van de vaste zaken uit een typische conventie wel zouden werken in een Touhou kleedje:
    • Een game room. Met uiteraard allemaal Touhou spellen.
    • Competities! Er zouden compos kunnen zijn voor high scores, de fighters en versus shooting als in PoFV.
    • DDR is typisch speelbaar op cons. Een DDR met allemaal Touhou mixes zou zeer goed gaan.
    • Cosplay competitie, uiteraard.
    • Projectie van video's, misschien?
    • Een Touhou quiz, om te zien wie nu echt de grootste kenners zijn.


    Basically is er niet zoveel van een con dat zich niet vertaald naar Touhou, nee? Merchandise standjes zou wat moeilijker worden... Daar is hier niet zoveel van te verkrijgen, en veel dingen zijn bootleg als ze niet van een betrouwbare vendor komen.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie? Empty Re: Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie?

    Bericht van Pshycho Maniac wo nov 30, 2011 8:42 pm

    Ik zou het wel leuk vinden als het in een echte zaal zoals in Utrecht zou zijn.
    Niet in een gymzaal zoals ik op de foto's van Skippy, Tanshu en Pyonta zag.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie? Empty Re: Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie?

    Bericht van Nekotaku wo nov 30, 2011 8:45 pm

    Welke con was er in een gymzaal te doen? :o
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie? Empty Re: Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie?

    Bericht van Tanshu wo nov 30, 2011 8:52 pm

    Nishicon. Volgend jaar verhuizen ze waarschijnlijk naar een hotel, en wordt de con met een dag verlengd.

    On topic: KARAOKE. ・3・
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie? Empty Re: Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie?

    Bericht van Pshycho Maniac wo nov 30, 2011 8:57 pm

    En als ik altijd in die zalen ben als ze iets hebben hebben ze bijna nooit goed en redelijk goedkoop eten.
    Dus redelijk goed en niet zo duur eten zou ik ook best willen zien.

    En ik ben vergeten wat die shit is wat ze in die hallen doen.
    ...eh. Komt later wel boven.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie? Empty Re: Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie?

    Bericht van Nekotaku wo nov 30, 2011 9:08 pm

    Yep, eten is meestal een probleem op zo'n cons. Veel te duur voor weining kwaliteit. Karaoke is trouwens een goeie suggestie! Die was bijzonder leuk op Abunai.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie? Empty Re: Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie?

    Bericht van Urameshiya do dec 01, 2011 12:47 am

    Haha, ik word enthousiast van dit idee alleen al! En je gaat je toch zeker niet druk maken om het eten als het over een Touhou-con gaat...? :o Het soort locatie zou mij eigenlijk weinig kunnen schelen. Een sporthal is per vierkante meter een stuk goedkoper om te huren dan een hotel of congrescentrum, dus het zou wel aantrekkelijkere toegangsprijzen kunnen betekenen.

    Nekotaku schreef: Wat als het een Touhou/Vocaloid conventie was om de doelgroep te vergroten?
    Dat zou waarschijnlijk veel beter werken dan Touhou alleen. Het zou niet alleen veel meer publiek trekken, het zou ook nieuwe Touhoufans kunnen opleveren. =3 Maar in alle gevallen zou er waarschijnlijk veel promotie en goeie timing/locatie aan te pas moeten komen om het bezoekersaantal op een redelijk niveau te krijgen.

    Nekotaku schreef:Competities! Er zouden compos kunnen zijn voor high scores, de fighters en versus shooting als in PoFV.
    Ja! Allemaal met een spectaculaire finale op een groot scherm voor publiek! *ziet het helemaal voor zich*

    Nekotaku schreef:Merchandise standjes zou wat moeilijker worden... Daar is hier niet zoveel van te verkrijgen, en veel dingen zijn bootleg als ze niet van een betrouwbare vendor komen.
    Misschien zou het dan op z'n Touhou's aangepakt moeten worden door gratis doujin circle spaces beschikbaar te stellen! Wie weet zou er wel iets van een plaatselijke Touhou doujin-scene van de grond kunnen komen als je de drempel laag genoeg maakt. =3 *droomt*

    Naast karaoke zou een met-zoveel-mogelijk-mensen-Touhou-dansjes-doen iets ook leuk zijn. En dan filmen en het internet op gooien.Goeie ideeen stelen is niet slecht.

    Als de con heel veel budget zou hebben, zou je ook een bekende doujin-artiest uit kunnen nodigen voor een podiumoptreden! Okee, ik ben nu echt in onrealistische termen aan het denken, maar het zou zo'n evenement wel heel veel status verlenen = meer mensen. =3

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie? Empty Re: Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie?

    Bericht van Nekotaku do dec 01, 2011 11:49 am

    Finales van de competities op groot scherm is inderdaad het leukste. Competities op Abunai werden ook op projector gespeeld; dat was leuk om te zien.

    Wat betreft lokale doujin artiesten, qua anime zijn er zo wel behoorlijk wat te vinden. Er waren er veel op de Japan Expo Belgium. Maar of er een significant aantal is dat met Touhou bezig is weet ik niet. Ik heb er in elk geval nog geen gezien.

    Een optreden zou zeker niets zijn voor een eerste editie van een dergelijke con. Beter is eerst naamsbekendheid te krijgen en dan te zien wat de groei is van de opkomst over minstens 2 jaar heen.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie? Empty Re: Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie?

    Bericht van Urameshiya do dec 01, 2011 12:19 pm

    Nekotaku schreef:Wat betreft lokale doujin artiesten, qua anime zijn er zo wel behoorlijk wat te vinden. Er waren er veel op de Japan Expo Belgium. Maar of er een significant aantal is dat met Touhou bezig is weet ik niet. Ik heb er in elk geval nog geen gezien.
    Volgens mij is dat aantal op dit moment nog verwaarloosbaar, ja.

    Nekotaku schreef:Een optreden zou zeker niets zijn voor een eerste editie van een dergelijke con. Beter is eerst naamsbekendheid te krijgen en dan te zien wat de groei is van de opkomst over minstens 2 jaar heen.
    Erm, jah, zoals ik al zei was het niet als een realistische suggestie bedoeld. Sorry. ^^; Het zou dus ook niet zo zeer iets zijn dat ik zou verwachten, maar als het er zou zijn zou het heel gaaf zijn. Ik weet trouwens niet waarom je daar eerst naamsbekendheid voor zou moeten hebben - je kunt het ook gebruiken om die naamsbekendheid mee te krijgen, toch? En de meeste doujin-artiesten zijn redelijk gewone mensen, die waarschijnlijk minder hoge eisen stellen dan een professional zou doen.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie? Empty Re: Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie?

    Bericht van Pshycho Maniac do dec 01, 2011 1:43 pm

    Pshycho Maniac schreef:En als ik altijd in die zalen ben als ze iets hebben hebben ze bijna nooit goed en redelijk goedkoop eten.
    Dus redelijk goed en niet zo duur eten zou ik ook best willen zien.

    En ik ben vergeten wat die shit is wat ze in die hallen doen.
    ...eh. Komt later wel boven.
    BEURZEN.

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie? Empty Re: Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie?

    Bericht van Nekotaku do dec 01, 2011 2:57 pm

    Ah, een beurs. Iets andere connotatie dan een conventie. Maar in beide gevallen is het eten even problematisch. Misschien vind ik het geen issue om een dag niet te eten, maar voor de meeste mensen is dat wel anders. En de dure prijzen vind ik inderdaad lastig als je weet dat er veel jonger volk en studenten naar zo'n dingen komen; die hebben nu eenmaal niet zoveel geld de deur uit te smijten.

    Urameshiya schreef:Erm, jah, zoals ik al zei was het niet als een realistische suggestie bedoeld. Sorry. Het zou dus ook niet zo zeer iets zijn dat ik zou verwachten, maar als het er zou zijn zou het heel gaaf zijn. Ik weet trouwens niet waarom je daar eerst naamsbekendheid voor zou moeten hebben - je kunt het ook gebruiken om die naamsbekendheid mee te krijgen, toch? En de meeste doujin-artiesten zijn redelijk gewone mensen, die waarschijnlijk minder hoge eisen stellen dan een professional zou doen.

    Het probleem begint eigenlijk met een iets of wat bekende doujin artiest vast te krijgen. Ik denk niet dat er zo een group/persoon is in België of Nederland inzake Touhou. Dus om iemand anders te vinden hangen daar al reiskosten aan vast. En ik weet niet hoe bereid de meesten zouden zijn een optreden te geven op een first-time con. Maar, je moet uiteraard durven dromen. Misschien zijn er echt wel mensen in onze streken die wachten op zo'n opportuniteit?
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie? Empty Re: Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie?

    Bericht van Sophie do dec 01, 2011 5:30 pm

    Touhou/Vocaloid?

    Een beetje een vreemde combinatie als je het mij vraagt, ze zijn niet echt related behalve dat het allebei Japanse software is.. Ik denk dat er meer vocaloid fans op af komen, en reguliere congangers dan specifiek Touhou publiek.
    De vraag is: wat maakt de con speciaal tot een touhou con?

    DDR en karaoke biedt elke conventie, en ik weet niet of er veel enthuasiasme is om Touhou te spelen aangezien de meeste mensen er nog nooit van gehoord hebben. Sowieso zou ik trouwens een soku toerrnooi toevoegen!
    Qua dealerroom is dit ook een probleem, je kan wel dealers krijgen, maar ik weet niet of je ze zo gek krijgt om Touhou te tekenen.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie? Empty Re: Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie?

    Bericht van Nekotaku do dec 01, 2011 5:38 pm

    Wel, het lijkt me dat er een redelijke overlap is tussen mensen die Touhou en Vocaloid kennen. Zeg niet dat er eenzelfde overlap is in fandom, maar ik denk dat de overstap gemakkelijk gemaakt wordt. Een Touhou con op zich zou te weining volk trekken, dus een combinatie met Vocaloid vestigt wat meer aandacht. Door het te beperken tot 2 onderwerpen blijft er toch een redelijke focus. Maar je hebt wel gelijk dat er waarschijnlijk meer Vocaloid fans zouden komen.

    De DDR en karaoke zouden gefocused moeten zijn op Touhou muziek (en Vocaloid indien combo). Wat betreft de spellen, de echte Touhou fans zouden ze zeker spelen, en de fighters zijn wat toegankelijker. Hisoutensoku was beschikbaar in de game room op Abunai en had wel wat succes.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie? Empty Re: Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie?

    Bericht van Sophie do dec 01, 2011 9:32 pm

    Ik snap je punt, maar je kunt mensen moeilijk dwingen om touhounummers te zingen, of te DDRen. Als je dan ook Vocaloid in voert kan ik je nu al verklappen dat (9)0% Vocaloid zal zingen, maar sowieso is afwisseling gewoon leuker.

    Je zou wel dingen kunnen doen zoals de host van het podium een touhou cosplay aan trekken (bijv Rinnosuke en Reimu (Miku? Ik meld me aan!) als hosts), je zou Yuyuko's food stal kunnen maken, een Reimu donation box en ga zo maar door!

    Sowieso vraag ik me af wel land meer publiek zal trekken, België of Nederland?
    Qua vocaloid denk ik Nederland, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet hoeveel anime/etc fans België rijk is.
    Ik weet wel dat er in Duitsland veel meer animo voor is, maar dan zit je weer met eventuele taalproblemen..

    Ik moet zeggen dat ik het wel eens eerder over gehad had met wat vrienden, om een touhouconventie te beginnen. Zodra je er serieus van plan mee bent door te gaan kun je me gerust PMen, het lijkt me een leuk iniatief om aan mee te werken!
    Michiresu
    Michiresu
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : KeroPero

    Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie? Empty Re: Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie?

    Bericht van Michiresu vr dec 02, 2011 6:56 pm

    Nekotaku schreef:
    Wat betreft lokale doujin artiesten, qua anime zijn er zo wel behoorlijk wat te vinden. Er waren er veel op de Japan Expo Belgium. Maar of er een significant aantal is dat met Touhou bezig is weet ik niet. Ik heb er in elk geval nog geen gezien.

    dan heb je niet goed gekeken nekotaku, deze cd heb ik gekocht ginder, en op de foto is de persoon te zien die de tracks ingezongen heeft. Ik was behoorlijk verrast. Ok het is nog maar hun eerste cd maar wat dan nog :3

    Persoon in kwestie is hier trouwens Jun Miyazawa ook wel gekend van wotaku world wave.
    Spoiler:

    Gesponsorde inhoud


    Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie? Empty Re: Wat zou jij verwachten op een Touhou conventie?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 9:07 am