Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+5
MaidSakuyaChan
Chrono
T
Princess Sylvysprit
Thyra
9 plaatsers

Hai iedereen

Thyra
    Thyra
    Verdwaalde ⑨

Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : De meest efficiëntste code voor een algoritme vinden (niet per-se leesbaarder)

Hai iedereen Empty Hai iedereen

Bericht van Thyra wo nov 09, 2016 1:44 am

Hai hai, zoals gewoonlijk is op fora kom ik mij eens introduceren.

Ik ben een student Elektrotechniek aan de universiteit Twente die sinds een aantal jaren TōHō en anime kent. Ik houd zelf erg van programmeren en TV series (inclusief Anime) te kijken. Daarnaast vind ik muziek luisteren een must en zelf muziek maken ook leuk.

Mijn TōHō ervaring was via een vriend die ik tijdens mijn 2e jaar EL ontmoette. Hij moest heel nodig zijn remix van Bad Apple!! delen en had mij uitgelegd waar het vandaan kwam. Nu had dit mij ook aangestoken om muziek te produceren en wel TōHō remixes ( soundcloud ), vooral omdat .. ik gek werd van zijn versie maar goed.

Omdat mijn remix werk wel aardig was wou hij zelfs graag wat andere remixes van andere cirkels hebben (iets waar ik nog nooit van gehoord had). Toen mijn ogen eenmaal opengezet waren door de diversiteit aan muziek had ik besloten om een aantal van deze cirkels te gaan downloaden, diegene die leuk klonken. Dit streamde ik van mijn privé servertje omdat ik niet overal en nergens gigabytes aan muziek op elk apparaat wou zetten (en nee, youtube is leuk voor snel even luisteren, maar kan ik echt niet gebruiken als permanente bron). Echter dit kleine projectje is per ongeluk uitgegroeid tot een ware radio/site ( TōHō.FM ) waar ik een groot deel van mijn vrije tijd aan besteed.

Verder naast TōHō en anime houd ik van af en toe een RTS spelletje te spelen. Ook dus muziek maken uiteraard, met een vrij luxe keyboard (het enige dure ooit uitgegeven) of gewoon (nutteloos) zitten te chatten.

Sociaal gezien ben ik een aantal keer naar Abunaicon zelf geweest. Eens met een vriend en een andere keer met iemand uit Engeland die gek genoeg was om een grote donatie aan de eerder genoemde radio te geven, en daarnaast gek genoeg was om naar Engelsland te vliegen om mij persoonlijk te ontmoeten. Ik moet nog even aan dat soort conventies wennen en ben van plan dit jaar naar Animecon te gaan om te vergelijken. Afgelopen jaar ben ik zelf naar Fransenland gegaan om daar hun Japan Expo bij te wonen en om een Fransman die ik online had ontmoet te zien (en zijn ouders want er was nogal een leeftijdsverschil). Daarbij heb ik mij ook als Sakuya gekleed omdat ik zag dat er best een aantal TōHō fans zaten. Ik zal niet snel die paar dagen vergeten, maar ik weet nu wel dat ik echt niet zo veel met Frans heb, (zelf namelijk Duits geleerd met moeite op de middelbare school omdat Frans nog onmogelijker was) dus zal ik niet snel meer naar Fransenland gaan voor zo'n conventie. (Ook omdat dit nog best een prijzig uitstapje was door wat last-minute veranderingen). Vandaar ook dat ik Animecon dit (komend) jaar wil bezoeken.

Na dit Fransenland verhaal vond ik de sociale mogelijkheden weer interessant en zocht ik naar een Nederlands TōHō forum. Vandaar dat ik hier terecht ben gekomen uiteindelijk.

Ik hoop op dit forum wat nieuwe Nederlandse contacten te maken en mogelijk ook te ontmoeten en plezier te hebben.

~Thyra

Laatst aangepast door Thyra op wo nov 09, 2016 3:10 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

Hai iedereen Empty Re: Hai iedereen

Bericht van Princess Sylvysprit wo nov 09, 2016 8:18 am

Goedenmorgen, en welkom op ons forum.

Graag wil ik even melden dat onze beheerder in een grappige bui was, en het forum een nieuwe look gegeven heeft met een paar interessante wordfilters, dit is omdat er niet super veel activiteit meer heerst hier.
    Maar dat betekent niet dat we compleet dood zijn!
    Ik maak zelf ook mijn eigen muziek, zowel originals als arranges, mijn style is voornamelijk geinspireerd door Tachi, de maker van Sakura Trick.
    Het is leuk om meer muzikaal talent te zien op het forum, het is nu misschien een beetje verwarrend voor je, maar ik hoop dat je hier een leuke tijd zult hebben.
    Wees niet bang om eens in de chatbox op de portal pagina te komen, af en toe zijn er mensen, en dan is het best gezellig.
    Thyra
    Thyra
    Verdwaalde ⑨

Speciale vermogens : De meest efficiëntste code voor een algoritme vinden (niet per-se leesbaarder)

Bericht van Thyra wo nov 09, 2016 3:03 pm

Hahaha, ik had al zo'n idee dat er een wordfilter overheen gezet was. Er waren voordat ik registreerde nogal wat unieke berichten die mij even in verwarring brachten.. "Het zegt toch echt Het Nederlandstalige Tōhō-forum" dus ben uiteindelijk maar geregistreerd op basis van 'er zijn toch wel genoeg referenties, er zal vast wel iets gaande zijn'. Ik zal zeker eens rond de chat hangen en deze keer niet rond 3 uur in de nacht ><.
    T
    T
    Onsterfelijk

Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

Bericht van T wo nov 09, 2016 3:06 pm

Welkom! Trek je niet te veel aan van de eigenaardigheden die hier gebeuren de laatste tijd. Maar, uh, kijk vooral wel Sakura Trick!
    Thyra
    Thyra
    Verdwaalde ⑨

Bericht van Thyra wo nov 09, 2016 3:13 pm

Goed punt, ik had Sakura Trick ooit op mijn lijst gezet maar ben er destijds kennelijk niet aan toe gekomen, misschien toch wel goed om deze gewoon klaar te zetten.
    Chrono
    Chrono
    Eeuwige Forumbewaker

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Psychic noodling and transcendental meditation

Bericht van Chrono wo nov 09, 2016 4:13 pm

Van harte welkom!
    MaidSakuyaChan
    MaidSakuyaChan
    Verdwaalde ⑨

Leeftijd : 31

Bericht van MaidSakuyaChan wo nov 09, 2016 5:48 pm

Welcome ^__^
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya wo nov 09, 2016 7:39 pm

Welkom hier!

Thyra schreef:Goed punt, ik had Sakura Trick ooit op mijn lijst gezet maar ben er destijds kennelijk niet aan toe gekomen, misschien toch wel goed om deze gewoon klaar te zetten.
    Sakura Trick kijken was de beste beslissing van mijn leven. Het zal voor jou niet anders zijn.
    Snakke
    Snakke
    Shmupping and Skiing

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Discipel zijn van de grote god Marsupilcoatl

Bericht van Snakke do nov 10, 2016 2:35 pm

Welkom welkom!
    Ik zou zeggen kom eens in de chatbox, maar aangezien die nog niet zo lang geleden compleet dood was zou ik zeggen: Join de skypegroep!

Uh ik zou dan zeggen: veel plezier nog hier!

Laatst aangepast door Snakke op do nov 10, 2016 2:39 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden van aanpassing : Blijkbaar zat je al in de skypegroep. Oeps.)
    Thyra
    Thyra
    Verdwaalde ⑨

Bericht van Thyra do nov 10, 2016 7:50 pm

Die chatbox heb ik gezien en was uitgestorven tot zover ik zag. Of in ieder geval rond mijn tijden, kan ook wat over mij zeggen hoor.
    HecatiaLapislazuliaSama
    HecatiaLapislazuliaSama
    Urban Legend in Yuyucon

Leeftijd : 23
    Speciale vermogens : Niet lukken om een speciale vermogen te bedenken

Bericht van HecatiaLapislazuliaSama zo nov 20, 2016 6:04 pm

Nou welkom, veel heb ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Just enjoy your stay
    Tsukanomatsu
    Tsukanomatsu
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨

Hai iedereen Empty Welkom, misschien zien we elkaar is een keer!

Bericht van Tsukanomatsu ma nov 21, 2016 1:35 am

Oh hey, iemand uit de buurt. Ik neem aan dat de clubs Fanaat en Konnichiwa (van Minicon) je al bekend voor komen? Aangezien je op het UT zit. Ik kom wekelijks bij Fanaat op dinsdagavond en probeer zo vaak mogelijk naar Minicon te komen. Misschien zien we elkaar nog wel eens. :) Mijn naam is Andy irl. ;)
    Thyra
    Thyra
    Verdwaalde ⑨

Bericht van Thyra ma nov 21, 2016 10:02 am

Hey tsukanomatsu, ja komt mij inderdaad bekend voor, ben al een tijd niet bij de minicon geweest maar kom waarschijnlijk bij die in januari. Leuk je te leren kennen

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu vr sep 22, 2023 8:36 pm