Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 plaatsers

Game Ding

Graan
    Graan
    Graan

Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

Game Ding Empty Game Ding

Bericht van Graan di dec 15, 2015 2:54 am

Sinds deze zomer ben ik een beetje aan wezen kloten in de Unity engine om een gamepje te maken. Het is een klein RPG dingetje met wat character customization, in real-time en zonder movement. Afgelopen weken heb ik het een beetje aangevuld in een schoolvak met een lichte focus op game development in Unity, en heb ik een werkend prototype neergezet. Het leek me leuk om die hier te delen, want ik ben best wel benieuwd naar feedback :D

Het spel zelf is wel in een barely playable state, aangezien we het prototype in een redelijk korte tijd neer moesten zetten. Een hoop delen (artwork met name) zijn daarom ook ernstig gerusht, dus daar moet je niet van opkijken. De gameplay is wel enigzins in lijn met wat ik in gedachte had.

Linkje is hier!

Default controls:
    Arrow keys: Movement (in overworld en menu) en targeting (in battles)
    Z: Skill 1, Confirm
    X: Skill 2, Cancel
    C: Skill 3, Open Menu

Hieronder twee kleine screenshots met o.a. mismatching art styles, grote variatie in effort en groen-op-groen health bars. Het zou je niet enthousiast moeten maken.
    Battle Screen:
    Menu Screen:

Laatst aangepast door Graan op wo dec 16, 2015 10:08 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

Game Ding Empty Re: Game Ding

Bericht van Princess Sylvysprit di dec 15, 2015 9:17 am

Hey, ik heb het gespeeld!
    Het eerste wat me opviel was gelijk de OST, mooi werk van degene die die twee liedjes gecomponeerd heeft.
    Een ingame controls dingetje had wel fijn geweest, ik kon het wel in de thread hier zien natuurlijk, maar dat leek me gewoon even handig om te zeggen, want ik button mashde de eerste battles maar gewoon totdat ik erachter kwam dat er dus een menu met skills was.
    Het experimenteren met verschillende skill en attacks is erg leuk, de battles zijn kort en leren je snel wat wel en niet werkt met de skills/attacks.
    Er was een skill die ik wel vaak aanhad, dat was die ene waarbij je +2 levens kreeg telkens als er een skill gebruikt word, die in combinatie met savage en drain is lichtelijk OP denk ik, al duurt het wel erg lang voor de battle over is dan.
    Ik heb alle enemies en de boss verslagen en alle skills gekregen (niet allemaal uitgeprobeerd), en ik vond het een best wel leuk concept, het deed me een beetje denken aan de flash games die ik vroeger speelde.
    Succes ermee nog!
    Graan
    Graan
    Graan

Bericht van Graan di dec 15, 2015 1:59 pm

Awesome! De muziek heb ik zelf gemaakt, maar niet specifiek voor dit spel. Ik had nog even snel wat nodig, dus heb ik maar wat recente dingen gepakt.

Controls zijn inderdaad een issue. Ik probeer nu nog even zo goed mogelijk vooraf te vertellen dat C het menu opent, want iedereen heeft hetzelfde probleem :')

Cool dat je het helemaal doorgespeeld hebt! Het is ook leuk om achteraf te horen wat voor builds mensen gebruikten. Er moet nog wel een hoop gebeuren though, voornamelijk op het art gebied. Bijna alle artwork is op het moment rushed om maar iets te hebben voor de deadline, dus daar wil ik nog goed de tijd voor nemen.
    Snakke
    Snakke
    Shmupping and Skiing

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Discipel zijn van de grote god Marsupilcoatl

Bericht van Snakke di dec 15, 2015 10:54 pm

Moet toegeven dat de screenshots er inderdaad niet zo geweldig uitzien, maar het hoofd(?)personage oogt wel tof.

Heb het al gedownload en zal het zeker spelen als ik eens een half uurtje tijd heb ofzo :D.
    Snakke
    Snakke
    Shmupping and Skiing

Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Discipel zijn van de grote god Marsupilcoatl

Bericht van Snakke vr dec 18, 2015 8:19 pm

Dus ik heb het spel eindelijk gespeeld. Disclaimer ik speel bitter weinig RPG's dus mijn commentaar is waarschijnlijk afschuwelijk fout

Moet zeggen dat het wel een tof kort dingetje was. De overworld deed me aan Mario denken dus da's zeker een plus. Ook het feit dat groen aangaf waar er gewoon upgrades lagen en rood vijanden, was redelijk handig om mee helpen te beslissen welk pad je kan nemen. Het spijtige hieraan is dan wel weer dat je niet heel de overworld kan zien om je plan al vanaf het begin te plannen. (Alhoewel echt groot is de wereld nu natuurlijk ook weer niet.)

Over het algemeen vond ik het spel wel redelijk makkelijk. Ik weet wel niet of dat de bedoeling was of niet. Ik vermoed van wel want anders zou een N00b zoals ik het niet zo makkelijk gevonden hebben k;P. Echt veel verschillende loadouts heb ik niet getest. Maar vond dat shock (denk ik) in combinatie met de heal spell die u voor 35 health heelt in combinatie met het zwarte gat aanval dat 50 damage doet aan elke enemy een redelijke sterke loadout. Ook is de equipment die u bijna constant +2 heelt ook heel handig.

Qua gameplay voor de rest heb ik weinig aan te merken denk ik. Een aantal toffe ideetjes voor spells en equipment (alhoewel ik niet echt het nut in zie van een armor die ervoor zorgt dat jij EN de enemy's 15% meer damage doen behalve als je een speedrun doet Game Ding 976878687). Het enige wat ik misschien graag gehad zou hebben was een ren knop, maar jah. Ook voelde de bazen niet echt als bazen aan, ze gingen namelijk redelijk snel neer...

Ook zoals Sylvysprit zei is de muziek wel heel aangenaam. Ook vind ik de character art van het hoofdpersonage ook nog steeds iets tof hebben su;p.
    Graan
    Graan
    Graan

Bericht van Graan za dec 19, 2015 3:04 am

Ah, dat is cool om te horen! Bedankt voor de feedback!

Je punt van een overworld map vind ik wel interessant. Ik heb het nog niet eerder gehoord, maar het zou misschien wel een plus zijn voor completionist types.

Ook opvallend dat je het spel als eenvoudig ervaarde. De difficulty lijkt momenteel hit/miss te zijn. Afhankelijk van je skills/equipment zijn de encounters extreem simpel (tot het punt waar je gewoon buttons kan spammen) of bijna onmogelijk (vooral een van de eerste encounters met 3 opponents is voor veel mensen een struikelblok op dat punt in het spel). Aan de andere kant is dat misschien een doel om naar te streven, aangezien dat meer focus legt op het kiezen van een juiste build. Jouw build is inderdaad erg sterk, vooral op de final boss. Voor iemand met weinig RPG ervaring had je dat wel goed door.

De muziek, player animation en gameplay zijn de onderdelen waar ik de meeste moeite in heb gestoken, dus ik ben blij dat die gewaardeerd worden! De muziek pas nog niet helemaal, aangezien het gewoon oud werk is dat ik vanwege time constraints er in heb geplakt, maar dat kan verholpen worden. Ik zou graag de rest ook tot minstens dat niveau willen verhogen.
    Kazatski
    Kazatski
    Hemelbewoner

Speciale vermogens : Geen speciale vermogens hebben

Bericht van Kazatski za dec 19, 2015 3:09 pm

Ik heb het even gespeeld en... Met de eerste paar spells blitz je gewoon door het hele spel, afgezien van de final boss... FIREBALL OP PLZ NERF Game Ding 865054836

De gameplay is goed, alleen wordt er niet zo veel uitgelegd waardoor het soms uitproberen is hoe dingen werken (en soms zelfs per ongeluk achterkomen hoe iets werkt).

De muziek vind ik trouwens erg goed, alhoewel ik het bij de battles het toch niet helemaal vind passen maar dat zeg je zelf ook al.

Qua art ben ik eigenlijk snel tevreden, dus ik denk niet dat je wat dat betreft echt iets aan mijn kritiek hebt e^^;

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu vr sep 22, 2023 9:24 pm