Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 plaatsers

    Mushihimesama op Steam!

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Mushihimesama op Steam! Empty Mushihimesama op Steam!

    Bericht van Nekotaku zo nov 08, 2015 4:32 pm

    Een fantastische gebeurtenis heeft zich voorgedaan! Mushihimesama is gereleased op Steam!
    Hier is de store link: http://store.steampowered.com/app/377860/

    Er is al een tijdje een mooie stroom bullet hell shooters en andere doujin spellen aan het binnenstromen op Steam, dus voor fans van dergelijk materiaal zijn dit prachtige tijden. Maar dit lijkt me toch wel een erg significante release.

    Ten eerste, het spel zelf. Het is gekend als een goeie bullet hell, dus dat is al fijn. Maar tot nu toe waren je opties om het te spelen ook wat beperkt. Het is van oorsprong een arcade titel, met ports naar de XBox 360, PS2 en iOS. Dat lijkt misschien best nog veel, maar de console ports zijn Japanse releases en ook erg gegeerd, dus het importen ervan zou behoorlijk wat kosten. De HD versie op XBox 360 was region-locked, ondanks de tendens naar region-free releases door Cave, en de PS2 versie had te kampen met behoorlijk wat slowdown. De iOS versie was naar verluid wel goed, maar veel hardcore bullet hell fans spelen toch liever niet op een touch screen. Bovendien zijn er in app stores ook vaak regio restrictions en je weet maar nooit wanneer iets van de store wordt afgehaald. Steam is hier ook niet immuun voor, maar heeft een goede reputatie op dit vlak en eenmaal je iets koopt heb je het, zelfs al gaat het van de store af.

    Ten tweede, en dit is een zeer belangrijk punt: dit is de eerste release van Cave op Steam. Cave is uitzonderlijk als Japanse developer van dergelijke niche titels in dat ze toch altijd goed hun best deden om hun spellen internationaal beschikbaar te maken, daarbij zelfs zover gaand om region-free versies te maken. Maar de hoge prijs die de spellen vaak al snel begonnen te krijgen (juist omdat ze zo geliefd zijn bij een beperkt maar zeer toegewijd publiek), de tijdsbestendigheid van consoles tegenwoordig waar je je nogal vragen bij kunt stellen en de twijfel of dit genoeg opbrengt voor Cave om er mee door te gaan, maakten een PC release een absolute droom. Nu is dit spel beschikbaar gesteld op een platform waar het meer aandacht kan krijgen dan ooit te voren, over de hele wereld, op een stabiele manier. Als dit goed gaat, zou het kunnen betekenen dat dit nog maar de eerste stap was en we nog meer Cave spellen mogen verwachten op Steam. Ze hebben een prachtige bibliotheek van titels zoals DoDonPachi, Espgaluda en Deathsmiles die een nieuw leven zouden kunnen krijgen.

    De frustratie van vroeger over al die prachtige spellen die opgesloten leken te zijn in Japan, met als toevluchten fan translations, emulatie en import, is de laatste tijd fel geminderd. Met deze release is er weer een fantastische stap gezet naar een meer open markt voor games.

    Bovendien kan ook nog vermeld worden dat deze port sterk is gebaseerd op de XBox 360 HD versie, dat versie 1.5 ook beschikbaar is als DLC (op XBox 360 was dit in slechts beperkte hoeveelheden) en dat de reviews tot nu toe overwegend positief lijken te zijn. Ik ga dan ook geen moment twijfelen om dit te kopen en zo hopelijk mee te helpen aan nog veel meer van dit!
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Mushihimesama op Steam! Empty Re: Mushihimesama op Steam!

    Bericht van Maribel Hearn zo nov 08, 2015 5:41 pm

    Ik vind dit zo geweldig dat ik het nog moeilijk vind om deze post te schrijven, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen! XD In elk geval was dit een grote uberHYPE onder de shmuppers! Ik heb met m'n vrienden van de shmupgroep constant over Mushi zitten hypen.
    IT'S HAPPENING! :D :D Mushihimesama op Steam! 4260254955

    Het is echt een fantastische PC port van een hele leuke shmup. Het werkt goed (op een paar kleine dingen na maar ik ga even niet lopen cherrypicken hier :P), mooie graphics, en is net zo uitgebreid als de console releases, alleen dan op de PC. Dat is voor mij veel beter omdat het toetsenbord m'n gewende manier van input is.

    Ik ben echt heel blij dat CAVE dit doet, een Steam release. En volgens hun Facebook-pagina zal er meer komen, gezien deze succesvolle release! Get hype!! :D Het is absoluut een goede keus geweest van CAVE om op een shmup op Steam uit te brengen, die zoals Neko al zei inderdaad moeilijk te krijgen was buiten Japan, gezien de regionlock op de X360 release. Het maakt me echt heel blij dat ik CAVE's games in mooie kwaliteit en met allerlei mogelijkheden op de PC kan spelen! (een arcade emulator is nou niet bepaald geweldig he... en dat zijn ook niet de uitgebreide versies van de games; de arcade-versies hebben alleen de "gewone" run.) Ik geniet volop van Mushihime-sama, het is zo'n goeie game, en ik kan echt NIET wachten op meer releases zoals deze! Ik ben zo HYYYYYYYYYPE.

    En over Mushi gesproken, ik heb inmiddels Maniac Mode ge1cc'd! De run zal zo op youtube verschijnen. Maniac is de tweede difficulty; je hebt daarnaast Original, minst moeilijk, en Ultra, de met gigantische afstand moeilijkste. (Fun fact: dit is waar de Touhou "Ultra" hack z'n naam van heeft!) Original Mode ga ik ook straks doen. Er zijn trouwens ook Novice-versies van de drie difficulties, voor mensen die even moeten inkomen of minder skilled zijn in bullet hell. En een Arrange mode met een speciaal scoringsysteem en arranged soundtrack. Daarnaast nog online leaderboards, replays die je daadwerkelijk kunt delen zonder een capture card te moeten kopen (YEEEEES!! :DDD) en natuurlijk de vetheid van de game zelf! Kortom, als je bullet hell leuk vindt, is dit een must!

    Games waar ik vooral op hoop in de toekomst: Mushihime-sama Futari natuurlijk, DoDonPachi Dai-Fukkatsu en Saidaioujou, en misschien Deathsmiles IIX, want die kan ik ook niet krijgen anders; geen Europese release geweest.
    Mushihime-sama Futari is het vervolg van het nu op Steam uitgebrachte Mushihime-sama, en het is een stuk bekender. Hoezo? Een video genaamd "THE HARDEST VIDEO GAME BOSS EVER", die meer dan 4M keer bekeken is (met afstand meest bekeken bullet hell video). Het laat het gevecht met de stage 5 boss / final boss Queen Larsa zien op Ultra Mode. :P


    Laatst aangepast door Maribel Hearn op zo nov 08, 2015 6:08 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : Futari :D)
    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    Mushihimesama op Steam! Empty Re: Mushihimesama op Steam!

    Bericht van Graan zo nov 08, 2015 9:11 pm

    Leuk dat ze van hun conservatieve reet afkomen en een PC release - op Steam zelfs - uitbrengen. Ik ben alleen niet snel geneigd om 15 euro inclusief aanbieding neer te leggen voor een spel van meer dan 10 jaar oud.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Mushihimesama op Steam! Empty Re: Mushihimesama op Steam!

    Bericht van Princess Sylvysprit di nov 10, 2015 3:56 am

    Graan schreef:Leuk dat ze van hun conservatieve reet afkomen en een PC release - op Steam zelfs - uitbrengen. Ik ben alleen niet snel geneigd om 15 euro inclusief aanbieding neer te leggen voor een spel van meer dan 10 jaar oud.
    Ik heb het gekocht om het gewoon eens te proberen, en ik ben er best tevreden mee, alleen naar mijn mening zou een prijd van 5-10 euro wel wat beter zijn voor de lengte van de game. (Nauurlijk heb je replayability, alleen daar zal de doodgewone consument weinig aan vinden denk ik, dat is iets voor de mensen die er echt een diepe interesse in hebben).
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Mushihimesama op Steam! Empty Re: Mushihimesama op Steam!

    Bericht van Maribel Hearn ma dec 07, 2015 5:15 pm

    Mushihimesama op Steam! B3962fdf3b92595553e5c57cab31af7d1

    IT'S HAPPENING

    Gesponsorde inhoud


    Mushihimesama op Steam! Empty Re: Mushihimesama op Steam!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 9:49 am