Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+12
Ranfox
Pshycho Maniac
Scarlet
TanukiTyfoon
Claudius
Sophie
Bakuhatsu
Graan
Princess Sylvysprit
Nekotaku
Meira
Quwanti
16 plaatsers

TvH Renaissance!

Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

TvH Renaissance! Empty TvH Renaissance!

Bericht van Urameshiya di sep 01, 2015 11:49 pm

Zoals een aantal mensen al opgemerkt hadden, bestaat het forum vandaag, op 1 september 2015, precies 4 jaar! In die 4 jaar hebben zo'n 300 Touhou-liefhebbers op dit forum al bijna 75000 berichten geplaatst, en is de Nederlandstalige Touhoucommunity jaar na jaar een steeds hechtere en gezelligere groep geworden.

Een feestje ter ere van het 4-jarig bestaan van TvH lijkt me dan ook wel op zijn plaats! Helaas is het op dit moment al wat laat op de dag om een feestje te beginnen. De oplossing daarvoor is gelukkig eenvoudig: we houden het verjaardagsfeestje voor het forum gewoon morgen. En overmorgen. En de dag daarop. We vieren gewoon de hele maand feest!

Wat houdt dat verjaardagsfeestje dan in, vraag je? Simpel gezegd gaan we weer eens wat leven in de brouwerij brengen op het forum. Zoals iedereen wel gemerkt zal hebben is het het afgelopen jaar veel rustiger op het forum geweest dan in de voorgaande jaren, en dit is een mooi moment om daar weer eens wat verandering in te brengen door te zorgen dat er weer eens wat spannends gebeurt hier.

Vandaar ook de tijdelijke nieuwe banner: onder het motto "TvH Renaissance" gaan we met z'n allen ons best doen om het weer gezellig druk te maken op het forum deze maand! En om dat extra leuk te maken, maken we er een kleine competitie van.

In de loop van deze maand zullen er een aantal 'Challenge'-topics van allerlei soorten - niet alleen in-game challenges dus! - op het forum gepost worden door het moderator-team. Door mee te doen aan deze topics verdien je punten, en als je wint verdien je er natuurlijk nog meer. Ook kun je punten verdienen met forumactiviteit in het algemeen, dus als je nog leuke ideeën hebt voor topics is dit een goed moment om ze maar eens te gaan posten!

Aan het eind van de maand zijn er een aantal prijsjes te winnen voor de leden met de meeste punten, zoals een unieke forumtitel, een custom forum-emoticon door Quwanti van een Touhoupersonage naar keuze, een tekening van Gemu of een vrijkaartje voor de eerstvolgende Yuyucon.

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat iedereen nu alleen maar gaat posten om punten te verdienen. Het gaat er in de eerste plaats om om het weer ouderwets gezellig te maken op TvH. De precieze informatie over de prijzen en het verkrijgen van punten zullen we dan ook nog even geheim houden. Maar de puntentelling is al begonnen, en de verjaardagsmaand van TvH ook! Dus laat de forumrenaissance maar beginnen! Post erop los!

P.S. Om iedereen aan te moedigen de nieuwe Touhougame te spelen zullen we op de banner tijdelijk een "Hall of Fame" bijhouden waarin te zien is wie het spel allemaal heeft ge-1cc'd! Er komt binnenkort een topic waarop je hiervoor je replays kunt plaatsen!

TvH Renaissance -- Leaderboard

PositieNaamScore
    1Maribel Hearn1119
    2Kazatski886
    3Ranfox705
    4Snakke549
    5TanukiTyfoon502
    6Urameshiya493
    7Kely Scarlet491
    8Rage322
    9Ledian300
    10Graan217
    11Sophie216
    12Cryogenic Cereal206
    13Pshycho Maniac164
    Nekotaku164
    15redtails151
    16Gemu149
    17Tritium136
    Princess Sylvysprit136
    19Bakuhatsu110
    20Quwanti 99
    21Claudius82
    22WCP68
    23Manfred59
    24Meira56
    25ChronoSchizoShiki44
    26T39
    27NekoMithos33
    28Hakurei Ninja20
    29Omekeki18
    30Yonowaaru17
    Pyonta-kun17
    32YoukaiKoishi13
    33draakedan12
    34Aldena11
    Decidetto11
    Deviljho11
    37Reym9
    TH-chen9
    kyr20059
    40wolfie5596
    41Yukari5
    42Suuschuu3
    Kogasa543
    Shiro3
    Slaz3
    RakeStriver3
    (Let op: de moderators (en Sophie) kunnen wel punten verdienen, maar geen prijzen winnen.)

Overzicht van de challenge-topics
    - Akyuu's puzzel (Gesloten)
    - Return of the ofuda (Gesloten)
    - Legacy of Lunatic Kingdom (Gesloten)
    - Wie het laatst post post het best! (Gesloten)
    - De Gemu selfie-challenge (Gesloten)
    - Kawaiificeer een beroemdheid! (Gesloten)
    - Touhouficeer jezelf! (Gesloten)
    - TvH Hurt & Heal - Ultimate Edition (Gesloten)
    - Suika's grote chatboxfeest (Gesloten)
    - Hidden challenge: 75000 posts! (Gesloten)
    - Punten voor posts! (Gesloten)
    Closet Touhou cosplay! (Gesloten)

Dank aan Sophie voor de banner en achtergrond!

Laatst aangepast door Urameshiya op di okt 27, 2015 7:44 pm; in totaal 39 keer bewerkt
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator

Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

TvH Renaissance! Empty Re: TvH Renaissance!

Bericht van Quwanti wo sep 02, 2015 12:12 am

Hoera! Iedereen, doe je best!
    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen

Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

Bericht van Meira wo sep 02, 2015 12:47 am

Ik durf wel te posten hoor Ura! f:)

De lay out ziet er super uit! Ik heb wel wat ideeën voor topics maar ik ben bang dat ze niemand gaan interesseren. k^^;

Laatst aangepast door Meira op wo sep 02, 2015 1:22 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

Bericht van Maribel Hearn wo sep 02, 2015 12:50 am

Geweldig idee, dit alles! Ik ben hier echt blij mee. :) Ik was gisteren begonnen met wat topics te laten leven om de activiteit wat omhoog te helpen, maar dit is natuurlijk nog veel beter! Het maakt me altijd blij om te zien dat er wordt gewerkt aan het leven van het forum. :D (maar ik ga natuurlijk nog steeds verder met topics laten leven.) Ben trouwens benieuwd naar de challenges! Ik zal ook gelijk even m'n Lunatic 1cc replay op het topic zetten zodra dat replay-topic verschijnt. :3

En.. gefeliciteerd TvH! Ik had het nog niet expliciet gezegd in m'n felicitatietopic :P
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Bericht van Nekotaku wo sep 02, 2015 2:15 am

Gave layout, echt waar! Mooi werk, Sophie.
    Ik ben benieuwd naar de resultaten van deze actie, en ga uiteraard zelf ook m'n best doen om actief te zijn. Gelukkig heb ik een lijst van posts en threads die ik wilde maken maar nooit voltooid heb. Tijd om wat losse eindjes vast te knopen, dus!
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker

Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

Bericht van Princess Sylvysprit wo sep 02, 2015 2:50 am

Woaaah, dit voelt als een soort van expansion pack ofzo.
    Ik ben benieuwd naar de custom forumtitel f:)
    Graan
    Graan
    Graan

Speciale vermogens : Groeien

Bericht van Graan wo sep 02, 2015 11:07 pm

Leuk idee! Ik had geen idee dat het ondertussen al vier jaar was.

Korte nerd note:
    De banner art verwijst naar een schilderij over de Franse Revolutie in 1830, ruim 200 jaar na het einde van de gebruikelijke definitie van de Renaissance. Wel schijnt het woord in 1830 in het engels tevoorschijn te zijn gekomen, en schijnt er een "glorification" van de Renaissance te zijn geweest in die tijd (beide ook uit de Renaissance wiki page). Was dat intentioneel? :D

Wikipedia. Top-tier fact machine, yo.
    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker

Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

Bericht van Bakuhatsu wo sep 02, 2015 11:09 pm

Wauw!! :D Wat een verrassing! Ik vind de nieuwe layout echt prachtig!! Kudos to Sophie~
    Also, I really gotta beat th15 in normal now :>
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame

Leeftijd : 105
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

Bericht van Sophie wo sep 02, 2015 11:30 pm

Graan schreef:Leuk idee! Ik had geen idee dat het ondertussen al vier jaar was.

Korte nerd note:
    De banner art verwijst naar een schilderij over de Franse Revolutie in 1830, ruim 200 jaar na het einde van de gebruikelijke definitie van de Renaissance. Wel schijnt het woord in 1830 in het engels tevoorschijn te zijn gekomen, en schijnt er een "glorification" van de Renaissance te zijn geweest in die tijd (beide ook uit de Renaissance wiki page). Was dat intentioneel? :D

Wikipedia. Top-tier fact machine, yo.

Ja en nee. Ik ken de historie en had ook de informatie gelezen die je net opnoemde. Maar de voornaamste reden waarom ik hem heb gekozen is omdat het gewoon goed werkte en ik hem mooi vond. = 3 ='
    Claudius
    Claudius
    Yuyukamper

Speciale vermogens : Machtspolitiekmanipulatie

Bericht van Claudius do sep 03, 2015 12:52 am

Wow! Al 4 jaar! Maar ik ben er nog maar net, ik kijk erg uit naar de challanges! Ookal is het natuurlijk wel een beetje moeilijk zonder handen...
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya vr sep 04, 2015 11:22 am

De eerste challenge is voorbij, en de eerste punten zijn uitgereikt! Maar voor wie dit keer geen punten gescoord heeft: wees niet bang, er zullen nog vele challenges gaan volgen, waaronder wellicht een paar onverwachte!
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya ma sep 07, 2015 12:26 am

Challenge #4 is ook gesloten, en de punten zijn in de lijst verwerkt! Please wait warmly, er komen snel weer nieuwe challenge topics aan!
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Bericht van Urameshiya wo sep 09, 2015 12:36 am

Ook de ofuda-challenge is nu afgerond en de punten zijn in de lijst verwerkt. Er is nu een volledige top 10, en zoals te zien is krijgt de top 10 voor deze maand een uniek kleurtje! Zolang ze in de top 10 blijven staan, natuurlijk.
    Ranfox
    Ranfox
    Plaatselijke yama

Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : Power of Fluffyness =3=

Bericht van Ranfox wo sep 09, 2015 2:37 am

Leuk, een ander kleurtje :D
    TanukiTyfoon
    TanukiTyfoon
    Dubbel T
    Dubbel T

Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : slechte opening zinnen

Bericht van TanukiTyfoon za sep 19, 2015 11:08 pm

geef is een challenge die ik kan winnen

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu zo jun 11, 2023 12:22 am