Sinds deze zomer ben ik een beetje aan wezen kloten in de Unity engine om een gamepje te maken. Het is een klein RPG dingetje met wat character customization, in real-time en zonder movement. Afgelopen weken heb ik het een beetje aangevuld in een schoolvak met een lichte focus op game development in Unity, en heb ik een werkend prototype neergezet. Het leek me leuk om die hier te delen, want ik ben best wel benieuwd naar feedback :D
Het spel zelf is wel in een barely playable state, aangezien we het prototype in een redelijk korte tijd neer moesten zetten. Een hoop delen (artwork met name) zijn daarom ook ernstig gerusht, dus daar moet je niet van opkijken. De gameplay is wel enigzins in lijn met wat ik in gedachte had.
Linkje is hier!
Default controls:
Arrow keys: Movement (in overworld en menu) en targeting (in battles)
Z: Skill 1, Confirm
X: Skill 2, Cancel
C: Skill 3, Open Menu
Hieronder twee kleine screenshots met o.a. mismatching art styles, grote variatie in effort en groen-op-groen health bars. Het zou je niet enthousiast moeten maken.
Het spel zelf is wel in een barely playable state, aangezien we het prototype in een redelijk korte tijd neer moesten zetten. Een hoop delen (artwork met name) zijn daarom ook ernstig gerusht, dus daar moet je niet van opkijken. De gameplay is wel enigzins in lijn met wat ik in gedachte had.
Linkje is hier!
Default controls:
Arrow keys: Movement (in overworld en menu) en targeting (in battles)
Z: Skill 1, Confirm
X: Skill 2, Cancel
C: Skill 3, Open Menu
Hieronder twee kleine screenshots met o.a. mismatching art styles, grote variatie in effort en groen-op-groen health bars. Het zou je niet enthousiast moeten maken.
- Battle Screen:
- Menu Screen:
Laatst aangepast door Graan op wo dec 16, 2015 10:08 pm; in totaal 1 keer bewerkt