Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+4
RakeStriver
kyr2005
Tanshu
Urameshiya
8 plaatsers

    Danmaku shooting games

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Danmaku shooting games Empty Danmaku shooting games

    Bericht van Urameshiya di nov 01, 2011 12:41 pm

    Tsja, dus ik vroeg me af of er iemand aanraders weet binnen het danmaku shooting game genre, ongeacht of ze op Touhou lijken of niet. Behalve Touhou (en 'verwante' series zoals Seihou), ben ik eigenlijk niet zo thuis in het genre, maar ik zou er best meer van hetzelfde soort willen spelen. Heeft er iemand tips?
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Danmaku shooting games Empty Re: Danmaku shooting games

    Bericht van Tanshu di nov 01, 2011 12:52 pm

    Geen idee, ik ben meer van de actie RPG's. Maar voor Touhou maak ik een uizondering. ^^;
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Danmaku shooting games Empty Re: Danmaku shooting games

    Bericht van kyr2005 di nov 01, 2011 1:01 pm

    Dodonpachi, E.S.P ra de, giga wing
    RakeStriver
    RakeStriver
    Slapeloze pannentrommelaar


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

    Danmaku shooting games Empty Re: Danmaku shooting games

    Bericht van RakeStriver di nov 01, 2011 7:01 pm

    Wat dacht je van Mushihime-sama? De meest recente versie is een arcade versie (Cave Matsuri, 27 mei 2011). Je kunt ze vinden in selecte arcades als het goed is, dus zoeken moet je. Anders zijn er PS2 en Xbox 360 versies van dit spel. Ik heb een video van een eind baas gezien (Black Label Arcade) en als je dat hebt gezien, dan valt Touhou in het niets. Bron: https://www.youtube.com/watch?v=70iFdnI-xfA&feature

    GOD Mode Stage 5 True Last Boss

    Dus Ura, als je Mushihime-sama Cave Matsuri in een arcade ziet, dan heb je geluk. Een 100 yen munt erin gooien en spelen! Show me your moves! (6)
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Danmaku shooting games Empty Re: Danmaku shooting games

    Bericht van Urameshiya wo nov 02, 2011 4:19 pm

    Bedankt voor de tips. Zal maar eens gaan kijken of het wat is. Oh en Rake, Mushihime-sama heb jij het te vaak over. XD Ik moet eerlijk zeggen dat het er inderdaad uitdagend uitziet, maar op de een of andere manier niet zo spannend als Touhou... Maar ik zal eens goed opletten als ik in de buurt van een arcade ben. Doet me er weer aan denken dat ik ook nog PD moest opzoeken hier van jou. XD

    Tanshu schreef:Geen idee, ik ben meer van de actie RPG's. Maar voor Touhou maak ik een uizondering. ^^;
    Ja, zo ben ik dus ook. Vandaar ook dat ik er verder geen verstand van heb en een topic als dit maak. XD
    RakeStriver
    RakeStriver
    Slapeloze pannentrommelaar


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

    Danmaku shooting games Empty Re: Danmaku shooting games

    Bericht van RakeStriver wo nov 02, 2011 4:46 pm

    Urameshiya schreef:Oh en Rake, Mushihime-sama heb jij het te vaak over. XD Ik moet eerlijk zeggen dat het er inderdaad uitdagend uitziet, maar op de een of andere manier niet zo spannend als Touhou...

    Toegegeven, ik vind Touhou veel leuker, simpelweg vanwege character-design en de inspiratie die ZUN heeft om die characters te creëren en al die muziek. Mushihime-sama kwam toevallig weer terug, omdat in mei dus een arcade versie was sinds eeuwen, dus die verdient ff een mention.

    Moet je eens voorstellen, ZUN in samenwerking met een bedrijf om een arcade-exclusieve Touhou uit te brengen. *wishful thinking*
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Danmaku shooting games Empty Re: Danmaku shooting games

    Bericht van Urameshiya do nov 03, 2011 5:48 am

    RakeStriver schreef:Moet je eens voorstellen, ZUN in samenwerking met een bedrijf om een arcade-exclusieve Touhou uit te brengen. *wishful thinking*
    Dat lijkt me een nachtmerrie, eerlijk gezegd. Ik wil ZUNs spellen ook thuis kunnen spelen...
    Anders dan jij ben ik niet echt een arcadeganger, om eerlijk te zijn. Misschien is dat ook wel een reden dat ik buiten Touhou weinig shmup ervaring heb.
    RakeStriver
    RakeStriver
    Slapeloze pannentrommelaar


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Lezen, schrijven, luisteren... oh, moet het speciale vermogens zijn dan?

    Danmaku shooting games Empty Re: Danmaku shooting games

    Bericht van RakeStriver za nov 05, 2011 11:32 am

    Urameshiya schreef:
    RakeStriver schreef:Moet je eens voorstellen, ZUN in samenwerking met een bedrijf om een arcade-exclusieve Touhou uit te brengen. *wishful thinking*
    Dat lijkt me een nachtmerrie, eerlijk gezegd. Ik wil ZUNs spellen ook thuis kunnen spelen...

    Nee, ik zou ook de spellen van ZUN ook thuis op mijn computer willen spelen, maar zou het niet leuk zijn om ook daarnaast een arcade versie te hebben.

    En nog een shmup spel: Ketsui Death Label. Van dit spel zijn er een arcade versie (2003) en XBOX 360 (2010) en DS versie beschikbaar (2008). Wel geinig vor tussendoor, maar komt totaal niet in de buurt van Touhou qua gameplay, design en muziek.
    Info
    Info
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : datwiljewelwetenhe

    Danmaku shooting games Empty Re: Danmaku shooting games

    Bericht van Info za nov 05, 2011 8:47 pm

    shooting games? ik beveel je Uwabami Breakers aan, tenzij je het al kent, ten minste.
    shooting game over een zuiplap die de uitdaging aangaat zoveel mogelijk menu's te proberen ofzo.
    http://en.touhouwiki.net/wiki/Uwabami_Breakers
    Jaimers
    Jaimers
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 32

    Danmaku shooting games Empty Re: Danmaku shooting games

    Bericht van Jaimers wo nov 09, 2011 3:34 pm

    Heeft hier niemand van MAME gehoord?
    Dit is een arcade emulator. Grijp ShmupMAME, een paar roms en weet niet wat je ervaart.
    Je kunt bijna alle shmups vinden die niet van de laatste jaren zijn.

    Als je een Xbox360 hebt kun je ook Mushihimesama Futari, EspGaluda II, Eschatos, en Pink Sweets+ Muchi Muchi Pork importeren omdat deze regio-vrij zijn.
    Ik heb ook gehoord dat Deathsmiles, Dodonpachi Daifukkatsu en Akai Katana hier in de PAL regio worden uitgebracht.

    Veel mensen zeggen dat een goede intro in arcade shmups de originele Dodonpachi is, maar het is niet mijn favoriet.
    Ketsui en Dodonpachi Daioujou vind ik best geweldig. Leuke patronen, muziek, extra's maar het zijn moeilijke.
    Eigenlijk bijna alles gemaakt door Cave is zeer aan te raden.

    Eerlijk gezegt vind ik tegenwoordig arcade bullet hell shmups veel leuker om te spelen dan touhou.
    Dit komt vooral omdat waar het bij touhou vooral om de mooiheid van de patronen gaat het bij arcade shmups gaat om de leukheid van de patronen om ze te ontwijken ongeacht hoe deze uitzien.
    Je moet toegeven dat hoe mooi Event Horizon er ook uitziet, het helemaal niets voorstelt qua ontwijken.

    Ook is Touhou zeer langzaam en traag terwijl het bij arcade shmups om constant actie gaat. Je moet constant over het hele scherm vliegen om dingen te ontwijken terwijl je bij Touhou vaker alleen op de onderkant van het scherm zit en af ten toe een beetje naar links of rechts beweegt. Ook explosies. Overal.
    Ze hebben ook interesante score systemen waar je om score -wilt- spelen terwijl bij touhou echt niemand dit doet omdat de score systemen zo afschuwelijk slecht zijn.

    Ik ken mensen die eerst vonden dat arcade afschuwelijk was en zworen tot Touhou maar later alleen nog maar Arcade speelden en Touhou afschuwelijkheid vonden haha. Iedereen is tsundre voor arcade shmups.

    Dit is nog zo'n een-man doujin shmup maar dan meer gemaakt naar voorbeeld van arcade shmups.

    Urameshiya schreef:Ketsui Death Label.
    Ketsui Demo Label.
    De DS versie is slecht en is geen Ketsui. En de muziek van deze spellen is minstens net zo goed als ZUN trouwens.

    1. 2. 3. 4. 5. 6.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Danmaku shooting games Empty Re: Danmaku shooting games

    Bericht van Urameshiya do nov 10, 2011 4:27 pm

    Ik heb absoluut niks tegen arcade games op zich, maar de fysieke toegankelijkheid is een beetje een handicap. Explosies voegen voor mij weinig toe. Dan heb ik liever de nodeloos kleurrijke patronen van Touhou eigenlijk. Ik ben qua moeilijkheidsgraad en scoresystemen ook nog lang niet uitgekeken op Touhou, maar daar gaat het me ook niet zo om. Ik hoef niet iets 'beters' te spelen dan Touhou, alleen iets 'anders'. Maar dankzij al deze tips moet dat wel gaan lukken. Bedankt daarvoor. m(_ _)m

    Oh, maar dat die muziek minstens zo goed als ZUN is... nee, dat ben ik gewoon niet met je eens Jaimers.
    Jaimers
    Jaimers
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 32

    Danmaku shooting games Empty Re: Danmaku shooting games

    Bericht van Jaimers do nov 10, 2011 8:11 pm

    Het is eerlijk gezegt niet zo heel moeilijk tegenwoordig om goede shmups te kunnen spelen. Een paar jaar terug was echt de enige manier om ze te spelen door een Printed Circuit Board te kopen van iets van 2000 dollar. :P

    Als je er een gaat spelen zou ik Espgaluda aanraden. Het is heel toegankelijk voor nieuwe spelers. Het is niet te moeilijk, het heeft een leuke gimmick die kogels vertraagd en de muziek is fantastisch. Nou ja behalve de normale baas muziek maar eh.

    Leuke feitjes: ZUN's favoriete shmup is Darius Gaiden. Dit was ook de belangrijkste inspiratiebron voor ZUN om Touhou te maken.
    Een eigen wereld creëren voor zijn game was ook geïnspireerd op hoe Guwange en Progear dat deden.

    ZUN heeft ook erg afgekeken van Twinkle Star Sprites. :V

    EDIT:
    Als je trouwens hulp nodig hebt om MAME op te stellen help ik graag. Het is vrij simple hoe het werkt maar je moet het effe weten.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Danmaku shooting games Empty Re: Danmaku shooting games

    Bericht van Urameshiya vr nov 11, 2011 1:29 pm

    Jaimers schreef:Het is eerlijk gezegt niet zo heel moeilijk tegenwoordig om goede shmups te kunnen spelen. Een paar jaar terug was echt de enige manier om ze te spelen door een Printed Circuit Board te kopen van iets van 2000 dollar. :P
    Oh, de methode die het eerst in mij opkwam was om naar een arcadehal toe gaan, maar was dat te naief gedacht?

    Over die twee games die je net noemde heb ik wel eens het een en ander gelezen in verband met ZUN. Lijkt me wel gaaf om eens te proberen.

    Jaimers schreef:EDIT:
    Als je trouwens hulp nodig hebt om MAME op te stellen help ik graag. Het is vrij simple hoe het werkt maar je moet het effe weten.
    Bedankt voor het aanbod. Ik denk dat ik er wel uit zou moeten komen. Alleen uhm, in hoeverre is het legaal? Dat valt zeker tegen?
    Ze zijn hier, anders dan in Nederland, namelijk keihard tegen illegale downloaders. Een keer betrapt en je krijgt je internetverbinding niet snel weer terug. Niks geen 'internetverbinding is een mensenrecht'. ^^;
    Jaimers
    Jaimers
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 32

    Danmaku shooting games Empty Re: Danmaku shooting games

    Bericht van Jaimers vr nov 11, 2011 8:08 pm

    Dit valt niet te controleren, iedereen doet het en ik betwijfel of het iemand wat kan schelen wat jij met tig-jaar oude spellen doet. En het betreft alleen de roms die gemakkelijk te vinden zijn, maar ik ga hier niet dingen lopen rechtvaardigen. Het is hetzelfde als met ZSNES of enkele andere emulator.

    Je kunt ook eerst wat freeware shmups proberen dan. Enkele goede zijn PatriotDark, Blue Wish Resurrection en Eden's Aegis.
    Je moet voor PatriotDark wel de alternatieve BGM patch downloaden van hier omdat de normale muziek zwaar zuigt. Maar voor de rest is het prima "voor een freeware shmup".
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Danmaku shooting games Empty Re: Danmaku shooting games

    Bericht van Pyonta-kun ma nov 14, 2011 10:13 am

    Zoals anderen al zeiden, Dodonpachi en Mushihime-sama speel ik het meeste naast touhou.

    Onlangs is er ook een westerse shump uitgekomen door een indie developer: Jamestown - Legend of the Lost Colony. Het is te krijgen via steam. Naar mijn mening is het spel super simpel, ook op de hogere difficulties. Het verhaal spreekt me ook niet aan, maar als je echt even niks te doen hebt en je hebt geen zin in touhou, is het leuk om even te proberen. Daarnaast is het altijd leuk om te zien hoe iedereen klaagt dat het spel te moeilijk is, terwijl zelfs het midden niveau naar mijn mening nog makkelijker is dan touhou op easy.

    Youtube linkje

    Gesponsorde inhoud


    Danmaku shooting games Empty Re: Danmaku shooting games

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 5:45 am